Author Topic: Изграждането на отсечка "Сердика"-"Национален стадион"  (Read 96576 times)

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1290
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Гледам във форума на общината има съобщение, че машината още не е почнала да копае, въпреки, че казаха, че ще почне до края на юни

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12078
    • View Profile
    • Email
То какво ще излезе сега,че метрото ще стане готово до Младост 1 а отсечката между Сердика и Юнак още няма да е прокопана.Всъщност станция Интерепред е почти 100 % готова,оттам вече до Младост предполагам че ще стане готово преди къртицата да е прокопала тунела до Юнак.
А междудругото ми се видя,че релсовият път до Интерпред и нататък е с настави,а не каткто при сегашната отсечка безнастанов.Така ли е наистина,защото малко странно ми се вижда релсовият път в метрото да е с настави?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4518
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Ето това е новина. Абе тия кога ще се научат да спазват сроковете в тая държава. Имам чувството, че само у нас не се спазват сроковете за строителство. Ту летище, ту магистрала, сега пък метрото


Quote
Японската машина, по-известна като Къртицата, е заседнала в софийското метро. След като столичният кмет Бойко Борисов даде през март т. г. старт на изкопните работи по отсечката на подземната железница от стадион „Юнак" до Интерпред, вече четвърти месец машината не е пробила нито метър.
   „Къртицата не е започнала работа, тъй като нямаше достатъчно бетонови сегменти, които трябва да се поставят и да укрепват тунелите", обясни вчера шефът на общинската фирма „Метрополитен" Стоян Братоев. Досега японската компания изпълнител „Тайсей корпорейшън" и българските подизпълнители били произвели около 1200 такива сегмента, но били нужни още 400-500. „Когато са готови, ще започне работа. Досега изоставането от графика за строителството е няколко месеца", обясни Братоев.
   Столична община вече е изпратила предупредително писмо до японците да спазват сроковете. „При нарушаване на графика ще плащат неустойки. По договор те са 50 000 долара на всеки ден забавяне по тяхна вина", каза шефът на „Метрополитен". Окончателните сметки обаче за глобите щели да се правят, когато завърши строителството. „По-добре да се забави обектът, но всички елементи да са качествени. Осигурили са добър контрол на показателите на сегментите", каза зам. -кметът Велизар Стоилов. По договор общината е изискала 120 години гаранция на тунела и елементите, които го изграждат. По график метрото трябва да стигне до Интерпред през ноември 2007 г. А през 2008 г. - и до жк „Младост".  www.sofia.bg
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: conecto
Когато стане готово до Интерпред, до СУ няма да е готово най-вероятно, д**а и японците скапани  
ти тука малко си противоречиш, да приемем че точка на тръгване е Сердика и няма как да е готово до Интерпред ако не е готово до СУ, участъка ще бъде пуснат едновременно. А сега по темата, учудващото е че общината се справи по бързо отколкото частника, това е рядкост, като цяло станция Интерпред е готова, остават козметични работи - лепене на плочки и т.н. но това се прави за 2 седмици.  А в центъра работата е дебела, но хубавото е че се бачка, на Юнак има кулокран, заградиха на бая места по трасето, дано да наваксат
НЕ на хейтърството!

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Quote from: Repcho
ти тука малко си противоречиш, да приемем че точка на тръгване е Сердика и няма как да е готово до Интерпред ако не е готово до СУ, участъка ще бъде пуснат едновременно. А сега по темата, учудващото е че общината се справи по бързо отколкото частника, това е рядкост, като цяло станция Интерпред е готова, остават козметични работи - лепене на плочки и т.н. но това се прави за 2 седмици.  А в центъра работата е дебела, но хубавото е че се бачка, на Юнак има кулокран, заградиха на бая места по трасето, дано да наваксат

То не пречи да завършат строежа и да не го пуснат веднага заради забавянето на къртицата.
Иначе за МС Онкологията- подлезите вероятно ще се ползват и за кръстовището, което ще е много хубаво, сега и на зелено е опасно да пресичаш. Иначе ОМВ заслужават напълно да им бутнат бензиностанцията, не е първа на странно място (Цариградско шосе на детелината за "Дружба"), но явно хората знаят къде да си плащат за разрешителни.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
"Новият участък на софийското метро ще бъде пуснат в средата на 2006 и се очаква пътуващите с него да достигнат между 150 и 200 хиляди души на ден. Маршрутът на подземната железница ще бъде удължен до сградата на Интерпред и ще се изградят три нови станции. Строителството ще започне през лятото на 2003 след международен търг за прокопаване на тунел с дължина 2,8 км, който трябва свърже метростанция „Сердика“ с тунела под бул. „Драган Цанков“. Столичният кмет Стефан Софиянски и г-н Митсуаши Иаута, главен изпълнителен директор на Японската банка за международно сътрудничество, вчера подписаха договор за заем от 104 млн. долара за продължаване на метрото. Заемът за срок от 30 години с 10 години гратисен период беше договорен по време на правителството на Иван Костов. Размерът на кредита бе определен през юни 2001.
До края на тази или в началото на следващата година метростанция „Обеля“ ще бъде открита – съобщи за „Демокрация“ директорът на фирма „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев. Нулевата метростанция „Обеля“ е завършена и остава да се прокопаят още 500 м тунел до сегашната последна спирка на метрото. Надявам се общината да намери средства и строителството на метрото да продължи паралелно към „Младост“, добави инж. Братоев.
Строителството на подземната железница започна през 1979. Първият участък бе открит през 1998. След 3 години общата дължина на подземната железница ще достигне 15 км."

Както се казва - без коментар!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
Quote from: blagun
От форума на СО:

"Здравеите ! Искам да попитам кога машината , която копае тунелите за метрото ще изгради тунела от стадиона до университета ? И колко метра от въпросният тунел са изградени до момента ?

Здравейте! Тунелите до Софийския университет ще са готови до февруари-март 2007г.До момента са прокопани 140м. Информацията е от Дирекция ""Метрополитен"". "
Еми супер!Дано информацията да е достоверна и наистина да се поразбързат малко!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 589
    • View Profile
    • Email
Какво става с метрото някой има ли снимки от строежа на станцията на СУ ??? Или някоя от другите може и от младост или интерпред или от тази на стадиона ??? Ако някой има скорошни нека побликува или даде линк или ми изпрати на e-mail-а защото се интересувам !    Благодаря Ви предварително !
07 септември 2009 г. - Вторият национален празник за България :D

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
Ето тук са най-новите снимки: http://club.m-b0x.com/vehicle.php?s=m&t=g&g=31
Гледай и се наслаждавай
« Last Edit: 14.11.2006, 00:38:22 by ozzy »
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4518
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
в http://sgt.50webs.com/su.htm съм публикувал снимки от 18 октомври на станция Софийски Университет.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
Quote from: difian
1.А сега малко по-сериозно.При касите срещу Националния стадион със сонди правят дупки и им наливат бетон (и арматура си слагат, де ), при градинката Кристал работите по не дават вид на вървящи, но изляха надявам се временна подпорна стена.На двете места вентилационни шахти и аварийни изходи ли ще има?
 2.И втори въпрос.Подлезите при СУ и Орлов мост с топла връзка ли ще ги свързват?
1. Доколкото съм запознат, ще има вентилационни шахти. Но и на мен не ми харесва тази подпорна стена в градинката на Кристал, и ме притеснява, че май така ще си и остане. Според мен забравете да се върне същата зеленина на местата, на които се строи метрото  
2. Да, това е идеята, затова вече е заградена и тази част от парка....Жалко за скейтърите, няма къде да карат хората....
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: conecto
На Орлов мост ли ще е единия изход от станцията, значи?
Може и така да се каже.Просто ще свържат двата подлеза в един, както направиха при Сердика с подлеза от страната на Цум и Шератон и новия пред станцията.Сега там ще го свържат и с този между МС и Президентството, като ще се създаде едно доста голяма подземно пространство, направо "подземен град ", каквото клише обичат да използват.Вътре разбира се ще се развихри невероятна търговия.Такава връзка и на двете места (Сердика и СУ) определено ще е от полза.Най-вече при СУ, защото през зимата или при дъжд няма да ти се стори толкова далече метрото от автобусната спирка.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Над 600 метра от първия тунел за продължението на подземната железница вече са прокопани
7.2.2007 г.
    „Къртицата” за метрото стига до Университета
   
   
Паркинг на 3 нива за 500 автомобила изграждат до спирката при стадион „Юнак"
   
   До края на тази седмица японската машина, която прокопава тунела на метрото в сърцето на столицата, ще стигне Софийския
   университет. За първи път, след като „къртицата" тръгна след неколкомесечно забавяне, екип на „24 часа" влезе в готовата част на трасето под Перловска река и паметника на Съветската армия.
   Щитът вече е минал над 600 метра. След около 20 метра „къртицата" ще си подаде „муцуната" на бъдещата 8-а метростанция при Ректората. Вече са монтирани и 428 пръстена, скоито е обвит тунелът.
   На 8-а станция се подготвя отворът на "окото" в тунела, през което щитът да излезе при СУ. Според строителите машината ще е там в неделя или понеделник.
   Общо 441 пръстена ще обличат в бетон 622-та метра на тунела между университета и стадион" Юнак", откъдето
   тръгна машината
   на японската корпорация „Тайсей"
   Огромна строителна площадка е бъдещата 9-а метростанция на бул. "Драган Цанков", видя екипът на "24 часа". Тя ще е най-голямата от сега изграждащите се и от вече пуснатите в експлоатация спирки.
   Тук се строят и 3 нива за подземни паркинги за около 500 коли. Отворът на тунела е на 18 метра надолу. На входа преди металните стълби има табло, на което всеки строител, който слиза под земята, оставя номерчето си. В случай на авария веднага се вижда кои и колко души са долу.
   На дъното преди входа на тунела е площадката за изкачване на вагонетките с пръст, която изяжда „къртицата" . В самия тунел от лявата страна е направена пътека от дървени плоскости и парапет.
   "Тук сме
   точно под
   Перловската река",
   показва 75-ия пръстен инж. Пламен Владимиров, шеф на проекта за разширението на столичното метро. Усещането е особено -леко клаустрофобично. В тунела е тихо, топло и изненадващо чисто. Силен тътен оглася пространството - по релсите се задава композицията от пълни с пръст 5 вагонетки. Следва най-ниската точка -20 метра дълбочина при 205-ия пръстен.
   Според инж. Владимиров "къртицата" всъщност е "дървесен червей". Защото не разравя земята, а прекарва пръстта през тялото си и я изплюва във вагонетките. Това става с помощта на хидравличните крикове, на които се опира и върви напред. Щитът се управлява от екип от З-ма-4-ма души.
   Тялото на машината е дълго 8 метра, но помощните съоръжения са още 80 м. Те осигуряват ток, вода, има компресори и генератори.
   В момента щитът изкопава по 5-6 метра в денонощие, каза зам.-кметът на София по транспорта инж. Велизар Стоилов. Срокът за завършване на трасето до хотел "Шератон" - края на годината, едва ли ще бъде спазен. Според него
   първоначалното
   забавяне от няколко месеца
   през миналата година няма как да се компенсира, но постепенно машината увеличава скоростта си.
   " Основният проблем в началото беше изработката на т. нар. тюбинги - бетоновите елементи, с които се облицова тунелът", обясни Стоилов. Един от супервайзърите на японския участък от метрото, който е работил и по тунела под Ламанша, бил много взискателен за качеството на изпълнение.
   "Нагоре по "Драган Цанков" е старият тунел на трамвая, където ще стане връзката", показва Стоилов в посока "Интерпред", след като се изкачваме отново на земята.
   Преди години общината изградила там съоръжение под земята за движението на трамвай. Трасето на метрото под булеварда до "Интерпред" е почти готово, изпълнява се от общината и върви в срок.
   Японската "Тайсей корпорейшън" трябва да прокопае два тунела от общо
   4,6 км до хотел „Шератон" и обратно
   Неин ангажимент е и изграждането на двете ме-тростанции - срещу радиото и при Университета. Финансирането на тази част от метрото от японска банка е около 90 млн. долара.
   При хотел "Шератън" ще е т. нар. обръщало на машината. Там тя трябва да се завърти и да продължи прокопаването на успоредния тунел, за да се върне до "Драган Цанков".
   В момента усилено се работи по метростанциите на "Интерпред" и в Младост.
   В най-напреднала фаза е 10-а метростанция при "Интерпред", където подземната железница ще излезе на повърхността. Поставени са релсите, готови са пероните, ескалаторите, касите. Интериорът на пероните е от бял фаянс с мозайки от червено и зелено стъкло.
   Срещу КАТ се издига естакадата.
   Към Младост
   влакчетата ще се
   движат над земята
   Ясно е, че да се строи над земята е много по-евтино и по-бързо. Освен това в тази част на София инфраструктурата го позволява, казват специалисти.
   На бул. "Андрей Саха-ров" при пазара в Младост-1 се строи 11 метростанция. Плановете са след това трасето да продължи към Младост-4 и Бизнес парка, а оттам до Дружба и до столичното летище.
   Вероятно отсечките по трасето Младост-"Интерпред" -" Юнак" -Софийски университет-" Шератон" ще бъдат пуснати едновременно. " Няма логика да докараме пътниците до "Интерпред ", а после към Дървеница и Младост да се качват на друг транспорт", казва шефът на "Метрополитен" Е АД инж. Стоян Братоев. Очаква се пускът да е през 2008 г.

Offline andrez

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 133
    • View Profile
    • Email
Първият тунел от разширението на метрото от Стадион „Юнак” до Софийския университет вече е готов. Предстои подземният щит да прокопае паралелен тунел в обратна посока. Това съобщи директорът на фирма „Метрополитен” Стоян Братоев.




Братоев уточни за Дарик радио, че къртицата, както е известен щитът, няма да копае засега към станция „Сердика”, защото в района на хотел „Шератон” са открити подземни плаващи пясъци и първо трябва да се укрепи мястото там. Той допълни, че ще се търсят 280 милиона евро от еврофондовете за трасетата на метрото от Младост 1 до Бизнеспарка и до летището, както и за втория диаметър от хотел „Хемус” до Централна гара.




Когато пуснем метрото в тези участъци, проблемът с транспортното обслужване в София ще е напълно решен, каза кметът Бойко Борисов. Той допълни, че вече са преведени от правителството 20 милиона евро за строежа на метрото от „Интерпред” до Младост 1.


Директорът на метрото и кметът на София Бойко Борисов пуснаха в движение новата метрокомпозиция, доставена по договора на общината с руската фирма „Метровагонмаш”.  


Цената на влака е 3400000 евро, двойно по-евтин е от други композиции, които са с оборудване на „Сименс”. Кметът откри и новия асансьор за трудноподвижни хора на станция „Опълченска”, с който тези съоръжения са вече 4 – през станция. До края на март такъв асансьор ще има и на станция „Сердика”.

Цената на платформа, рампа и асансьор е 60 хиляди лева. Заместник-кметът по финансите Минко Герджиков съобщи, че агенция „Стандарт енд Пуърс” е повишила кредитния рейтинг на столицата на BB+, което означава, че градът е сигурно и стабилно място за инвестиране.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Трасето на софийското метро от “Сердика” до “Младост 1” трябва да бъде пуснато до края на 2008 г. Това съобщи столичният кмет Бойко Борисов вчера по време на откриването на нова мотриса на станция “Сердика”.
   Така столичани ще могат да пътуват с подземната железница от “Обеля” през пл.”Св. Неделя” до “Младост 1” още от догодина. Според специалисти придвижването ще трае около 25 минути. В момента пътуването с наземния градски транспорт е повече от 90 минути.
   Щом пуснем метрото в тези участъци, ще решим проблема с транспортното обслужване и задръстването в София, заяви столичният градоначалник.
НЕ на хейтърството!

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Quote from: ozzy
Аз пък четох някъде скоро, че сега къртицата ще направи обратен завой при СУ, тъй като не можело сега да копаят към Сердика - пластовете там били много нестабилни и трябвало да ги укрепят и чак тогава....май верно ще се проточи това строителство...

предполагам че си чел това:

 Плаващи пясъци затрудняват изграждането на метрото в София и бавят графика за работа. Това съобщи вчера шефът на столичния „Метрополитен"  Стоян Братоев . Преди милиони години столицата била дъно на езеро и затова в земята имало много пластове чакъл, пясъци и глини. „Заради високите подпочвени води тези слоеве се наводняват и се превръщат в плаващи", обясни Братоев. Преди време при хотел „Шератон" багер попаднал в такава зона и за 1 час потънал с 1 м. Къртицата на японския изпълнител „Тейсей корпорейшън" била прокопала 750 м и метрото стигнало до Ректората. По договор те трябва да изградят над 3 км тунели, но изостават от графика с над 6 месеца. Държавата е превела на общината 20 млн. лв.- за метрото от „Интерпред" до „Младост". Кметството ще кандидатства пред фондове на ЕС за 280 млн. евро за продължаване на подземната железница до летище София и за нов лъч от гарата до хотел „Хемус".

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Известна инфромация,но все пак...от новия брой на Стандарт.

Quote
Прокопани са само 750 метра от стадион "Юнак" до ректората
Метрото ще свърже “Обеля” с “Надежда”
Първите влакчета тръгват пробно към "Младост" след 2 години


Трикилометрова отсечка на метрото ще свърже кварталите "Обеля" и "Надежда". Тунелите ще минават под Ломско шосе, поради което в столична община сега умуват дали то да се ремонтира основно, или само да се позакърпи временно, та да не се върши двойна работа при разкопаването му за трасето на метрополитена. Иначе за поправка на шосето е изготвен проект за 7 млн. лева. Той предвижда преасфалтиране, разширяване на тротоарите и подмяна на релсовия път.
Строежът на отсечката между "Обеля" и "Надежда" може да почне още след година и половина - две, смята главният архитект Петър Диков. Това трасе било включено в парите, за които градската управа ще кандидатства по еврофондовете. 70 млн. евро ще иска столицата за изграждане на трасе от кръстовището на хотел "Хемус" до Централна гара. Когато бъде построено метрото до гарата, така или иначе ще трябва да се изгради така наречената служебна връзка, обясни Диков. Това е 800-метров тунел - обръщало за мотрисите. След като подземната железница стигне до "Обеля", от общината смятат да използват възможността да свържат двата квартала с пътнически тунел.
Столичната община ще кандидатства по два проекта за разширяване на метрото. 138 млн. евро ще струва трасето от "Младост 1" през "Дружба" до аерогарата. Отсечката е дълга почти 7 км и по нея има 6 станции. Другият проект е за 145 млн. евро. Той обхваща трасето от надлез "Надежда" през центъра на града и НДК до бул. "Джеймс Баучер". Дължината на тази отсечка е 6,5 км и по нея има 7 станции. Две в района на НДК са вече изградени, обясни пък шефът на столичния метрополитен Стоян Братоев. Според него метрото от гарата до "Баучер" е по-трудно за изграждане, но пък по него няма да се отчуждават имоти, докато в посока към летището ще трябва да се осигури обезщетение на частни имоти.
По думите на шефа на столичния метрополитен трасето до "Младост" с надземната си част ще е готово до края на 2008 г. В началото на 2009 г. ще започнат изпитания с влакчетата. С 20-те милиона лева, които правителството вече преведе на общината, отсечката ще бъде завършена. Тепърва обаче ще се търсят пари за тунелите, които ще минават между втора и трета част на "Младост" до Бизнес парка.
Плаващи пясъци пък забавиха прокопаването на столичното метро до пл. "Света Неделя". До момента са изкопани 750 метра от общо четирите километра тунели в двете посоки от стадион "Юнак" до центъра. Японската "къртица" е стигнала до Ректората, съобщи Стоян Братоев. Продължаването на трасето обаче ще стане по-бавно от планираното, защото тунелите трябва да се укрепват с бетонови инжекции. Под Булбанк подпочвените води са само на 3 метра дълбочина, обясни Братоев. Сега дълбачката ще се върне по обратния път, за да трасира успоредния тунел до стадион "Юнак".
В договора с японската фирма "Тайсей" има клауза с неустойки, който компанията трябва да изплати, ако не спази строителните срокове. 50 хил. щатски долара е неустойката на ден, но тя не може да е по-голяма от 5% от стойността на поръчката. Около 4,5 млн. долара може да се приспадне от общата цена заради забавянето. Това е въпрос, който ще обсъждат юристите накрая, за мен е по-важно тунелите да бъдат изградени, коментира Стоян Братоев.
Сияна Севова

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: blagun
1. Защо да са отдалечени? Самопресичането е на МС Сердика - на две нива, разбира се.
2. Защо да е глупост? Първоначално идеята беше МД2 да тръгва от Илиенци, а от депото в Обеля до Илиенци да се прави служебно трасе. И вместо многолюдните Надежди метрото щеше да обслужва Северната промишлена зона със затихващи функции. А парите за това служебно трасе плюс нулевия пробег са си чиста загуба. Според мен в Северната промишлена зона въобще няма да има нужда от метро, поне в близките 10-20 години. Трамваите са идеални за довозваща функция, даже трасето може да се направи по-скоростно по бул. Рожен.
1.И аз това имам предвид, но ми е трудно да обясня, може би.Интересното би било, че всъщност биха се пресичали като точка от марширута на разстояние еди-колко си станции.
2.И тук не си ме разбрал.Според мен не трябва да се обединяват в една обща свръхдълга линия.Могат да имат обща крайна станция, но защо да се събират в eдна линия.То става като идейте ТР7+ТР5...

 За мен е идиотщина това за служебния тунел между Илиянци и Обеля.Това и комунистите не биха го измислили      За всяка линия е било предвидено отделно депо.За М1-в Обеля, за М2-именно в Илиянци, за М3-във Враждебна зад Летището.На схемата в енциклопедия "България" е така.И да са били променени тези планове(днес казват, че Обеля побира 220 вагона, при 180 за двете линии, а едва ли днес метрото е разчетено с по-малко вагони отколкото преди 40 години), на дали точно за подобен тунел са мислили...
« Last Edit: 17.02.2007, 00:09:05 by difian »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4518
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Quote
Преди месец стана ясно, че трасето на софийското метро от "Сердика" до "Младост 1" ще бъде пуснато до края на 2008 г. Така столичани ще могат да пътуват с подземната железница от "Обеля" през пл."Св. Неделя" до "Младост 1" още от догодина. Според специалисти придвижването ще трае около 25 минути. В момента пътуването с наземния градски транспорт е повече от 90 минути.
   Щом пуснем метрото в тези участъци, ще решим проблема с транспортното обслужване и задръстванията в София, заяви тогава столичният кмет Бойко Борисов.
   Трасето от "Сердика" до "Младост 1" ще бъде дълго 8 км, като по него ще има 6 станции. В момента японската машина ( т. нар. "къртица"), която прокопава тунела, е стигнала до Софийския университет. Там е деветата станция на първия диаметър на метрото "Обеля" ­ "Люлин" ­ център ­ "Младост". Срокът за пускане на станция "Софийски университет" е ноември 2007 г. До края на тази година къртицата трябва да копае под бул."Драган Цанков" и да стигне до десетата станция "Юнак".
   Оттам пък метрото ще мине по прокопания преди 20 години тунел за движение на трамвай. По него подземният влак ще стига до единадесетата станция "Интерпред". В момента по нея се работи усилено и трябва да бъде готова до ноември 2007 г.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Quote from: blagun
Според вас има ли техническа възможност МД1 да се пусне в един тунел с изчакване в участъка Сердика-СУ до пробиването на втория тунел.
Ясно, че ще бъде на по-голям интервал, но пак по-добре от година-две забавяне.
Sпоред мене това е невъзможно , защото явно сега ще се строи вторият тунел от стадиона към Университета ! Ако се пусне участъкът само с един тунел , то няма да има никакъв смисъл , защото интервалът ще е голям и ще се суздаде голямо неудобство , а и част от изкопите при станциите трябва да останат отворени докато се прокопават прословутите тунели от прословутите японци , които доста се изложиха !