Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417916 times)

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Безкрайно интересни новини

http://www.investor.bg/news/article/102811/264.html

По 2 лота от магистралите „Струма“ и „Марица“ ще си търсят строители наесен

Quote
Процедури по изграждане на седем нови пътни отсечки ще започнат по оперативната програма „Транспорт“ от септември, съобщи Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Сред тях са търговете за два лота от магистрала „Струма“, два от магистрала „Марица“, както и за пътищата Кърджали-Подкова, Мездра-Ботевград и Софийски околовръстен път - Гара Яна (Лот 0 на АМ Хемус). До април 2011 г. трябва да бъдат подписани договорите за строителство на посочените участъци. Това е съобщил министър Росен Плевнелиев след завръщането си от Брюксел.

Данните към момента показват, че заедно трите лота на магистрала „Тракия“ са 23% изпълнение на програма „Транспорт“, докато по програмата „Регионално развитие“ има 45% усвояване на европейските средства.

Като цяло разплащанията по оперативните програми обаче все още са малко, като по-рано днес министърът по управление на еврофондовете Томислав Дончев обеща до дни разплатените суми да стигнат 1 млрд. евро.

В резултат на променените процедури подходът в работата и организираните в Агенция „Пътна инфраструктура“ търгове за пътни отсечки, финансирани по програмата „Регионално развитие“, са спестени над 60 млн. лева, посочва Плевнелиев. Това по думите му позволява предсрочно да започне строителството на околовръстния път в София в частта от бул. „Симеоновско шосе“ до кв. Младост- 4.

Според него ситуацията около временното преустановяване на работата по пътни проекти по програмата "Транзитни пътища"-5 и Световната банка не е толкова страшна, колкото е представена в последните дни. Росен Плевнелиев е посочил, че решението на Световната банка все още не е окончателно и в момента се водят преговори с банката за част от сумата по програмата.

До момента МРРБ е погасило към строителните фирми 147 млн. лева по споразумението с тях и вече разплаща общо 139 млн. лева чрез Българската банка за развитие. Министърът е посочил значимостта на проблема с отсъствието на готови проекти. Той е добавил, че се водят разговори със Световната банка за подпомагане на този процес.


« Last Edit: 18.07.2010, 19:15:42 by LG_ »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3226071
Quote
Според Борисов в цялостната схема са били вкарани и магистралите. Той се аргументира, че в България за последните 20 години не е завършена нито една магистрала. Борисов заяви, че с тези разбити пътища нито един шофьор на ТИР не желае да кара в България.

Премиерът обаче се ангажира през следващите 7-8 години неговото правителство да завърши всички магистрали в страната. Той съобщи, че

се очаква да стартира строежът на АМ "Струма" и АМ "Марица";

според него до 2012 г. ще бъде завършена АМ "Тракия". Още в петък ще бъде пуснат ЛОТ 4 от Ямбол до Карнобат, а след това и ЛОТ 5 от Бургас за Варна, защото в момента било най-важно именно това трасе, тъй като ще свързва Лом със Солун и ще бъде направено с европейски пари.

Поредната журналистическа простотия от незнание! :fan:
« Last Edit: 29.08.2010, 23:37:35 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Поредната журналистическа простотия от незнание! :fan:
Неслучайно на матурата по география има най-много двойки.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Щом караш със 170км/ч, малко ти е счупен врат!!!
Мисля си, че спокойно може да се кара с 150-160 км/ч и водачът да бъде сигурен, че стигне където иска, за разлика от Тракия край Пловдив...

ЕДИТ: Дискусията не е за това, с колко карам аз, Петкан или Драган, а за състоянието на магистралата. Ако не е правен скоро ремонт, то твърдя, че 15-ина км. преди и 5 км. след Провадия, общо 20 км. АМ Хемус е в окаяно състояние и то не от вчера. Има поне два моста със силно изразени подскоци, които се неприятни за преминаване дори с 90 км/ч, кръпките също са правени мърляшката (не са на едно ниво с основната настилка), пукнатини и малки дупки съм сигурен, че не липсват. Просто това е състоянието поне от 2000 год. и се влошава непрекъснато. Приложил съм снимки, които би трябвало да са на тези мостове и дори през Google Earth се вижда за какво става въпрос.
« Last Edit: 23.09.2010, 14:30:42 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Щом караш със 170км/ч, малко ти е счупен врат!!!
е не с лошо де ...

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Когато тоя, дето кара със 170км/ч ми излезне отзад и се нахака в мене сигурно трябва да го потупам по рамото и да го целуна по бузите, а? Може и една цигара да го почерпя да ми прости, че карам според правилата и съм му препречил пистата за излитане!

Напоследък като карам по пътищата повече гледам в огледалото, отколкото да си гледам пътя.

!!!Аман от състезатели!!!

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Не, че нещо, но гледането в огледалата за обратно виждане е задължение, което не бива да се употребява само 1 път дневно (както някои шофьори правят). Още повече на магистрала.
И не става дума само за скорости над ограничението.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Вижте това видео: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=63798789&postcount=2862
В Хърватия ограничението също е 130 км/ч, но колата на нарушителя и преследващата я полицейска в продължение на 6 минути държат скорости над 220 км/ч, при това камерата не трепва! Доста от изпреварваните коли също се движат със скорости над 170.

Така че не може да оправдаване лошото качество на магистралите с това, че някой се опитва да кара със 170. Мога да ги кажа, че с автомобила, с който карам - Ауди А6, това е една абсолютно безопасна скорост, разбира се, при качество на магистралата като тази на клипчето. И това е така за повечето коли от среден клас, произведени след 2000 г.

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
170км/ч вобще не е безопасна скорост, след като зад завоя може да ти се изпречи изпреварващ камион или москвич, който се движи с 65км/ч. Колко време ти трябва за да реагираш на такава ситуация? А колко време му трябва на твоя автомобил да намли от 170 на 60? Само за сведение, разликата от 50км/ч и 56км/ч в спирачен път е 2 метра. Тази разлика се увеличава експоненциално спрямо скоростта.

Сега не ми давайте за пример Аутобана в Германя. Там има постоянно видео наблюдение на трафика и мигновена електронна сигнализация при създаване на предпоставки за ПТП.

Не искам да кажа, че качеството на магистралите е добро, искам да кажа, че шофирането със скорост над 130км/ч освен че е изключително опасно и доказано смъртоносно, е и престъпление по закона за движение по пътищата. И освен всичко останало е опасно не само за теб а и за МЕН!!!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Виражите и кривите на магистралите са (или по-точно би трябвало да са)  предвидени за движение с високи скорости, така че от достатъчно разстояние да се видят евентуални препятствия и центробежната сила да не те изхвърля към мантинелите. Естествено, не навсякъде е безопасно да се движиш със 170 - например по мостовете на Витиня е абсолютно безразсъдство.
Но в контекста на конкретния казус, по който възникна дискусията - кръпките по отсечката Варна-Шумен по никакъв начин не отговарят на съвременните стандарти за магистрали. А специално при релефа в този район и качествена магистрала скорости от 170 не би трябвало да създават никакви проблеми.

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Надявам се хората да не те взимат на сериозно и да си спазват правилата.

Звучиш все едно искаш да кажеш, че тези, които слагат ограниченията, го правят само за да се заяждат. Преди време беше така в Италия и Испания. Нямаше човек, който да не кара с по-малко от 150км/ч. Но откакто почнаха да глобяват по над 300 евро и да вкарват в затвора при повторно нарушение, нещата са съвсем нормални. От тогава смъртните случаи намаляха наполовина. С нетърпение чакам и тук да стане така.

Може и да не дочакам...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Е хайде пък и ти! Смяташ ли наистина, че само защото някой форумист пише за личните си впечатления за това коя скорост е безопасната всички които го четат ще почнат да карат със 170, или се правиш на света вода ненапита!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Аха, мисля, че се сещам за кой участък става въпрос, но това все пак са едни 10-20 километра някъде, не ги засякох точно, в другата част е по-добре.

А от София до Ябланица с над 130 трябва да се кара, само ако си метнал 6 и 6 преди това с две зарчета.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
уууу :)
В обратна посока след последния тунел е най-кеф да надъниш със 190 на спускането  :P

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
уууу :)
В обратна посока след последния тунел е най-кеф да надъниш със 190 на спускането  :P
По-скоро след дъговата естакада над Йорданкино (Чурек май се казва сега), откъдето се показват комините на Кремиковци (естакадата обаче е в много лошо състояние, ще и трябва ремонт като на Брюксел). В обратна посока също има добри скоростни участъци към ОМВ-тата. Но като цяло, Сф-Ябл не е скоростна и няма как да бъде - все пак се пресича планина, пък и е по-отдавна проектирана.

Нашите магистрали са опасни не просто заради бързо каране, а за това, че се редуват гладки и разбити участъци, че знаците са неадекватни. Ще дам пример от АМ Тракия: на мостовете над Калугерово ограничение от 90 е пресичено, да не говорим за 80-те на летищата. От друга страна при спускането от Вакарел има неприятни завои, които си плачат за ограничение 100 или 110.
Тъй като темата е АМ Хемус: мостовете след големия тунел в посока София-Правец са с обратен вираж, имаше няколко зловещи катастрофи там и му е мястото за ограничение от 110 плюс камера.
« Last Edit: 24.09.2010, 10:01:03 by blagun »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
80 не е пресилено за летищата. Скоро имаше тежка катастрофа с 5 загинали точно заради неспазване на ограничението и челен удар.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
80 не е пресилено за летищата. Скоро имаше тежка катастрофа с 5 загинали точно заради неспазване на ограничението и челен удар.
Ами хайде тогава да го направят 20 ограничението! Колкото и абсурдно да звучи, пресиленото намаляване на темпото изнервя по-нетърпеливи шофьори и те започват рязко изпреварване. При отсъствие на мантинела ефектът е смъртоносен. Пък и е странно ограничението на 6-лентов път да е по-малко от това на прост 2-лентов.
При ограничение 100 ще се успокои достатъчно колоната, то и бездруго масовата скорост по тези отсечки е около 100 (не броя джигитите), намалява се само при наличие на катаджии.
Изключително опасна е слабата и недостатъчна хоризонтална маркировка в края на участъците. При мъгла (нещо обичайно за равна Тракия и Провадийското поле) като нищо можеш да възседнеш изскочилата внезапно мантинела. На края биха могли за поставят наклонени стрелки, ниски колчета или от тези кръгове като на разклоните на Цариградско.
А най-добре е военните най-сетне да кандисат и да се сложат нормални мантинели. Самата логика ми звучи по военно абсурдна - врагът ще унищожи замаскираните и защитени основни летища, а ще пожали добре известните и незащитени временни летища по пътищата.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Летищата трябва да си останат, защото са аварийни и за гражданската авиация, а за ограниченията Благун е прав. Предполагам, че логиката на ограничението от 80 е по-бързо спиране/реакция ако изведнъж срещу автомобилния поток започне да захожда някой Еърбъс. Но все пак сме в 2010 год. и си мисля, че за подобна ситуация следва да се монтират светофари и друга очебийна сигнализация, която да се включва директно от РВД. Доколкото знам в България е имало само едно такова приземяване, някъде през 80-те на пистата край Ботевград, интересно ми е каква е била организацията на самото кацане. Тъй като при такива инциденти ситуацията се развива за минути, още ми е по-интересно какъв е екшън плана, който е действащ в момента. Напълно ясно е, че 5-6 мин. едва ли ще са достатъчни полицията да стигне до пистата, камо ли да спре движението, пък и като знам каква координация цари между институциите колко време ще "пътува" и как ще "стигне" информацията, направо не вярвам, че има работещ план.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
То е хубаво да ги има тези аварийни летища, могат да се окажат живото спасяващи, но също и толкова опасни. Представете си например, че се наложи аварийно кацане, а например по магистралата се движи Икарус или Чавдар пълен с хора, който не може да се изнесе със 170 до няколко мин.от участъка какво мазало ще стане.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
То е хубаво да ги има тези аварийни летища, могат да се окажат живото спасяващи, но също и толкова опасни. Представете си например, че се наложи аварийно кацане, а например по магистралата се движи Икарус или Чавдар пълен с хора, който не може да се изнесе със 170 до няколко мин.от участъка какво мазало ще стане.
Полета наоколо, колкото щеш  :D
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!