Author Topic: Новото трасе до Дървеница  (Read 421418 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #740 on: 29.09.2012, 17:52:15 »
Екстравагантно решение, което частично решава проблема, че Вапцаров свършва в нищото и надали някога ще се реализира тунел Вапцаров - Гоце Делчев.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #741 on: 29.09.2012, 17:54:30 »
В някои версии на ГУП има доста по-шашаво решение - естакада от Яворов по диагонал към Погребите и после "пробив" по бившата жп линия до несъществуващия Каблешков.
Това Диков го прокара в ОУП, но няма да се прави сега. Пробивът е по диагонал през територията на София ленд до обръщалото на А66, 93 и 122 в Хладилника. По този начин бившата паркова територия, заключена между новия пробив, Вапцаров и улицата към Токуда ще бъде усвоена за бизнес сгради. След като на първия етап и беше променено предназначението от зелена площ на развлекателно строителство (София ленд и тенис център Малееви), сега отиваме бодро към окончателно редуциране на парка. Аз не съм екоманиак и защитник на всяко храстче, но се направи всичко възможно да се унищожат зелените коридори за приток на свеж въздух от планината Витоша през Южния парк до НДК и през Борисовата градина до Цариградско шосе.

С тази версия на ОУП тунелът под Кошарите и Южния парк е погребан.
« Last Edit: 29.09.2012, 18:00:28 by blagun »

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #742 on: 29.09.2012, 22:42:37 »
На Ларгото има изложба на тема "Инфраструктурните проекти строящи се във София", та относно трамвая до Дървеница има статии със схеми, така, че на който му е интересно  нека отиде  :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #743 on: 29.09.2012, 23:02:31 »
На Ларгото има изложба на тема "Инфраструктурните проекти строящи се във София", та относно трамвая до Дървеница има статии със схеми, така, че на който му е интересно  нека отиде  :rolleyes:
Изложбата е до 2-ри, побързайте, пък можете да видите и дипломните работи на мой колеги от края на юни! :P


Offline mrclyde85

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #744 on: 27.11.2012, 22:02:46 »
Тази идея която някой предлагаше по-нагоре 280 да минава по ГеМето и да влиза в Студентски би се осъществила след като направят трамвая до УНСС и НСА. А предлаганото метро до Студентски по-мързеливите студенти биха го използвали да стигнат до СУ и то в пъти по-бързо от 94 или трамвая - 6 минути до Сердика и 2-3 до СУ. А Г.М. Димитров си е направо автостанция! Толкова много хора няма и на централна Автогара да чакат автобуси. Трамвая по-скоро е за студентите живеещи извън общежитията и кварталите Дианабад и Дървеница. По 294 да пуснат рейсовете от 94

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #745 on: 28.11.2012, 01:18:20 »
Тази идея която някой предлагаше по-нагоре 280 да минава по ГеМето и да влиза в Студентски би се осъществила след като направят трамвая до УНСС и НСА.
Трамваят на първо време ще е до старото обръщало. Кога ще дойде второто време, никой не знае. Дотогава промяната с А280 няма да стане, тъй като ЛТУ остава отрязан от общежитията, а ТУ и УНСС - на по-големи от сегашните отстояния от спирките.
« Last Edit: 28.11.2012, 01:20:13 by blagun »

Offline mrclyde85

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #746 on: 28.11.2012, 17:40:12 »
В новите маршрути имаше една 510/511, която тръгваше от Студентски, след това ГеМето през станцията и до Гео Милев. По-нататък планираха подобна тролейбусна отсечка, която да стига до Площада на авиацията. Ако трамвая се направи до Дървеница тогава 94 става излишен, понеже основния поток може да се прекачи на 102/трамвая и да ходи до Центъра/УАСГ/3те факултета на СУ по този маршрут. Ако удължат трамвая до УНСС и НСА 280 и 294 може да се разтовари и да намалят курсовете, то няма как да ги отрежеш тия рейсове.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #747 on: 29.11.2012, 11:05:27 »
Но отново всичко зависи от въвеждането на нормална система за таксуване (дори на базата на системата на Микроелектроника), а не смешния катър, който в момента имаме.


Нека на първо време наистина да се изгради новото трамвайно трасе през Дианабад, а след това да се мисли как да се продължава в Студентски град. А за него поръчка май още не е обявявана...
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #748 on: 11.12.2012, 23:06:31 »
Никой не споменава че все още няма в проекта къде евентуално ще бъде трамвая по Симеоновско щосе. Ще се сече гора ли или ще се стесни Сименовско шосе от гара Пионер до Семинарията на 2 ленти.
Трамваят се обсъжда в друга тема. По сегашния проект трамвайното трасе ще е по просека в гората, стигаща до зданието на гара Пионер. Далекопроводът е по-нататък и конфликт с ТМ-трасе няма (в момента също се пресича от ТМ-трасето на ТМ18). Ако проектът се преразгледа и трамваят се прекара по Симеоновско до Г.М.Димитров, тогава ще трябва да се секат дървета.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #749 on: 12.12.2012, 16:28:48 »
Варианта трамвая да бъде на мястото на електропровода означава евентуално да се вкара електропровода в някакъв подемен колектор. Решението ще е доста скъпо, неясно как ще се захранва центъра на София докато трае строителството( това няма да стане за ден два), а и остава въпроса между Семинарията и завоя на Симеоновско шосе където няма електропровод какво правим.
Проблемът е дълъг около 300 метра - от Семинарията до завоя, нататък има готова просека. Трамваят изобщо няма работа под електропровода, защото трасето му е съвсем различно.
Поста е от друга тема но Благун смята че тук е темата в която трябва да пиша затова отговарям тук. Няма окончателен работен проект къде ще бъде трамвайното трасе, въпреки че трасето към гара Пионер изглежда най логично. Няма обаче готова просека там в момента има алея, но тя не е с ширината на трамвайно трасе така че дървета трябва да се режат. И не става въпрос само за 300 метра, т.като ще се стесни и Никола Габровски.
Писах в другата тема защото при направата на семинарията отдолу ще имаме едно затапено кръстовище. Даваха се идеи да се бута оградата на Семинарията, а не се питаше а какво става и на Симеоновско шосе. При наличието трамвай отдолу и по Стоян михайловски и по Симеоновско шосе ще имаме максимум общо 3 ленти в двете посоки. Каквито и светофарни фази да се измислят е ясно че ще има големи задръствания. А там минават и автобуси като 67,88,94 и 120. За съм да има Бус ленти и самостоятелни трамвайни трасета, но трябва да се гледа какъв пътникопоток генерират. Заради този конкретен трамвай не мисля че си струва да се стесняват булеварди, а и да се дават пари да се построи.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #750 on: 12.12.2012, 16:38:20 »
Май си мислим за различни места.
По бъдещото трасе на трамвая няма никаква алея, а само една широка просека с бурени, храсти и няколко бетонни стълба за осветление. Тя отива на гърба на бившата гара Пионер и съвпада точно с направлението Стоян Михайловски - Никола Габровски.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #751 on: 12.12.2012, 20:36:29 »
Единствената просека в този район на парка е за електропровода.


Останалото са алеи.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #752 on: 12.12.2012, 20:42:33 »
Не има наистина просек за който е споменал bdz43r, просто е доста обрасъл и не си личи. Някъде във форума имаше качени снимки. До колкото си спомням се говореше че до там е имало някога улица и е излизала точно на бившата гара Пионер (на гърба).

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #753 on: 12.12.2012, 20:56:19 »
Снимките са от Благун и се намират няколко страници назад в настоящата тема. На снимката споделена от @Metan изглежда се вижда един от стълбовете на тази отдавна несъществуваща улица.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #754 on: 12.12.2012, 21:46:46 »
Ето фотосесията от въпросната просека: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=352.msg235380#msg235380. И на Гугъл Земя се вижда, че това не е проста алея. Това, че е обрасла и неразчиствана, не означава, че има ценни видове храсталаци. В картите на София до 1960 г. това си е улица-тупик, завършваща на гара Пионер - http://www.pbase.com/ngruev/image/75391572/original.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #755 on: 14.12.2012, 13:19:32 »
Ето фотосесията от въпросната просека: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=352.msg235380#msg235380. И на Гугъл Земя се вижда, че това не е проста алея. Това, че е обрасла и неразчиствана, не означава, че има ценни видове храсталаци. В картите на София до 1960 г. това си е улица-тупик, завършваща на гара Пионер - http://www.pbase.com/ngruev/image/75391572/original.
Като имам свободно време ще поразгледам на място, но в картата която си показал има алеите на парка. Как реши че е улица тупик не разбрах. Т.като ти твърдиш че това е било улица преди 5о години, затова време със сигурност има дървета независимо дали са самонасадени или някой ги е насадил. Не съм дендролог, за да спорим ценни ли са тея дървета или не. И прокарването на трамвайно трасе през парка няма как да не засегне парка. Както вкарването на тежка пътностроителна техника, такаи бъдещия шум от трамвая там, а и разделянето на парка на две части от трамвая.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #756 on: 14.12.2012, 13:25:35 »
Няма дървета, има само храсти. Преди 15 години и храсти нямаше.
Това за разделението на парка на две не звучи сериозно.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #757 on: 14.12.2012, 14:08:39 »
Кое му е несериозното всяка транспортна комуникация разделя парка. Вече имаме трамвай в парка под Семинарията. Не казвай че е ужасно приятно място за разходка до трамвая, а и всяко пресичане на транспортна инфраструктра, възпрепятства свободните раходки. И докато изкачването на трамвая към семинарията е стръмно и със завои с максимална скорост 10 км/ч, тук имаме право трасе , където трамваите ще могат да развиват максимални скорости. Предполагам много приятно място за пресичане от пешеходци.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #758 on: 14.12.2012, 16:09:13 »
Как реши че е улица тупик не разбрах.
Не знам как да нарека улица без изход. След като зданието на гара Пионер е точно по направлението, а и никога през жп-линиите не е имало надлез, каква да е тази улица? На Гугъл Земя си личи много добре просеката.
А какво "чудно" място за разходка е - нямаш представа! Посред бял ден се затруднявам да премина от Незабравка до Гара Пионер. По време на снимките - в топла лятна събота, не срещнах нито един човек да се разхожда навътре в гората. Неслучайно през Симеоновско шосе няма пешеходни пътеки - просто това си е дива гора. Единственият шанс това място да се цивилизова е да се реализира някой инфраструктурен или благоустройствен проект - за трамвайно трасе, за пътна връзка Незабравка-Габровски, за удължаване на Самоков до Симеоновско шосе.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #759 on: 14.12.2012, 16:17:07 »
Ако сложим на кантар двата варианта за ТМ-трасе -
Вариант 1. Симеоновко-Габровски-Гемето
или
Вариант 2. Симеоновско-Гемето

има си аргументи ЗА и ПРОТИВ двете:
Вариант 1 (+) - по-малка дължина и екологично по-щадящ
Вариант 1 (+) - перспектива за частична замяна на автобусния с екологично чист трамваен транспорт
Вариант 1 (-) - стесняване на Габровски - проблеми с паркирането
Вариант 1 (-) - шумов фон за блоковете срещу басейна Диана

Вариант 2 (+) -дава обслужване на район, почти забравен от Господа транспортно - около Зоопарка, Витоша и западните части на Дианабад и Студентски район.
Вариант 2 (-) - по-дълго трасе и повече отсечени дървета
Вариант 2 (-) - евентуални отчуждителни проблеми по южната страна на Гемето между Симеоновско и Гемето