Author Topic: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)  (Read 32898 times)

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #120 on: 04.06.2018, 17:46:52 »
Монорелсовите влакове са по-бързи от метровлаковете.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #121 on: 04.06.2018, 18:00:29 »
Може би някои конструкции могат да развият по-висока скорост, но това не значи, че имат по-висока пропускателна способност - вагоните са по-тесни съответно с по-малка вместимост и броят вагони във влак е ограничен. Също така стрелките се превключват много бавно от 30 секунди нагоре, което допълнително намалява пропускателната способност при наличие на разклонения.  :help: Същата и дори по-висока пропускателна способност се достига с напълно обособен скоростен трамвай при многократно по-малки разходи за изграждане и експлоатация. :help:

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #122 on: 04.06.2018, 20:32:46 »
Това е транспорта на бъдещето.

Offline TheBulgarianRail

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 424
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #123 on: 05.06.2018, 09:51:54 »
Не е точно така. Според мен метрото е по-ефективно. Например в Сидни спряха монорелса през 2013 след препокриването му с метрото, което обира целият пътникопоток. Монорелсът по принцип не става за София.
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #124 on: 05.06.2018, 10:41:48 »
По каква причина е закрита монорелсовата железница?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #125 on: 05.06.2018, 11:09:58 »
Икономическа неефективност - по-ниска превозна способност от напълно обособен скоростен трамвай при около 40% по-високи експлоатационни разходи. Беше построена метролиния с по-висока превозна способност при по-ниски експлоатационни разходи. :rolleyes:

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #126 on: 05.06.2018, 11:21:48 »
Вариантът е да няма стрелки,а да е като в Москва.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #127 on: 05.06.2018, 11:26:58 »
Все едно превозната способност не надхвърля тази на напълно обособен скоростен трамвай при разходи за изграждане и експлоатация близки до тези за метролиния и съответно монорелсовата железница неизбежно е икономически неефективна.  :help: Опитът на Москва показа пълната несъстоятелност на този вид транспорт, София няма нужда да хвърля пари на вятъра за подобно недоразумение. :help:

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 549
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #128 on: 06.06.2018, 11:45:58 »
Наистина, максималната скорост на един монорелс може да бъде много по-висока от класическо железопътно решение, било то трамвай, метро или обикновенни влакове. В градски условия се гледа средната скорост на превоз, а не максималната. Средната скорост на монорелс и на железопътно решение е еднаква при еднакви параметри на трасето - за монорелс то трябва да е при всички случаи напълно изолирано от останалия трафик. За сметка на това монорелсът е по-скъп, по-труден за експлоатация и по-труден за разширение като мрежа.

Още по-безпочвено звучи налагането на технология и търсенето на предназначение за нея в последствие. Когато се създават нови трасета, първо се търси тяхния пътникопоток, средната скорост, която искаме да бъде постигната, и чак след това се избира технологията за изпълнение - дали ще е тролей, автобус, трамвай, метро, влак или монорелс.

Повишаването на средната скорост на ГТ в София може да бъде постигнато по много по-компромисни и евтини начини, например синхронизирани светофари, бус ленти или синхронизирани разписания.