Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417911 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Летищата трябва да си останат, защото са аварийни и за гражданската авиация,
Граф Игнатиево е на по-малко от 5 км от пловдивското магистрално "летище", Крумово е на 10 км. Летище Варна е на 20-30 км от пистата край Провадия. Каквато и авария да стане, никой в РВД не е такъв голям идиот, та да насочи пътнически самолет на магистралата. За спиране на автомобилния трафик са необходими поне 10 минути за реакция: там няма ни най-малка светлинна сигнализация, бариери или каквото и да е, което може да се комаднва дистанционно, т.е. две патрулки трябва да се довлекат отнякъде, тъй като няма и постоянен КПП. А за тези 10 минути самолетът ще достигне нормално летище или ще се разбие. Общо взето, подобни истории се случват само на Брус Уилис  :D

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Обаче пък като се замислите, едно ограничение от 80 км/час, в продължение само на няколко км. ще забави незначително пътуването на фона например на цялото растояние София-Бургас, може би от порядъка на 3-4 мин, което на фона на 6 часа път е незначително малко време. Все пак никога не се знае кога може да се наложи такова аварийно кацане, може самолета да не е в състояние да стигне чак до Граф Игнатиево до Крумово или до Сарафово. Щом са ги направили хората навремето тези съоражения значи има нужда от тях, едва ли някой би тръгнал да прави нещо ей така безцелно.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Щом са ги направили хората навремето тези съоражения значи има нужда от тях, едва ли някой би тръгнал да прави нещо ей така безцелно.
Ти не си ходил войник, затова твърдиш това. В казармата около 80% от нещата се правят безцелно, а в другите 20% се включват "разкопките" за извънземни в Розуел в Щатите и нашенската Царичина.
А в нито една европейска държава не съм виждал подобни чудеса, на чужденците също са им интересни нашите приумици. Не ми се вярва, че само ние имаме авиация :)

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
80 не е пресилено за летищата. Скоро имаше тежка катастрофа с 5 загинали точно заради неспазване на ограничението и челен удар.
Катастрофата мисля, че беше, защото едновременно двама са тръгнали да изпреварват в средната лента, по която не е позволено да се кара. Да си бяха карали с 20 километра над ограничението, но в съответната лента зад колоната, щяха да стигнат, накъдето са тръгнали.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
На този линк http://forum.aeropress-bg.com/viewtopic.php?f=1&t=40&start=320 ще намерите повече информация по въпроса, както и разследване на "24 часа" по темата. Моето мнение е, че летищата трябва да се запазят, а тези по първокласните пътища да се поддържат в добро състояние. Не е вярно, че няма такава практика на запад, просто не е толкова очебийна, а и специално за военни нужди не е и логично да се тръби за това. Веднага се сещам за един документален филм за шведската армия, който гледах скоро, та там един "Грипен" (шведски изтребител произвеждан от СААБ) "изкочи от храсталаците" (добре укрит хамбар) насред горски път в прав участък, пробяга 3-400 метра и излетя. А в това клипче ще видите и импровизирана база за презареждане и въоражаване на същите изтребители отново насред горски път -

Шведите не са прости хора... 
« Last Edit: 25.09.2010, 00:15:32 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Аз се сетих за нещо интересно-ако все пак там се наложи да кацне самолет, то май никога няма да може да излети оттам-няма да има нето как да обърне, нито пък как да се засили и да излети. Може да звучи смешно, но няма да има как да си тръгне оттам, освен да го забутат в полята и да го нарежат. А и май ще е трудно да слязат пътниците. Това в кръга на шегата де.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
та там един "Грипен" (шведски изтребител произвеждан от СААБ) "изкочи от храсталаците" (добре укрит хамбар) насред горски път в прав участък, пробяга 3-400 метра и излетя.
Е магистралата по Е80 и еврокоридор 8 е последното място на света, което отговаря на квалификацията "добре укрит"! Аз не казвам, че изобщо няма резервни летища, а че не са по магистралите. Изкефи ме бележката в авиофорума, че около т.нар. писти са се пръкнали билбордове, които мааалко ще затруднят кацането.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Аз се сетих за нещо интересно-ако все пак там се наложи да кацне самолет, то май никога няма да може да излети оттам-няма да има нето как да обърне, нито пък как да се засили и да излети. Може да звучи смешно, но няма да има как да си тръгне оттам, освен да го забутат в полята и да го нарежат. А и май ще е трудно да слязат пътниците. Това в кръга на шегата де.
Тук бъркаш, самолетите правят обръщането на 180 гр., на място по оста на задните колесници. Практически в момента дори и най-големите машини, като А380, Боинг 747 или Ан225 могат да се обърнат на писта с ширина около 45 м., тъй като задния колесник не е при опашката, както знаем, а почти в средата на фюзелажа (корпуса), например "междуосието" на среден по размер самолет като Ту154 е едва 19 м.
Друго особено при самолетите е, че при равни други условия пробега при излитане е значително по-къс от разбега при кацане. Използваните спирачни системи са спирачни апарати на колесниците, въздушни спирачки по оперението и двигателите (действащи на принципа на по-голямо въздушно съпротивление), реверсивна тяга на двигателите (не при всички модели) и парашути (за някои военни и специални машини), в миналото дори са се правили експерименти с ракети монтирани по крилата, които да подпомагат спирането. Всички тези сили са в пъти по-малки от мощта, която създават основните двигатели при излитане.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Добре де във въпросните репортажи не се ли спомена, че въпросните аварийни писти са правени единствено за ползване от военни. Следователно не би трябвало на тях да кацат каквито и да е граждански самолети, да не говорим, че с нашата малка територия ако се наложи аварийно кацане може да се изберат няколко летища на сравнително малко разстояние.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Добре де във въпросните репортажи не се ли спомена, че въпросните аварийни писти са правени единствено за ползване от военни. Следователно не би трябвало на тях да кацат каквито и да е граждански самолети, да не говорим, че с нашата малка територия ако се наложи аварийно кацане може да се изберат няколко летища на сравнително малко разстояние.
По редовни полети безспорно няма да кацат :P Друг е въпроса с аварийни ситуации, повечето летища в България в момента не са в експлоатация (селскостопански и военни), голяма част са и маломерни, а след като не се поддържат не е ясно и в какво състояние са. Една пътна отсечка, малко или повече се поддържа като такава и затова по презумпция е в по-добро състояние. Веднага се сещам за едно безалтернативно аварийно летище след Усойка в посока Ботевград.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Винаги съм се чудел на Е-79 при Ботевград за колко ли време могат да разкарат тировете и труженичките и да затворят пътя за аварийно кацане. Дали някой е подготвял такъв план за действие? Абе дано не се налага да се ползва, че ще е страшно :)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Винаги съм се чудел на Е-79 при Ботевград за колко ли време могат да разкарат тировете и труженичките и да затворят пътя за аварийно кацане. Дали някой е подготвял такъв план за действие? Абе дано не се налага да се ползва, че ще е страшно :)
Няколко мнения по-рано и аз съм споделил същата чуденка, ще видиш, че съм предложил да се монтира светлинна сигнализация с пряко командване от РВД. Освен това е редно ограниченията да се вдигнат на 90 км/ч. Също така съм на мнение, че олиг.френите, които се избиват, както в случая:
80 не е пресилено за летищата. Скоро имаше тежка катастрофа с 5 загинали точно заради неспазване на ограничението и челен удар.
Катастрофата мисля, че беше, защото едновременно двама са тръгнали да изпреварват в средната лента, по която не е позволено да се кара. Да си бяха карали с 20 километра над ограничението, но в съответната лента зад колоната, щяха да стигнат, накъдето са тръгнали.
СИ ГО ЗАСЛУЖАВАТ НА 100%! Просто недоумявам, какъв оли.офрен трябва да си, за да изпреварваш точно в средната ограничителна и забранена лента. Малшанс е, че двама олиг.френи са се пресрещнали. Знаете, че в един самолет може да има и 5, но и 500 души. Мисля, че това са хора, които не са извършили никакво безрасъдно действие, но също могат да бъдат споходени от лош късмет... Заслужава си тези летища да ги има, не се знае кога и на кого ще потрябва, но могат да бъдат спасени стотици животи...
Разбира се, има специалисти, които биха могли да преценят коя полоса е необходима и коя не, но без никакви компромиси!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Atanas Georgiev

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
    • View Profile
    • Publics.bg
около т.нар. писти са се пръкнали билбордове, които мааалко ще затруднят кацането.
а по средата на резервната писта преди Варна... има електропровод :D
http://www.publics.bg - Publics.bg - новини/интервюта/публикации за енергетика, транспорт, комуникации, воден сектор, фасилити мениджмънт

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Заслужава си тези летища да ги има, не се знае кога и на кого ще потрябва, но могат да бъдат спасени стотици животи...
Ето отстоянията по права линия от магистралните летища по Гугъл Земя:
Цалапица - летище Граф Игнатиево - 15.8 км
Белозем - летище Крумово - 25.2 км
Провадия - летище Варна - 29.8 км
Това се изминава от самолет за 2-3 минути. За посоченото време движението по магистралата не може да бъде отцепено, та ако ще патрулката да е Ферари и зад волана да е Шумахер! Ако има някакви сериозни намерения, трябва да се направи сигнална техника, по-сериозна от тази на жп прелезите поради високите скорости перди пистите. Разбира се, и контурите на пистата трябва да се осветят. А за колко време ромите от Цалапица ще предадат на вторични суровини евентуалните бариери, досетете се сами!
До не говорим, че това създава РЕАЛНА опасност и хора РЕАЛНО загиват там за разлика от въображаем полет в беда с вероятност 0.00000000001%. Далеч по-голяма е вероятността от ядрен удар, а скривалищата навсякъде са тотално занемарени. Така че ОВЕННИТЕ да намерят други полета за изява на честта на пагона!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Питах вуйчо ми, в момента пилот в България Ер, а преди години - военен пилот и той също ми каза, че въпросните "писти" никога не са имали цивилно предназначение, а само в случай на война.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Аз пък дадох пример с благоевградската полоса, където няма алтернатива в близките 65 км! Това, за какво са били планирани едно време, не пречи в някакъв момент да се използват за друго, както вече стана ясно преди години селскостопански самолет е кацал аварийно край Ботевград. Наречете ме садист и какъв ли още не, но някой позволил си да изпреварва на такова място в насрещното движение при сегашните ограничения си го е търсел на 100,00%, защо когато нямаш мозък и самоконтрол трябва някой да те "ограничава" с мантинели, убивай се...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Плевнелиев: Проблемите на „Мостстрой“ не застрашават строежа на Тракия
четвъртък, 7 окт 2010 г.   BNews.bg

 Финансовите затруднения на "Мостстрой" няма да попречат на завършването на лот 4 от магистрала "Тракия", убеден е ресорният министър Росен Плевнелиев. още по темата

 
Финансовите проблеми на изпадналата в несъстоятелност „Мостстрой" няма да попречат на завърването на четвъртия лот на магистрала „Тракия", убеден е министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Фирмата е един от участниците в консорциума, който стори най-дългия незавършен участък от магистрала между Ямбол и Карнобат. Вчера компанията и трите й дъщерни дружества обявиха, че ще започнат процедура по обявяване в несъстоятелност поради невъзможност да изплащат задълженията си. Днес пък акциите на холдинга, който се контролира от Васил Божков, почти се заличиха от фондовата борса, след като изгубиха близо 90% от стойността си.

„Не се съмнявам, че строителството на участъка ще се случи", увери днес Плевнелиев. Министерството е започнало кореспонденция с консорциума, за да се види как "Мострой" да излезе от затрудненото положение. Строителният министър не успя да отговори на журналистически въпрос дали държавата също има задължения към компанията. „Нямам конкретна информация, какви задължения има държавата към тази компания, но г-н Йовчев е бил на Консултативния съвет към министъра на регионалното развитие и всеки месец те знаеха всичко, и са могли да вземат мерки, за да бъде активиран механизмът с Българската банка за развитие", каза още министърът.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Това ми се струва , като борсова спекулация на Черепа !
Обявяват намерение за подаване на документи за фалит , падат стремглаво акциите на дружеството при което приближени фирми изкопуват голяма част на безценица и в последствие печалбата от строежа на Лот 4 се прибира от тях !
Даже и при подаване на документи за защита от кредиторите трябва да се назначи синдик , който обикновенно е предложен от собствениците на предприятието , свиква се събрание на кредиторите ,разсрочват се задължения , правят се погасителни планове и т.н.
Това не значи , че фирмата обезателно ще спре да съществува и работи !

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Според мен така наречените запасни летища по магистралите биха послужили за аварийно кацане не когато самолетът не може да достигне до основното летище, ами когато на основното има авария и пистата му стане неизползваема.
Колкото за запасното към Благоевград - доста по-близо от 65 км има подходящи варианти - бившето военно летище Крайници край Сапарева баня например е с дължина на пистата 2,450 км (колкото пловдивското международно), при това е успоредно на пътя, а не на самия главен път Дупница-Самоков.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Според мен така наречените запасни летища по магистралите биха послужили за аварийно кацане не когато самолетът не може да достигне до основното летище, ами когато на основното има авария и пистата му стане неизползваема.
Колкото за запасното към Благоевград - доста по-близо от 65 км има подходящи варианти - бившето военно летище Крайници край Сапарева баня например е с дължина на пистата 2,450 км (колкото пловдивското международно), при това е успоредно на пътя, а не на самия главен път Дупница-Самоков.
А виждал ли си в какво състояние е? В момента има високи треви и ниски храсти, переспективно до 2-3 години ще има и ниски дръвчета с високи храсти, няма никаква поддръжка. Бивши военни, селскостопански и запасни летища бол, но като няма поддръжка как да се разчита на тях. Пътищата от републиканската мрежа малко или много са в значително по-добро състояние.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!