Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417981 times)

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Оригинално седмата беше Рила - А1 Тракия, А2 Хемус, А3 Марица, А4 Черно Море, А5 Люлин, А6 Струма, А7 Рила. Това разпределение седи в Уикипедия от години. Сега въпреки че понижиха Рила в скоростен път, може би продължават по навик да го казват.

София-Калотина оргинално беше лот 0 на АМ Тракия. Сега може и да е заместила Рила официално.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote
Рехабилитация на "Тракия" и строителство на "Хемус" - новите проекти в ОП "Транспорт"

05.05.2011, Автор: СГ

Подготвя се апликационна форма за рехабилитацията на магистрала "Тракия", каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. Той участва в кръгла маса на "Трансперънси интернешънъл" на тема "Възможности и ограничения пред гражданското наблюдение: примерът на магистрала "Тракия".

Членът на Управителния съвет на пътната агенция Лазар Лазаров допълни за в. "Строителство Градът", че сред новите проекти по оперативна програма "Транспорт" освен рехабилитацията на "Тракия" попадат 60-те моста, които преди година пътната агенция определи за обновяване със средства от Световната банка.

В групата за 2014 - 2020 г. остават отсечката Ботевград - Видин, част от която беше заложена в този програмен период, както и двете части на магистрала "Хемус". Преди около месец стана ясно, че аутобанът ще бъде включен в разширената трансевропейска транспортна мрежа - ТЕN-T. Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията внесе уточнение преди дни - аутобанът "Хемус" от Ботевград до Велико Търново ще принадлежи към централната TEN-T, което дава повече предимства, а Велико Търново - Шумен - към разширената TEN-T.

След конференцията на "Трансперънси интернешънъл" министър Плевнелиев разясни, че до края на май ще има предварителна апликационна форма за "Струма", а обявяването на търг за части от аутобана предвидено да стане в най-скоро време.
Дали критерий при "Струма" ще бъде най-ниската цена или икономически най-изгодната оферта зависи от консултанта Европейска инвестиционна банка. "Струма" е част от група поректи, по които са работи с "Джаспърс".

Участъците които ще се рехабилитират от АМ Тракия по ОП Транспорт до 2013 очевидно ще са тези за които беше обявен търг за изготвяне на технически проект за рехабилитация.

Не е много ясно коя част от АМ Хемус  ще се строи по ОП Транспорт до 2013? СОП-Яна?

За съжаление става ясно че Ботевград-Мездра се отлага за след 2013! (повдигнатия в черно текст от цитата) Северна БГ продължава да е в девета глуха!
« Last Edit: 05.05.2011, 18:06:20 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не е много ясно коя част от АМ Хемус  ще се строи по ОП Транспорт до 2013? СОП-Яна?
И Шумен-Белокопитово. Пише за две отсечки.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Аз май не си зададох правилно въпроса! Естествено че СОП-Яна ще е по ОП Транспорт. Това го говорим от доста време! Така написано заглавието навежда на мисълта че не само тази малка отсечка ще се строи до 2013!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Прочетох внимателно статията и според мен двете отсечки са съответно Ботевград - В.Търново (не е ясно защо Ботевград, а не Ябланица, но да предположим журналистическа грешка) и В.Търново - Шумен. И двете отсечки са в програмен период 2014 - 2020. Така поне е написано  ;)
« Last Edit: 18.05.2011, 22:36:19 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Отлагането на Ботевград-Мездра е доста късогледо решение предвид пускането на Дунавмост-2 през 2012. И сега отсечката се задъхва от трафик, минава през няколко населени места. Кой знае защо ми мирише на дребнофеодални напъни да се прокара тунел Петрохан.
« Last Edit: 05.05.2011, 23:58:55 by blagun »

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
Създава се национална компания за стратегически инфраструктурни проекти

18.05.2011

Автор: Строителство.инфо



Фотограф: Мария Съботинова


На днешното си заседание правителството одобри проект на закон за изменение и допълнение на Закона за пътищата, с който се предвижда създаване на национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти".

Нейната основна цел е ускоряване изграждането на автомагистралите "Струма", "Хемус" и "Черно море" и реализацията на стратегически инфраструктурни проекти.

Създаването на компанията ще доведе и до повишаване на административния капацитет за ефективно усвояване на безвъзмездните финансови помощи от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на Европейския съюз, предназначени за финансиране чрез Оперативна програма "Транспорт" на пътни проекти от трансевропейските транспортни мрежи преминаващи през България и на приоритетни пътни проекти с национално значение.

Промените са свързани и с изпълнение на препоръката на Европейската комисия за повишаване на административния капацитет, която е предвидена в годишния доклад за изпълнение на оперативните програми от 14.01.2010 г.
Докладът препоръчва още ускоряване на подготовката на проекти, разработване на нови модели за управление на проекти, заздравяване на сътрудничеството с JASPERS, припомнят от правителствената информационна служба.

Нацианалната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" ще бъде със статут на държавно предприятие по чл. 62, ал. 3 от Търговския закон.
Предмет на дейност на компанията е проектиране, изграждане, поддържане и ремонт на автомагистралите "Струма", "Хемус" и "Черно море". Включени са и всички дейности, необходими за реализиране на проектите и управлението им след изграждане и въвеждане в експлоатация.

Агенция "Пътна инфраструктура" остава като единствен бенефициент на Оперативна програма "Транспорт" по приоритетна ос "Развитие на пътната инфраструктура по трансевропейските и основните национални транспортни оси".
С оглед функциите й и изпълнението на множество проекти, финансирани чрез ОП "Регионално развитие" и проекти по "Транзитни пътища IV", "Транзитни пътища V" и "Рехабилитация на пътната инфраструктура", на този етап не се предвижда оптимизиране на числеността й.
Със създаването на държавното предприятие ще могат да се предприемат действия, с цел то да стане бенефициент по ОП "Транспорт".

Създаването на националната компания представлява и пилотен проект за ефективна подготовка за изпълнение на пътни проекти през новия програмен период 2014-2020 г., финансирани от оперативните програми "Транспорт" и "Регионално развитие".

Действащият Закон за пътищата възлага разработване на проект на дългосрочна стратегия за развитие на пътната инфраструктура в съответствие с държавната политика на Агенция "Пътна инфраструктура", въпреки че министърът на регионалното развитие осъществява държавната политика за развитието на пътната инфраструктура, съвместно с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
С предлаганите изменения се предвижда министърът на регионалното развитие и благоустройството да отговаря за разработването на проекта на дългосрочна стратегия за развитие на пътната инфраструктура в съответствие с държавната политика, като ще бъде подпомаган от агенцията.

С оглед възможността за осъществяване на пряк и ефективен контрол върху дейността на предприятието и агенцията, министърът на регионалното развитие и благоустройството ще утвърждава програма на агенцията и компанията за управление на пътищата и развитие на пътната инфраструктура в съответствие с приетата от Министерския съвет стратегия за развитие на пътната инфраструктура и годишни планове на агенцията и предприятието за изпълнение на програмите им.

http://stroitelstvo.info/statepolicy/2011/05/18/1091774_suzdava_se_nacionalna_kompaniia_za_strategicheski/

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Някой може ли да ми покаже карта, на която са отбелязани всички двулентови и трилентови пътища в България

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
То еднолентови пътища в България почти няма :) 95% от пътищата са двулентови :)
Може би имаш предвид броя на лентите не общо на пътя, ами във всяка посока?

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
естесвено

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
? Хайде малко по-сериозно! За пътища с разделителна ивица ли питаш- скоростни без аварийна лента и магистрали ли имаш предвид?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ако въпросът е за подробна електронна карта - www.bgmaps.com
Ако е за хартиена карта - в бензиностанциите има карти на различни фирми, няма смисъл да правя реклама на която и да е от тях. Надявам се с това да приключи безсъдържателната "дискусия".

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Quote
Ограничителни мантинели по т.нар. „писти” по автомагистралите ще повишат неколкократно безопасността на пътя.

Това обяви Сергей Михалев, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура”.

„В нашата програма предвиждаме това лято да направим тези ограничителни мантинели. Миналата и по-миналата година такива бяха сложени на магистрала „Тракия”, след Пазарджик и между Пловдив и Чирпан.

Сега предвиждаме да сложим мантинели по пътя София – Кулата, на магистрала „Хемус” трасето между Провадия и Девня и по пътя Ботевград – Мездра”, каза той пред „Фокус“.

"Навсякъде по трасетата, по които сме сложили такива мантинели, безопасността се е повишила многократно", отчете Михалев.
днес.бг

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote
Ограничителни мантинели по т.нар. „писти” по автомагистралите ще повишат неколкократно безопасността на пътя.

Това обяви Сергей Михалев, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура”.

„В нашата програма предвиждаме това лято да направим тези ограничителни мантинели. Миналата и по-миналата година такива бяха сложени на магистрала „Тракия”, след Пазарджик и между Пловдив и Чирпан.

Сега предвиждаме да сложим мантинели по пътя София – Кулата, на магистрала „Хемус” трасето между Провадия и Девня и по пътя Ботевград – Мездра”, каза той пред „Фокус“.

"Навсякъде по трасетата, по които сме сложили такива мантинели, безопасността се е повишила многократно", отчете Михалев.
днес.бг
Колко още ще ги предъвкват тези писти! Сложиха мантинели на 2 и пак - приказки... Една единствена остана на магистрала - при Провадия и не знам, защо не я изпълниха успоредно с двете по АМ Тракия. Аз да бях на управителя на АПИ, щеше да ми е неудобно да правя самохвално изявление по въпроса, още повече, че отсечката до Провадия взе човешки жертви...

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
A сега кажете кое А е вярното...

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
А4 да не е частта от Банево до Бургас, а А1 от СОП/Църна Маца до Банево(+ бъдещото продължение до Калотина), А5 Банево-Аспарухов мост, А2 СОП/Джъмбо- Варна западни покрайнини, А6 АМ Люлин+АМ Струма, А3 АМ Марица?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Номерацията на нашите магистрали е една безсмъртна тема, която от време на време се разгаря отново.
В края на краищата, нашите магистрали си имат имена, така че - ма*ната им на номерата!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
А1 не е ли от калотина до Бс, а А4 - морската? А до Капитан Андреево не беше ли Марица?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не мога да намеря последващ административен акт, с които се актуализира нимерацията и май това е действащото. Някой, с повече опит в административното право ако може да помогне.
http://law.dir.bg/reference.php?f=sprpat04
Quote
СПИСЪК НА РЕПУБЛИКАНСКИТЕ ПЪТИЩА В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
(приет с Решение No 945 на МС от 2004 г.; обн.,ДВ,бр.109 от 14 декември 2004 г.)

I. Автомагистрали
A - 1   Граница Югославия - София - Пловдив - Свиленград - граница Турция   Сф, СО, Пз, Пд, СЗ, Хс
A - 2   София - Ботевград - Шумен - Девня - Варна   СО, Лч, Пл, ВТ, Тщ, Ш, Вн
A - 4   (Пловдив - Свиленград) - Ямбол - Бургас   СЗ, Сл, Яб, Бс
A - 5   Варна - Бургас   Вн, Бс
« Last Edit: 13.06.2011, 18:40:23 by difian »

Offline Hank Moody

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
    • Email
Плюс А6 : СА (околовръстен път) - РК - Дупница - Е - Кулата. А3 май липсва.
А това за А1 и А4 е правилно, но не е ли редно в този случай А4 да се отклонява от А1 при Оризово, а не обратното? Интересно дали ще променят пътния възел или ще остане сегашното изпълнение.