Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417873 times)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Обща тема за магистралите в България
« Last Edit: 03.10.2010, 11:08:04 by LG_ »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Веселин Георгиев, директор на Фонд “Републиканска пътна инфраструктура” пред “Монитор”: Пускаме три магистрали до края на 2009 година
Не по-малко от 5000 км шосета се нуждаят от ремонт


- Г-н Георгиев, колко километра автомагистрали ще бъдат построени в страната ни до края на годината?
- До края на тази година ще завършим още 42 километра магистрали или общо въведени в експлоатация през 2006 г. ще бъдат 92 километра. Те са ситуирани по следния начин: 17 км от магистрала "Тракия"  (участъкът Оризово-Чирпан, който беше въведен в експлоатация на 30 юни), 35 км автомагистрално трасе пак от "Тракия"(участъкът Карнобат-Бургас, който беше пуснат на 1 октомври), предстои ни да въведем в експлоатация 22 км отсечка от автомагистрала "Марица", което ще стане най-вероятно в периода 10-15 декември и ще пуснем 19 км от автомагистрала "Струма" също в този период (това е участъкът между Даскалово и Долна Диканя).
- А колко пари са инвестирани в изграждането на тези участъци?
- Ако сметнем, че цената е около 1,8-2 млн. евро на километър, това означава, че са инвестирани приблизително 200 млн. евро.
- Кога най-рано в България ще има поне една завършена магистрала?
- Смятам, че ако се запазят тези темпове, автомагистралите "Тракия", "Люлин"  и "Марица" могат да бъдат завършени в края на 2009 година. Това са реални срокове, които ние ще преследваме и сме задължени да изпълним. През това време ще започнат усилено да се изграждат магистралите "Струма" и "Хемус". При правилна политика мисля, че до края на 2009 година България може да има три завършени магистрали.
- Как решихте казуса с фирма "Продефтики" за изграждането на отсечката Струмяни-Берово?- Към днешна дата "Продефтики" са страна по договора за рехабилитация на отсечката Гоце Делчев-Разлог. До края на тази година ще бъде завършен участъкът между Разлог и Банско, което означава, че скиорите няма да бъдат притеснени да пътуват. До края на следващата година ще приключи и ремонтът на отсечката между Гоце-Делчев и Банско. Що се отнася до другия търг, Струмяни-Берово, там нещата са доста по-сериозни. Водят се преговори относно бъдещите взаимоотношения с "Продефтики" по реализацията на проекта с Дирекция ФАР към МРРБ. Определено има изоставане , но смея да кажа, че през следващата година ще съумеем да спазим сроковете.
- Какво става с ремонта на пътя Велинград-Сърница, който се извършва от фирмата "Екохидро"? Знаете, че бизнесмените в Сърница от лятото протестират срещу бавния ремонт.
- Там наистина има доста сериозен проблем. През 2005 г. проливните дъждове отнесоха по-голямата част от трасето. През тази година влагаме над 2,5 млн. лева, за да бъдат изградени част от мостовите съоръжения, да бъдат възстановени част от подпорните стени и част от пътното тяло, за да могат жителите на Сърница и гостите на региона да изкарат зимния сезон, а през следващата година ще завършим окончателно тази отсечка. Може би тук е и мястото да спомена, че през тази седмица въвеждаме в експлоатация пътя Белово-Юндола, в който влагаме над 8 млн. лв. Този път беше разрушен също от дъждовете и остана затворен за движение повече от година. Строителните работи са изцяло изпълнени. Общо за двете пътни отсечки тази година ще бъдат инвестирани над 10 млн. лв.
- Колко пари има за ремонти на второкласна и третокласна пътна мрежа през следващата година?
- Около 200 млн. лв. ще бъдат вложени общо за рехабилитацията на пътищата от първи, втори и трети клас през 2007 г. След влизането на България в ЕС сигурно ще кандидатстваме за усвояване на средства, главно  за изграждането на  автомагистрала "Марица". Там има проектна готовност и се надявам в периода септември-октомври 2007 г. да съумеем да започнем отсечката. Аналогичен е и случаят с участъка от главен път Е-79 Видин-Монтана между Димово и Ружинци. Там също имаме проектна готовност. Както и отсечката от магистрала "Хемус" до гара Яна. Там също сме готови с проекта. Предстои до май-юни да бъдат направени отчужденията и, тъй като тя е част от коридор №4, ще кандидатстваме за пари от ЕС. По-сериозен е въпросът с автомагистрала "Струма", тъй като там все още нямаме проектна готовност. До края на годината ще бъде изготвен доклад по ОВОС и се надявам до февруари да има съответното положително решение от Министерството на околната среда и водите, за да започнем строителството.
- Колко километра от шосетата в страната се нуждаят от незабавен ремонт?
- Ако говорим за третокласната пътна мрежа, те са не по-малко от 5000. През тази година ремонтирахме около 1600 км, което не е малко. Ако се запазят тези темпове, през следващите две години гражданите ще могат да пътуват по-спокойно.
- Ще се въвеждат ли ТОЛ такси за новопостроените отсечки?
- Със сигурност, но това няма да се случи по-рано от 2008 г. Няма как по-рано да бъде въведено такова платено преминаване, тъй като не сме изградили и алтернативните трасета, и съответните пунктове за събиране на ТОЛ такси. Трябва да бъдат вложени доста сериозни инвестиции, да се съгласуват с ЕС.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Четири магистрали ще се дострояват през 2007 г.
23.1.2007 г.
    Отчуждаванията по Околовръстното ще погълнат 80 млн. лв.
   
   Всички публични търгове и обществени поръчки от България и ЕСТърговете за строителство на магистралите "Марица" (Оризово - ГКПП Капитан Андреево) и "Струма" (Даскалово - ГКПП Кулата) ще бъдат обявени съвсем скоро, съобщи изпълнителният директор на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" Веселин Георгиев. Двата аутобана ще се изграждат със средства от Кохезионния фонд на ЕС.
   
   През февруари ще бъдат обявени процедурите за "Марица". Участъкът от 67 км от Оризово до Харманли ще бъде разделен на три отсечки, за да се построи по-бързо. Прогнозната стойност е 200 млн. евро. В момента консорциум "Пътни строежи - Мостстрой" изгражда 45 км от Харманли до турската граница. От консорциума неотдавна заявиха, че ще участват в търговете за останалите лотове.
   
   Търговете за изграждането на два участъка от "Струма" ще бъдат пуснати през март. Това са отсечките от гръцката граница до Кресненското дефиле, която е проблемна заради протести на екоорганизации, и от Долна Диканя до Дупница.
   
   До дни ще бъде направена първата копка на магистрала "Люлин", съобщи Веселин Георгиев. Търгът за 19 км обходно трасе на София беше спечелен от турския консорциум "Мапа - Ченгиз".
   
   Отсечка Чирпан - Стара Загора (25 км) от магистрала "Тракия" трябва да е готова до лятото, а от май да започне строителството на останалото трасе, обеща пътният шеф. Според него договорът за концесията в сегашния му вид не трябва да бъде продължен. Трябва да се защити държавният интерес и да не се поемат никакви ангажименти по заместващи плащания и банкови гаранции, каза Георгиев. Най-голямата гаранция за рентабилността са построените вече 200 км, както и непрекъснато увеличаващият се поток от автомобили, като през 2006 г. трафикът от София до Пловдив се е увеличил с 30%, допълни той. Ако правителството вземе решение за разваляне на концесията за магистралата, пътният фонд вече е готов с документацията за провеждането на търговете.
   
   Около 80 млн. лв. ще бъдат изплатени на собственици на всякакви постройки по Околовръстното шосе на София за разширението от "Симеоновско шосе" до бул. "България", което е два пъти повече от стойността на самото строителство, каза Георгиев. Предишните управници на София трябва да се срамуват, защото до 2000 г. имотите са били общински, заяви той.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
този Веселин Георгиев много ме кефи, ако е и истина това дето го приказва че Марица ще може да е готова до няколко години-евала. За Струма малко се съмнявам ама ... Тракия си я правят малко по малко и докато правителството се начуди на тая концесия магистралата ще е готова

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
според мен Чирпан-Бургас трябва да си се строи от държавата както и досега. За Северната дъга + трасето до Калотина трябва да се търси инвеститор но той да не е тия кирливи португалци а някой сериозен инвеститор. Наскоро големите БГ компании се обединиха и това е добре-те могат да взимат поръчки, но да видим как ще се развие Марица и Струма.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Мисля че бъркаш в номерацията. А1 е от София до Бургас - когато бъде построена цялата отсечка разбира се.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: burtan
Мисля че бъркаш в номерацията. А1 е от София до Бургас - когато бъде построена цялата отсечка разбира се.
Въобще не се бъркам! ! ! Тракия е магистралата от София до Бургас, но номерацията е различна.Навсякъде участъкът от Бургас до Ветрино се води А4.Не съм виждал досега карти с отчетени новите части от Ветрен до Карнобат и от Чирпан до Стара Загора(незавършен чак до Стара Загора).А построеното от Марица при Любимец А1.100% съм сигурен.На някой по-стари карти съм срещал Черно море с номерация А3, но във всички по-нови е А5.Така че за Струма свободен остава А3.Предполагам, че и Люлин като номерация ще се води А3.

Според мен дори се придава твърде голяма важност на това, че пътят е до Бургас.Все пак от Оризово до Сливен, откъде се пътува сега, защото още няма магистрала, пътят дори не е първокласен, а второкласен.Дори не е първостепенен за нац.пътна мрежа.Много по-важна досега е връзката с турската граница, откъдето е и главният транзитен поток.Иначе се радвам, че с развитието на страната ни и икономиката й, трасето до Бургас също придобива важност и е силно натоварено
« Last Edit: 01.02.2007, 01:28:12 by difian »

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
и тъй като темата е за магистралите (не само за автомобилните) искам да споделя желанието си в скоро време да започнат да откриват реконструирани отсечки от жп магистралите ни за скорости 160км/ч. тогава съм уверен че жп и авто транспорта ще бъдат равнопоставени а не както сега.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Quote from: difian
Въобще не се бъркам! ! ! Тракия е магистралата от София до Бургас, но номерацията е различна.Навсякъде участъкът от Бургас до Ветрино се води А4.Не съм виждал досега карти с отчетени новите части от Ветрен до Карнобат и от Чирпан до Стара Загора(незавършен чак до Стара Загора).А построеното от Марица при Любимец А1.100% съм сигурен.На някой по-стари карти съм срещал Черно море с номерация А3, но във всички по-нови е А5.Така че за Струма свободен остава А3.Предполагам, че и Люлин като номерация ще се води А3.
Ох, то на българските карти е много сложно да разбереш кое е магистрала и кое не.
За няколко месеца откриха нови магистрали и то доста, така че се радвам. Не са публикували карти обаче откъде точно минават проектите. Ако някой има такава карта, нека я публикува.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Quote from: Dimitar Dragnev
Ох, то на българските карти е много сложно да разбереш кое е магистрала и кое не.
За няколко месеца откриха нови магистрали и то доста, така че се радвам. Не са публикували карти обаче откъде точно минават проектите. Ако някой има такава карта, нека я публикува.
Ето тука има малко повече информация и карти, дано свършат работа: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%...%80%D0%B8%D1%8F

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Dimitar Dragnev
Ох, то на българските карти е много сложно да разбереш кое е магистрала и кое не.
За няколко месеца откриха нови магистрали и то доста, така че се радвам. Не са публикували карти обаче откъде точно минават проектите. Ако някой има такава карта, нека я публикува.
Трудно е ако не можеш да работиш с карти или не погледнеш легендата!Обикновенно се отбелязват с три успоредни линии.Най-честите грешки с магистралите в България е, че изпускат магистралата между Бургас и Ветрен(5 или там колкото км са), но скоро четох, че май не се води за магистрала и последният километричен знак на Тракия е при ветрен, а не при Бургас.Също изпускат построеното между Харманли и Свиленград.

Карта с отбелязани цялостните трасета на Хемус и Тракия се продава в Книгомания на Славейков.От любопитство можеш и да отидеш само да я разгледаш, без да си я купиш.  

 Новоткритите участъци не са толкова много.Миналото лято Шумен-Нови Пазар от Хемус, тази от Ветрен до Карнобат и от Оризово до някъде си(~15км от Стара Загора май беше).В края на лятото ще е готово до Стара Загора.Сега откриха от Даскалово(Перник) до Дупница, строи се и по Марица.
« Last Edit: 02.02.2007, 00:16:21 by difian »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
за да се развие една прилична магистрална мрежа трябва да се откриват по около 100 км. на година  !

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: Repcho
за да се развие една прилична магистрална мрежа трябва да се откриват по около 100 км. на година  !
Тази норма едва ли ще  я достигнем скоро  То освен това трябва да  е и качествено !

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: ozzy
Тази норма едва ли ще  я достигнем скоро  То освен това трябва да  е и качествено !
това се подразбира

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: difian
1. че изпускат магистралата между Бургас и Ветрен(5 или там колкото км са), но скоро четох, че май не се води за магистрала и последният километричен знак на Тракия е при ветрен, а не при Бургас.

2. Карта с отбелязани цялостните трасета на Хемус и Тракия се продава в Книгомания на Славейков.От любопитство можеш и да отидеш само да я разгледаш, без да си я купиш.  

3.  Новоткритите участъци не са толкова много.Миналото лято Шумен-Нови Пазар от Хемус, тази от Ветрен до Карнобат и от Оризово до някъде си(~15км от Стара Загора май беше).

4. В края на лятото ще е готово до Стара Загора.
1. Точно така. От детелината на Ветрен има ограничение 90 км/ч и след дъгата дебнат катаджии. По-нататък пътят няма аварийна лента. Разбира се, 90 км/ч е пресилено, но така се изхранват бургаските катаджии.

2. Карта на Тракия имаше на сайта на Агенция Пътища, но в момента не се отваря. Трасето минава около 15 км южно от Стара Загора, южно от Нова Загора, покрай Кермен и пресича Сливен-Ямбол по-близко до Ямбол. След това върви южно от сегашното трасе.
Трасето на АМ Хемус не е проектирано окончателно след Боаза, Тетевенско. Плевен и Ловеч го "придърпват" към себе си. Но при всички случаи ще е северно от сегашната линия Севлиево-Търново-Търговище. Тъй като Дунавската равнина е хълмиста, вероятно строежът на Хемус ще е по-скъп от този на Таркия и Марица.

3. Карнобат-Ветрен го откриха на 01.10.2006 г. Може да не е дълго, но спестява километричинте опашки в Айтос и Карнобат, което никак не е малко като полезност.

4. Уж до 1 юли беше. Кога го отложиха за края на лятото?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: Repcho
кой идиот сложи такива по осевата линия в тунела по НДК- като минеш отгоре им и все едно си сгазил нещо, това се прави по непрекъснати линии, за разделяне на лентите си има хоризонтална маркировка
Така трябва, защото други по-големи идиоти шарят между лентите, особено в дъгата на завоя. Вече 10 и повече години в София почти няма хоризонтална маркировка и това създаде навици, особено на по-новите шофьори, да карат като на Лунапарк.
В Англия абсолютно всички разделители между лентите са с такива топки, независимо, дали е разрешено или не изпреварването. Ако пък не е разрешето изпреварването, не са топки през 50-на метра, а плътно наредени и като стъпиш върху тях, пееш!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: burtan
Дали има някъде online карта на магистралите в България, заедно с новопостроените участъци? Търсих в google, но нищо не открих!
В сайта на АЕБТРИ има някакви мижави и леко неверни карти на магистрали, Евро коридори, гранични преходи...А ако искаш да видиш нещо наистина качествено, наистина отиди в сайта на хърватските магистрали, какато казва г-н Калчев- там са схеми, брошури, бюлетини, а и не е като при нас- поставени 250 знака, имат си сензори, екрани, където се изписва необходимата за водачите информация...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote
Магистрала "Струма" - приоритет и за Европа
 
15 Октомври 2007 | 14:10
 
 
4,712 млрд. евро  е стойността на проектите от  жп и пътна инфраструктура до края на 2015 г. Това предвижда стратегията за транспортна инфраструктура, с която днес министър Петър Мутафчиев запозна участниците в министерската среща на страните от Централноевропейската инициатива във Варна. От тях 1,809 млрд. евро са за жп линии, а 1,725 млрд. - за пътища.

Държавата ще осигури 1,927 млрд. евро, а останалите трябва да постъпят чрез еврофондовете — Кохезионния, структурните и за регионално развитие.


Сред големите проекти в момента са нов комбиниран мост Видин - Калафат, интермодалният терминал в София и др.

Приоритет са и 6 магистрали - "Тракия", "Марица", "Хемус", "Черно море", “Люлин” и "Струма", която е важна и за Европейския съюз.

До 2020 г. трябва да се модернизира жп-линията Видин-София-Кулата и подобряване на навигацията по река Дунав.

Във форума участват транспортните министри на България, Гърция, Македония, Албания и Черна гора; представители на Хърватия, Словения, Словакия, Турция. Участва и генералният директор на Централноевропейската инициатива Хералд Крейд. България е едногодишен председател през тази година.


Сериозни неща се казват в статията.

Излиза че повеже пари ще се дават за ж.п инфраструктура.
« Last Edit: 15.10.2007, 16:46:08 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Когато се каже, че приоритет са 6 магистрали, това е все едно да се каже, че никоя магистрала не е приоритет. Според мен редът е следният: Марица,Тракия (вкл.отсечката Калотина-София), Люлин, Струма, Хемус, Черно море, връзка на Видин (или Оряхово) с АМ Хемус.
Ако се разчита на еврофондове, със Струма трябва да се избърза, защото ако след 5-6 години приемат Сърбия и Македония в ЕС, те ще пробутат Ниш-Велес-Гевгелия-Солун и ние ще си останем с пръст в уста със Струма. По същия начин изтървахме скоростно изграждане на Дунавмост-2 и след като падна югоембаргото, този проект слезе надолу в приоризацията.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Люлин е с осигурено финансиране и започнало стоителство.Не знам какви още разрешителни и очуждения не са довършили- поне на пръв поглед и като прескочим факта, че говорим за България- там вече няма какво да "приоритетстват".За Марица е факт, че се полагат доста грижи и средства.С "Тракия" е крайно време да се изчистят проблемите- никога няма да стане..., затова да намерят компромисът и от Европа да с е съгласят и в основни линии и при нея да започнат сериозно довършването.Ъака че ако говорим за истинска приоритетност и за места, където наистина трябва да се положат огромни усилия- това са само Струма, Хемус и Черно море.Останалите разклонения засега не ги разглеждам.Може би като цяло от значение за общото натоварване и от нуждата да станат магистрали, засега са след по-горните три.