Author Topic: Схеми на Софийското метро  (Read 107053 times)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2452
    • View Profile
    • Email
Re: Схеми на Софийското метро
« Reply #400 on: 25.06.2020, 10:41:57 »
Обаче ми се вижда, че на завъртулката не може да се прекачиш както е при софийското.

Можеш, завъртулката е само 1,5 км, можеш спокойно да походиш до следващата спирка. Това не променя факта, че по схемата наистина не можеш да се ориентираш накъде ще завие автобуса.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3258
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Схеми на Софийското метро
« Reply #401 on: 25.06.2020, 11:48:46 »
Не са единици хората пътуващи Люлин-Надежда,  Люлин - Надежда - Централна гара. Щом влакът минава от там- трябва да се отрази.

Стандартно влаковете от летището правят панделката към Лозенец. Тези от бизнес парка стигат само до Сливница. Единствените изключения са граничните курсове в часовите диапазони, когато се променя интервалът на движение.

Нека не се заблуждаваме - ако се кача от Интерпред и искам да стигна до Надежда 3, няма да ме интересува, дали влакът идва от летището, или от Младост 4. По-скоро, ако пише, че е до Сливница, значи ще трябва да сляза и да изчакам следващия, или ще се прекача още на Св.Неделя.
В другата посока е още по-лесно - ако се кача от Надежда, моето влакче ще мине през Люлин (има 3-4 късни влака, които не го правят), а ако се кача от Вардар, максимално ще ме интересува, дали е към Дружба, или към Младост 4 и изобщо няма да ми дреме, дали идва от Надежда, или е тръгнал от Сливница.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
    • Email
Re: Схеми на Софийското метро
« Reply #402 on: 25.06.2020, 17:02:48 »
Чудех се къде да го пусна, че реших тук, тъй като има нещо общо със схемите, но малко по-отдалече.
За номерирането на метролиниите може да се ползва доста по-прост от сегашния механизъм:
М1 Летище - Сливница (-Обеля)
М2 Бизнеспарк - Сливница (-Обеля)
(може и на опаци)
М3 Витоша - Обеля (-Сливница)
М13 Витоша - Обеля - Сливница - Летище (цялото "ласо")
М23 Витоша - Обеля - Сливниица - Бизнеспарт (цялото "ласо")
М4 сегашния диаметър 3

В случай, че се направи връзка от някоя станция на М4 към вече изграденото метро (при Люлин, Модерно предградие или Обеля)- при вързани маршрути пак може да се ползва ситема на комбиниране- 14 24 34.

Логиката- има 3 основни движения- М1 М2 М3, а когато се прави цял кръг става комбинация между две линии (13 и 23). Тогава вече номерчето ще е още по-лесно за асимилиране накъде ходи влакът и могат да се махнат излишни бърборения, припомнящи, че влакът (не) пътува до някъде. Единствено подобни съобщения ще са нужни, ако форсмажорно влакът е със скъсен маршрут или по разписание обслужва до някоя станция. Вън от личните боржения кой диаметър какъв е, номерирането трябва да е за улеснение на редовия пътник, който може да не е жител на София (това във връзка с четени приказки по-рано, че номерът на линията трябва да е обвързан с метродиаметър).




Ще ви препратя към постът ми за метромрежата на Сингапур в раздела “По света“. В Сингапур всяка дестинация си има номер. Така се получава следната схема за номерация (примерна):
М11 - всички влакове с крайна спирка Летището
М12 - всички влакове с крайна спирка Обеля/новата гара Обеля/Сливница, или там каквото измислят, потеглящи или от Летището или от Бизнес парка
М13 - всички влакове с крайна спирка Бизнес парк
М21 - всички влакове с крайна спирка Витоша
М22 - всички влакове с крайна спирка Обеля/новата гара Обеля/Сливница, или там каквото измислят, потеглящи от Витоша
М31 - всички влакове с крайна спирка Горна баня
М32 - всички влакове с крайна спирка Хаджи Димитър

Тази схема позволява гъвкавост, защото на никой не му пука откъде идва влака, а само накъде отива. По този начин може да се движат влакове както от Летището, така и от Бизнес парка в посока Витоша и и двата влака ще носят номер 21. Аналогично тръгващите от същите крайни спирки и пътуващи само до Обеля, носят еднакъв номер М12.

При създаването на нови разклонения така се добавя само по една нова линия, стигаща до въпросната нова крайна станция. Това откъде тръгва влака няма значение.

P.S. Моля без коментари за това че тази схема е много сложна. В предишните коментари маймунджулъците са също толкова объркващи.



Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9071
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Схеми на Софийското метро
« Reply #403 on: 25.06.2020, 18:47:53 »
Това, дали даден влак прави връзката между Люлин и Надежда, е основно експлоатационен проблем, който засяга малък процент пътуващи, за които тази връзка е бонус.
Номера от 1 до 4 са повече от достатъчни.

Тези които пътуват от Люлин към гарата са повече от пътуващите към летището, но не съм чул да се предвижда спиране на влаковете до там. Майка ми живее в Люлин, от нея и нейни познати в квартала знам че от НДК до Сливница е по-добре да се пътува през Обеля, същото се отнася и за Западен парк - гарата. Отрязването на директните връзки ще натовари допълнително и без това претоварената и кофти направена връзка на Сердика.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Схеми на Софийското метро
« Reply #404 on: 25.06.2020, 20:03:03 »
То ясно не му пука на никой от къде идва влакът, но на предходните или следващите пътници може би правят разлика, конкретно дали влакът прави панделка или не (както аз, така и други споделяме, че има случаи, когато е по-удобно да се пътува на панделка, отколкото с прекачване).
За да не се разделят на 4 отделни номера, трасето (щото то реално е едно, разклонено на 2) Младост/Летище - Обеля - Витоша, най-добре е всички влакове да правят панделка (без сутрин/вечер от/до депо). Това съм се чудил от преди, защо ги делят. Надявам се не искат упорито да насочат прекачвания на Сердика, защото е неудобно и куцо. Но това от друга страна би глътнало няколко мотриси с машинисти (второто мисля че е по-големия харч).

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3175
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Схеми на Софийското метро
« Reply #405 on: 25.06.2020, 20:08:29 »
Делят се, защото няма толкова влакове.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3258
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Схеми на Софийското метро
« Reply #406 on: 25.06.2020, 20:47:44 »
Ще ви препратя към постът ми за метромрежата на Сингапур в раздела “По света“. В Сингапур всяка дестинация си има номер. Така се получава следната схема за номерация (примерна):
М11 - всички влакове с крайна спирка Летището
М12 - всички влакове с крайна спирка Обеля/новата гара Обеля/Сливница, или там каквото измислят, потеглящи или от Летището или от Бизнес парка
М13 - всички влакове с крайна спирка Бизнес парк
М21 - всички влакове с крайна спирка Витоша
М22 - всички влакове с крайна спирка Обеля/новата гара Обеля/Сливница, или там каквото измислят, потеглящи от Витоша
М31 - всички влакове с крайна спирка Горна баня
М32 - всички влакове с крайна спирка Хаджи Димитър
Тази схема не е концептуално по-различна от другата предложена.

Вижда се моментално, че пак е излишно усложняване. М3 е достатъчно да си е така, а на М31 и М32. Това не носи нищо.
Също така, от Обеля до Лозенец също е безпредметно да има различни номера. Там имаме пълна яснота - всеки влак от Обеля към центъра стига до Лозенец, а обратното, всеки след като стигне до Обеля, продължава към Люлин.

И какво остава? Имаме Лозенец-Обеля-Летище и Сливница-Бизнес Парк. Просто и ясно.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Схеми на Софийското метро
« Reply #407 on: 25.06.2020, 21:07:26 »
Пак припомням, че причината за създаване на отделни номера е най-вече панделката. А идеята, която аз написах засяга най-малко пътниците. В смисъл ако се пътува по трасето Люлин-Младост 1 фактически всеки влак върши работа и няма да се гледат много номерата. Завъртулките ги правят 13 (Летище) и 23 (Младост). Ако се пътува към Летището- 1/13 и Младост 4 2/23. Поне в моите очи номерата вкарват повече ред.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
    • Email
Re: Схеми на Софийското метро
« Reply #408 on: 25.06.2020, 23:47:11 »
Ще ви препратя към постът ми за метромрежата на Сингапур в раздела “По света“. В Сингапур всяка дестинация си има номер. Така се получава следната схема за номерация (примерна):
М11 - всички влакове с крайна спирка Летището
М12 - всички влакове с крайна спирка Обеля/новата гара Обеля/Сливница, или там каквото измислят, потеглящи или от Летището или от Бизнес парка
М13 - всички влакове с крайна спирка Бизнес парк
М21 - всички влакове с крайна спирка Витоша
М22 - всички влакове с крайна спирка Обеля/новата гара Обеля/Сливница, или там каквото измислят, потеглящи от Витоша
М31 - всички влакове с крайна спирка Горна баня
М32 - всички влакове с крайна спирка Хаджи Димитър
Тази схема не е концептуално по-различна от другата предложена.

Вижда се моментално, че пак е излишно усложняване. М3 е достатъчно да си е така, а на М31 и М32. Това не носи нищо.
Също така, от Обеля до Лозенец също е безпредметно да има различни номера. Там имаме пълна яснота - всеки влак от Обеля към центъра стига до Лозенец, а обратното, всеки след като стигне до Обеля, продължава към Люлин.

И какво остава? Имаме Лозенец-Обеля-Летище и Сливница-Бизнес Парк. Просто и ясно.

Не е баш така. В случая със Сингапурския подход може да има маршрут както от Бизнес Парка, така и от летището до Лозенец. И двата маршрута ще носят еднакъв номер. Защо е необходимо Лозенец да се свързва изключително с летището? В някой момент от експлоатацията може да се окаже че маршрутите ще се разнообразяват като един и същи състав прави маршрут Летище - Лозенец - Бизнес Парк - Лозенец - Летище.

Че е усложняване не споря. Просто предлагам след като коментираме усложнавяне и друг вариант за такова.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3258
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Схеми на Софийското метро
« Reply #409 on: 25.06.2020, 23:51:47 »
Защо е необходимо Лозенец да се свързва изключително с летището? В някой момент от експлоатацията може да се окаже че маршрутите ще се разнообразяват като един и същи състав прави маршрут Летище - Лозенец - Бизнес Парк - Лозенец - Летище.
Чисто експлоатационно е заложен така да бъде маршрутът. Отделните курсове Бизнес Парк-Лозенец или обратно са изключение и те са само и единствено при напасване на интервала на движение. Говорим за около 20-25 влака в делник