Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417883 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Да ловим ли бас че и магистрала да построят пак ще се трепат.
Но и ракета без пари да пуснат, пак ще си карат колите.

Повечето пътувания между Варна и Бургас са по работа, а тогава ти е нужна кола. С автобусите пътуват не повече от 200 човека на ден в посока. Трафика там е силен през лятото и то събота и неделя, когато идват хора от цялата стрна, но никой няма да иде с колата до Бургас или Варна и там да хване корабче. И никъде по света не го правят.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Това ще е крайната картина на нещата.
Българските политици трябва да натиснат ЕК, за да съфинансират проектите за автомагистрали, които не са по еврокоридори.
Щом други държави успяха, значи и нашите могат да постигнат това...

« Last Edit: 06.02.2018, 12:24:03 by slimarkov »

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Това ще е крайната картина на нещата.
Българските политици трябва да натиснат ЕК, за да съфинансират проектите за автомагистрали, които не са по еврокоридори.
Щом други държави успяха, значи и нашите могат да постигнат това...
Така е на теория, но не очаквам всички автомагистрали на картата да станат факт, поне не и в близките 15 години. Конкретно имам предвид магистралата до Гюешево и тази в Северозапада, дублираща Е79.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
В отговор на изказването на Президента Румен Радев пред студенти Регионалния Министър Нено Димов твърди, че бил изготвил сравнителен анализ, който показва, че магистралите в България са най-евтините в Европа. Мисля, че трябваше да допълни също и най-отвратителните. :D

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Не са толкова лоши - има участъци с интересен релеф от неравности и кръпки на много нива.   :) В Румъния и Гърция няма такъв интересен релеф. :)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Освен това осигуряват прехрана на гумаджиите, също и на търговците на авточасти и монтьорите, които щяха да имат много по-малко работа по замяна на пружини, биелетки (каквото и да е това), кормилни накрайници, амортисьори и т.н.  :)
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Това също е важно - осигурената допълнителна работа на търговците на авточасти и гуми и монтьорите води до допълнителен ръст на БВП. :)

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
През август ще бъде пуснат търгът за участъка от "Струма" през Кресненското дефиле.Предстоят и процедурите за 137 километра от магистрала "Хемус"
Quote
До 15 дни ще бъде пусната обществената поръчка за изграждането на най-тежкия участък от автомагистрала "Струма" - между Крупник и Кресна, през Кресненското дефиле. Това съобщи министър на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на инспекция на строителството на обходния път на Габрово. "В рамките на следващите месеци ще бъдат обявени и процедурите за строителството на още 137 км от магистрала "Хемус", заяви още той.

От средата на 2017 г. в пътното строителство цари истинско оживление. Започна изпълнението на пътни проекти за над 1.4 млрд. лв. - изграждат или се ремонтират участъци от магистралите "Хемус" и "Струма", работи се по пътищата Бургас - Слънчев бряг, Пловдив - Асеновград, Стара Загора - Раднево, Добрич - Варна, Разград - Търговище, обхода на Габрово и много други по-малки пътища. Обявените поръчки, които ще бъдат възложени през тази година, са за още 1.5 млрд. лв. - в ход са търговете за магистралата София - Калотина, завършването на Южната дъга на околовръстното шосе на столицата, за тунел "Железница" на магистрала "Струма", пътя Видин - Ботевград и други. Обектите, за които сега говори министър Нанков, пък се оценяват на още над 1 млрд. лв.

"Струма" се разделя на две

Освен че платната на магистрала "Струма" ще бъдат физически разделени в участъка през Кресненското дефиле, самата поръчка за изграждането на новото платно (в посока Гърция ще се ползва сегашният път) ще има две обособени позиции.

Първата ще е за участъка с дължина 13.2 км, който ще започва на около 80 м след пътен възел Симитли – Разлог и ще свършва след пътя Стара Кресна – Ощава. По думите на министър Нанков той ще включва три пътни възела, 10 виадукта с обща дължина 3.5 км, както и три тунела.

Другият лот ще е за останалите 10.4 км до обходния път на Кресна. Той включва един пътен възел, 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, 9 надлези и подлези, както и 4 тунела.

"За нормалното функциониране и експлоатация на тунелите е предвидено да бъдат изградени съответните инсталации и системи – пожароизвестителни, водоснабдителни, вентилация, електроснабдителни, осветителни, за управление на движението и др.", казва Нанков.

Двата участъка на пътя ще бъдат с по две ленти за движение с ширина 3.5 м и два банкета с ширина 1.5 м. На места ще бъде изградена и трета лента за товарни автомобили според характеристиките на терена. Важното е отсечката през дефилето да бъде завършена до 2023 г., така че да не се наложи България да връща европейското финансиране за проекта.

"Хемус" също чака старт

По думите на строителния министър още през август ще бъдат обявени тръжните процедури за строителството на 52 км от магистрала "Хемус" между пътен възел "Боаза" и разклона за Плевен и Ловеч. Целта е през следващата година да започне и реалното строителство. "През септември очакваме да бъде обявена и процедурата за още 85 км от аутобана - до Велико Търново", обясни министърът.

Също през август ще започне реалното строителство и на 16.2 км от магистралата в участъка между Белокопитово и Буховци. Министърът съобщи още, че 30% от строителството на 9.3-километровия участък между Ябланица и пътен възел "Боаза" е готов и прогнозира, че въпреки двегодишния срок на завършване до септември следващата година обектът може да бъде завършен.

Тунелът под Шипка още е само идея

За изграждането на прословутия тунел под връх Шипка Нанков съобщи, че разработката на идейния проект вече е приета на експертен съвет в регионалното министерство и сега се разглеждат различни варианти за финансиране. "Темата с тунела винаги е стояла на дневен ред, не просто сме оптимисти, че проектът ще стартира вече като реално изпълнение, но следваме хронологичен график на изпълнение", категоричен беше Нанков.


Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В отговор на изказването на Президента Румен Радев пред студенти Регионалния Министър Нено Димов твърди, че бил изготвил сравнителен анализ, който показва, че магистралите в България са най-евтините в Европа. Мисля, че трябваше да допълни също и най-отвратителните. :D
Димов е на околната среда, до петък на РР беше Нанков... ;)

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
По радиото чух, че бъдещата магистрала от София до Калотина ще се казва "Европа".
Извинявайте, ако съм объркал темата, но не намерих друга!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
По радиото чух, че бъдещата магистрала от София до Калотина ще се казва "Европа".
Извинявайте, ако съм объркал темата, но не намерих друга!
А6 Люлин се присъединява към А3 Струма
А7 Калотина се преименува на Европа и се преномерира като А6

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Магистрала Видин - Монтана, 4 ленти между Мездра и Ботевград
Quote
Магистрала ще свърже Видин и Монтана, а между Мездра и Ботевград ще бъде изграден скоростен четирилентов път. Това съобщи министърът на регионалното развитие Петя Аврамова на среща във Видин за развитието на проекта за модернизация на пътя до Ботевград.
Проектът за участък от пътя Е79 между Видин и Монтана е променен от първоначалните планове в автомагистрала. Участъка между Мездра и Ботевград пък се предвижда да се превърне в скоростен четирилентов път заради релефа и трудните условия за неговото изграждане.

В срещата участваха инж. Дончо Атанасов - член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", народният представител Владимир Тошев, областният управител Албена Георгиева и кметът на Видин Огнян Ценков, предаде БТА.
Тази година трябва да приключат процедурите за избор на изпълнител на пътя между Видин и Ружинци, като успоредно с това ще бъдат процедирани парцералните планове, ще бъдат извършени отчуждителни процедури и в края на годината да започне реалното строителство, каза Дончо Атанасов.
Проектът за строителство на пътя между Видин и Ботевград е приоритетен за правителството, като лично ще следя изпълнението на заложените графици, каза Аврамова. Тя посочи, че първият участък, който ще започне да се строи е от Мездра до Ботевград, тъй като е най-напреднал в процедурите, след него започва строителството на пътя от Видин до Ружинци.
Министър Аврамова определи като правен казуса между община Видин и АПИ за забавянето на процедурите по изработването на общия и подробния устойствен план на пътя и посочи, че с промените в ЗУТ се дава възможност тези процедури да бъдат ускорени. По-рано днес министър Аврамова се срещна с кметове на общини и председатели на общински съвети от областта за напредъка на проекта за модернизация на пътя Видин - Ботевград.
« Last Edit: 24.01.2019, 21:04:28 by Magirus deutz »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Мисля, че тези документални филмчета не са качвани. Строителство на българските магистрали Тракия и Хемус, мостови съоръжения и виадукта Бебреш:







Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Строителството на магистралата Русе – Велико Търново започва през 2019 година

Quote
Своеобразна стратегия за магистралното строителство в България  през следващите 3-4 години представи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова във Велико Търново.

Тя обясни, че след още няколко отчуждителни процедури изграждането на дълго чакания скоростен път между Русе и Велико Търново ще започне до края на 2019 година. Другият много важен проект - магастрала „Хемус" ще стигне до старопрестолния град до 20123 година.

Министър Аврамова участва в дискусия за регионалното развитие от платформата за граждански диалог „Европа в нашия дом" с представители на местната власт от Националното сдружение на общините в България (НСОРБ), съобщи пресцентърът на МРРБ.

Магистралата от Русе до Велико Търново

По думите на регионалния министър, вече са преодолени проблемите със съдебните дела, които досега блокираха работата по магистралата „Русе - Велико Търново". Остават още няколко отчуждителни процедури.

През тази година ще бъде възложена обществената поръчка за строителството на участъка от Русе до Бяла с обход на гр. Бяла. Дължината на трасето е 76.2 км, а индикативната стойност за двата проекта е около 670 млн. лв. без ДДС. „Към Магистралата Русе-Велико Търново и тунелът под Шипка има и заявен инвеститорски интерес за изграждане чрез концесия, припомни министър Аврамова.

Магистрала „Хемус" до старопрестолния град

До 2023 г. се очаква да завърши изграждането на автомагистрала „Хемус" от София до пресичането с пътя Русе - Велико Търново, обеща регионалният министър.

Тя обърна внимание, че отсечката от пътен възел „Боаза" до Велико Търново, за която в края на миналата година правителството отпусна 1.350 млрд. лв., ще бъде построена от държавното дружество „Автомагистрали" ЕАД с цел засилване на контрола и включването на повече държава в икономиката.

В момента компанията е в процес на преговори с вносители и производители за купуване на допълнителна техника и транспортни средства. Назначават се нови служители и работници.

За първия и третия от общо петте участъка, на които ще бъде разделена 134-километровата отсечка, са предприети действия за започване на строително-монтажните работи в края на април 2019 г.

За другите три участъка от трасето на АМ „Хемус" са избрани изпълнители, които да актуализират изработените парцеларни планове, на базата на които по-късно ще се извърши придобиване на земя за държавна нужда.

През тази година

предсрочно ще бъдат завършени 9.3 км от Ябланица до п.в. „Боаза"

които са изградени за близо 55 млн. лв. без ДДС. Продължава строителството от другата страна на магистралата - в участъка от п.в. „Белокопитово" до п.в. „Буховци" с дължина 16,3 км на стойност близо 120 млн. лв.

Законодателните инициативи

С кметовете на общини и представители на държавни структури в областта регионалният министър коментира и облекченията в нормативни актове, които ще улеснят административно инвеститорите и гражданите.

Пред журналисти тя обяви, че е създадена работна група, която изготвя предложения за промени в законодателството във връзка с отчуждаването на частни имоти, попадащи в обхвата на обекти с национално значение, каквито например са магистралите. Целта е да се намери законов и приемлив от обществото начин обжалванията да не забавят реализацията на големите проекти.

Идеята е да се потърси възможност за предварително изпълнение за важните проекти, като се възлагат предварително, преди приключване на съдебните дела. Така собствениците ще получават обезщетението, определено от оценителите, а ако има обжалване ще се доплаща определената от съда сума.

След като текстовете бъдат готови, ще бъдат подложени на обществено обсъждане и разглеждане от Министерския съвет и Народното събрание.

Министър Аврамова отбеляза, че обжалванията костват много време за реализацията на всеки проект и даде пример с отсечката на АМ „Хемус" от Буховци до Белокопитово, където за 15-километров участък са заведени 29 дела. „Всичко това забавя процеса, а ние искаме да строим, защото хората от Северна България искат да имат магистрала, която като магистрала „Тракия" да доведе до ускорен икономически растеж, какъвто има в Южна България", обясни Аврамова.

Всичко това забавя процеса, а ние искаме да строим. Хората от Северна България, пък, искат да имат магистрала, защото както знаете магистрала "Тракия" в Южна България доведе до ускорен икономически растеж. Това привлече много инвестиции и много предприятия, защото е важно за бизнеса да има добра пътна свързаност. Аз се радвам, че всички кметове от Северна България подкрепиха правителството за решението, което беше взето декември месец за осигуряване на 1,350 млрд. лв. за "Хемус" до Велико Търново", каза Петя Аврамова. Тя благодари на кметът на Велико Търнов инж. Даниел Панов, който е и председател на НСОРБ за подкрепата на кметовете.


Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Заглавието да се чете така: "Започна предизборната кампания за двата/трите избори, които ще се проведат през 2019 г." ;)

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
За някой може да е интересно: статия, публ. във в."Силистренска трибуна", бр.124(1593), 21.10.1969г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Статията е много интересна и дава полезна информация. Нали се чудихме наскоро кога пътят от София за Калотина (която през 1969 все още се е казвала с правилното си име Калотино) е изваден от Сливница и минава над града - още от края на 60-те е почнал строежа на новия път. Има и интересна информация за отсечката Микре-Севлиево. Допреди да го пуснат се е минавало на зиг-заг от Ябланица на север през Ловеч и оттам на юг към Севлиево. Новият път освен, че спестява много обикаляне, почти не минава през населени места.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936