Author Topic: Новото трасе до Дървеница  (Read 421376 times)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #760 on: 14.12.2012, 18:16:16 »
Как реши че е улица тупик не разбрах.
Не знам как да нарека улица без изход. След като зданието на гара Пионер е точно по направлението, а и никога през жп-линиите не е имало надлез, каква да е тази улица? На Гугъл Земя си личи много добре просеката.
А какво "чудно" място за разходка е - нямаш представа! Посред бял ден се затруднявам да премина от Незабравка до Гара Пионер. По време на снимките - в топла лятна събота, не срещнах нито един човек да се разхожда навътре в гората. Неслучайно през Симеоновско шосе няма пешеходни пътеки - просто това си е дива гора. Единственият шанс това място да се цивилизова е да се реализира някой инфраструктурен или благоустройствен проект - за трамвайно трасе, за пътна връзка Незабравка-Габровски, за удължаване на Самоков до Симеоновско шосе.
Имам предвид че не улицата не е тупик,а че е алея. На картата са дадени всички алеи в Борисовата градина и те са начертани по идентичен начин както улиците. Поне от картата със сигурност не може да твърдиш, че това е улица. От снимките се вижда че е запустяло, така че какво е било преди пак не мога да разбера. Трябва да го видя на живо а не да си правя изводи че има улична , а не декоративна лампа.
А с извода че един парк се облагородява ако се направи инфраструктурен проект в него, направо ме застреля. Може и магистрала да прокараме.
Относно вариантите пропуснал си трети вариант, а може би и четвърти. Т.като неведнъж сме говорили. че този трамвай е измислен на принципа имаме копче дай да му зашием балтон или изоставеното трасе в Дървеница да се свърже с трамвайната мрежа. Вариант е този трамвай въобще да го няма, или вариант който аз смятам за правилен да се свърже с бъдеща трамвайна линия по Г.М.Димитров-Тодор Каблешков или връзка с трамвая на Искърско шосе през Винаровото колело. И на двата предложени варианти от Благун съм против. Дървеница има много добро транспортно обслжване и няма нужда да им прибавяме трамвай към Центъра и да влошаваме транспортното обслужване на Дианабад и Студентски град заради него.
« Last Edit: 14.12.2012, 18:36:30 by elbi »

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #761 on: 14.12.2012, 18:55:39 »
Пресичането на пешеходците може да се обезопаси, така както е направено на една или две алеи в Западен парк и ж.п. линията за Перник.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #762 on: 14.12.2012, 20:29:05 »
Магистрала може и да не прекарваме, но трасе на електротранспорт - защо не? Още повече, че в същото време ще излезе от употреба трасето до Руското посолство.
Да, Ловният парк е гора тип "джунгла" и трябва да се облагороди. Освен ако не стане полигон за трениране на тюлени и червени барети. Защо облагородяване чрез инфраструктура ли? Ами много просто - защото за такива мероприятия по-лесно се отпуска частично безвъзмездно финансиране или кредитиране, отколкото за изграждане на паркова зона. А тези средства ще са необходими за отчуждаване на кочините около гара Пионер и районът на линията до Интерпред. А досега не ми е известен нито един случай в София да се отчужди терен за озеленяване просто така, без съпътстващ проект. Финансирането на обсъжданото ТМ трасе няма да реши всичко това с магическа пръчка и отведнъж, но все отнякъде трябва да се започне.

А изоставеното трасе трябва да се свърже, защото в перспектива то може да се развие в две посоки - юг по Кл.Охридски и югозапад към Студентски град и Малинова долина. И връзката през Семинарията е много по-смислена (а и евтина) от връзка по Г.М.Димитров и Искърско шосе с подлез под Винарово колело. А ако това трасе не се осъществи, изчезва целият клон от бул.Баучер покрай Семинарията. После ще се удължи МД2 и нищо чудно клонът по Баучер да даде фира (плановете за нормално обръщало около МС Баучер са в девета глуха) и ТМ-трасе да остане само до Журналист.

Интересно, че никой не се хвърли с жар да протестира срещу аналогичното преместване на ТМ-трасе в Надежда от Ломско шосе по Ген.Жеков.
« Last Edit: 14.12.2012, 20:34:59 by blagun »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #763 on: 14.12.2012, 21:33:41 »


Интересно, че никой не се хвърли с жар да протестира срещу аналогичното преместване на ТМ-трасе в Надежда от Ломско шосе по Ген.Жеков.

Същата аналогия си направих и аз. В крайна сметка невинаги може и вълкът да е сит, и агнето да е цяло, недоволни за съжаление винаги ще има. Тук е моментът да се спомене, че най-добре ТМ трасе да се реализира като това по Борис, по Искърско и т.н (върху траверси, не знам как му се вика), за да може да не се урбанизира излишно зоната, а и да не може да се минава с леки коли, пресичането да става на обозначени за целта места.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #764 on: 15.12.2012, 18:09:40 »
Не знам дали е свързано с проекта за това ново трасе, но в района на спирката на Пионер за 88,94 и 102 са започнали да разчистват бараките. Имам и едно питане относно трасето: Ако се изгражда железен път по Габровски, то няма ли да има първо проблеми с габарита на улицата и второ със самия релеф на района. Реално улицата в момента от Пионер към Гражданска защита първо се спуска, а след това има изкачване. Което си мисля че ще създава доста проблеми ако се изгради съвместно с улицата.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #765 on: 17.12.2012, 19:19:29 »
По-скоро с габарита ще има проблем.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #766 on: 24.01.2013, 21:24:41 »
Отдавна не съм се включвал в дискусия, но да попитам: от обявлението за избор на изпълнител, което пуснаха преди близо година излязло ли е нещо? Бях чел в строителство инфо, че трамвая ще се почва след като се завърши кръстовището пред ТВ кулата!? Или може да го правят заедно с кръстовището Яворов-Михайловски?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #767 on: 24.01.2013, 23:15:07 »
Или може да го правят заедно с кръстовището Яворов-Михайловски?
При всички случаи със старта на изпълнение на кръстовището Яворов/Михайловски релсовият път към Руското посолство спира завинаги. Трасето пред Семинарията ще се полага наново, така че да се освободи място за четвърта пътна лента на Михайловски, а пресичането на Яворов ще е в права посока (уж се хвалят за много спестени средства от неизграждане на километрична естакада над Погребите, но въпреки това шансът да прекарат трамвая в траншея не е голям). Но за трасето през Дианабад нищо не се е говорело напоследък, така че най-вероятно ще има нулев период с един единствен трамвай над Журналист - ТМ10 (може би ТМ2: Журналист-Орландовци).

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #768 on: 25.01.2013, 01:08:52 »
Мен ми дойде интересна идея, може ли при пресичането на Вапцаров, вместо ТМ трасе да минава тунелно, от най-високата точка на Семинарията, да започва естакада с леко изкачване, да имнава над пътната естакада, и да се спуска надолу в гората.

Това ще стане едно уникално съоражение, много красиво ще седи и оригинално, представете си колко нависоко ще стане като 3-то ниво заедно с ККМ! И каква гледка ще има само като се пътува оттам с трамвая. А пък като нищо ще излезе и по-евтино отколкото ако се копае тунел, защото се използват бетонни греди за такъв мост, които са сравнително евтини, на фона на други решения, само подпорите ще са по-високи, също и такава конструкция се сглобява сравнително бързо.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #769 on: 25.01.2013, 02:34:16 »
Винаги като говорят за трасето по България, споменават и това към стидентски град. За търгове последно се е писало септември, или поне това откривам сега, а ето и една прясна статия от Монитор,качена на сайта на Електротранспорт от 15.01.2013 г.:

Quote
По-бързи трамваи по „България”, 15.01.2013 г.

Основен ремонт чака и трамвайното трасе по бул. „България”, по което ще се движат по-бързи трамваи. Ще се строят и трамвайни линии от Семинарията до Дървеница. Участъкът до Студентския град ще има връзка с метростанцията от първия лъч на бул. „Г. М. Димитров”. Така времето за пътуване ще се съкрати. Само с трамвай до центъра ще се стига за 15-20 минути, а ако се комбинират с метро – за по-малко от 15. По трасето, което е дълго 8800 м, ще има общо 17 спирки в двете посоки. Ремонтът на участъка ще струва 20 млн. лв. без ДДС.
Пътниците, които се возят с трамвай номер 7 от кв. „Борово” по бул. „България”, ще се прекачват на метрото при НДК. Прогнозната стойност на строителството е 10 млн. лв. без ДДС. Новите спирки ще са достъпни за инвалиди. Парите за трасетата по „България” от Семинарията до Дървеница са част от програма „Регионално развитие”, тъй като са част от проекта за интегрирания транспорт на София.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #770 on: 25.01.2013, 11:17:13 »
Винаги като говорят за трасето по България, споменават и това към стидентски град...
... както и за 50-те тролея. За съжаление и трите лота буксуват засега - отменени търгове, а за Дървеница - нвеобявен. Да се надяваме, че през 2013 ще има позитивно развитие.

Иво, трамваят трябва да е зъбчата железница, за да може в най-високата си точка допълнително да катери естакада. Да не говорим за "радостта" на живеещите по Михайловски трамвай да им скърца на третия етаж. Профилът на терена е такъв, че естакадно трябва да мине направлението Яворов/Вапцаров.
« Last Edit: 25.01.2013, 11:19:35 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #771 on: 27.01.2013, 15:24:12 »
...
Трасето пред Семинарията ще се полага наново, така че да се освободи място за четвърта пътна лента на Михайловски,
...

Дали ще има място за 4-та лента по Михайловски? Или ако преместят малко западната бордюрна линия ще стане. Дано да се задвижи този проект най-сетне, финансиране уж било осигурено чрез заема, проект имало още по-отдавна. И кръстовището при ТВ кулата го мотаха доста време, но го направиха за 0 време!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #772 on: 21.02.2013, 12:20:04 »
Прикачения файл има по-подробна информация за нова линия. Извлечение от Програмата за изграждане и реонстр. на транспортната инфра. на София 2013-'18

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #773 on: 04.03.2013, 21:09:14 »
Малко снимки от трасето до Дървеница. Не знам дали ще представляват за някой интерес.  Но все пак ако някой пожелае може да ги разгледа. :)



Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #774 on: 04.03.2013, 22:23:18 »
Малко снимки от трасето до Дървеница. Не знам дали ще представляват за някой интерес.  Но все пак ако някой пожелае може да ги разгледа. :)
Дано догодина е по-ведра обстановката там!

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #775 on: 04.03.2013, 22:41:12 »
Малко снимки от трасето до Дървеница. Не знам дали ще представляват за някой интерес.  Но все пак ако някой пожелае може да ги разгледа. :)
...
Интересни са ми. Браво.
П.С. Между релсите щастливо си растат дръвчета...
« Last Edit: 04.03.2013, 23:22:56 by difian »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #776 on: 04.03.2013, 22:47:28 »
До колкото знам (а може и да бъркам), на колелото в Дървеница е имало канал на единия кръг. За какво се е използвал този канал, защо е бил направен и стои ли още съоръжението?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #777 on: 04.03.2013, 22:50:24 »
Вероятно за каквото се е ползвал и каналът на Хладилника - за нищо или нещо инцидентно и аварийно за счупен вагон, добрал се до там.
Този на Хладилника обаче го засипаха.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #778 on: 04.03.2013, 23:07:55 »
Дано догодина е по-ведра обстановката там!
Дано, защото в момента всичко е в плачевен вид. От железния път единствения участък който що годе е добре е от спирката на ТУ до ЛТУ. От ККМ няма и помен, както и от всички други съоръжения. Но то без това всичко ще се подмени. Скоро ще направя снимки и в участъка в който тепърва ще се изгражда новото трасе.

До колкото знам (а може и да бъркам), на колелото в Дървеница е имало канал на единия кръг. За какво се е използвал този канал, защо е бил направен и стои ли още съоръжението?
Мисля че ще си отговориш на въпросите с тази снимка :  :rolleyes:


« Last Edit: 04.03.2013, 23:11:55 by Petko21 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #779 on: 05.03.2013, 00:22:57 »
Мисля, че нищо му няма, трябва да се поизчисти, обезтреви и да мине релсободбивна машина и става екстра. Все пак няма да се движат товарни влакове оттам, няма нужда кой знае от каква якост на релсовия път.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР