Author Topic: Обновяване на подвижния състав при покупка на нови возила  (Read 183968 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13563
    • View Profile
    • Email
Преди няколко дни коментирахме, че не е подадена оферта за дълги. Ако искаме качествени - явно трябва да се копи/пейстне тръжната документация за МАНовете. Явно с тези условия следващите печеливши ще са БелКомунМаш или ЛиАЗ.
Все пак какви са отзивите от няколкомесечната експлоатация на ВМС в МТК спрямо Ютонгите (макар и дизелови)?

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1597
    • View Profile
Все пак какви са отзивите от няколкомесечната експлоатация на ВМС в МТК спрямо Ютонгите (макар и дизелови)?
ВМС-та май са половин или една идея по-добре, без това да значи, че са читави. Двигателят им е шумен, пространството в салона е тясно (и на тухлите е така, но при ВМС-та поне има повече нормални седалки), но ако правим сравнение между второ и трето качество тоалетна хартия, второто печели.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12185
    • View Profile
    • Email
Добре де тия хора да мислят могат ли? Защо не намалят бройката за сметка на качеството, по-добре по-малко съчленени но качествени автобуси като МАН-овете да дойдат отколкото много единични, които няма да вършат кой знае каква работа, при такава нужда от съчленени. Хубаво с новите ВМС ще сменят примерно старите 60 които вече на нищо не приличат, но залинии като 111, 204, 1, 3, 404 и др. трябва спешно да се търсят съчленени. Някак крайно нелогично и противно на разума ми звучи ако тенденцията е населението на града ни да се увеличава да не увелилават и капацитета на автобусите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
  • !<9060>!
    • View Profile
Да добавим, че онзи ден Фандъчкова излезе и каза, че щяло да има още един търг за обещаните 22 къси газови. Това ако не е малоумие не знам какво е. Единственото адекватно от сега нататък е мащабна поръчка за поне 100 дълги автобуса, иначе за 204 и 111 например се очертават още много години мъка. За пътниците де... не за слабоумната администрация на СО.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12185
    • View Profile
    • Email
И не ми се вижда също и много логично абсолютно едни и същи автобуси да се поръчват за чисто градски и за крайградски планински линии. Все пак едни са нуждите по 604, 111, 9-ката, съвсем различни по 98, 69, 70 ,66, 63. Няма ли да е по-добре да са различен тип автобуси. Например за 98, 70, 3-ка и тн. за какво ти е автобус с 25 места и големи празни пространства за правостоящи, като повечето пътуват по целия маршрут седнали. Не е ли добре да се помисли разположението  и видът на седалките, броя на вратите да е различно спрямо различните линии?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 739
    • View Profile
До края на този месец ще бъде обявен нов конкурс за 60 съчленени.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3874
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Според мен трябва да се закупят по-малки автобуси, може би 9-метрови за по-малко натоварени линии като 100 и 101. ПС трябва да отговаря на нуждите на линиите, а не едни и същи автобуси да се движат на градски, крайградски, натоварени и ненатоварени линии.

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 344
    • View Profile
    • Email
Честито ,скапаните BMC са спечелили конкурса за новите 60 броя къси за автото. Повече информация в списание камиони. :crazy:

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 739
    • View Profile
Обявили са търга за 22 соло автобуса за 8,6 млн. лв. Оферти - до 12 март.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2590
    • View Profile
Някаква нова информация по темата ?


Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2590
    • View Profile
А със 60-те солови газови ? Сключиха ли договор и какви са сроковете за доставка ?

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А със 60-те солови газови ? Сключиха ли договор и какви са сроковете за доставка ?
Има решение от 13.12.2017 год. за избор на изпълнител и не са качвали последващи документи. В 10-дневен срок след получаване на Решението, участниците имат право да обжалват, ако не го направят, се преминава към покана за сключване на договор. Ако се сключи, трябва да публикуват обявление за подписан договор....

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 739
    • View Profile

Online wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
  • !<9060>!
    • View Profile
Интересното е единствено, че Ютонг са подизпълнител на някакво друго тукашно дружество, което обаче декларира, че самият Ютонг поема изпълнението на 65% от поръчката. За другите какво излиза, че 35% от парите отиват за доставка или някаква друга шмекерия? Възможно е и да е нещо съвсем нормално, просто за пръв път попадам на подобно нещо. Иначе то беше и ясно, че нищо ново няма да излезе от цялата работа, само да не ни треснат Карсан, че такова чудо все още не сме виждали.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2158
    • View Profile
    • Email
Карсан, от миди варианта, бяха купили в Будапеща за обслужване на хълмистата част, понеже на Икарусите 405 годинките им станаха бая. Отзивите са повече от ужасяващи, или с други думи, че са пълен боклук. Вече са заменени с Modulo, Раба S91 (и двете наследник на Икарус ЕАГ) и модернизирани Икаруси 405. Така че, пази Боже, от лошо и по-лошо има.....С тия циркаджийски обществени поръчки. А подобни боклуци могат много лесно да се елиминират, като в изискванията се заложи примерно скелето на автобуса да е направено от неръждаема стомана, а облицовъчните панели да са алуминиеви и/или изцяло от композитни материали. Това автоматично ще елиминира и Ютонг, и Карсан, и БМЦ, и прочие подобна порнография. А те залагат минимум не знам си колко милиона оборот от продажба на автобуси през последните 2-3 години, което е много лесно да се покрие както от китайците, с техните практически подаръци за цяла Африка, Куба, Армения и средна Азия плюс немалкото вътрешни доставки, и от турците, с доставките за техните си градове....Не че съм пристрастен, но от новите Modulo, Икарус и т.н. отзивите в Унгария са изцяло положителни, и от персонал, и от пътници, возели много меко и приятно, не създавали ядове след няколко години експлоатация, като се има предвид, че много от тях пътуват и по селски пътища с не много хубава настилка. И са с кабини за шофьора. Също така били сглобени по-добре от Соларис (в Унгария също имат много Солариси). Еднинствено "много хубавите" канадски двигатели Каминс, същите като на БМЦ и Ютонг, както и на абсолютно всички градски автобуси в Канада. Не можело да ползват двигатели на Мерцедес и МАН заради конкурентни съобрежения (Раба S91 e с Мерцедес). В София дали ще видим Соларис 4-то поколение? А дано, ама надали.....Докато единствената цел на тези доставки е фукня пред хората и някои ненаситни акули да се налапат, така ще е.....
« Last Edit: 24.03.2018, 00:19:33 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12185
    • View Profile
    • Email
Във една ФБ група видях, че във Варна са купили от новото поколение на Соларис. Похвално за което, вместо разните Ютонги, ВМС-та и тн. Значи вече имаме доставки от новото поколение във България, да видим колко бройки ще накупуват. Не пише дали са стандартни дизелови, или някакви електрически, като тестовия. Там как са успели да купят такива интересно?

Ако ще купуват турски автобуси, поне да са от доказани марки като Мерцедес Конекто, или МАН, където явно следят доста повече качеството. Виждаме как МАН 262 и 232 движат вече 20-та година без нито един ОР и са по-добре от по-новите ВМС-та.

Тия двигатели Къминс на нашите автобуси, оригинални канадски ли са, или някакво лицензно производство в Турция иили Китай например?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Във една ФБ група видях, че във Варна са купили от новото поколение на Соларис. Похвално за което, вместо разните Ютонги, ВМС-та и тн. Значи вече имаме доставки от новото поколение във България, да видим колко бройки ще накупуват. Не пише дали са стандартни дизелови, или някакви електрически, като тестовия. Там как са успели да купят такива интересно?

Ако ще купуват турски автобуси, поне да са от доказани марки като Мерцедес Конекто, или МАН, където явно следят доста повече качеството. Виждаме как МАН 262 и 232 движат вече 20-та година без нито един ОР и са по-добре от по-новите ВМС-та.

Тия двигатели Къминс на нашите автобуси, оригинални канадски ли са, или някакво лицензно производство в Турция иили Китай например?
15 броя дизелови.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 739
    • View Profile
43 милиона за 60 броя ми се струва доста добра сума. За Мановете сумата беше 66 млн. за 126 броя.
Иначе до средата на този месец щели да подпишат договор за 60-те соло автобуса. Не знам защо се мотаха месеци наред, от както е спечелен конкурсът. До няколко дни подписват и за електриците. Което значи, че към края на годината може да имаме 60 БМЦ и 20 електрика.