Author Topic: Обновяване на подвижния състав при покупка на нови возила  (Read 309742 times)

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 890
    • View Profile
Да, БМЦ далеч не са първо качество, но са далеч по-добър вариант от Икарус и Мерцедес О 305

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 909
    • View Profile
Quote from: Kingpin
Да, БМЦ далеч не са първо качество, но са далеч по-добър вариант от Икарус и Мерцедес О 305
Обаче това не е точно така. Макар и извън темата (offtopic) - BMC (модел Belde 220) са общо взето съвременни автобуси като техника (двигател Euro III, автоматична 5 степенна кутия, ABS, Електронно управление на въздушното окачване ECAS), но именно като замисъл и качество на самия автобус не са никак добре.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
И от към шаси са ужас.Верно,че 73 не е лека линия,но преди тях са се движили и други марки,които не съм чувал да късат греди на каросерията,например.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2989
  • R.I.P 1210
    • View Profile
МАН нали нямат завод в Турция и ще са германско качество?   :angel:

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4609
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Как ще да нямат, имат и още как. Само че не съм сигурен, дали там не се произвеждаха само камионите на МАН.

Иначе МАН Lion's City се произвеждат и в Полша, нищо чудно оттам да дойдат. Качеството не е същото, като МАН-овете от Аугсбург/Нюрнберг, но е доста по-добро от това в източната ни съседка.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1942
    • View Profile
Всички газови автобуси и автобуси на алтернативно гориво ги сглобяват в старият им завод в Залцгитер.
The Grand Tour

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Браво! Определено радваща новина :fan:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4253
    • View Profile
    • Email
Как да нямат завод в Турция, откъде дойдоха преди 15 години белите и оранжевите МАН-ове? Дано да сте прави, защото още преди години се появи информация, че постепенно цялото производство на автобуси МАН и Мерцедес ще бъде изнесено в Турция. Даже стана патърдия, понеже Evobus искаше и Сетра да прати там, но в Улм не позволиха това да се случи. МАН също поради тая причина закриха завода на Неоплан в Берлин, но там, за щастие, хората се надигнаха, мениджърите теглиха кредит, купиха си завода обратно и създадоха новата марка Viseon. Турция и качество, това все повече се убеждавам, че са несъвместими неща. Преди години братовчед ми беше автомонтьор във фирмения сервиз на Мото-Пфое. И един ден дошли за ремонт два микробуса Форд Транзит - но единият немски, а другият - турски. Уж всичко им било еднакво, но колегата, на който се паднало да оправя турския, си взел болничен, за да се спаси от родилните мъки.....

Иначе аз искрено се надявах да дойдат Солариси, като в Бургас и в Скъпарна, ама..........ама.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2989
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Соларис,МАН - все едно,стига да не е БМЦ. :D  Пък и ще ни дойдат в повече- сегащните тролеи + 50 съчленени + 125 автобуса и ще стане по-зле от Бургас- Соларис на всеки ъгъл.  :crazy:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16527
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Интересна е и историята на Соларис, които също започват като дистрибутор/производител за Полша на автобуси от групата на МАН, макар и Неоплани... ;)

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1235
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Защо набързо решихте, че всичко е приключило и новите автобуси ще са МАН! Теоритично е възможно да стане обратното, още повече нищо не е окончателно! Някъде из - между поредните новини, имаше едно становище на член от комисията по избора на доставчик. В него се заявяваше, че решаващо може да се окаже не максималния брой точки, а някои от отделните критерии, като се даваше и пример с разхода на гориво и консумативи. В случая изглежда като неравностойно да предполагаме, че китайските мотори ще са класа над МАН, но да видиме!
Разликата в събраните точки е под 2 (мисля беше от 60 възможни - не ми се търси сега!), а единствено цената от почти 10 млн. лв. по - малко давана от МАН е тяхното предимство. Но както имаше по - горе предположения, напълно е възможно това да идва от транспортирането и / или някакви мита. Но тази преднина веднага би се заличила, ако китайците примерно компенсират с доставка на още няколко броя, за да изравнят сумата. Какво пречи, ще отрече ли някой, че на тях това им е силата – тази допълнителна бройка да влезе на части: така се избягват редица мита; а транспортирането, вероятно по - вода, едва ли ще допринесе за някакво същественно изменение при този разход! И понеже така е направено, че да можем първо да си потъркаме доволно ръцете и чак след това да си ги стиснем – сиреч, последна дума има комисията, независимо от резултатите, които до нейното произнасяне са временни, а не окончателни! 
« Last Edit: 21.10.2013, 13:50:33 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1942
    • View Profile
Дано бъдат МАН! Тази китайска компания колкото и да се хвали рядко продуктите и издържат над 6 години. Като гледам автобусите на Скопие по-добре не! Двигателите са Къминс, мостовете и скоростите са ZF (BMC) Има един важен принцип в автомобилостроенето и той е че продуката се произвежда на или близо до пазара където ще се предлага, мен лично не ме учудва разликата в цената.
The Grand Tour

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15390
    • View Profile
    • Email
Критериите в една обществена поръчка не може да са по усмотрение на този или онзи член на комисията, те са зададени предварително. Друг е въпросът, как е направено точкуването. Участниците са предложили точно пакетът за доставки и услуги, обект на търга, така че допълнително наддаване не е допустимо, нито пък някаква допълнителна "доставка на няколко броя". При всички недостатъци на ЗОП подобно управление на обществена поръчка, освен че е смехотворно и навява асоциации с Женския пазар, е недопустимо и не се практикува. Още повече, когато иде реч на средства от еврофондове, които се гледат под 100 лупи. Ако трябва да се спъне този или онзи кандидат, това става по формални критерии (често съчинени в полза на "верния" кандидат).

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1235
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Има едно де юре, за което говориш ти – би било хубаво, ако беше така; и едно де факто, което е реалността. Каква полза, че ЕК гледа под лупа всичко – да има порсонално осъдени? Само дето периодично се появява информация, че се образуват сакции срещу дадено нарушение – в крайна сметка държавата отнася глобата, виновната персона нищо!
Преди няколко месеца, в поредния си доклад, по напредъка на страната, тази ЕК нали беше споменала, че точно едни от най - големите корупционни схеми се явяват в ЗОП. Даже май старото НС успя да приеме някои изменения.

Да ти кажа кокво се чува за Соларисите – доставили са части, с които могат моментално - (!) да сглобят 3 чисто нови автобуса (дали се има предвид буквалният смисъл, не зная), и да поддържат половината бройки за седмица в движение, като всеки ден, на всеки подменят по някоя възлова част. А като се изчерпи количеството идва още. Така е, защото в договора е записано за даден дефект – отстраняване толкова дни, но това е само за имидж, икономическата обосновка е друга; оттам пък да видим докъде ще я докарат! А мисълта ми е, че поляците се напънаха за конкретната сделка, после спечелиха и Варна, после и 100 -те тролея.
Откъде си сигурен, че китайците не могат да елиминират елегантно този ЗОП, ако действително са решили да направят голяма инвазия, като това им е само началото – аз точно това имах предвид!

 
« Last Edit: 22.10.2013, 22:13:59 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4637
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Има едно де юре, за което говориш ти – би било хубаво, ако беше така; и едно де факто, което е реалността. Каква полза, че ЕК гледа под лупа всичко – да има порсонално осъдени? Само дето периодично се появява информация, че се образуват сакции срещу дадено нарушение – в крайна сметка държавата отнася глобата, виновната персона нищо!
Преди няколко месеца, в поредния си доклад, по напредъка на страната, тази ЕК нали беше споменала, че точно едни от най - големите корупционни схеми се явяват в ЗОП. Даже май старото НС успя да приеме някои изменения.

Да ти кажа кокво се чува за Соларисите – доставили са части, с които могат моментално - (!) да сглобят 3 чисто нови автобуса (дали се има предвид буквалният смисъл, не зная), и да поддържат половината бройки за седмица в движение, като всеки ден, на всеки подменят по някоя възлова част. А като се изчерпи количеството идва още. Така е, защото в договора е записано за даден дефект – отстраняване толкова дни, но това е само за имидж, икономическата обосновка е друга; оттам пък да видим докъде ще я докарат! А мисълта ми е, че поляците се напънаха за конкретната сделка, после спечелиха и Варна, после и 100 -те тролея.
Откъде си сигурен, че китайците не могат да елиминират елегантно този ЗОП, ако действително са решили да направят голяма инвазия, като това им е само началото – аз точно това имах предвид!

Аз друг начин за заобикаляне на ЗОП освен директно доставяне на автобусите и тяхното даряване на общината не виждам... Дълбоко се съмнявам китайците да са толкова щедри към нас, макар някога да бяхме и ние под подобен на техния сегашен строй.

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 271
    • View Profile
По задание автобусите трябва да са с четири врати, нали?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16527
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
По задание автобусите трябва да са с четири врати, нали?
Да, то тук при нас няма и кой да се сети, че може да са с 5, примерно, или предната врата да е еднокрила... ;)

Offline silversurfer

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
    • Email
Столична община търси финансиране за 170 автобуса

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2013/11/05/2175717_stolichna_obshtina_tursi_finansirane_za_170_avtobusa/

Столичната община се готви да инвестира близо 98 млн. лв. в подобряване на автопарка в градския транспорт, което може да даде началото на цялостно обновяване на амортизираните превозни средства и по-добро обслужване на пътуващите. В момента голяма част от обществения превоз се извършва с автобуси на по 15 - 20 години, някои от които втора употреба. Ето защо с обществена поръчка за нови 170 автобуса общината кандидатства за финансиране по оперативна програма "Околна среда" . Търгът за доставката им беше обявен преди дни, като срокът за подмяна на средствата за градския транспорт е една година след подписване на договора.

Без осигурено финансиране

Важно условие на поръчката е, че тя ще бъде финализирана "след осигуряване на финансиране". По думите на общинския съветник Зафир Зарков процедурата е предварителна, което позволява общината да е в готовност при предоставяне на средствата. "В момента Министерството на околната среда и водите (МОСВ) извършва изчисления за допълнителни средства по оперативна програма "Околна среда" и при тяхното осигуряване Столична община ще има възможност веднага да реагира", каза за Капитал Daily Зарков. Общината от своя страна също ще участва във финансирането на доставката, но още не ясно с какъв процент от общата стойност.

Първоначално средства за подобни проекти по оперативна програма "Околна среда" нямаше. През миналата година обаче стана ясно, че по две от направленията й - "Води" и "Опазване и възстановяване на биоразнообразието", съществуваше реална опасност България да загуби пари заради ниска усвояемост. Ето защо, за да спаси заплашените близо 600 млн. лв., МОСВ започна "спасителна" акция, която предвиждаше пренасочване на парите към изпълними дейности. Такива се оказаха именно закупуване на екологични коли за градския транспорт и хеликоптери за пожарната. След като Комитетът за наблюдение на оперативната програма одобри сумата за пренасочване, екоминистерството започна процедурите. Така София стана една от общините, определени за бенефициенти, с които да обнови част от градския автопарк – вече са избрани доставчиците на 20 трамвая, 50 тролейбуса, 10 метровлака и 126 автобуса на метан.

Надпревара за големи

В подобни търгове с висока индикативна стойност и европейски средства изискванията към кандидатите са големи. И тук условията не са по-различни. Право на участие имат компании, доказали специализиран оборот от доставени нови, нископодови, дизелови и съчленени газови автобуси за последните три години за минимум 84 млн. лв. Това изискване значително стеснява участниците, тъй като подобни поръчки в България не са правени, което означава, че достъп до търга се дава основно на чуждестранни кандидати. Освен това всяка компания трябва да предостави документи за оторизиран от производителя сервиз, където ще бъде осъществявано гаранционното поддържане на новите автобуси.

Според условията до шест месеца след подписване на договора трябва да бъдат доставени първите 20 превозни средства, а до още 6 месеца да пристигнат останалите 150. Доставчикът ще има задължение да осигури оборудването за поддръжката им, както и да обучи поне 6 шофьори и 20 механици за работа с тях. Според критериите за избор на изпълнител цената е с тежест 60%, а разходите за гориво, мощност и гаранционни срокове – 40%.

В допълнение 126 автобуса на метан

След четири удължавания на срокове, обжалване и близо година от обявяването на обществената поръчка за покупката на 126 нисковъглеродни автобуса за градския транспорт на София избраният изпълнител вече е факт. Германската MAN Truck&Bus предложи 79.2 млн. лв. при прогнозна стойност от 97.2 млн. лв. и събра 31.25 т. от максимален брой 40 по технически показатели. Тя спечели търга пред другия кандидат - китайския производител Zhen Gzhon Jotong Bus, който даде по-висока оферта от 91.2 млн. лв. и получи и по-ниска оценка по останалите изисквания. Финансирането на новите градски коли е осигурено също по оперативна програма "Околна среда"
VIVA LA VITA !!!


Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11153
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Повече от чудесно  :fan:
НЕ на хейтърството!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16527
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Повече от чудесно  :fan:
... Несъмнено, стига да почнат да ги доставят! :) По първата поръчка за 126 аввтобуса, очаква ли се скоро да видим някой от тях?  :rolleyes: