Смяна на линията в процеса на движение е... неестествено и в моите очи неадекватно. Линията и дестинацията трябва да са едни от първа до последна спирка. При комбинация- от Летището тръгваа М13 с табели на 2 реда- Сердика-Люлин-Обеля/Витоша, като след Люлин можеда си остане с М13 Витоша. Номерът си е един и същ и от който и край на света да идвам, ако ми кажат "хвани си М13" или съм го видял на картата.
За берлинското U12- виж логиката ползвана 1993-2003, когато е било нощна линия.
А за разклоняване на линии- по-скоро малко да се озъпти. Може би по-скоро да се помисли най-накрая да се изградят трамвайни трасета (наличните боклуци не могат да се нарекат трамваен път). Заедно с това да се купят и истински трамваи (може и втора ръка), като същите да се ползват, като метро (в смисъла на бърза жп връзка). Трябва да се разгледа за пълна ревизия и ремонт на релсите по 5, 7, 11, 12, 22, 20, поставяне на бализи/датчици за светофарите по тези линии и намаляване на времепътуванията с поне 10-15 мин (в зависимост дължината на линията). При здрава работа, европейски програми и желание за развитие в рамките на до 5 години би могло да стане, но е утопично в настоящата ситуация.