Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417903 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Може и друг вариант - да го направят с 1 платно 4 ленти, подобно на Бургас-Созопол. Впоследствие това ще стане едно от двете платна на магистрала (магистралните ленти са по-широки).
Идеята за 4-лентов път Русе-ВТ се роди конюктурно след трагедията на Беленския мост, с цел да се реализира по-бързо (предвид значително по-малките разходи и това, че около 30% от пътя Русе-Бяла си е трилентов). Но накрая НАПИ не можа да намери пари даже за самия мост и подхода към него, какво остава за 100 км шосе  :(

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Магистрала Велико Търново - Русе забравете да минава по сегашната следа на пътя. Нито наклоните са за магистрала (до 4,5 %) нито кривите, нищо. Въпросния участък вече сме го коментирали в настоящата тема и аз мисля че ако Участъка Бяла-Русе стане 4 лентов би било оптимално. (единствено на село Волово ще трябва да му се прави обход.)
Междудругото моста при Бяла отново е затворен , заедно с участък от пътя за няколко месеца и трафика от и към Русе заобикаля през няколко села. Така че в момента се работи по разширението на една малка част.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Tези трябва да се водят автомобилни пътища.
В нашата практика и ЗДвП много рехаво е застъпена категорията "автомобилен път", означен с долния знак. Повече ми харества дефиницията "скоростен път" - Schnellstrasse, нем., Hitra Cesta - слов., хърв.  Практикува се както за път с 2 платна по 2 ленти, така и за широк двулентов път. Ограниченията са диференцирани спрямо тези по обикновените пътища и магистралите - 100 или 110 км/ч. В Германия са си практически магистрали и нямат ограничение, подобно на магистралите.

Официално означен такъв път съм виждал единствено на Перник-Долна Диканя. В нашия ЗДвП "автомобилният път" се таксува като обикновен с ограничение 90 км/ч. Излишно е да споменавам, че това ограничение е абсолютно пресилено - май не е приет като автомагистрала заради недовършени неща - огради, мрежи или подобно нещо.



Този знак съм го виждал и в градски условия, колкото и да е абсурдно - във Варна.
А за автомобилният път - той се таксува не като обикновен път с ограничение 90 км/ч, а като автомагистрала с ограничение 90 км/ч - за него важи забрана за пешеходци, колелета и каруци,  навлизането на теглени ППС с гъвкава връзка и пр


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
1. Този знак съм го виждал и в градски условия, колкото и да е абсурдно - във Варна.
2. А за автомобилният път - той се таксува не като обикновен път с ограничение 90 км/ч, а като автомагистрала с ограничение 90 км/ч - за него важи забрана за пешеходци, колелета и каруци,  навлизането на теглени ППС с гъвкава връзка и пр
1. Да наистина е абсурдно. Но смътно си спомням сини КРЪГЛИ знаци с кола на Цариградско - нещо като - задължително за леки коли и автобуси. Не мога да намеря този знак в сегашния ЗДвП, вероятно е отпаднал.
2. Така е, някои членове на ЗДвП са прихванали от ЗДвП в Германия, примерно, но са забравили члена с диференцирани ограничения на скоростта.
Заблуждение е, че ниските скорости са безопасност. Неадекватните ограничения само пълнят джобовете на ченгетата и пречат на шофьорите да възприемат адекватните. Защото има участъци на АМ Хемус, където 130 е пресилена скорост за 90% от нашенския автопарк.

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
1. Да наистина е абсурдно. Но смътно си спомням сини КРЪГЛИ знаци с кола на Цариградско - нещо като - задължително за леки коли и автобуси. Не мога да намеря този знак в сегашния ЗДвП, вероятно е отпаднал.

Няма да го намериш в ЗДвП. Знаците са тук: http://dokkpbdp.mvr.bg/NR/rdonlyres/BBBD29C1-B7A1-46D5-A614-5DE036D7C67B/0/znaci.pdf

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Почваме ударна работа по 7 магистрали. Номер 1 е "Тракия". Това съобщи в интервю за "Стандарт" бъдещият премиер Бойко Борисов. Той вече е поставил като основна цел на кабинета си строежа на "Марица", "Люлин", "Струма", "Тракия", "Черно море", "Хемус" и евровръзката към Ниш.

Първа е "Тракия", защото е по-лесна. Тя е само 100 км, и то на равен терен, трябва да се атакува веднага, обясни Борисов. Това го искат и бизнесът, и туризмът, допълни той.

От две седмици по негово разпореждане шефът на НАПИ вече работи по дострояването на отсечките. Амбицията е всяка година да се правят поне по 2-5 км. Ще строим първо тези с най-голям трафик. С парите от тях ще финансираме трудните участъци, допълни Борисов.

На 6 август той пуска прохода Хаинбоаз. Днес, както АСН информира, стана ясно, че вече и чужди фирми могат да участват в търговете за магистрала "Тракия".

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Дано да се изясни, че не ми звучи добре. Първоначално обявиха, че започват 3 едновременно, а сега се оказва, че 7, ама подред, което във времето отива мнооого далеч. Ще свършат Тракия до 2-3 години, после ще започнат Марица и изборите дошли...За другите даже няма да са започнали....Нали щяха да започват 3 едновременно...

Междудругото това лято, ако знаете какъв трафик има между Пловдив и Свиленград....След 10 год като направим основния пръстен, не се учудвайте, ако се заговори за трета лента между Драгоман и Свиленград....Голям трафик-голямо чудо.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Почваме ударна работа по 7 магистрали. Номер 1 е "Тракия". Това съобщи в интервю за "Стандарт" бъдещият премиер Бойко Борисов. Той вече е поставил като основна цел на кабинета си строежа на "Марица", "Люлин", "Струма", "Тракия", "Черно море", "Хемус" и евровръзката към Ниш.

Първа е "Тракия", защото е по-лесна. Тя е само 100 км, и то на равен терен, трябва да се атакува веднага, обясни Борисов.
Това е твърде общо и ан грос. Да се декларира ударен строеж на 7 магистрали е все едно да се декларира ударен строеж ... на нито една! Все пак АМ Тракия ще се доизкарва с пари на ЕС, надявам се до есента да има по-конкретен график и визия за строителство.
Надявам се онова за 2-5 км да е печатна грешка, както и пропуснатата северна дъга на околовръстното на София.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Това е от вчера от С. Дянков:

...."8. Сключване на договори за строителство до края на 2009 г. на два лота от магистрала "Тракия" и на още един лот през 2010 г. Сключване на договори за строителство на два лота на магистрала "Марица" до средата на 2010 г."...

Това е по въпроса за 7-те магистрали.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Е, какво стана...Май няма интервю в Стандарт днес...
Има, има, ето го: http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2009-07-27&article=287269
конкретно за магистралите:
Quote
Магистралите са цел номер 1 на кабинета ви. Какво изискахте вече от строителния министър, кои ще са първите строежи и в какви срокове?
- От 10-15 дни работим, включително и с шефа на Агенция "Пътища". Към 6 август ще пуснем прохода "Хаинбоаз". Ще сляза тези дни и до магистрала "Марица". Искам до края на годината да я финансираме, да я довършим. "Тракия" се стартира, разбира се. Ще помислим за концесиониране на пътя от Велико Търново до София. За да има концесия, трябва да има кой да плаща, нужен е трафик. Магистрала "Хемус" не я правят, защото от Търново надолу няма трафик. В същото време обаче и "Тракия", и "Марица" са печеливши магистрали, могат да се концесионират и с парите от тях да се прави магистралата от Търново до Търговище. От Шумен до Варна я има и през следващите 5-6 години по 2, по 3, по 5 км всяка година държавата ще финансира, ще вържем София и Варна.
- "Тракия" ли ще е първа?
- "Тракия" е по-лесна. Имаме 100 км, и то в равна част. Трябва да се атакува веднага. 7 магистрали трябва да се започнат.
няма нещо, което да не сме чували. Все пак да уточня, че Търново-Шумен ще я строят по 2-5 км на година, защото никой не искал концесия след ВТ.
За мен е странно, че хем се говори за експресно завършване на Тракия и Марица, хем за някаква концесия. Ако пак отворят цикъл като португалския, още мноооого години ще си висим на Петолъчката...
« Last Edit: 03.07.2010, 12:10:37 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
За мен е странно, че хем се говори за експресно завършване на Тракия и Марица, хем за някаква концесия. Ако пак отворят цикъл като португалския, още мноооого години ще си висим на Петолъчката...

Ха, ново 20!
Но ми се струва че концесията ще се дава след построяването им, ако изобщо!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 И аз разбрах, че ще е след построяването. Но не виждам смисъл в това. Като се построи защо да не я стопанисва и поддържа НАПИ. Ама пък като гледам с Хемус как се справят по-добре ще е частник.
 Иначе стига сте говорили за 7 магистрали. Те толкова са общо за цялата страна. Говори се за трите - Тракия, Марица и Струма, като единственото третата е най-сложна и доникъде като там ще трябват още стотици милиони да осигурят за дефилето.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
За Марица също предполагам че ще изцицат пари от ЕС. Тракия Марица и Люлин да направят ще е чудесно

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Очевидно до последно старото комунистическо ръководство на НАПИ ФРПИ ИАП или както искате да я наречете ще спъва до последно проекта.

А какво става със задължителното обществено обсъждане, както е по Европейските правила? Нищо не се казва за него!


Едит: Това го прочетох преди малко. Явно нещата по въпроса се раздвижват:

Quote
Борисов отстрани шефа на Пътната агенция
31 юли 2009 / News.dir.bg
Министър-председателят Бойко Борисов назначи Димитър Иванов за изпълнителен директор на Национална агенция „Пътна инфраструктура” (НАПИ).
Прекратени са правомощията на Янко Янков като ръководител на ведомството, съобщиха от правителствената информационна служба, предаде "Фокус".
Промяната в управлението на НАПИ е продиктувано от липсата на синхрон и взаимодействие с представителите на Европейската комисия, с извършване на плащания на външни консултанти при завишени цени, недопустими действия в разходната част по бюджета на НАПИ в условия на финансова криза, липсата на адекватен механизъм за контрол и управление на работния процес, на техническото и финансово управление на крупни инфраструктурни обекти и несправяне с поставените задачи, съобразно държавните и договорни срокове, уточняват от правителството.
Инж. Димитър Иванов ръководеше НАПИ от август до октомври м. г. В новия екип на агенцията ще бъде включен и досегашният съветник на изпълнителния директор Клаус Дитер Щоле, който е водещ германски експерт в пътния бранш.
Вчера Янко Янков, който все още бе шеф на агенцията, разпореди да бъдат отложени и прекратени отпуските на ръковдните служители в агенцията, за да бъдат решени по-бързо пътните проекти.
« Last Edit: 31.07.2009, 12:52:18 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Най-смешното в случая е, че ръководството на НАПИ, което е подчинено на министъра му противоречи и то на всичко отгоре в разрез с европейските директиви. Значи тези комуняги от безнаказаност много са се самозабравили. Иначе нещата лесно стават както се вижда. Директно изхвърчат :)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Към момента изключително много симпатизирам на министър Плевнелиев, дано НАПИ мине на пряко негово ръководство, имам надежди, че може да има развитие в този тъй важен за всички сектоор

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Проектни екипи ще работят по магистралите
Концесиите ще бъдат обособени в национален център
Строителство Градът, Брой 30 от 03/08/2009

Дълбоко съзнавам сложността на проблемите и задачите, които трябва да се решават оттук нататък. България е в криза, тя е не само финансова и икономическа, но и морална.

Битката сега е дали ще я преодолеем за две години, или тя ще отнеме повече време.

Кризата е златно време за реформи и ние не трябва да изпускаме този момент. В кризи потъват и изплуват нации, ние трябва да бъдем от вторите.
За целта имаме нужда от ясен план за действие и визия. С тези думи се обърна към събралите се ръководители на дирекции и агенции в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) при встъпването си в длъжност новият министър Росен Плевнелиев.

Съвети не давам, но оставам готов за обсъждане на всички работни въпроси сега и по-късно, заяви при предаване на властта бившият министър Асен Гагаузов.
Три завършени магистрали до края на мандата - "Тракия", "Марица" и "Люлин", и две, по които да се работи - "Хемус" и "Струма", обеща новият министър. Работата по тях ще бъде ускорена чрез въвеждане на принципа на проект мениджмънта, както е в развитите държави.

Връщането на Националната агенция "Пътна инфраструктура" в регионалното министерство
е отдавна чакана промяна, приветства идеята бившият министър Асен Гагаузов, и това ще утвърди МРРБ като едно от най-сериозните министерства. Промените, включително и кадрови, в Националната агенция "Пътна инфраструктура" са задължителни след преминаването й в системата на МРРБ, нито инфраструктурата, нито административното обслужване са на добро ниво, заяви министър Плевнелиев.

Качеството на инфраструктурата в България към момента е ниско, не е добро и също така и качеството на услугата, която ние предоставяме, защото не може да има силна икономика, без да има качествена администрация, която да работи добре.

Ние можем, аз лично съм управлявал най-голямата инвестиция в България от Бавария, където българските компании участваха в честни и почтени търгове, където те произведоха европейски продукт, с който се гордеем. Искам да апелирам българските компании сами да си повярват. Спрете да плащате подкупи, призова Плевнелиев. Нека да направим така, че вместо една голяма нула да усвоим 2 млрд. евро. Това минава през общите усилия на всички нас и през разбирането, че можем да променим начина, по който работим, с общи усилия на работодатели, администрация и граждани.

Ако направим това, ние ще стигнем много далече. Ако не го направим, то оставаме да се самопотапяме. Трябва да разберем, че можем да работим и по друг начин. Необходими са усилия на всички нас, ние трябва да ги направим.
Мое дълбоко убеждение е, че това правителство и това министерство са взети назаем от младите хора на България.

Имаме нужда от ясни правила,
които да ни превърнат в добри герои. Ние ще работим така, че всички хора, които полагат честен труд, да имат бъдеще. Тогава ще дойдат европейските фондове, тогава ще дойде бъдещето на България, каза още Плевнелиев.

Той подчерта свършените много добри неща, както и програмите и отделите в МРРБ, в които е свършена много работа. До една седмица се очаква план за действие, а преструктурирането в работата на министерството - до един месец.
Не обичам думата "управлявам", аз съм екипен играч, надявам се заедно да продължим всичко добро, което е свършено, и да добавим стойност там, където има проблеми, подчерта новият министър.

За първи път има правителство, което не държи министрите да са партийни членове, нито пък да идват от определени кръгове на интереси. Аз нося пълната отговорност за моя екип и за начина, по който работим. Ако се справим, ще имаме доверието и подкрепата на партията, ако не се справим, ще дойдат по-добри от нас.
Обявявам деполитизирането на тази администрация. Хората, които работят в нея, полагат честен и достоен труд. В Европа те са изключително високо ценени и имат своята възможност и визия да се развиват.

Магистралите нямат нужда пет министерства
да стоят над тях, те се правят от експерти. До момента винаги може някой да не носи отговорност и да се намери обяснение за поредното закъснение. Аз съм свикнал да нося отговорност.
За големите проекти ще бъдат направени проектови екипи - от МРРБ, от МОСВ, от транспорта и от финансите. Те ще стават и ще лягат с проекта, когато има проблеми, ще ги обсъждат, така че да имат най-добро решение. Този принцип е въведен в държавите в Европа.

Брюксел не вярва повече на думи, а на ясни и категорични дейности и действия, на прозрачност, на прогнозируемост, на правила, които да се спазват от всички, на върховенство на закона, на прозрачни търгове. Ако базираме нашите действия на тези основни принципи, ние ще постигнем успех.
Много важна е прогнозируемостта - това означава, че освен че гарантираме правила, които ще се спазват, в дългосрочен аспект ние наистина ще ги спазваме. Трябва да има отговорност пред закона за тези, които спазват правилата.

По отношение на концесиите
икономическият екип на ГЕРБ се обяви категорично за създаване на единно звено. В момента ноу-хауто по правенето на концесии е съвсем различно в различните министерства, различни агенции се упражняват по различен начин, има неуспешни примери и в МРРБ, например с плажовете. Идеята е да вземем най-доброто и да го съберем на едно място, така че да е прозрачно за гражданите, да бъде максимално изчистен конфликтът на интереси.
При големите проекти всеки от тях, който има смисъл и добра икономическа обосновка след кост-бенефит анализ няма защо да бъде спрян.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Какво точно е схема диамант?

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Ами непрофесионално обяснено - кръстовище на две нива, където от второстепенния път, който е най-често на долно ниво, но може и отгоре, се пускат четири подвеждащи платна към към главния път. Прави се, когато движението по второстепенния път не е много натоварено.- Неудобството е, че има леви завои, при които по малкия път се пресича насрещното движение. Симеоновският пътен възел е "прибран диамант".

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
А въпросните все пак са двупосочни? Т.е. може да се слезе от главния на малкия път?