Author Topic: Тунели от Татово време чакат метрото  (Read 53197 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
То това е странното, че е едновременно част от сгрдаата, едновременно е и част от подлеза... НДК е лабиринт, обвързващ всичките подлези в себе си. Подземните нива съм ги дал като подлези, защото са обвързани повече с подлеза, отколкото с НДК...

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
до преди години асансьорите на ндк спираха и на базара пасажа, и беше много удобно, особено ако горе има базари като произведено в българия, коледния , панаир на книгата, стройко с връзка с долният етаж, където до скоро имаше много неща, дори музикалният магазин на полисаунд. Но от 10 години тези асансьори обслужват само ат 1 до 7 етаж главното НДК. Незнам защо ги спряха да не ходят и до базар пасажа и зала 2.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Защото Пасажа работи дори и НДК да не работи. Ако асансьорите работеха, какво ще те спре да го викнеш и да идеш да се разходиш из заключеното НДК над базара?

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Аз мисля да престанем с несъществените спорове  ;)
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Online iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Според мен между Цум и Хемус разположението на станциите (станцията) е много тъпо.
Вместо тази станция която е малко неудобна за средата на Витошка, относително близо до ндк и доста далеч от Евлоги Георгиев, трябваше да има 2 метростанции-
една чиито северен изход би бил на Солунска и друга, чиито северен изход би бил на гърба на ндк, а южен- Евлоги Георгиев.
Ако е толкова наложително да няма метростанция Солунска за да се пестят пари, наклон и ускоряването на мотрисите- ами по- правилно щеше да бъде Сердика 2 да беше на юг от Сердика1. Така се отдалечава от халите и 20/22, но приближава до Съдебната Палата и трамваите за Славейков.

Основното нещо обаче което е заложено кофти е решено още по време на комунизма- да сложат метростанция в центъра на градинката, поставяйки толкова голямо кръстовище по средата между 2 станции.
« Last Edit: 24.05.2009, 23:24:23 by iashu »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Според мен между Цум и Хемус разположението на станциите (станцията) е много тъпо.
Вместо тази станция която е малко неудобна за средата на Витошка, относително близо до ндк и доста далеч от Евлоги Георгиев, трябваше да има 2 метростанции-
една чиито северен изход би бил на Солунска и друга, чиито северен изход би бил на гърба на ндк, а южен- Евлоги Георгиев.
Ако е толкова наложително да няма метростанция Солунска за да се пестят пари, наклон и ускоряването на мотрисите- ами по- правилно щеше да бъде Сердика 2 да беше на юг от Сердика1. Така се отдалечава от халите и 20/22, но приближава до Съдебната Палата и трамваите за Славейков.

Основното нещо обаче което е заложено кофти е решено още по време на комунизма- да сложат метростанция в центъра на градинката, поставяйки толкова голямо кръстовище по средата между 2 станции.

Защото водещият принцип, по който се разполагат метростанциите в София е да няма такива в центъра и да са по-нагъсто раположени там, където не са нужни или където някой си е платил да има.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
А мястото на вече изградените - НДК и Св. Наук са изключително ключови:
НДК поема потоците от Партиарха, Витошка, Ангел Кънчев, Нансен и на първо време дори и Петте кюшета и Попа, също така и потока от тунела на НДК, а Св. Наум поема целите потоци от Арсеналски, музея "Земята и хората", Евлоги Георгиев и т.н.
Какво означава неправилно позиционирани? Все едно да се каже, че станцията пред Ректората е направилно позиционирана, защото е в парка... Ама прави връзка с Орлов мост...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ако между изхода на МС в посока "Земята и хората" и южния край на подлеза на бул.България се направи бягаща пътека, ще се реши дискутираната неудобна връзка с А204, 604, 76, 72. Иначе стават прекалено много 3 метростанции - на Патриарх Евтимий, България и Св.Наум. Не би било уместно да няма метростанция на Св.Наум - не защото молът е дал пари, а защото там се прави връзка с А102, с бъдещия трамвай откъм кв.Иван Вазов, пък и обслужва (прекалено) гъсто заселения Долен Лозенец около и над Арсеналски.
« Last Edit: 25.05.2009, 15:42:55 by blagun »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Да се свържат двата подлеза? Че те са на една минута един от друг!!!
« Last Edit: 25.05.2009, 16:01:40 by boleroto »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Да се свържат двата подлеза? Че те са на една минута един от друг!!!
... плюс стъпала нагоре плюс стъпала надолу.

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Определено една връзка би била много добра. Ползвал съм по летища и в метрото в Лисабон, много е удобно да има хоризонтален ескалатор при нужда от такъв преход.
« Last Edit: 25.05.2009, 19:03:20 by Gordon »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Идеята за свързване на двата подлеза по подобие на подлезите на ул Сан Стефано и СУ е добра, дори без бягаща пътека пак би имало ефект!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Може би...
При всички положения ще се получи както подлеза на СУ и Орлов мост.
Ако ги свържат ще видим какво ще е положението...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
А от подлеза пред НДК до станция 'НДК', ще има ли от подвижните тротоари? Все пак има разтояние между двете съоражения.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Не, нали галерията на два пъти променя котата си, за да мине под автотунела и за да се качи над станцията...

Offline Михаил

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Тоест достъп за инвалиди и детски колички йок!
Те през социализма за тези неща не са мислели много. Тогава майките са били силни, колко му е една бебешка количка през 50 стъпала...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Сега по нормативи всички станции се строят с асансьори.
Така че, асансьори ще има, споко. :rolleyes:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
А и стаанцияята няма да има само един изход към галерията, дето се чупи нагоре-надолу. Изхода, откъм Аптека ще е напълно подсигурен за майки и инвалиди...

AcexXe

  • Guest
Специални поздрави за всички :) - Тунелите под НДК /Видео/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Мда...
Тунелът е чудесен - точно, какъвто би следвало да е.
Колоните, които се виждат след завоя са обезпечаващото разстояние за перона.
Местата, на които тунела се разширява са местата, в които тунела навлиза в крива и се правят така, за да може състава (който няма скосявания като трамваите) да завива без да отнася ръбовете на стените.

Много хубаво видео.