Author Topic: Обновяване на подвижния състав при покупка на нови возила  (Read 395839 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Контрера и "експертът" му искат в пост днес да - цитирам -  "следващите години да развие идеята и с доставка на новопроизведени автобуси на два етажа по модела на Берлин да даде на транспортната система на града едно устойчиво и полезно решение".  :help: Нито дума че Берлин намали драстично броя на двуетажните дизелови автобуси, които са си от екологична и икономическа гледна точка една скъпа прищявка. Но доставката на тези четири броя успя да я пробута, може да успее да докара още 100-200 нови?  :neznam:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Кой е тоя "експерт"? В Европа освен в Берлин къде има двуенажни? Малко в Лозана и малко в швейцарските пощенски автобуси. И не е понеже няма кой да ги произведе. В Канада имаме много, но все по магистрални дълги крайградски линии, с много малко спирания. В София за такова нещо се сещам единствено станция Сливница - Перник или София-Сливница, след като пуснат магистралата. Или до Нови Искър, Подгумер и т.н. , но по тангентата, без да минават през Биримирци и Световрачене....Но пък в Канада няма крайградски електрички... Съчленените също, няма какво да си говорим, Хубнерът е нещо доста скъпо струващо, капризно и далеч не безпроблемно....разваля се по чисто обективни причини - непрекъснато завиване, натоварване и т.н.
« Last Edit: 26.02.2024, 04:19:40 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
В Европа освен в Берлин къде има двуенажни? Малко в Лозана и малко в швейцарските пощенски автобуси. И не е понеже няма кой да ги произведе. разваля се по чисто обективни причини - непрекъснато завиване, натоварване и т.н.

В люлката на европейската цивилизация Скопие също имат двуетажни ;)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Доколкото знам отдавна там повечето са вече извън строя и почти не са останали в  движение.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Принципно забравяте и Лондон като мека на двуетажните автобуси. Иначе за туристически обиколки има двуетажни във всеки европейски град туристическа дестинация. В Париж, Лондон(различни от тези на градския транспорт), Мадрид, Будапеща мисля че също и още множество други.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Туристическите автобуси Sightseeing и Hop on/Hop off са съвсем друга бира и не е работа на градските оператори да ги мениджират. Обикновено покривите на втория етаж са подвижни.

Мисля, че с 4-те автобуса може да се обслужва 6 месеца А3, след което да се правят заключения. Не са чак толкова много подходящите линии за двуетажно обсъждане - те трябва да са дълги със среден участък без интензивни спирки. Иначе никой няма да се катери горе.
« Last Edit: 26.02.2024, 21:15:58 by blagun »

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Кой е тоя "експерт"? В Европа освен в Берлин къде има двуенажни? Малко в Лозана и малко в швейцарските пощенски автобуси. И не е понеже няма кой да ги произведе. В Канада имаме много, но все по магистрални дълги крайградски линии, с много малко спирания. В София за такова нещо се сещам единствено станция Сливница - Перник или София-Сливница, след като пуснат магистралата. Или до Нови Искър, Подгумер и т.н. , но по тангентата, без да минават през Биримирци и Световрачене....Но пък в Канада няма крайградски електрички... Съчленените също, няма какво да си говорим, Хубнерът е нещо доста скъпо струващо, капризно и далеч не безпроблемно....разваля се по чисто обективни причини - непрекъснато завиване, натоварване и т.н.

В Порто също, където днес се навършват 13 години от пускането на двуетажните МАН А39 по градски линии.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
В Порто също, където днес се навършват 13 години от пускането на двуетажните МАН А39 по градски линии.

Да, но тези автобуси са произведени за Порто и са закупени нови. Имало е проблеми и са седели дълго време в Мюнхен преди да тръгнат в Порто.

Мисля, че с 4-те автобуса може да се обслужва 6 месеца А3, след което да се правят заключения. Не са чак толкова много подходящите линии за двуетажно обсъждане - те трябва да са дълги със среден участък без интензивни спирки. Иначе никой няма да се катери горе.

Най-вече трябва да са натоварени линии които да напълват автобус с 83 седалки, иначе можем да ги пускаме по която си линия искаме, може и по 101 да се въртят ама ще са с по двама-трима пътника вътре и още толкова експерти които снимат и броят.
« Last Edit: 27.02.2024, 11:21:46 by fafan »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Спорно е доколко са необходими такъв модел автобуси. За чисто градски линии не мисля, че са полезни, а по-скоро за крайградски, с по-голям пътникопоток. Съмнявам се поддръжката да им е толкова проста и евтина, както изтъква експертът към СОС.
« Last Edit: 27.02.2024, 15:47:36 by ozzy »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Поддръжката ще бъде златна, в това няма какво да се съмняваме, именно заради това BVG се отказа от тях.

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 162
    • View Profile
    • Email
Кой е тоя "експерт"? В Европа освен в Берлин къде има двуенажни? Малко в Лозана и малко в швейцарските пощенски автобуси. И не е понеже няма кой да ги произведе. В Канада имаме много, но все по магистрални дълги крайградски линии, с много малко спирания. В София за такова нещо се сещам единствено станция Сливница - Перник или София-Сливница, след като пуснат магистралата. Или до Нови Искър, Подгумер и т.н. , но по тангентата, без да минават през Биримирци и Световрачене....Но пък в Канада няма крайградски електрички... Съчленените също, няма какво да си говорим, Хубнерът е нещо доста скъпо струващо, капризно и далеч не безпроблемно....разваля се по чисто обективни причини - непрекъснато завиване, натоварване и т.н.

По всички големи градове на Великобритания има двуетажни. Но там особеност е, че понеже живеят масово в къщи, градовете са огромни по площ и неподходящи за съчленени автобуси. Освен това са се отказали от тролеите и нямат трамваи по уличното платно, както и висящи кабели по улиците, което прави двуетажните автобуси добро решение.
В София не виждам как и защо могат да се ползват и кой излъга и натресе такива идеи на столичани.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Двуетажните автобуси са с височина малко над 4 m и нямат проблеми с трамвайната и тролейбусната контактна мрежа. По-сериозни недостатъци са високият център на тежестта оттам по-трудно вписване в завои, трудното потегляне на хлъзгав път особено нанагорнище, сравнително бавното слизане и качване на пътниците на спирките. Последното ги прави неподходящи при сравнително малки разстояния между спирките и равномерно разпределен пътникопоток по маршрута с постоянна смяна на пътниците, при повечето типично градски линии в София броят пътуващи на дълги разстояния е сравнително малък особено след въвеждането на таксуване с прекачване - повечето пътуват няколко спирки. Съчленените задномоторни автобуси са с нисък център на тежестта, стабилни на пътя и наличието на няколко широки врати ускорява слизането и качването на пътниците особено при нисък под. :rolleyes: Двуетажни в София са подходящи за някои крайградски линии с по-голям пътникопоток, концентриран на няколко основни спирки по маршрута примерно 1, 3, 42. 117 и 118 са с концентриран пътникопоток съответно за първия на Ботунец - 2, Уникални конструкции, спирките в Кремиковци и Сеславци, Рудника при свиждания в ЗО Кремиковци и спирките в Бухово, на втория на спирките в Ботунец, Горни Богров, Яна и Желява, но пътникопотокът им е твърде малък за двуетажни автобуси, 117 е доста редовен делник пик и с прилично разписание за крайградска линия в останалото време.  :rolleyes:
« Last Edit: 27.02.2024, 16:07:43 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
По-сериозни недостатъци са високият център на тежестта оттам по-трудно вписване в завои, трудното потегляне на хлъзгав път особено нанагорнище, сравнително бавното слизане и качване на пътниците на спирките. ...Двуетажни в София са подходящи за някои крайградски линии с по-голям пътникопоток, концентриран на няколко основни спирки по маршрута примерно 1, 3, 42. 117 и 118 са с концентриран пътникопоток съответно за първия на Ботунец - 2,...:rolleyes:

Точно затова ще ги пуснат по А3, на завоите към Пасарел на горния етаж ще е весело. Дано успеят да вземат всички завои а не се изтъркалят от някой в урвата.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
По 42 ще трябва да се премести последната спирка в Михайлово до оградите на къщите за да се увеличи радиусът на завоя, но принципно е възможно да вървят двуетажни автобуси. По 3 разписанието не е особено затегнато - 20 минути за 14 km от Кокалянско ханче до Долни Пасарел при общо 9 междинни спирки, почти всички по желание и би трябвало да се справят. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Явно сте много млади ама навремето имаше двуетажни автобуси София -Самоков по същия път години наред, както и до Долна баня. Никакъв проблем.

Като цяло преди 15-20 години двуетажни бяха доста разпространени у нас. Имаше и до Казанлък по подбалканския път. Просто не сте свикнали и за това ви се струва нещо извънредно и необичайно но аз съм се возил много пъти едно време и не ми е странно страшно и тн. Сега се сещам че и посока Кулата също имаше. Няма нищо страшно. То хората навремето и от влак и от самолет са се плашили ама...
« Last Edit: 27.02.2024, 18:29:59 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
... имаше двуетажни автобуси София -Самоков ..... както и до Долна баня. ..... Имаше и до Казанлък ...Сега се сещам че и посока Кулата също имаше....

Разлика между градски и междуградски транспорт нали правиш !

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Факт, но нали габаритът е един и същ, нищо чудно и базата мостовете и повечето неща да са еднакви, впредвид от 30 години как се сглобяват автобусите. Тука стана въпрос за 3-ката колко "страшно и опасно" щяло да бъде и за това ми стана смешно като се сетих че едно време частниците имаха много двуетажни автобуси у нас по такива маршрути, като габаритът на автобусите е същия. Салонното обзавеждане е различно.

Че даже сравнително скоро, преди няколко месеца се возих на двуетажен автобус, като довозващ транспорт от влаковете гара Копривщица-град Копривщица, по доста тесен път с остри завои, с дупки, а автобуса си беше триосен. Никакъв проблем, даже повечето пътници от влака се качиха горе.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #1897 on: 18.04.2024, 00:27:43 »
Значи не ми се е привидяло че 2141 е на редицата с бракувани. Доста станаха напоследък, но вече им е време. За съжаление поръчки за нови няма.
2144 ми се струва, че е скъсал шаси на предните калници, ама не му пречи да е на линия. Дано се сетят да го заварят, защото дългите автобуси винаги са нужни за градския транспорт. Не е много приятно да получаваш клаустрофобия в къс по 280 да речем :crazy:

Най-добре си е нова обществена поръчка. Дори нископодови втора ръка, подобни на варненските Солариси, които са на около 10 години например, пак биха закърпили положението за следващите поне 5-10 години някак и би било по-смислено, отколкото да се тормозят пътниците в 2024 с високоподови разпадни.
И под нископодови втора ръка - това е най-лошият вариант. Но не по-лош, даже по-добър от двуетажните корупционни прищявки.

Най-добрият вариант: обществена поръчка за около 80 чисто нови автобуса, които изцяло да заменят всички MANAS SG262, O345/G и Конекто/Г + BMC Belde и други по-старички возила на трите гаража, които си плачат за брак. Така автопарка ще е още по-унифициран и ще се сведе до по-малко модели.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Re: Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #1898 on: 18.04.2024, 03:16:11 »
Значи не ми се е привидяло че 2141 е на редицата с бракувани. Доста станаха напоследък, но вече им е време. За съжаление поръчки за нови няма.
2144 ми се струва, че е скъсал шаси на предните калници, ама не му пречи да е на линия. Дано се сетят да го заварят, защото дългите автобуси винаги са нужни за градския транспорт. Не е много приятно да получаваш клаустрофобия в къс по 280 да речем :crazy:

Най-добре си е нова обществена поръчка. Дори нископодови втора ръка, подобни на варненските Солариси, които са на около 10 години например, пак биха закърпили положението за следващите поне 5-10 години някак и би било по-смислено, отколкото да се тормозят пътниците в 2024 с високоподови разпадни.
И под нископодови втора ръка - това е най-лошият вариант. Но не по-лош, даже по-добър от двуетажните корупционни прищявки.

Най-добрият вариант: обществена поръчка за около 80 чисто нови автобуса, които изцяло да заменят всички MANAS SG262, O345/G и Конекто/Г + BMC Belde и други по-старички возила на трите гаража, които си плачат за брак. Така автопарка ще е още по-унифициран и ще се сведе до по-малко модели.

По груби сметки в момента се движат около 15 сг-та и около 40 конекта. Ако броим и спрените, около 70-80 нови дълги трябват.

По същите груби сметки в момента се движат около 30 Белдета, 10 19ки + 1767. Лф-ките вече са на 15 години, трябва и за тях да се мисли замяна. Така че (ако броим и спрените 19ки, които не са заменени с нищо) и за тях ще трябват 90-100 нови къси :)

Този филм с двуетажните и въшките да наследят Белдетата няма да проработи, най-малко Белдето е топла резерва за всяка линия, която не е на Земляне :) (същото важи за Карсаните и 19ките в Земляне)

А, и да добавя: договорът на МТК изтича догодина. И за там трябват нови автобуси, ако СА случайно решат да не обновяват договора с частника ;)
« Last Edit: 18.04.2024, 03:19:05 by 04Boris22 »
над 8000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Фен на всички дизелови автобуси!

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #1899 on: 18.04.2024, 08:36:53 »
Има такива намерения за поръчка на нови автобуси догодина, поради изтичането на концесиите на МТК.
Но засега нищо не е ясно по въпроса. Ще е много тъпо да доставят толкова бройки, колкото да поемат линиите на МТК. Защото наистина солидно количество от автопарка на автото отдавна е за неотложна подмяна. А тези на МТК са си хубави, поддържани и все още почти нови.