Чудех се къде да го пусна, че реших тук, тъй като има нещо общо със схемите, но малко по-отдалече.
За номерирането на метролиниите може да се ползва доста по-прост от сегашния механизъм:
М1 Летище - Сливница (-Обеля)
М2 Бизнеспарк - Сливница (-Обеля)
(може и на опаци)
М3 Витоша - Обеля (-Сливница)
М13 Витоша - Обеля - Сливница - Летище (цялото "ласо")
М23 Витоша - Обеля - Сливниица - Бизнеспарт (цялото "ласо")
М4 сегашния диаметър 3
В случай, че се направи връзка от някоя станция на М4 към вече изграденото метро (при Люлин, Модерно предградие или Обеля)- при вързани маршрути пак може да се ползва ситема на комбиниране- 14 24 34.
Логиката- има 3 основни движения- М1 М2 М3, а когато се прави цял кръг става комбинация между две линии (13 и 23). Тогава вече номерчето ще е още по-лесно за асимилиране накъде ходи влакът и могат да се махнат излишни бърборения, припомнящи, че влакът (не) пътува до някъде. Единствено подобни съобщения ще са нужни, ако форсмажорно влакът е със скъсен маршрут или по разписание обслужва до някоя станция. Вън от личните боржения кой диаметър какъв е, номерирането трябва да е за улеснение на редовия пътник, който може да не е жител на София (това във връзка с четени приказки по-рано, че номерът на линията трябва да е обвързан с метродиаметър).
Ще ви препратя към постът ми за метромрежата на Сингапур в раздела “По света“. В Сингапур всяка дестинация си има номер. Така се получава следната схема за номерация (примерна):
М11 - всички влакове с крайна спирка Летището
М12 - всички влакове с крайна спирка Обеля/новата гара Обеля/Сливница, или там каквото измислят, потеглящи или от Летището или от Бизнес парка
М13 - всички влакове с крайна спирка Бизнес парк
М21 - всички влакове с крайна спирка Витоша
М22 - всички влакове с крайна спирка Обеля/новата гара Обеля/Сливница, или там каквото измислят, потеглящи от Витоша
М31 - всички влакове с крайна спирка Горна баня
М32 - всички влакове с крайна спирка Хаджи Димитър
Тази схема позволява гъвкавост, защото на никой не му пука откъде идва влака, а само накъде отива. По този начин може да се движат влакове както от Летището, така и от Бизнес парка в посока Витоша и и двата влака ще носят номер 21. Аналогично тръгващите от същите крайни спирки и пътуващи само до Обеля, носят еднакъв номер М12.
При създаването на нови разклонения така се добавя само по една нова линия, стигаща до въпросната нова крайна станция. Това откъде тръгва влака няма значение.
P.S. Моля без коментари за това че тази схема е много сложна. В предишните коментари маймунджулъците са също толкова объркващи.