Author Topic: Обновяване на подвижния състав при покупка на нови возила  (Read 395886 times)

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #1900 on: 25.04.2024, 10:34:47 »
Има такива намерения за поръчка на нови автобуси догодина, поради изтичането на концесиите на МТК.
Но засега нищо не е ясно по въпроса. Ще е много тъпо да доставят толкова бройки, колкото да поемат линиите на МТК. Защото наистина солидно количество от автопарка на автото отдавна е за неотложна подмяна. А тези на МТК са си хубави, поддържани и все още почти нови.
Дискусията за концесиите, които стартираха от това мнение, са преместени ТУК!

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
В комисията по транспорт е внесен доклад относно "Програма за обновяване на подвижния състав и специализирана техника за поддръжка на наземния градски транспорт на София за периода 2024-2030". Общо стойност на програмата е малко над 1 млрд. лева, 850 млн. за СЕ и 170 млн. за СА. Предвиждат се следните инвестиции:


Столичен електротранспорт:
20 трамвая (1009 мм, 28-33 метра) за новата линия по Тодор Каблешков/Филип Кутев
20 трамвая (1009 мм, 28-33метра) за замяна на краставиците и българските трамваи
20 трамвая (1009 мм, 19-24 метра) за същото като горното
10 пенделни трамвая (1009 мм, 28-33 метра) за замяна на българските пендели
18 трамвая (1435 мм, 28-33 метра) за нова трамвайна линия, след завършването на бул. Копенхаген
10 пенделни трамвая и 10 еднопосочни (и двата 14355 мм, 28-33 метра) за замяна на Дювазите
Капитален ремонт и модернизация на 40 Татри (T6A2B, T6A2SF и T6B5), с подмяна на електрониката, добавяне на нискаподова секция и климатизация

35 дуални тролейбуса (12 метра) за автобусни линии 3, 8, 74 (5/10 коли) и 604 (10 коли)
40 дуални тролейбуса (18 метра) за автобусни линии 74 (5/10 коли), 78 (5 коли), 204 (14 коли) и 310 (7 коли)
35 бързозарядни електробуса (12 метра) + инфраструктура
15 бързозарядни електробуса (18 метра) + инфраструктура

Реконструкция на 5 ТИС-а
12 броя суперкондензатори за усвояване на рекуперирана енергия и изграждане на 13 станции за бързо зареждане (свързани с мрежата на СЕ), като всяка станция ще има 5 места за зареждане

4 броя специализирани автомобила (2 за 1009 мм, 2 за 1435 мм)
Машина за шлайфане на релсов път
Траверсоподбивна машина (1009 мм)
Канален струг за колооси (1435 мм)


Столичен автотранспорт:
70 дизелови автобуса (12 метра)
30 дизелови автобуса (18 метра)
70 метанови автобуса (12 метра)
50 метанови автобуса (18 метра)
10 електробуса (12 метра)

3 камиона за пътна помощ за автобуси
платформен камион за пътна помощ на бусове до 11 метра
3 товарни камиона с кран и самосвална каросерия
3 самоходни автовишки

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Няма да коментирам към момента предвидените инвестиции дотолкова, доколкото те са пожелателни на този етап и няма осигурено финансиране за тях, но ще коментирам една постоянна лъжа, която няколко пъти срещам от управляващите в официални изказвания и документи, включително и в този, а именно:

Концесията на МТК-Гроуп изтича през лятото на 2025 г., а не през 2026 г.!!! От месец август 2025 г. Столичен автотранспорт трябва да поеме обслужването на всичките техни линии с техните 70 автобуса, които са платени с общинските пари на километър пробег по концесионното им възнаграждение. В противен случай, оставането на автобусите за МТК представлява непозволена държавна помощ, съгласно европейските правила и е подсъдно за органа, който със свое действие/бездействие е допуснал това!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
За пореден път не виждам желание за инвестиции в депата и гаражите.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
В комисията по транспорт е внесен доклад относно "Програма за обновяване на подвижния състав и специализирана техника за поддръжка на наземния градски транспорт на София за периода 2024-2030". Общо стойност на програмата е малко над 1 млрд. лева, 850 млн. за СЕ и 170 млн. за СА. Предвиждат се следните инвестиции:


Столичен електротранспорт:
20 трамвая (1009 мм, 28-33 метра) за новата линия по Тодор Каблешков/Филип Кутев
20 трамвая (1009 мм, 28-33метра) за замяна на краставиците и българските трамваи
20 трамвая (1009 мм, 19-24 метра) за същото като горното
10 пенделни трамвая (1009 мм, 28-33 метра) за замяна на българските пендели
18 трамвая (1435 мм, 28-33 метра) за нова трамвайна линия, след завършването на бул. Копенхаген
10 пенделни трамвая и 10 еднопосочни (и двата 14355 мм, 28-33 метра) за замяна на Дювазите
Капитален ремонт и модернизация на 40 Татри (T6A2B, T6A2SF и T6B5), с подмяна на електрониката, добавяне на нискаподова секция и климатизация

35 дуални тролейбуса (12 метра) за автобусни линии 3, 8, 74 (5/10 коли) и 604 (10 коли)
40 дуални тролейбуса (18 метра) за автобусни линии 74 (5/10 коли), 78 (5 коли), 204 (14 коли) и 310 (7 коли)
35 бързозарядни електробуса (12 метра) + инфраструктура
15 бързозарядни електробуса (18 метра) + инфраструктура

Реконструкция на 5 ТИС-а
12 броя суперкондензатори за усвояване на рекуперирана енергия и изграждане на 13 станции за бързо зареждане (свързани с мрежата на СЕ), като всяка станция ще има 5 места за зареждане

4 броя специализирани автомобила (2 за 1009 мм, 2 за 1435 мм)
Машина за шлайфане на релсов път
Траверсоподбивна машина (1009 мм)
Канален струг за колооси (1435 мм)


Столичен автотранспорт:
70 дизелови автобуса (12 метра)
30 дизелови автобуса (18 метра)
70 метанови автобуса (12 метра)
50 метанови автобуса (18 метра)
10 електробуса (12 метра)

3 камиона за пътна помощ за автобуси
платформен камион за пътна помощ на бусове до 11 метра
3 товарни камиона с кран и самосвална каросерия
3 самоходни автовишки

Докладът е пълен с хаотични и безсмислени предложения:

-пълно бастисване на швейцарските трамваи - на други места се движат по 50-60 години, ние ги съсипахме за отрицателно време. Защо ги готвят за замяна вместо да ги поддържат?
-доставяне на пенделни мотриси за 1009мм - защо? Кога пенделните мотриси изобщо са се ползвали по предназначение?
-едновременно завършване на Копенхаген и доставяне на трамваи за там (след като изпуснаха възможността да внесат още T6A5 от Прага) и подмяна на пенделните Дюваг - защо? Или едното, или другото е необходимо.
-Модернизиране на 40 годишни CKD с добавяне на нископодова част ще означава дефакто бракуването им. Опити за такова нещо са правени в Лайпциг с ремаркета и резултатът е че кошовете се огъват и не могат да се ползват вече в CME. Потрошени пари на вятъра ще бъде това и краят на тези трамваи.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
В Чехия се експлоатират Vario LF на базата на Т3 с 36% нисък под между талигите.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
В Чехия се експлоатират Vario LF на базата на Т3 с 36% нисък под между талигите.  :rolleyes:

T3 - да. За Т4 и Т6 не съм чувал за преустройство с нисък под който да е успешен и да е оцелял повече от няколко години на линия. Вероятно при Т6 кошът е по-слаб и затова при махане на греди за ниския под нещата не се получават. На B4D-NF в Лайпциг пък специално са им махнати автосцепките отзад защото при бутане се сгъват като хармоника.

Едни такива преустроени 40-50 годишни T6 в София ще бъдат същински ад, след потрошени шестцифрени суми за тях няма да могат да се изтеглят или избутват ако закъсат някъде. Да си спомним и успешният "експеримент" с нископодовите платформи на Икарусите и безславния му край, у нас такива преустройства просто няма как да се направят с необходимото качество.
« Last Edit: 09.06.2024, 10:59:24 by fafan »

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Няма да коментирам към момента предвидените инвестиции дотолкова, доколкото те са пожелателни на този етап и няма осигурено финансиране за тях, но ще коментирам една постоянна лъжа, която няколко пъти срещам от управляващите в официални изказвания и документи, включително и в този, а именно:

Концесията на МТК-Гроуп изтича през лятото на 2025 г., а не през 2026 г.!!! От месец август 2025 г. Столичен автотранспорт трябва да поеме обслужването на всичките техни линии с техните 70 автобуса, които са платени с общинските пари на километър пробег по концесионното им възнаграждение. В противен случай, оставането на автобусите за МТК представлява непозволена държавна помощ, съгласно европейските правила и е подсъдно за органа, който със свое действие/бездействие е допуснал това!

Не могат ли да анексират за още една година(или колкото е нужно), докато евентуално СА не закупи ПС, който ще поеме обслужването? Аз доколкото си спомням, се случи нещо подобно с Карат-С, въпреки че не съм обеден дали беше изключително законно. Още май 2017г. за А 6 вече беше излязъл наряд със заредени MAN SL 232, но линията се върна на СА 2 години по-късно.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Малко налудна идея и плашещо много приличаща на димките от миналото, преди да се появят МАН 2014 г. Поне 5 пъти излизаше информация как едва ли не ще се купуват стотици автобуси, а накрая добре че фиросаха едни милиони от ОП Околна среда, че да се вземат 126 нормални автобуси.

1,850 млрд. е цифра, която подсказва че това никога няма да се случи. Отделно е и със спорен смисъл това действие. Нови трамваи тряват, но няма хубави трасета за тях. Пенделите нямат смисъл, казуса с Копенхаген и Дювазите е коментиран по-горе.

Най-интересно е какъв е смисъла от "дуални тролеи" за селски 3 и 8? По тези линии няма ТБ мрежа, какво точно ще е дуалното, или ще опъваме кабелите до околовръстния? Ще спестяваме емисии в гората до Долни Пасарел за милиони парчето ли?
Единственото смислено е плана за 204, 604 и прочие линии, по които идеята наистина има смисъл, понеже има ТБ мрежа по повечето им трасе.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Нископодовите Т3ки по Чехия са чисто нови кошове, само и единствено са използвани номерата и документите на оригиналните Т3, което означава, че може да са направени с по - здрави и качествени материали, които да издържат на по - голямото натоварване с ниския под. Но там хората са фенове, там си им е родината и т.н., така че тук смятам за абсолютно излишно да си правим такива експерименти. Отделно на това, не виждам какво по - адекватно за управление електрообордуване бихме сложили.  :help:

Относно Икарусите с нисък под, проблемът не е конструктивен, а липсата на видимост в огледалото за обрано виждане в салона.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
На доста от Икарусите им поддаде платформата. На 1405 беше най-видимо.
Иначе наистина ще е хабене на ресурс преправянето на 40 годишни трамваи. По-добре да се съсредоточи ресурс към нов подвижен състав, нови трасета и подобряване на инфраструктурата.
« Last Edit: 09.06.2024, 14:51:30 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13998
    • View Profile
Добавянето на нископодова секция на ЧКД ми се струва скъп, неоправдан и ненужен експеримент. Вероятно ще е по-евтино да се вземат нископодови трамваи 2 ръка.
Срамно е, че не се предвиждат инвестиции в депата и гаражите, те са в състояние на разпад и мизерия.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Който има ремонтно-производствени бази и компетентни работници може да си медорнизира трамваите, както сметне за необходимо. Ние тези две неща ги нямаме. Ако искаме модернизация на нашите ЧКД-та трябва да ги изпратим в чужбина, което би било икономическа катастрофа. Хайде да не гледаме Прага, ЧКД-та има из Унгария, в Братислава и т.н., всички изглеждат на явно по-високо ниво от нашите, така че нито ни е проблема, че са стари, нито, че не сме Прага. Не е нужно да сме Прага, за да приличат на трамваи, а не на омазани с по пет пласта кит и боя бараки, за което сме изплатили и отгоре цената на едно нормално професионално пребоядисване, което би издържало поне шест години. Що се отнася до Шиндлерите до гуша ни е дошло да си играем една и съща игра. Ще ги бракуваме, както направихме с други модели преди тях, защото очевидно е по-лесно да кандидатстваме и да ни бадът отпуснати евросредства за нови трамваи, но това разрешава ли проблема, че нямаме нито една адекватна ремонтна база, а трасетата ни все още са потресаващи в достатъчно голяма дължина или пък, че скъперническата и корумпирана община си гласува огромни бюджети, докато държи транспортните си оператори на санитеран минимум.
« Last Edit: 10.06.2024, 15:36:26 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Срамно е, че не се предвиждат инвестиции в депата и гаражите, те са в състояние на разпад и мизерия.

За да заприличат депата, гаражите и ремонтата база на тези в Западна Европа ще трябва доста повече от споменатите в доклада 1,8 милиарда, същото важи и за трасетата.

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Добре де, много ми е интересно кой ги решава и измисля тия глупости, кое за къде да се купува ?! По-голяма простотия от това за основен ремонт на 100 годишни чешки трамваи не бях чел скоро, нито би ми хрумнала подобна глупост. Какво толко се възхваляват тия ЧКД-та аз не мога да разбера, като те са едни от най-раздрънканите и неудобни трамваи след българските, даже българските имат по-добра возия от тях. Това че аварират по-рядко не означава, че трябва да ги правим вечни. Няма никакъв смисъл от толкова скъп ремонт на такъв трамвай, който ние тук не можем да направим, само вижте “основните ремонти” на Т6А5-ците и тези дето все още не са минавали от модела. Ми то тези дето не са минавали ремонт изглеждат по-добре от тия дето са минавали.. Вместо да се цели спиране на нископодови трамваи като краставиците е редно да се цели спирането на високоподовите в случая всички български и всички чкд. Като най-напред трябва да си заминат пенделите, които са най-отвратителните трамваи, които още се движат барабар с дювазите. Ако питате обикновения пътник никой няма да ви каже, че харесва ЧКД-тата, напротив ще ви кажат колко са неудобни, стари и раздрънкани, което е истина, не отговарят на никакви съвременни изисквания.
Редно е да се мисли и за обновяването на линиите на депо Искър, като се закупят за там поне 40 нови мотриси било то песа или друго, което да сложи край на мъките на хората по тези линии и 20 и 22 да бъдат изцяло с нов подвижен състав, което е напълно постижимо.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
След като прочетох последното мнение, имам чувството, че съм в небезизвестния форум БГ МАМА.

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
След като прочетох последното мнение, имам чувството, че съм в небезизвестния форум БГ МАМА.
Много умно  ;)

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Да, те в другите държави са по-прости от нас, че си правят основни (ама наистина основни, не омазване на салона с бяла боя) ремонти на чешките трамваи и продължават да си ги карат. Ние като по-богати явно ще си купуваме Песи които престояват с години по плацовете. Българските трамваи въобще няма да ги коментирам, изпяли са си песента отдавна.

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Да, те в другите държави са по-прости от нас, че си правят основни (ама наистина основни, не омазване на салона с бяла боя) ремонти на чешките трамваи и продължават да си ги карат. Ние като по-богати явно ще си купуваме Песи които престояват с години по плацовете. Българските трамваи въобще няма да ги коментирам, изпяли са си песента отдавна.
Ванка така е, но ние тук нямаме този ресурс за капитален ремонт на тези трамваи, също така не е оправдано. Я се замисли реално къде ще им се прави този ремонт? В Трамкар ли? Ние нямаме такава база, която да може да отговори адекватно на нещо такова като идея. Та те не могат едно просто пребоядисване да направят като хората, ние ще чакаме да преправят коша на трамвая и да слагат климатизация това е смешно просто. Къде къде по-лесно е да се закупи нов подвижен състав било то и по-малко на брой, но нови, а не някакви експерименти, които бързо ще приключат с нашето качество на ремонти. Отделно как я виждате тая работа 40бр вагони да минат такъв ремонт та те ще се влачат с години, те за 6 месеца един ако направят ще е постижение а какво оставя за 40бр. Това е несериозно от където и да го погледне човек…. Отделно това са единични вагони, които за да имат по-голям капацитет трябва да са в състав, тоест два вагона ще трябва да се модернизират и преустоят за да са в състав, вместо да се купи един нископодов.

Offline Жепеец44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • Живей на 32 + 4 шунт
    • View Profile
Смислено би било производството на нископодови ремаркета за Т6А2. Конструират се рамата и коша, вземат се каквито и да е недвигателни трамвайни талиги, на които се монтира спирачното устройство с активатор. Пускат се кабели за нисковолтови вериги. В този смисъл няма и да е трудно да се пренесат бутоните за маневриране назад. Според мен няма и да е излишно прокарването на жила за френ, идентичен с този на българските трамваи. Врати хармоника могат да се вземат от шиндлер (ако ще се бракува) и да се сложи ел. мотор за тяхното синхронизирано командване с моторния вагон. Между другото добавянето на средна секция при българските трамваи сполучливо, доста по добре от базелските 1'1'... Значи би могло да се конструира подобен вагон, ремарке. При трайно прокарване на съответните кабели и връзки автосцепките ще могат да се заменят с най обикновени, без ел. муфи.
Добавено: очевидно талигите няма да имат надресорна греда, което не е кой знае какво значително конструктивно изменение. Имайки предвид че локомотиви 07 са само с буксово окачване...Но явно пак няма да става за гората - неспосоцност за вписване в криви с малък радиус и ниско сцепно тегло.
« Last Edit: 10.06.2024, 23:16:47 by Жепеец44 »
"Стига главата ТИ да не беше като окопан бандаж, щеше да се намери и подходящ гасител на колебанията в нея."