Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417992 times)

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
Аз ще съм благодарен някой от защитниците на теорията как отклонението в посока Бургас е ненужно и загуба на средства, да ми посочи една връзка между две магистрали някъде в нормална държава в Европа, където връзката е в едната посока. Защото като чета писанията по темата излиза, че ние имаме към 30 магистрали и точно тази връзка е твърде ненужна, поради наличието на предостатъчно по-удобни от нея, пък странно защо спрямо "белите" държави нещо не ми се струва да имаме излишък на магистрали и връзки помежду им... Нещо повече - това май ще е първата пряка връзка между две магистрали у нас, не знам замисляли ли сте се.  :blink:

Гледайки картата наистина може да е ненужна или малко използвана. Кой ще пътува от Димитровград до Чирпан, за да се върне към Стара Загора. Това са някъде към 50 км отгоре, а не си хване пътя Димитровград - Стара Загора.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Аз ще съм благодарен някой от защитниците на теорията как отклонението в посока Бургас е ненужно и загуба на средства, да ми посочи една връзка между две магистрали някъде в нормална държава в Европа, където връзката е в едната посока. Защото като чета писанията по темата излиза, че ние имаме към 30 магистрали и точно тази връзка е твърде ненужна, поради наличието на предостатъчно по-удобни от нея, пък странно защо спрямо "белите" държави нещо не ми се струва да имаме излишък на магистрали и връзки помежду им... Нещо повече - това май ще е първата пряка връзка между две магистрали у нас, не знам замисляли ли сте се.  :blink:

Гледайки картата наистина може да е ненужна или малко използвана. Кой ще пътува от Димитровград до Чирпан, за да се върне към Стара Загора. Това са някъде към 50 км отгоре, а не си хване пътя Димитровград - Стара Загора.
За съжаление повечето от взимащите решение са като теб. Кой щял да пътува между долно и горно нанадолнище. Приятели, магистралите не се строят за обслужване на две конкретни села или града. Замислете се колко ТИР-ове има, колко обслужващи  линии има... Недейте да мислите ограничено!

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Приятели, магистралите не се строят за обслужване на две конкретни села или града.

Само че, за огромно мое съжаление, у нас се строят точно поради подобни съображения - нека не забравяме, че си имаме магистрала от ж.к. Люлин/кв. Люлин в София до ж.к. Изток в Перник, но затова пък си пътуваме към Калотина, респ. Западна Европа по първокласен път, който около половината е с по една лента в посока...
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Само че ж.к. изток в Перник си е все едно квартал на София, и всеки ден жителите му си идват на работа тука, заради по-високите заплати, а растоянието е смешно малко, колкото между два отдалечени столични квартала. По тая логика някой може да пита защо са построили Цариграско, магистрала между центира и Младост, нее ли горе-долу същото растоянието?

И кой е казал, че всеки трябва да пътува с кола, има си достатъчно влакове до Бургас, стига са правили удобства все за колите, колкото по-неудобно се прави инфрастуктурата за колите, толкова повече хора ще пътуват с влак, с екологично чистия транспорт, толкова по-малко катастрофи и инциденти, заболявания, толкова по-чист въздух!
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Иво за да пратиш хората на влака трябва да им осигуриш нормални условия, в момента такива няма, а времепътуването е огромно и е с огромна разлика в сравнение с личния автомобил. Хубаво е да се ремонтират стари пътища и да се градят нови, от това не може да губим, а само да печелим. Така че влаковете тук поне да ги оставим на план Б. В крайна сметка именно по вина на ръководството на БДЖ, хората се отделиха от влаковете и ги замениха с алтернативи (автобуси, лични автомобили, споделени пътувания).

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Иво, за твое сведение, жителите на очевидно така обичания от теб ж.к. Изток в така китния град Перник освен ако не работят в Люлин си пътуват до София по стария път през Владая - не за друго, а за да не си удвоят времето за пътуване и изминатото разстояние.

А за това как като прецакаме гадните коли ще ни цъфне и върже екологията, както и чудното ни БДЖ и разкошните ни автобусни превози, не коментирам - не съм на 5 годинки вече, пък и тогава също нямаше да кажа подобно нещо - само ще ти обърна внимание на обстоятелството, че в Италия, Швейцария или Австрия са на неколкостотин години напред по отношение на екологията в сравнение с нас, пък чудна работа - магистралите им и те неколкостотин години напред пред нашите...
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
За съжаление повечето от взимащите решение са като теб. Кой щял да пътува между долно и горно нанадолнище. Приятели, магистралите не се строят за обслужване на две конкретни села или града. Замислете се колко ТИР-ове има, колко обслужващи  линии има... Недейте да мислите ограничено!

Цанко, никой не мисли ограничено. В конкретния случай този ПВ няма да обслужва никакъв товарен трафик. Кой луд ще кара 50 км повече до Оризово вместо да мине по I-5 към Стара Загора. Единствената полза е че ако недай Боже стане инцидент в началото на Марица линейката от Чирпан ще пристигне по бързо.
Ама свирено е вече...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Хайде стига глупости! Всички знаем, че АМ Люлин пое най-вече тежкотоварния транзитен трафик по също толкова международен коридор, колкото Калотина-Капитан Андреево! При завършена западна дъга и ССТ ще се отбие изцяло този трафик от основните потоци от и за София.
Колкото до грандиозинте нови ПВ Оризово и Плодовитово
« Last Edit: 23.02.2015, 22:50:41 by blagun »

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Хайде стига глупости! Всички знаем, че АМ Люлин пое най-вече тежкотоварния транзитен трафик по също толкова международен коридор, колкото Калотина-Капитан Андреево!

От написаното съдя, че или през последните ми 20-ина минавания по тази магистрала съм уцелил някакви необяснимо редки моменти, в които по нея тежкотоварни автомобили почти няма, или твърденията ти не са съвсем верни. Може би и пътят през Владая прогресивно се разбива непрекъснато от пренасочения тежкотоварен трафик, който в момента практически не минава оттам (и пак поради необяснима причина при всяко минаване оттам виждам маса ТИР-ове и в двете посоки)? :angel:
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Пътят през Владая е в състояние, в което и велосипеден трафик ще го разсипе. Вече никакви кръпки не могат да го спасят най-вече между двата разклона за Владая. И дума не може да става за сравнение на предишния и сегашния тежкотоварен трафик. След изграждането на северния скоростен пръстен съотношението на двете пресичания ще се промени още повече.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
За съжаление повечето от взимащите решение са като теб. Кой щял да пътува между долно и горно нанадолнище. Приятели, магистралите не се строят за обслужване на две конкретни села или града. Замислете се колко ТИР-ове има, колко обслужващи  линии има... Недейте да мислите ограничено!

Цанко, никой не мисли ограничено. В конкретния случай този ПВ няма да обслужва никакъв товарен трафик. Кой луд ще кара 50 км повече до Оризово вместо да мине по I-5 към Стара Загора. Единствената полза е че ако недай Боже стане инцидент в началото на Марица линейката от Чирпан ще пристигне по бързо.
Ама свирено е вече...
Ако състоянието на този път е лошо, всеки би предпочел магистралата. Плюс, че по магистралата трасето е автономно, може да се кара по-бързо. Би било добре и за жителите на селата по пътя, ако тежкотоварният трафик намалее.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
И сигурно тежкотоварният трафик се е юрнал от Чирпан за Цариград! Аз не казвам, че на Чирпан не е необходима читава ръзка към АМ Марица, но какво значение, дали петте километра между Чирпан и Плодовитово ще се минават по ІІ-66 или по АМ Тракия? При това със заходът към АМ Тракия и отсечката на АМ Марица от КМ0 до ІІ-66 даже разстоянието се увеличава и надали ще се постигне пестене на време - все пак не е само права магистрална отсечка, а има въртене през 2 пътни възела.

Освен това се чудя, как толкова време хората между Плодовитово-Цалапица-Садово не се присетиха, че не им се ходи чак до Чирпан, за да отидат или се върнат от Бургас. Цялото ми прилича на PR-сценарий, за да се оправдае анекс към правилната фирма-изпълнител.

Ето нагледно картинката:  https://www.google.bg/maps/@42.1914347,25.2659714,13z?hl=bg
« Last Edit: 24.02.2015, 09:29:31 by blagun »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Като чета горните коментари и веднага ми идва като аналогия рева за пътен възел при Големо Бучино ! Хубаво е да я има ,но едва ли ще са повече ползващите я ! По-добре е въпросните пари да се дадат за стягане на пътя Димитровград - Стара Загора , който и сега е в много добро състояние или поне беше преди 2 години ,когато минавах по него !

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
Аз ще съм благодарен някой от защитниците на теорията как отклонението в посока Бургас е ненужно и загуба на средства, да ми посочи една връзка между две магистрали някъде в нормална държава в Европа, където връзката е в едната посока. Защото като чета писанията по темата излиза, че ние имаме към 30 магистрали и точно тази връзка е твърде ненужна, поради наличието на предостатъчно по-удобни от нея, пък странно защо спрямо "белите" държави нещо не ми се струва да имаме излишък на магистрали и връзки помежду им... Нещо повече - това май ще е първата пряка връзка между две магистрали у нас, не знам замисляли ли сте се.  :blink:

Гледайки картата наистина може да е ненужна или малко използвана. Кой ще пътува от Димитровград до Чирпан, за да се върне към Стара Загора. Това са някъде към 50 км отгоре, а не си хване пътя Димитровград - Стара Загора.
За съжаление повечето от взимащите решение са като теб. Кой щял да пътува между долно и горно нанадолнище. Приятели, магистралите не се строят за обслужване на две конкретни села или града. Замислете се колко ТИР-ове има, колко обслужващи  линии има... Недейте да мислите ограничено!

По тази причина смятам, че един скоростен път Димитровград - Стара Загора ще е много полезен. Отделно той е част от коридор №9. По него вече се говори за магистрала или скоростен път Русе - Велико Търново и тунел под Шипка.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Такива глупости са това за тази връзка между А1 и А4 :angry:! Има толкова по-наложителни и важни за момента проекти като оптималната връзка на Северна Скоростна Тангента със Соп Източна дъка, която трябва да се рехабилитира, да се постои втория мост на Казичене, също връзката със западната дъга на СОП, втория участък също да стане в магистрален формар, в по-далечно бъдеще да се построи АМ Калотина, цялата Струма и Хемус, дори и Черно Море и АМ Русе+тунел под Шипка , чак до връзката й с АМ Марица! Отделно Бургас-Слънчев бряг да стане безконфликтно 2х2 или поне с кръгови като Букурещ- Гюргево! :fan:

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
До края на 2015-а ще бъдат изградени около 150 км автомагистрали

Quote from: infrastructure.bg
През 2015 г. ще завърши изграждането на 75 км от АМ "Марица" – от Оризово до Свиленград, около 52 км от АМ "Струма" – участъците от Дупница до Благоевград и от Сандански до Кулата, 5-километровата отсечка от "Хемус" между Шумен и Белокопитово, както и участък 1 от Западната дъга на Софийския околовръстен път /около 3 км/ и Северната скоросна тангента /16,5 км/, които също са с магистрален габарит. Целта ни е с осигуреното финансиране от фондовете на ЕС да се навакса натрупаното през годините закъснение и тежкият и транзитният трафик да преминава по магистралите, заяви председателят на УС на АПИ.

Инж. Лазаров изтъкна и кои са приоритетните проекти през следващите години. Предвижда се изграждането на над 350 км нови пътища. Ключовите обекти са тунелът под Шипка, скоростният път Видин – Ботевград /близо 167 км/, магистралата Русе – Велико Търново /около 120 км/, АМ "Калотина" /48 км/, която е с два подучастъка – ГКПП "Калотина" – п. в. "Храбърско" и п. в. "Храбърско" – Софийски околовръстен път, път II-18 Софийски околовръстен път /14,5 км/ - с участъци от бул. "Бъкстон" до АМ "Люлин" и от п. в. "Младост" до АМ "Тракия".
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Тези пътища бяха приоритети и преди 5 години. Видин-Ботевград трябваше да е завършен заедно с Дунав мост 2, но с изключение на обходите на Враца и Монтана нищо не се прави.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Започва ремонт на критичните участъци по ”Тракия” и ”Хемус”
Quote
Отпуснати са пари и от края на април до октомври ще се ремонтират критичните участъци от магистралите "Тракия" и "Хемус".
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова каза пред журналисти в МС след заседанието на кабинета, че днес правителството е отпуснало до 100 млн. лв. по бюджета на АПИ за ремонта на тези участъци, който не са обновявани повече от 20-30 г., предадоха БТА и "Фокус".

По думите й средствата са от централния бюджет с отделно постановление, с което целево се предоставят за ремонта на пътните участъци.

Ще се прави рехабилитация на 80 км от участъците на двете магистрали, включително и на пътната основа. Пътната агенция и фирмите, които ще извършват ремонта, подготвят график за временна организация на движението, който ще бъде съгласуван с МВР.

Предвижда се ограничаване на скоростта.

От 1 април вече се ограничи скоростта на движение по определени участъци от автомагистралите "Тракия" и "Хемус" до 90 км/ч. Мярката се наложи, тъй като заради лошото им състояние има значително увеличение на тежките катастрофи.

"Докато текат ремонтите например по дясното платно по посока София - Бургас и София - Варна движението ще стане двупосочно в насрещната лента, което ще доведе до забавяне в придвижването", обясни още Павлова.

За магистрала "Тракия" ще се ремонтират участъците от 5 до 10 км, от 60 до 90 км, от 119 до 134 км.

По магистрала "Хемус" ще се ремонтират четири участъка по направлението Шумен - Варна.

Министърът обясни още, че в рамките на този бюджет по протежение на още около 150 километра от старите участъци на магистралите "Хемус" и Тракия" ще се ремонтират всички съоръжения и мостове, включително делатационни фуги, ще се рехабилитират системите за отводняване, ще се подменят и пътните знаци, маркировката и мантинели.

Пътните съоръжения и мостовете не са ремонтирани от много години, коментира Павлова и допълни, че на тях се отварят фугите, какъвто е случаят с моста при Елешница на "Хемус" при 8 км.

Тя коментира, че мостът е затворен, защото е опасен за преминаване - освен дупките в асфалта, компрометираните фуги са се отворили до такава степен, че самата бетонова плоча на моста също липсва - пропаднала е до араматура.

"Само ремонтът на Елешница ще струва 3-4 млн. лв., тъй като се говори за цялостно махане на асфалта, на плочите, изграждане на нови плочи, хидроизолация и асфалтиране, т.е. цялостен ремонт”, заяви Павлова.

Освен ремонта, ще се прави и отводняване на участъците на двете магистрали и по протежението им.

Тази година предстои да бъде завършен ремонтът на големите виадукти по двете магистрали - Бебреш на "Хемус", на който трябва да бъде довършено дясното платно, и на виадуктите при 61-ви км и 67-и км на "Тракия", където е направено само едното платно.
Ще бъдат разплатени и строителните дейности.

Павлова предупреди, че заради ремонтите обходни маршрути не могат да бъдат предложени на всички места.

В началото на този месец трасето на магистрала "Струма" след Дупница се пропука само година и осем месеца след откриването й.
« Last Edit: 15.04.2015, 14:35:20 by Magirus deutz »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А така, а за Хемус между Гара Яна и тунел Ечемишка - нищо. Там цялото е 90 вече.  :neznam:
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
E не е толкова трагично там. Само някои фуги са гадни, но няма особени неравности и дупки.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София