Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 234723 times)

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 580
    • View Profile
Видях че сте обсъджали бъдещата магистрала Рила  .По проект тя трябва да прави връзка с Струма,Тракия и Хемус,като нейната цел е да премахне трафика от столица това така да се каже ще бъде нещо като околовръстно.По проект магистралата трябва да минава Дупница,Самоков,Ихтиман където да права връзка с Тракия,покрай Елин Пелин и връзка с Хемус около потоп.Други две магистрали заложени в бъдещото са Ботевград,Враца,Монтана,Видин след построяването на Дунав Мост и виджате как ще се пътува Видин,Ботевград,Елин Пелин,Ихтиман и от там за Гърция или Турция,целта на Рила е изкарването на трафика от СОФИЯ.Също така построяването на Рила ще облекчи входовете на София от Люлин.Примерно вие живеете в Младост и пътувате от Петрич за вас по удобно ще е да минете през Самоков отколкото през Люлин и да излезнете на другия край на София.Другата магистрала заложена за бъдещето е Велико Търново,Полски Тръмбеш (някъде меджу тези две селища връзка с бъдещата Хемус) Бяла,Русе.

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Moже да с е добави и дори заложената в ОУП на София магистрала между Даскалово и Петърч към Петрохан.Явно Благун е бил зает само със северните части на града, че да забележи тази югозападна придобивка.  

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Quote from: marto193
Видях че сте обсъджали бъдещата магистрала Рила  .По проект тя трябва да прави връзка с Струма,Тракия и Хемус,като нейната цел е да премахне трафика от столица това така да се каже ще бъде нещо като околовръстно.По проект магистралата трябва да минава Дупница,Самоков,Ихтиман където да права връзка с Тракия,покрай Елин Пелин и връзка с Хемус около потоп.Други две магистрали заложени в бъдещото са Ботевград,Враца,Монтана,Видин след построяването на Дунав Мост и виджате как ще се пътува Видин,Ботевград,Елин Пелин,Ихтиман и от там за Гърция или Турция,целта на Рила е изкарването на трафика от СОФИЯ.Също така построяването на Рила ще облекчи входовете на София от Люлин.Примерно вие живеете в Младост и пътувате от Петрич за вас по удобно ще е да минете през Самоков отколкото през Люлин и да излезнете на другия край на София.Другата магистрала заложена за бъдещето е Велико Търново,Полски Тръмбеш (някъде меджу тези две селища връзка с бъдещата Хемус) Бяла,Русе.
Би трябвало да се построи в бъдеще магистрала  Русе-Бяла-В.Търново-Гурково-Нова Загора-Харманли за да може трафикът от Румъния да прави бърза връзка с АМ Хемус,Тракия и Марица и по бързо да излизана кпп К.Андреево за Турция и кпп Ново Село за Гърция

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
леко бе хора, по вашите мнения съдя че в България освен магистрала друго няма да има, аз си искам 4то класните пътища, не ща магистрали
НЕ на хейтърството!

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Repcho
леко бе хора, по вашите мнения съдя че в България освен магистрала друго няма да има, аз си искам 4то класните пътища, не ща магистрали
Имаш си ги- любителю на макадама и офроуда, спокойно...  

 А за района на Габрово и Шипка тунелът е до никъде.След 10 години ще вземат направо да го направят наистина цялостна магистрала.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13563
    • View Profile
    • Email
Quote from: difian
Moже да с е добави и дори заложената в ОУП на София магистрала между Даскалово и Петърч към Петрохан.Явно Благун е бил зает само със северните части на града, че да забележи тази югозападна придобивка.  
То това изобщо не е на територията на на Столична община - от Перник се минава в София-област (само малко ъгълче към Банкя е на територията на СО).
Честно казано, съмнява ме необходимостта от магистрала през Петрохан. Какво от това, че през Витиня е малко повече разстоянието до Видин и Враца? Те ако от Ботевград до Видин направят магистрала, кой ще ходи през Петрохан? Освен това Петрохан е висок, влажен (най-влажната точка в България). Магистралите не винаги се правят по най-късия път (справка АМ Париж-Страсбург минава през Реймс и Мец вместо по късото трасе край Нанси).

Русе-Търново е предвидена като четирилентов път (като Бургас-Созопол), не като магистрала. Наистина е малко странно  - това все пак си е единственият коридор север-юг, минаващ през България. Дано поне бързо го реализират. Тунел през Шипка е голям локум, но все пак навреме се усетиха и подхванаха далеч по-ниския и удобен Хаинбоаз. Шипка не е Готард или Монблан, просто подобно чудо никога няма да се изплати. А ако му направят такса 20 евро, ха познай дали няма да си мина през Хаинбоаз.
« Last Edit: 25.10.2007, 12:37:26 by blagun »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote
Оперативна програма "Транспорт" е с най-голям бюджет от над 2 млрд. евро, подчерта транспортният министър Петър Мутафчиев.

"Програмата е фокусирана върху няколко стратегически приоритета, които ще допринесат за интегрирането на националната транспортна мрежа в тази на ЕС. Постигането им ще има основен принос за устойчивия и балансиран икономически растеж на страната в средносрочен и дългосрочен план", подчерта още Мутафчиев.

Основната цел на оперативна програма "Транспорт" е развитието на устойчива транспортна система. Тя предвижда да бъдат изпълнени 15 приоритетни проекта по четири основни оси.

С първостепенно значение е развитието на железопътната инфраструктура по трансевропейските и основни национални транспортни оси.

Предвидените за нея инвестиции са 580 млн. евро. Приоритетен от жп-проектите е модернизацията на железопътната линия Видин-София с бюджет от 320 млн. евро, уточни Мутафчиев.

Втората приоритетна ос е развитието на пътната инфраструктура, като предвидените за нея средства са най-много - 990 млн. евро. С най-голям проект по нея е автомагистрала "Струма" - с бюджет от 600 млн. евро.
За изпълнението на третата ос - подобряване на интермодалността при превозите на пътници и товари (възможностите за прехвърляне от един вид транспорт на друг с минимални усилия - бел. ред), са предвидени 211 млн. евро.

Дейностите по нея се финансират от Европейския фонд за регионално развитие.

Със 157 млн. евро ще подобряваме условията за корабоплаване по морските и вътрешните водни пътища, информира Мутафчиев.

http://netinfo.bg/?tid=40&oid=1129863

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Ура Видин-София. Значи вече ще има алтернатива на автобусите, защото в момента не си струва почти 6 часа път за 230 километра.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: etnies
Втората приоритетна ос е развитието на пътната инфраструктура, като предвидените за нея средства са най-много - 990 млн. евро. С най-голям проект по нея е автомагистрала "Струма" - с бюджет от 600 млн. евро. За изпълнението на третата ос - подобряване на интермодалността при превозите на пътници и товари (възможностите за прехвърляне от един вид транспорт на друг с минимални усилия - бел. ред), са предвидени 211 млн. евро.
Еми това е нормално.Тракия е концесия, Хемус я готвят за същото, Марица се достроява, а и като цяло не е толкова скъпа.Затова нещата излизат по подобен начин.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Тука отново и отново излиза логичния въпрос защо са ни концесиите, като ЕС съфинансира строителството на АМ по направлението на европейските транспортни коридори.  ЕБВР и ЕИБ дават пък кредити с изгодни условия. (далеч по-изгодни от тези в договора с португалците.)

Не че питам - отговорът е ясен.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13563
    • View Profile
    • Email
Quote from: LG_
Тука отново и отново излиза логичния въпрос защо са ни концесиите, като ЕС съфинансира строителството на АМ по направлението на европейските транспортни коридори.
Има една особеност, не само у нас - строежът от държавата чрез обществени поръчки отсечка по отсечка е по-бавен от строежа, който ще реализира концесионерът. Работата е проста - концесионерът минава през по-малко формалности и е силно мотивиран да пусне магистралата час по-скоро. Далеч по-мотивиран от държавните чиновници в Агенция "Пътища" ...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
A частния консорциум "Автомагистрала Тракия" който спечели (или получи) концесията за Тракия, дане би да става по-бързо??? Напротив - даже е и по-скъпо!

Отговорът на въпроса защо да е с концесионер е прост - още един посредник, който да е просто в играта и който плаща достатъчно на когото трябва.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Някой може ли да ми даде информация кога(кои години) са стреини различните участъци на АМ Хемус и АМ Тракия. За най-новите итсечки знам , но ме интересуват строежите от социализма.... За съжаление никъде в интернет не успях да открия сайт, на който има информация за историята на магистралостроенето в България.

Благодаря ви предварително!

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13563
    • View Profile
    • Email
Quote from: naster1
Някой може ли да ми даде информация кога(кои години) са стреини различните участъци на АМ Хемус и АМ Тракия. За най-новите итсечки знам , но ме интересуват строежите от социализма....
АМ Тракия: 1980 до Пазарджик, 1983 - до първия възел за Пловдив. В края на соца беше стигнала до пътел възел Труд (шосето Карлово-Пловдив)
АМ Хемус-запад: около 1975 -до Жерково, после до 1981-82 - тунелите в планината. До 1984 бяха стигнали до Правец, после 1987-88 направиха от Правешка Лъкавица до Джурово, но без тунелът и виадуктът над Правец, който го завършила през 1998.
АМ Хемус-изток: 1973-74 - Варна-Девня, по-нататък десетина години нищо и бавен напредък до Провадия.
АМ Черно море - и досега единствената готова отсечка е от Аспаруховия мост до Приселци - някъде от 80-те.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Quote from: blagun
АМ Тракия: 1980 до Пазарджик, 1983 - до първия възел за Пловдив. В края на соца беше стигнала до пътел възел Труд (шосето Карлово-Пловдив)
АМ Хемус-запад: около 1975 -до Жерково, после до 1981-82 - тунелите в планината. До 1984 бяха стигнали до Правец, после 1987-88 направиха от Правешка Лъкавица до Джурово, но без тунелът и виадуктът над Правец, който го завършила през 1998.
АМ Хемус-изток: 1973-74 - Варна-Девня, по-нататък десетина години нищо и бавен напредък до Провадия.
АМ Черно море - и досега единствената готова отсечка е от Аспаруховия мост до Приселци - някъде от 80-те.
А горедолу в нои години е построено Цариградско шосе през 70-те и кога е открита първата отсечка на АМ Тракия до село Мирово където започва прохода траянова врата към Костенец

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Quote from: blagun
АМ Тракия: 1980 до Пазарджик, 1983 - до първия възел за Пловдив. В края на соца беше стигнала до пътел възел Труд (шосето Карлово-Пловдив)
АМ Хемус-запад: около 1975 -до Жерково, после до 1981-82 - тунелите в планината. До 1984 бяха стигнали до Правец, после 1987-88 направиха от Правешка Лъкавица до Джурово, но без тунелът и виадуктът над Правец, който го завършила през 1998.
АМ Хемус-изток: 1973-74 - Варна-Девня, по-нататък десетина години нищо и бавен напредък до Провадия.
АМ Черно море - и досега единствената готова отсечка е от Аспаруховия мост до Приселци - някъде от 80-те.

Благодаря Благун!  

Позволих си да направя една бърза картинка с пусковите дати на различните отсечки. Дано ДОбре да се е получила.

 



benji

  • Guest
Добре е, че има някакъв напредък по магистралите. На мение съм, че всички основни посоки трябва да са покрите с магистрали. Причините са ясни - най-безопасен, бърз и комфортен път на пътуващите. Затова си мисля, че освен "Тракия, "Хемус", "Черно море", "Струма", "Марица" трябват магистрали от "Хемус" към Видин и Русе, магистрала посока Кюстендил и границата с Македония, както и такава от Русе към Хасково. Основните посоки да са покрити с магистрали, а вече с 4-и лентови първокласни пътища да се обслужват останалите райони и връзки на магистралите с градовете, покрай които не минават такива. Пак казвам - основното мисля е най-доброто, бързо и безопасно транспортиране на хора и стоки. На предишни страници четох примерно за пътя до Русе, че трябвало да е 4-лентов, понеже след Дунав мост в Румъния пътят бил такъв. Е, извинявайте, ама този път само транзитно преминаващи автомобили ли ще го използват, за да го строим на базата какъв е пътя в Румъния!? Несериозно е. Трябва да се гледа първо вътре в страната територията да е покрита от добра магистрална мрежа в посока всички основни краища, а останалото с първокласни дву- и четирилентови трасета свързващи магистралите с по-далените градове и връзка между по-малките градове.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: benji
Добре е, че има някакъв напредък по магистралите. На мение съм, че всички основни посоки трябва да са покрите с магистрали. Причините са ясни - най-безопасен, бърз и комфортен път на пътуващите. Затова си мисля, че освен "Тракия, "Хемус", "Черно море", "Струма", "Марица" трябват магистрали от "Хемус" към Видин и Русе, магистрала посока Кюстендил и границата с Македония, както и такава от Русе към Хасково. Основните посоки да са покрити с магистрали, а вече с 4-и лентови първокласни пътища да се обслужват останалите райони и връзки на магистралите с градовете, покрай които не минават такива. Пак казвам - основното мисля е най-доброто, бързо и безопасно транспортиране на хора и стоки. На предишни страници четох примерно за пътя до Русе, че трябвало да е 4-лентов, понеже след Дунав мост в Румъния пътят бил такъв. Е, извинявайте, ама този път само транзитно преминаващи автомобили ли ще го използват, за да го строим на базата какъв е пътя в Румъния!? Несериозно е. Трябва да се гледа първо вътре в страната територията да е покрита от добра магистрална мрежа в посока всички основни краища, а останалото с първокласни дву- и четирилентови трасета свързващи магистралите с по-далените градове и връзка между по-малките градове.

Айде сега и магистрала към Македония. Там и макадамовата настилка им е много. Абсурдно е да направим всеки първокласен път на магистрала. Иначе е правилно ако се разширява двулентов в четирилентов път да се помисли за по-голям сервитут така щото да може да се добави по още едно платно за аварийно. И все пак една магистрала не е само аварийната лента - заради по-високата скорост имаме по-различни критерии за хоризонтална и вертикална денивелация, качества на асфалта, ширина на разделителната ивица, на пътните ленти, разминаване на различни нива, телефони за аавария и т.н, и т.н.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
С риск да изтрепя рибата ще споделя че има политическа активност за строеж на черноморска магистрала. Идеята е да тръгва от Азиатска Турция (Бурса, Измир) и да стига до Одеса. На БГ територия май ще минава през Ямбол/Сливен. Шанса това да стане е 0.0005%
НЕ на хейтърството!

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13563
    • View Profile
    • Email
Quote from: LG_
И при нашия трафик това което е замислено да се реализира до 2020 би било много добре. Най-натоварената магистрална отсечка у нас София-Пловдив още не е чак с такова движение както по магистралите в Западна Европа, че да се мислят за нови магистрали по не чак толкова много натоварени направления като Русе-Хасково или София-Кюстендил
Напротив, АМ Тракия е сравнително интензивно натоварена, по-интензивно от сръбската и хърватската магистрала А3 (Липовац-Загреб-Брегана). Така както е тръгнало, докато я построят цялата, ще дойде време да дискутират разширението и в 2*(3 ленти+резервна) от Вакарел до София.
Същото се отнася и за Ботевград-София. От миналата година сме свидетели и на първите задръствания в навечерието и в края на празници (не броя случаите на аварии и снегоНЕпочистване).
Перник-Кюстендил засега не се дискутира като магистрала, но Долна Диканя-Кулата си е повече от наложително.

Добре би било АМ Хемус да избягва Богровите, ето така например (с червено):