Author Topic: Изграждането на отсечка "Сердика"-"Национален стадион"  (Read 213291 times)

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Във всеки бранш има такива субекти, най-малкото може би му е тако хоби, проблема е вярно защо му дават ефир да ги дрънка тея работи. Тези проекти направо са си смешни!

Нека довършат до 2009 година до Младост - до там нещата са до голяма степен ясни и изяснени!Според мен също така Летището след това е също почти изяснено - но всичко други е плод на фантазии засега, доколкото мога правилно да оценя ситуацията.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Общински новини
Тайсей започва прокопаването на метротунела от бул. \"Драган Цанков\" до пл. \"Света Неделя\"
28.2.2006 г.
   
   Утре в 10.00 ч на метростанцията при бул. \"Драган Цанков\" ще бъде представена новата тунело - пробивна машина, която ще участва в изграждането на метроучастъка от бул. \"Драган Цанков\" до пл. \"Света Неделя\". Машината вече е монтирана на обекта и през март започва прокопаване на метротунела. Отсечката е дълга 2, 35 км и ще се изгражда по закрит способ. Методът на щитовидно изграждане на тунел се прилага за първи път в България.
   Тайсей ще изгради четири тунела и две метростанции - осма при Софийския университет и девета при Драган Цанков. По проект отсечката трябва да бъде готова на 17 ноември 2007 година.
   На представянето ще присъстват кметът на София Бойко Борисов, посланикът на Япония Н П. Койширо Фукуй, генералният директор за Югоизточна Европа за Тайсей Мичио Хашимото.


http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp...open=7368&nxt=0

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: burtan
Общински новини
Тайсей започва прокопаването на метротунела от бул. \"Драган Цанков\" до пл. \"Света Неделя\"
28.2.2006 г.
   
   Утре в 10.00 ч на метростанцията при бул. \"Драган Цанков\" ще бъде представена новата тунело - пробивна машина, която ще участва в изграждането на метроучастъка от бул. \"Драган Цанков\" до пл. \"Света Неделя\". Машината вече е монтирана на обекта и през март започва прокопаване на метротунела. Отсечката е дълга 2, 35 км и ще се изгражда по закрит способ. Методът на щитовидно изграждане на тунел се прилага за първи път в България.
   Тайсей ще изгради четири тунела и две метростанции - осма при Софийския университет и девета при Драган Цанков. По проект отсечката трябва да бъде готова на 17 ноември 2007 година.
   На представянето ще присъстват кметът на София Бойко Борисов, посланикът на Япония Н П. Койширо Фукуй, генералният директор за Югоизточна Европа за Тайсей Мичио Хашимото.
http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp...open=7368&nxt=0
това не е вярно, най новите новини около обекта са че си асфалтираха площадката около изкопа, както и че Геотехмин започна слизането на "долното"ниво в изкопа-досега нивото беше за гаража,след като с укрепващата машина за набиващи се пилони на Бауер се укрепи почвата започнаха да слизат в територията на метрото,в момента това правят

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Quote from: Repcho
това не е вярно, най новите новини около обекта са че си асфалтираха площадката около изкопа, както и че Геотехмин започна слизането на "долното"ниво в изкопа-досега нивото беше за гаража,след като с укрепващата машина за набиващи се пилони на Бауер се укрепи почвата започнаха да слизат в територията на метрото,в момента това правят
А незнам дали е вярно. Прочетох го на страницата на столична община.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
вижте какво пише тук

Японският метрощит тръгна от стадион \"Юнак\" в София
 
01 Март 2006 | 17:06
 
Със символично натискане на копчетата в цветовете на Баба Марта и на японското знаме от софийския кмет, японския посланик у нас и представителя на фирма \"Тайсей\" днес \" метрокъртицата\" потегли към центъра на София. Първоначалната скорост на щита, който ще копае като градински червей под Перловската река, градината с паметника на Съветската армия и под \"Цар Освободител\" и ще обърне при хотел \"Шератон\", е 1 мм на ден. Постепенно скоростта ще се увеличава и ще достигне до 400 м на месец. За три месеца трябва да се предвижи до 8 метростанция \"СУ \"Софийски университет\" и за още толкова -- до центъра. До есента на 2007 високотехнологичният щит - най-модерното съвременно съоръжение за строителството на тунели и инженерни тръбопроводи по света, ще се завърне на метростанция \"Юнак\".

Днес японската машина тръгна с благословията на софийската общинска и областна администрация. Като се извини за възможните проблеми от техническо естество на български език Мичио Хашимото -- ген. директор на \"Тайсей\" за Югоизточна Европа увери, че основната цел при строителството на метрото с японския щит, са безопасността на населението, високото качество и завършването без инциденти.

Кметът Бойко Борисов пък подчерта, че със спестените 15-16 млн. долара от отпуснатите от японската държава по нисколихвения кредит за строеж на метро от 7 до 9 МС, може да се довърши строителството в посока \"Младост\". Ще се търсят и 60 млн. евро до края на метродиаметъра в Бизнеспарк \"София\" по програми на ЕС. Строителството до \"Интерпред\" е необходимост, но истинският ефект за софиянци ще бъде изграждането на метрото до края на \"Младост\" през 2009 г., подчерта шефът на \"Метрополитен\" ЕАД инж. Стоян Братоев.

\"За мен днешният старт е огромна радост и професионално предизвикателство\" , специално изтъкна и инж. Пламен Владимиров -- зам.-мениджър на проекта за разширение на софийското метро и представител на консултанта \"Падеко\". Според него това е най-модерната технология и по този начин -- чрез щит, наскоро в Кьолн в непосредствена близост до основите на известната катедрала е бил прокаран метротунел. За инж. Владимиров щитът има срок на годност 100 години, а стойността на проекта е равностойна на открития метод на строителство. Най-сложно ще бъде преминаването под Перловската река и нейния ляв колектор и излизането в съседство с една от сградите срещу стадион \"Юнак\" на бул. \"Евлоги Георгиев\". При преминаването под градината до 8 МС няма опасност от екологични нарушения, защото методът на щитовидния тунелен изкоп балансира земното налягане и отчита нивото на подпочвените води, състоянието на стабилните почви, кухини и наличието на подземни реки. Така поне разбра репортерът на www.stroitelstvo.bg в опита си да проучи сложната техническа терминология, основаваща се на прост принцип. Той е измислен преди век и половина от английския инженер Брюнуел. При разходка в градината му хрумнала идеята, че градинският червей, който прокопава тунели в почвата, не разрушава структурата й. Създава се нова балансирана система с огромно приложение на модерната инженерна наука и нейните последни постижения.

Този подход ще бъде използван от щита, който днес потегли от дълбочина 18 м, а при СУ \"Кл. Охридски\" ще достигне на дълбочина от 12 м и отново ще задълбае надолу. Около Руската черква ще работи на 25 м под нивото на улица \"Цар Освободител\". Геоложките проучвания не дават основание за притеснения на населението по отношение на сградния фонд, въпреки че днес японският представител специално подчерта, че е възможно да възникнат проблеми и се извини предварително. За да се проучи как влияе щитът на хората, периодично ще се провеждат наблюдение и анкети с гражданите от близките сгради.

За представителите на \"Старт инженеринг\" инж. Димитър Савов и на \"Метропроект\" инж. Светлозар Филипов, особено важно е, че метростанции 8 и 9 се намират на технологично най-подходящите места. Архитектурното решение е на арх. Красен Андреев, който пое проектирането и на станция \"Обеля\" след арх. Мушев. На 8 МС дневно ще влизат и излизат около 50 000 души, тъй като само студентите на СУ са 22 000, подчерта инж. Филипов. Повече от 30 години той разработва проекта и като колегата си инж. Владимиров се гордее с използването на щита като модерна и перспективна технология на строителство. Проектирането на метрополитена продължава ускорено, за да може да се кандидатства за пари от Европа или други международни донори. В момента има избран изпълнител на 11 МС в жк \"Младост\", провежда се търг за 12 МС и се строи на 13 МС. Проектират се 14 и 15 МС, и се работи по проекти за 16 и 17 метростанции.

Разширението на Софийското метро е с възложител Столичната община. Идейният проект в тази част - втори метрорадиус на първи диаметър е по идеен проект на PADECO/PCI( също и консултант)и краен проектант и изпълнител е TAISEICОRPORATION. Подизпълнител на 8 метростанция е \"Стартинженеринг\", а на 9 МС -- \"Геотехмин\". Тунелните работи са на \"Метрострой\" АД.

Срокът на изпълнение е 17 ноември 2004 -- 16 ноември 2007. Проектът предвижда разширение на 2,35 км отсечка, строителство на 4 щитовидни тунела -- обща дължина от 3,5 км; две метростанции, работи за връзка със 7 МС, работи по архитектурната част, електро част. Щитът се прилага за първи път в България.

Метростанция 8 ще бъде с двуетажна конструкция. Ще е с ширина 18,6 м, дълбочина 15 м и дължина от 150 м. Предвиждат се изкопи с обем от 47 хил. куб. м. МС 9 е с четириетажна конструкция, ширина от 25 м, дълбочина -- 20 м и дължина от 150 м, а обемът на изкопите е 75 хил. куб. м. Предстоят тунелни работи с външен диаметър на изкопа от фи 5,82 и вътрешен диаметър на тунела - фи 5,17 м. Ще бъде изкопана земна маса 93 600 куб. м. За връзка с централната метростанция 7-ма, ще се прокопаят още 110 м. Връзката с тунела под бул. \"Драган Цанков\" е дълга 210 м. Има вентилационни шахти, премахват се пилони и др. В момента вече са изградени шлицовите стени на станцията при Софийския университет, премества се съществуващата подземна инфраструктура и др.
www.stroitelstvo.bg
« Last Edit: 04.03.2006, 12:51:40 by burtan »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
А те влаковете на Сердика след изграждането на участъка Сердика - Интерпред в посока Люлин/Обеля ще минават по другия коловоз нали? (този дето сега не се ползва)
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Quote from: Kaiser Kar
А те влаковете на Сердика след изграждането на участъка Сердика - Интерпред в посока Люлин/Обеля ще минават по другия коловоз нали? (този дето сега не се ползва)
Да по него ще минават.Както при другите станции.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
А сигурен ли си, че ще започне със скорост един милиметър на ден?Да не би да е един метър?Много малко ми се вижда 1мм за 24 часа.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Quote from: borosport
А сигурен ли си, че ще започне със скорост един милиметър на ден?Да не би да е един метър?Много малко ми се вижда 1мм за 24 часа.
Предполагам че е правописна грешка на автора. Аз не съм го писал а само с copy и paste. Също ми направи впечатление когато прочетох статията. Предполагам че се касае за 1м.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Би трябвало да е грешка, защото при такива мащаби такава скорост е смешна проста.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
София

Същинското изграждане на метрото през центъра започва до дни

Японският хидравличен щит ще прокопае четири тунела

Гергана ДИМИТРОВА

Брой: 9 / 2006-03-06

Прокопаването на метрото през центъра започва до дни. На 1 март японската компания \"Тайсей корпорейшън\", която спечели международния търг за изпълнител на метрото в участъка от стадион \"Юнак\" до площад \"Света Неделя\", направи демонстрация на работата на тунелнопробивната машина (хидравличен щит). С помощта на съоръжението, което е проектирано и изработено в Япония специално за обекта в София, ще бъде изградено метрото в най-тежката му част - историческия център на София. Съоръжението ще започне реално работа до две седмици, съобщиха от \"Тайсей\", и ще се движи в посока Ректората.

На представянето на машината присъстваха кметът на София Бойко Борисов, управителят на област София Тодор Модев, посланикът на Япония Койширо Фукуи, генералният директор за Югоизточна Европа на \"Тайсей корпорейшън\" Мичио Хашимото.

Обектът се финансира чрез заем от Японската банка за международно сътрудничество (JBIC) в размер на 12.4 млрд. японски йени. Консултант-инженер е Padeco Co Ltd в джойнт венчър с PCI (Pacific Consultants International). Възложител на обекта е \"Метрополитен\" ЕАД. Проектите за обекта са разработени от \"Метропроект\" ЕООД (в идейна фаза) и \"Старт инженеринг\" АД (техническа).

"Тайсей корпорейшън" спечели търга с цена 9.295 млрд. японски йени.

Общата дължина на участъка е 2350 м и ще бъде изграден по закрит способ. Ще се изпълнят четири тунела (по два в двете посоки на движение). Две метростанции - една на ъгъла на бул. \"Драган Цанков\" (№9) и втората при Ректората (№8), ще включва още бъдещият участък.

Тунелнопробивната машина ще премине под Перловския колектор, под градинката пред университета, след това под бул. \"Цар Освободител\" и ще достигне станция 7 пред Булбанк. Нивото на подземното трасе е с различна дълбочина между 8 м и 18 м, като най-много тя достига до 20-25 м при бившия Военен клуб.

Изключително е трудно изграждането на метрото през центъра на града. Възможно е да възникнат непредвидени обстоятелства, каза генералният директор на \"Тайсей корпорейшън\" Мичио Хашимото и допълни, че най-важно е високото качество.

Хидравличният щит се използва за прокопаване на тунели. Методът е открит в началото на XIX век и е широко разпространен по света за изграждане на метро в гъсто застроена градска среда. При него не се нарушава пътната настилка, няма опасност от замърсяване на околната среда, както и получаване на вибрации или отклонения в състоянието на съществуващите сгради, посочиха от фирмата консултант-инженер.

Методът на щитовидно изграждане на тунел се прилага за първи път в България. Машината е монтирана в стартова шахта, разположена в участъка, където ще бъде изградена метростанцията при стадион \"Юнак\". От началната (стартова) шахта ще се извежда прокопаната пръст и ще се подават стоманобетонните елементи, от които ще се сглобяват тунелните пръстени.

Предвижда се през юни т.г. \"японският щит\" да достигне мястото на станция 8. Подизпълнител на станцията е \"Старт инженеринг\" АД, а на №9 - \"Геотехмин\". Двете метростанции ще бъдат изградени по открит способ. Те ще са подземно построени. Автор на архитектурния проект за двата обекта е арх. Красен Андреев.

Строителството на метрото ще се вижда само в участъците на двете метростанции. Тунелнопробивната машина е високотехнологично оборудвана. Тя е с балансиране на земното налягане, нейното предимство е, че по време на строителството и експлоатацията не се променя водният режим (нивото, количеството и качеството) на подпочвените и минералните води.

По проект отсечката трябва да бъде готова на 17 ноември 2007 г. В момента поради различни причини в строителството на обекта има закъснение от 6 месеца, каза кметът на София Бойко Борисов. Той посочи също, че са проведени няколко срещи между Столичната община и \"Тайсей корпорейшън\" и закъснението се преодолява. Същевременно Столичната община предвижда да кандидатства с проекти за метрото за финансиране по програми на Европейския съюз. Те ща са за участъка от НДК до Централна гара. За разработване на техническите проекти общината трябва да обяви търг за избор на проектант.

Основните видове строителни работи:

Изливане на бетон - 42 640 куб.м

Укрепване на котлован - 18 675 куб.м

Релсов път - 4500 м;

Тягови ел. подстанции - 2 броя

Системи за управление и функциониране - 18 броя

Кабелни мрежи - 70 800 м

Това е от днес. Има и снимка който иска може да я види на www.stroitelstvo.info

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
НЯкой има ли представа за точния принцип на работа на къртицата има предвид принципа на работа или има линк към някакво обяснение.Ако може да пусне линка.Само ще помоля да е на български или английски.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: borosport
НЯкой има ли представа за точния принцип на работа на къртицата има предвид принципа на работа или има линк към някакво обяснение.
Аз имам на видеокасета записано от Discovery филмче за строежа на тунела под Ламанш. Там има хубава анимация за работата на къртицата. Виж постинга ми от 01.02.2006 по същата тема - там съм го описал с няколко думи.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: borosport
Мерси намерих го.
от днес започна същинското смъкване на къртицата в дупката на метрото. За целта монтираха спец.син кран които ще смъкне сегментите,крана е бая висок и ще е бая време там, ще го видите.Най интересното е че едната му релса за придвижване е между т.нар.шахта където е самата къртица и широкия изкоп за към БНР, много е готино

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Quote from: Repcho
от днес започна същинското смъкване на къртицата в дупката на метрото. За целта монтираха спец.син кран които ще смъкне сегментите,крана е бая висок и ще е бая време там, ще го видите.Най интересното е че едната му релса за придвижване е между т.нар.шахта където е самата къртица и широкия изкоп за към БНР, много е готино
Можеш ли да направиш снимки и да ги качиш тук във форума?

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Сигурно и някои от вас вече са забелязали,но реших все пак да добавя,че са заградили около касите при Нац.стадион.Искам да попитам някой знае ли какво ще е разполоението на изходите там.Само два ли ще бъдат-от двете страни на Гурко?

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: conecto
Пред "Шератон" част от тротоара е заграден, както и една трета от подлеза на ЦУМ. Това защо според вас? Нали "къртицата" ще влиза откъм Националния стадион?
Почти всеки ден минавам от там и много се дразня.В началото започнаха с малка част тострани на подлеза,но после го завзеха почти целия(имам предвид страната откъм Шератон и ЦУМ).Освен с метрото,според мен е свързано и с идеята за свързването на този подлез с този в другия край на площад Независимост.Трябва да се изгради като комплекс със заведения,магазини за сувенири и експозиции на археологически находки и както в Халите и въпросния друг подлез експониране на откритите стари исторически пластове.В някой от вестниците преди години дори имаше компютърна графика със стъклен покрив над пасажа на мястото,където сега са знамената на страните членки на НАТО.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: conecto
Ако наистина е затворено за това си заслужава неудобството. Мисля обаче, че щеше да е много по-добре, ако станция "Сердика" беше построена под въпросната алея на НАТО. Така щяха да се ползват двата съществуващи подлеза за изходи на метрото, като се има предвид, че този при президентството е на доста по-оживено и възлово място от сега съществуващия западен изход на "Сердика".
Площадът е твърде голям и изходите на самата станция щяха да са на доста големи разстояния от изходите на подлезите.Вероятно има и други, по-съществени причини.Голям проблем при строежа на станцията в този и вид е имало и с руините,който са навсякъде.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Balkanton
Знаете ли какво правят в заграденият ъгъл на кръстовището срещу Военния клуб? С метрото ли е свързано? От колко време е заградено там?
От около седмица.Според мен е по същата причина и поради която са заградили срещу Националния стадион при касите-за вентилационни шахти.