Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417964 times)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
ЕК е одобрила 40 млн. евро за 32 км магистрала от Калотина до Драгоман

Quote
Европейската комисия е одобрила 40 милиона евро за 32 км магистрала от Калотина до Драгоман, част от проекта София – Калотина. Тя ще бъде финансирана от механизма Connecting Europe Facility.
Търгът за нея ще бъде обявен през 2014 година, стана ясно по време на конференцията "Черноморски автомагистрален пръстен – предизвикателства и перспективи", която се организира в Бургас от Форума за балкански транспорт и инфраструктура, УАСГ и агенция "Пътна инфраструктура".
...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Никой няма да ползва такава магистрала. По сегашния път е само 10 км. :P

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
10 километра средно по 1,5 милиона евра са 15 милиона и остават още 25 за присвояване ! Значи ще я има !  :crazy:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Никой няма да ползва такава магистрала. По сегашния път е само 10 км. :P
Ясно е, че дописката е бъгава, става дума за Калотина-разклона за Храбърско. Разбира се, тесните места са ГКПП Калотина/Градина, ССТ и връзката с нея. За ССТ остава да се молим да изплува от блатото на КЗК и съдилищата, кръстовище на Милево ханче ще се изгради и ще се пооблекчат нещата, докато стане новото трасе от разклона за Храбърско до СОП.
Но все пак планинският участък е полезен и явно струва по-малко пари от другите упоменати подобрения.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Преди час се прибрах от В. Търново. На целия "софийски" участък от магистралата вали сняг, като лявата лента е бяла. Снегорин от Ябланица до Джъмбо не видях  :help:
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
За пореден път:

Поръчката за изпълнител на 31.5 км от магистралата София – Калотина отново е спряна

Quote from: infrasructure.bg
Комисията за защита на конкуренцията отмени поръчката за избор на изпълнител за проектиране и строителство на 31,5 км от магистралата София – Калотина, включващи участъците: от ГКПП Калотина до Драгоман -  км 1 + 000 до км 15+500 и 2 - от Драгоман до п. в. "Храбърско" от км 15+500 до км 32+447.
Това е второто спиране на тази поръчка, след като първата преди година се провали поради липса на финансиране. Сега предвидените средства от възложителя Агенция "Пътна инфраструктура" са от ОП "Транспорт", като индикативната стойност е 200 млн. лв. Жалбата е на "Ес Ей инвестмънт енд инжиниъринг", според която в обществената поръчка се поставят дискриминационни и ограничаващи изисквания към кандидатите. Един от доводите, които КЗК приема е изискването кандидатите да осигурят банкова гаранция в размер на 10% от стойността на договора с ДДС, ако ползват авансово плащане. Това, според регулаторния орган е недопустимо и противоречащо на разпоредбите и смисъла на ЗОП, тъй като същото значително надскача изискуемите законоустановени доказателства за икономически и финансови възможности и необосновано ограничава участието на лица в обществената поръчка.
Също така КЗК приема, че изискването банковата гаранция да бъде издадена от банка с "добра репутация", преценявана от възложителя на етап избран за изпълнител участник, е неясно. КЗК освен това приема, че направеното допълнение в документацията относно носимоспособността на пътната конструкция "от 11.5 тона на ос, с габарит не по-малък от Г9" е дискриминационно. Тава са само част от доводи, които описва в решението си  Комисията за защита на конкуренцията.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Да, този път АПИ са се олели с договоросъчинителството си! Особено това с добрата репутация на банката си плаче направо за КЗК и СРС

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Да де, ама докато се коригират тези неща времето си тече...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Докато не почнат да глобяват тежко и да раздават предупреждения за уволнения на всички писали договоросъчинителства, в следствие на което общественият интерес е погазен, нищо няма да се промени  :/

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Докато не почнат да глобяват тежко и да раздават предупреждения за уволнения на всички писали договоросъчинителства, в следствие на което общественият интерес е погазен, нищо няма да се промени  :/
Директно на съд и осъждане ефективно, защото малоумията не спират:
http://www.vesti.bg/bulgaria/zabravili-otbivka-kym-burgas-na-am-marica-6031924
Quote
Проектантите и строителите на първите километри от магистрала „Марица“ са забравили да направят важна отбивка от нея, съобщи в. "Труд", като се позова на шефа на Агенция "Пътна инфраструктура“ Лазар Лазаров...
Как така такова нещо се "забравя" и къде са от АПИ-то при одобряване на проекта, подписване на договор и прочие?!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Никой нищо не е забравил. Тази връзка не е нужна никому. Който иска от АМ Марица да ходи към Бургас ще мине през Димитровград, вместо да минава 50+ км до Оризово. Също така може да се направи връзка с II-66 и през ПВ на Чирпан да се включва на Тракия.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Лотовете за АМ Марица, одобрени за финансиране, започват от 5-ти км. Така или иначе евентуален ПВ не може да се финансира от ОПТ. Естствено, че връзката Марица - Тракия-изток е само с регионално значение и чирпанлии най-много напъват за нея
« Last Edit: 19.02.2015, 15:17:29 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Плюс това, говорим за трансевропейска магистрала, чиято основна цел е да обслужва превозите между Европа и Турция, а не да е угодна преди всичко за харманлии, димитровградчани и хасковско-кърджалийските черкези по-лесно да стигат до Бургас....
« Last Edit: 19.02.2015, 16:05:01 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
харманлии, димитровградчани и хасковско-кърджалийските черкези по-лесно да стигат до Бургас....
Всички тези регионално-етнически групи стигат до Бургас през Димитровград и ПВ Стара Загора на АМ Тракия. А и някакъв шорткът има в проект Свиленград-Тополовград-Бургас - на детелината за ГКПП Капитан Петко войвода е оставена позиция.
След първоначалната пушилка за тъпите проектанти и строители по новините на Нова изплюха камъчето, че всъщност Чирпан не се свързва с АМ Марица (не че сега е брилянтно свързан с това направление - Чирпан-Скобелево беше трагична отсечка, а сега е официално затворена).
Интересно, дали при заустването на АМ Марица ще се отреже шосето Чирпан-Плодовитово-Поповица?
« Last Edit: 19.02.2015, 21:46:32 by blagun »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Те проектантите, защото така сами си проектират и никога никой не им казва какво да проектират и после проектираното не минава през разни експертни съвети, то затова им минават тия номера с "пропускането"... проектант да си... :bag:
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
И все пак директна връзка от А4 към А1 посока Бургас ще има и това ще са грешно изхарчени пари от бюджета:

Изграждат допълващи връзки на п.в. "Оризово" до края на годината

Quote from: Градът.бг
До края на годината изграждат допълващите връзки на пътен възел "Оризово". Това се връзките от и за Бургас от АМ"Марица". Те ще осигурят пълна функционалност на пътния възел "Оризово", при който се осъществява връзка на автомагистралите "Тракия" и "Марица". Според инж. Лазар Лазаров, председател на Агенция "Пътна инфраструктура",  при изграждането му преди 15 години тези връзки не са осигурени.

Допълнителните пътни връзки, които предстои да се изградят са в участък от км 4+660 до км 5+000. Те не са свързани със строящите се сега лот 1 и лот 2 на магистрала "Марица".

Лот 1 на АМ"Марица" започва от км 5+000  и завършва на км 36+400. Лот 2 от АМ"Марица" се простира от км 36+400 до км 70+620.

Според инж. Валентин Зарев, собственик на "Пътпроект", дружеството е подписало договор за изпълнение на проект за двете връзки, който ще бъде готов в средата на март. Според инж. Лазар Лазаров в търг за строителството на обекта ще бъде обявен през март. Той ще включва не само допълващите връзки на  п. в. "Оризово" при пресичането на АМ "Тракия" и АМ "Марица" в участък от км 4+660 до км 5+000, но и изпълнител за изграждане на допълнителна връзка за п. в. "Плодовитово" при пресичането на АМ "Тракия" и път III-666.
Индикативната стойност на строително-монтажните работи е 3 млн. лв. Проектът е предвиден за изпълнение със средства от републиканския бюджет. Очаква се обектът да бъде изпълнен за 4 месеца.

Според инж. Лазаров общините, които са засегнали от допълнителното строителство по двата пътни възела, оказват съдействие при отчуждителните процедури.

Едната връзка в посока Бургас - Капитан Андреево на АМ"Марица" от п.в. "Оризово" представлява четириотворен пътен надлез над съществуващото трасе на АМ "Тракия". Другата връзка - от Капитан Андреево към Бургас, е завой на  ниво терен.

Пътен възел "Плодовитово" в момента също не осигурява всички посоки на движение. Щом бъдат изградени липсващите връзки ще се осигурат посоките на движение от Бургас към Плодовитово и Оризово и от Плодовитово и Оризово към Бургас. Новите пътни връзки ще бъдат от североизточната страна на пътния възел, уточниха от АПИ, като с изграждането им съоръжението ще бъде допълнено до пътен възел тип "Полудетелина".
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Забелязвам, че тука масово сте фенове на магистралите от Сверения за Южния полюс, с две-три разклонения, всичко останало е загуба на пари, но аз мисля, че магистралите трябва да обслужват хората от възможно най-много точки, съобразено с реалността. И тук идва пак въпросът за тези от АПИ-то какво правят? Къде са им анализите, разработките, перспективите за да се каже тука трябва или не трябва за да може да се отрежат разни местно-патриотични дружества, които искат неоправдани 4листни детелини? Но да излезат с идея, а не с "ами той забравил", "ама тука искат".

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Магистралите трябва да минават в съотвествие с транспортните потоци и релефа, като се избягват ненужни остри завои и скъпи пътни съоръжения.  :)

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Аз ще съм благодарен някой от защитниците на теорията как отклонението в посока Бургас е ненужно и загуба на средства, да ми посочи една връзка между две магистрали някъде в нормална държава в Европа, където връзката е в едната посока. Защото като чета писанията по темата излиза, че ние имаме към 30 магистрали и точно тази връзка е твърде ненужна, поради наличието на предостатъчно по-удобни от нея, пък странно защо спрямо "белите" държави нещо не ми се струва да имаме излишък на магистрали и връзки помежду им... Нещо повече - това май ще е първата пряка връзка между две магистрали у нас, не знам замисляли ли сте се.  :blink:
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...