Author Topic: Изграждането на отсечка "Сердика"-"Национален стадион"  (Read 96553 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4968
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
А там от къде трябва да мине? Под земята ли, къде?
« Last Edit: 01.04.2009, 21:29:55 by LG_ »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: Dragon
А там от къде трябва да мине? Под земята ли, къде?
да,подземно минава под това кръстовище.Според мен новината която трябва да ви съобщя е че започна сглобяването на къртицата-пристигна 8осен кран Либхер(32 гуми има тоя звяр) и започнаха да наслагват сегментите,засега върху 1 полуокръжност сложиха някакъв малък мотор.

очаквайте подробности  
НЕ на хейтърството!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
ДА и аз видях крана и "лапите" на къртицата
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

peterdi

  • Guest
Къде се сглобява?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: peterdi
Къде се сглобява?
на Юнак  
НЕ на хейтърството!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
Quote from: Repcho
на Юнак  
е не го ли сглобиха вече? Нали трябваше преди 2 месеца да е сглобен?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Мисля, че вече е сглобена.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4968
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
А то там трасето не е ли изкопано още прееди доста години?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: blagun
Трасето от Юнак до Интерпред е изкопано още в края на 80-те с първоначален замисъл за нормалнорелсов трамвай от Младост/Дървеница до Графа. Тогава, когато тунелът стигна до Руското посолство - горе-долу 1986-88 г. ТМ14 и 19 се изчакваха по един коловоз, минаващ по локалната лента на Драган Цанков. Следи от този байпас има и сега.

Къртицата ще тръгне от Юнак към СУ и Булбанк.

А някой зане ли, каква е тохнологията - къртицата ще направи единия и после другия тунел, или две къртици ще вървят една срещу друга разминавайки се.
къртицата е една-прави единия тунел до ЦУМ,после се връща обратно на Юнак и копае и втория тунел,после се връща пак и който откъде е
НЕ на хейтърството!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Quote from: Repcho
къртицата е една-прави единия тунел до ЦУМ,после се връща обратно на Юнак и копае и втория тунел,после се връща пак и който откъде е
Откъде ще извозват пръстта на връщане - от ЦУМ ли, или през вече прокопания тунел в посока СУ-Булбанк ще я карат до СУ?
Знаеш ли, в какъв срок ще пробият тунелите, предполагам, че в груб строеж до есента трябва да са свършили, иначе няма да се класират за предаване в края на 2007 г.?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: blagun
Откъде ще извозват пръстта на връщане - от ЦУМ ли, или през вече прокопания тунел в посока СУ-Булбанк ще я карат до СУ?
Знаеш ли, в какъв срок ще пробият тунелите, предполагам, че в груб строеж до есента трябва да са свършили, иначе няма да се класират за предаване в края на 2007 г.?
доколкото знам трябва да заградят едно каре и на пл.Независимост откъдеето да излизат камионите,но не съм сигурен щото къртицата хвърля зад нея пръст и подобни а камионите няма как да я изпреварят че да стигнат до цум =>не мога да ти кажа,май трябва до СУ да ходят
НЕ на хейтърството!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Quote from: Repcho
доколкото знам трябва да заградят едно каре и на пл.Независимост откъдеето да излизат камионите
По-скоро от СУ до ЦУМ ще пътуват по готовата тръба, ще обръщат и в строящата се тръба ще се товарят - и после обратно до СУ. Не мога да си представя под носа на трите власти - президент, парламент и правителство да бръмчат по цял ден камиони.
Според мен размерите на всяка тръба не позволяват обръщане и камионите ще подхождат на заден ход до къртицата. Другият вариант е това да става с минни вагонетки.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile
... или с конвейрна лента.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4968
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Не мисля че с конвейрна лента би станало защото тя трябва да се удължава по някакъв начин заедно с придвижването на къртицата. Наистина този въпрос е доста интересен. Но там все пак ще се полагат и релси и ще се укрепва така че вероятно тунелите ще са по-широки и високи за да могат да се движат машини там.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile
Железопътните тунели не са нито по-широки нито по-високи. Явно има начин как да се извози пръстта.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Снощи си пуснах касетата за строежа на Евротунела под Ламанш, която бях записал от Дискавъри преди 5 години.
Значи къртицата се придвижва като змия или по-скоро като червей - отпред е въртящият се щит, след щита има пръстени, в които се укрепват стените на пробития тунел. Самото устройство има транспортна лента за изкопаната пръст, която оттам се товари на минни вагонетки. Естествено, тези вагонетки са по тясно междурелсие и след прокопаването и укрепването се строят и коловози на тях. Размерите на тунела са достатъчни за два коловоза, за да се разминават композициите. Освен това минните влакчета служат за превоз на работниците.

В нашия случай - като се замислям, извозването с камиони в тунелите е абсурдно, тъй като работниците ще се задушат от изгорелите газове.

Интересно е, как къртицата ще бъде вкарана в другата тръба (при Евротунела този проблем не е стоял, тъй като са тръгнали и от двата края с къртици). При всички случаи съоръжението трябва да бъде разглобено. По-малко вероятно ми се струва под пл.Независимост да се прокопае без къртица пространство, достатъчно за монтаж на къртицата във втория тунел. По-вероятно е и вторият тунел да се копае в посока от СУ към ЦУМ и да тръгне от площадката на метростанцията под Ялта. Разбира се, ако устройствата на две, работата ще се свърши два пъти по-бързо.

В пробива на Евротунела са използвани 7-8 къртици. От тях само 2 са разглобени и демонтирани за по-нататъшна употреба. 4 или 5 са бракувани, нарязани на скрап, като части от тях са сложени та двата края като паметник на строителите на тунела (общо 11 загинали). Една от къртиците се е "самопогребала" (издълбала си е глух тунел).

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4968
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Добре и все пак как псоле ще се посатвят релсите?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Quote from: Dragon
Добре и все пак как псоле ще се посатвят релсите?
Ами както в готовите вече участъци. Веднъж като са пробити тунелите, от депото по работещия участък може да премине съответната техника.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4968
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
То било просто ама като няма кой да се сети (имам предвид себе си)
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1290
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Е то щом още не са пуснали къртицата, значи няма да свърши строежа да края на 2007г.
« Last Edit: 04.02.2006, 20:39:18 by Balkanton »