Абсолютни глупости на търкалета. Тоя "архитект" кога почна и от магистрали да разбира? От години се вре по разни "загрижени" сдружения и организации, чиято единствена цел е да провалят проекти с най-различни причини и доводи, ако на съответната организация не бъде кихната съответната сума. Същата работа, като еколозите. Да не говорим, че въобще не е наясно, или по-точно се прави, че не е наясно какви са етапите и процедурите при проектиране на подобен род обекти, като екология, одобряване на ПУП-ове и т.н. С други думи разчита, че една лъжа, казана от доказан "експерт" в нещо си, се приема безпрекословно за истина, а тези които наистина разбират, от една страна се чудят как може да се говорят такива глупости, а от друга, нищо не разбиращото "общество" не ги слуша и не им вярва. Като цяло архитектите от години са се взели много насериозно не само при проектирането на сгради, а на каквото се сетите. И практически те най-малко работа вършат, а най-много парички прибират, дори при проектирането на една проста къща архитектите най-много лапат. А архитектът не е инженер, не е техническо лице, че да разбира от всички етапи на проектирането. Дори нещо повече, каква е тая длъжност "главен архитект" която одобрява всичко и издава разрешения за строеж? Какво разбира архитектът от здравина на конструкцията, от бетон, от инсталации и т.н. Че и ПУП-ове, градоустройствени и ландшафтни планове правят. Едва сега във ВИАС направиха специалност "урбанизъм" точно с цел подготовката на кадри за тези дейности, но практически архитектите от години са си извоювали това право и трудно ще бъдат изместени.....А работата на архитекта е да проектира сгради, като както виждате грозотиите ново строителство, които на всичкото отгоре масово не съответстват на нормите за проектиране, отстояния и т.н., излиза, че другарите-архитектори и това не правят като хората.....
А защо другаря Димитров не попита защо аджеба толкова години участъкът от Даскалово до Долна Диканя нямаше Акт-16, та скоростта беше ограничена до 90, та пернишките милиционерчета що коли накупиха и що деца изучиха? Понеже по КВС-карти на възстановената собственост трасето минавало през едни имоти, а по кадастър през други, та не можело да се издаде разрешение за ползване, защото ако не се оправят тези бакии, трябвало ново отчуждаване. Господи Боже, той участъкът направен и се ползва, а те тепърва ще правят ПУП-ове и ще отчуждават....Защото и МРРБ-то, и в министерство на земеделието само се чешат, местят си разни работи от единия крачол в другия, а фактически не само, че т.нар. КВС-та не стават за нищо, пълни са с грешки, деформации и неточности, а същото се отнася и за кадастралните карти, които нямат нищо общо с действителността и ако бъдат отпечатани на бумага, стават само за едно нещо...Практически у нас кадастър няма.
А че някои параметри, като хоризонтални и вертикални криви, структура на пътните възли и т.н. не навсякъде съответстват на изискванията за магистрала, е вярно, но понякога теренните условия налагат да се направят такива компромиси с цената на ограничаване на скоростта във въпросните участъци, когато вече магистралата е готова. Иначе другият вариант е много повече гърмене, изравняване на хълмове и други сложни и скъпи решения, които на всичкото отгоре биха удължили в пъти сроковете за изграждане и пускане в експлоатация. И в развитите държави също има подобни магистрални участъци с ограничения. Добре поне, че се отказаха навреме от простотията, наречена 15км тунел в Кресненското дефиле, защото не само, че щеше да се строи с години, ами и самата му експлоатация и поддръжка е сложна и скъпа. В Европа няма 15-км тунел с две тръби, големите тунели в Алпите всичките са с една, а на Кресна една тръба означава километрични задръствания и тапи и от двете страни.
А това, че при пътното и магистралното строителство всичко се прави некачествено и се краде на поразия е съвсем отделен въпрос.