Author Topic: Изграждането на отсечка "Сердика"-"Национален стадион"  (Read 213324 times)

Offline milevsky

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Днес разговарях с хората, мерещи пропаданията по Цар Освободител. Според тях, къртицата е до сградата на БАН. Планирано е към февруари да достигнат до СУ, но не вярват много защото машинката била стара и доста често се чупела.

Offline roshav_ohluv

  • Писател
  • **
  • Posts: 48
    • View Profile
    • Email
То май е ясно, че препъни-камъкът е Университета - Юнак ще го свършат със сигурност преди това.
Може ли някой да каже колко време най-вероятно ще трябва, след като допробият до Университета към м.март най-вероятно, да стабилизират тунела, да положат релсите, да доизградят станцията на Университета, за да започнат тестовете на влакчетата.... Защото на мен нещо пуск есента не ми се вижда реалистична прогноза :( Нали само тестовете ще отнемат няколко месеца....

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Може ли някой да каже колко време най-вероятно ще трябва, след като допробият до Университета към м.март най-вероятно, да стабилизират тунела...
Той тунелът няма какво да се стабилизира - къртицата го прави напълно завършен, даже влива под налягане от външната страна допълнителна хидроизолация.
А тестовете? Явно всяка страна си избира колко продължителни да са.  При декемврийското разширение в Петербург бяха само 20-тина дни.
А у нас нали знаеш, че не обичат много-много да дават обяснения...
Така е по-лесно.
А може би така си спестяват допълните обяснения какво още се довършва през този период.
Възможно е нормативното приемане на обекта също да изисква по-дълъг период. Въпрос на нормативна база.
Във всеки случай края на прокопаването на тунела още не означава, че веднага може да се пусне движение по него - има много дейности след това : монтиране на релси, на  автоматиката, тестването й, довършителни работи по станцията и т. н.
А за Университета - никой нищо не обявява. Така че нищо не е известно. Дори това дали са се справили с проблемния пилот, с ходроизолацията (там нали пробиха подпочвени води). За сега мълчат.
Може би за това си отпускат по-дълги срокове.


« Last Edit: 05.01.2009, 16:52:03 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Не само за МС СУ няма информация. Като цяло такава липсва за всички новостроящи се станции. Нали повечето снимки и знания ги получаваме с фотоапарат в ръка :rolleyes:

А изпитанията могат да продължат както 6 месеца, така и 6 дни. Никъде изрично не е казано, че трябва да се тества месеци наред ;)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Въпросът ми по-скоро беше защо в София тестването на новите метроучастъци е с период от няколко месеца, след като явно може да е много по-кратък? Не са сигурни в качеството на строеж ли? Дострояват трасетата/станциите или просто прикриват неспазването на сроковете под прикритието тестване ли?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Тестването на едно изцяло ново трасе в продължение на няколко километра не е баш шега работа. И за 20 дни може да се направи, но все пак трябва да се направят замервания на ускорението на машините, силите на които се подлагат в дадения участък, с каква скорост да се преминава.

Първо ще мине локомотивчето на Русенци, та дори ще да тегли и един състав.
А довършителните работи не си пречат с тестовете, стига да има захранени подстанции и автоматика.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Dikovec

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 175
    • View Profile
    • Email
Не ме разбирайте погрешно, но предпочитам качествено тествано метро в каря на годината, отколкото някоя предизборна простотия - беля с метрото през лятото

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Ако има нещо да се тества то ще е по осигурителните инсталации. Никой няма да тръгне с влак да проверява дали ще падне тавана на тунела. Това е просто нелепо да се мисли и коментира.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
    За тестването няма проблем и при текущо оформяне на станция. В такъв случай се обезопасяват линиите край перона като едновременно се оформя станцията и влаковете ги тестват. Такива снимки гледах в skyscrapercity на московското метро. Това значи, като приключат с тунелите на МД 1, предполагам, че ще направят така, за да се напредне във времето.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Някой има ли нова информация докъде е стигнала къртицата? Да не е закъсала някъде заради газовата криза? ;-)
Вероятно вече е до БАН. По Цар Освободител, въпреки студа, правеха геодезически замервания в участък м/у Военния клуб и сградата на БАН.
Така че е напълно възможно, така както май бяха казали, след месец, месец и половина да приключат с тунела.

Offline Mr. Peterson

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
    • Email
привет на всички!

... Южният тунел е по-недовършен, в момента укрепват почвата откъм Шератон...

при положение, че първо беше изкопан южния тунел от СУ до Сердика, не е ли логично точно той да е по-завършен  :rolleyes:
на втората снимка се вижда малък валяк и пласт от пръст върху бетонна основа. може и да греша, но ми се струва, че това е горната плоча на тунела.  :bounce:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
при положение, че първо беше изкопан южния тунел от СУ до Сердика, не е ли логично точно той да е по-завършен  :rolleyes:
на втората снимка се вижда малък валяк и пласт от пръст върху бетонна основа. може и да греша, но ми се струва, че това е горната плоча на тунела.  :bounce:
Първо беше направен северният, сега и той е по-напреднал. А валякът е на нивото на долната плоча.Вагонетките на кадъра се готвят да влязат в южния тунел и не може да има такава драстична разлика в нивата- все пак трябва да се свържат на едно ниво, а така както ти казваш двете части на тунела ще минат една над друга !

Offline Dikovec

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 175
    • View Profile
    • Email
.. Северният тунел е покрит с преносими метални конструкции, върху които е сложено някакво платнище. ...

Понеже си го видял наживо... дали под платнището не е наредне направо куфраж и да се готвят да излеят тавана на тунела???

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Тази вечер на жълтите павета при Народното събрание (срещу ПИБ) останах като треснат, като видях какви гърбици са се образували, все едно танкове са минавали. Личеше си, че върху надигнатите павета е изливано нещо като бетон, а околните тракаха на разместено при преминаването на автомобили.

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Email
Това донякъде е хубаво защото би трябвало къртицата да е някъде отдолу следователно е на финалните си 50-100 м  :)
07 септември 2009 г. - Съединението на Западна и Източна София

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Е предполагам после ще могат да го възстановят площада.. макар че смесени със засъхнал бетон..  :D

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Греша ли, или преди няколко години, площада пак беше заприличал на бурно море, при това без къртици под него...
Така беше. Дори го бяха затворили за пренареждане на паветата.

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Не само площадът, а по цялото протежение на Руски до площада между Президентството и МС, където са жълтите павета, подложката под паветата беше станала пластична като глина и съответно паветата се бяха "надигнали", както казваха журналистите тогава. Така и не обясниха каква е причината. Аз предполагам, че са хвърлили на паважа някакво неподходящо вещество за химическо разтопяване на снега и леда, което е импрегнирало почвата и е премахнало сцеплението между песъчинките.

Случаят пред Парламента и сега може да е такъв, но да се надяваме, че къртицата е стигнала отдолу, т. е. напредва задоволително.

На въпроса дали директно под платнището на северната тунелна връзка няма кофраж за горната плоча - мисля че не, все още леят долната плоча и сглобяват кофража за стените. А в южния тунел Дифиан правилно отбеляза, че все още дори долната плоча не е излята, валячето на снимката още трамбоваше почвата за основа на долната плоча.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Аз пък, си мисля, че точно кофраж са наредили - за да могат върху него да застелят белите листове изолационен материал върху еркерите (напречните циментови греди).
Направено е само за временно покриване за да могат отдолу спокойно да бетонират, а отгоре да не вали сняг.
Аргументи :
На едната снимка се вижда, че техният кофраж (в средата между двата тунела) е готови  конструкции, оплетен на точно такива идеални квадратчета и съвпадащ по дебелина и ширина.
Явно не е връзван, нито под него има метални листове за изливане на плоча - просто са го метнали отгоре , за да покрият временно тунела. Иначе платнището ще потъне надолу от снега.

А за паветата : Може пък, това да е "протестът на паветата"... :D
Омръзнало им е да ги тъпчат едни същи депутати - и те искат промяна. :D
« Last Edit: 19.01.2009, 18:59:09 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !