Може ли да престанете да пишете врели-некипели? Знаете, че във форума има хора, на които това им е професията. Това си е чиста схема. В дебелите (и не толкова) книги ясно е написано какво е карта. А именно - умалено, условно обозначено, изображение на определена част от земната повърхност. Отделно, за да бъде карта, тя трябва да притежава някои задължителни елементи:
1. Картографска проекция.
2. Рамка.
3. Мащаб.
4. Общогеографска основа, към която се привързва специалното съдържание (в случая линии и спирки на МГТ). Тя в случая следва да включва улична мрежа, зони по предназначение (жилищна, промишлена, рекреационна, паркова и др), може някои по-значими сгради, в зависимост от избрания мащаб, ж.п. линии, речната мрежа...
5. Легенда - йерархичен, логически списък с използваните условни знаци.
А при наличието на азбучен указател, задължително картата се разграфява на правоъгълници или квадрати с буквено-цифрово обозначение (А1, Б3 и др), като към всеки обект в указателя се посочва в кой квадрат се намира.
А сега ми обяснете въпросният парцал кое от изброените притежава? Проблемът е, че в България нещата с картографията не са законово регламентирани, съответно всеки, който има малко пари и/или "контакти" където трябва, може да нарисува подобен парцал, да го даде в печатницата и да го пусне по книжарниците или "клиентът" (в случая общината) да му се отплати богато. Кой знае колко е платила общината за тази тоалет хартия и за "произведенията" по спирките. То "великите" фирми като ДейтаМап и Домино бълват абсолютни лайна, нямащи нищо общо с действителността, че и ги продават по книжарниците...Да не говорим колко често срещано явление е на мястото на задължителен елемент от "картата" да е тресната някоя реклама, а рекламодателите, както знаете, също много добре плащат....Това, че баш картографите нямат връзки или не могат да "бутнат" на когото трябва, та да имаме истински карти, е отделен въпрос. Същата работа като с табелите е. Иначе преди от МРРБ-то бяха кихнали 2 милиона евро за сайт в помощ на фермерите да кандидатстват за евросубсидии, който сайт преко сили струваше 250-300 лева.....
Иначе много хубава голяма схема, от която разучих отдавна изчезналите костинбродски и сливнишки линии, както и някои отдавна премахнати градски, имаше едно време на старата автобусна спирка на гарата, на халите (спирката на Мария Луиза в посока гарата) и на автогарата в Овча Купел, където спираше 65, малко преди спирката на излетните автобуси, тази последната се задържа докъм 2002-ра година, другите ги махнаха много отдавна....В справочника на Митко от 81/82-ра година схемите също са пълни парцалетини (както и тези в юбилейния албум от 76та, и в книгата с плановете от същата година, която Иван сканира), но тогава имаше основание - "секретност".