Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417966 times)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Макар и с година закъснение, ремонтите почват  :fan:

На 20 април започва ремонтът на първите участъци от АМ"Тракия" и "Хемус"

Quote from: infrastructure.bg
На 20 април започва ремонтът на моста при с. Елешница, който е включен в първия етап от ремонтните работи по участъци от автомагистралите "Хемус" и "Тракия". Вторият етап на работа започва на 27 април. Движението по тях ще бъде шахматно – с прехвърляне от едната в другата лента. Това обяви днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова при  инспекция на критичните участъци на автомагистралите заедно с председателя на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.

Подготовката за ремонта започва от днес, със съгласуване на временната организация на движение и поставянето на указателни табели. Магистралните участъци ще бъдат ремонтирани от държавното дружество "Автомагистрали", като до края на месеца то трябва да представи съкратен график за работа на моста.
Ще бъде ремонтирано платното на моста  в посока София, което е в много лошо състояние. Съоръжението е построено през 1978 г., пуснато е в експлоатация през 1979 г. и оттогава не е ремонтирано.
Разрушаването на асфалтовата основа и бетоновата плоча е изключително застрашаващо живота на пътуващите и затова бе спряно движението по него още през м. януари.
При ремонта ще бъде отнета около 35 см от бетоновата основа. В много лошо състояние е и колоната, която също ще бъде ремонтирана.
Ремонтните дейности за този участък  са на стойност 6 млн. лв. Ремонтът на другото платно зависи от наличното финансиране.
За него ще заявим още 6 млн. лв. и ще направим всичко възможно те да бъдат осигурени през следващата година
, заяви министърът.

Ще спазим ангажимента за изпълнение на работата до 1 юли, заяви министърът. Всички останали дейности, свързани с ремонт на маркировка, отводнителни системи, сигнализация и др., ще бъдат изпълнени в последващ етап.

Графикът за изпълнение на участъците от АМ "Тракия" - от 5 км до 10 км,  от 60 км до 90 км, както и от 119 км до 135 км  е с краен срок 1 юли 2015 г.

  Ремонтът на двата големи виадукта, на 61 км и на 67 км на АМ "Тракия" ще се удължи, като до 1 август се очаква да бъде отворен за движение виадуктът на 61 км, съобщи министър Павлова. Заради много по-тежкото състояние на този на 67 км срокът за работа по него е до края на годината, допълни още тя.
Двата участъка от по 500 м няма да затруднят пътуващите.

Общо до 100 млн. лв. се предоставят за ремонт на участъци от магистралите "Тракия" и "Хемус" до края на годината.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Интересно дали това дружество има капацитета да ремонтира ударно толкова километри? Май ще им трябват подизпълнители.

Също така скоро МРРБ ще трябва да отпуснат пари за ремонт на участъка, строен от Трейс, между Чирпан и Стара загора, където десните ленти яко са се нагънали  :(

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
По ремонтираната част на Тракия между 5ти и 10ти км се забелязва положена релефна маркировка  :fan:
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
И за да спрат спекулациите, според техническия проект тунелите са с:

- тротоар - 0.75 м;
- водеща ивица - 0.75 м;
- активни ленти - 2 х 3.75 м;
- водеща ивица - 0.75 м;
- тротоар - 0.75 м.
Не мога да разбера защо не правят съвременните автомагистрални тунели като тези от времето на социализма (първите три двойки* тунели на АМ Хемус и "Траянови врата" на АМ Тракия)? А именно - с по три ленти: две активни и една аварийна.

По-новите тунели (четвъртата двойка* тунели на АМ Хемус, тунелите на АМ Люлин, и въпросните на АМ Струма) са само с две активни ленти... :neznam:

Аз си мислех, че е вид икономия на средства, а то ще се окаже някаква нова норма...  :neznam:

*При пътуване от София към Варна/Русе.
vasko - оригиналът! :)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Има доста сериозна разлика в цената, а при тунели по-къси от 1км няма никакво значение дали има или няма аварийна лента. Освен това ограничението на скоростта и без друго е едно и също. Впрочем това си е тенденция не само у нас.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
а при тунели по-къси от 1км няма никакво значение дали има или няма аварийна лента.
Но какво правим при възникване на спешна необходимост за аварийно спиране (блокиране на двигателя, пукане на гума, прилошаване на водача и т.н.)?

Ако на автомобил му се наложи да спре аварийно в някои от тези по-нови тунели, има огромна (да не кажа - неминуема) опасност от последващ инцидент, който може да доведе да ранени и жертви...  :neznam:

Според мен, на АМ Хемус има едно място, което е още по-опасно, защото след тунел само с две активни ленти следват два последователни виадукта, които също имат само по две активни ленти. Става дума за четвъртата двойка тунели при движение от София към Варна/Русе (не съм сигурен за името на тунелите).  :neznam:
vasko - оригиналът! :)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Става дума за четвъртата двойка тунели при движение от София към Варна/Русе (не съм сигурен за името на тунелите).  :neznam:

Тунелът (двойката тунели) се казва Правешки ханове. Строени са след промените (в гладни години) и затова този участък дори няма статут на магистрала. Ако не се лъжа дори лентите на виадукта след тунела са по 3.50 м.

Опасенията ти за евентуални инциденти, породени от липса на аварийна лента до този момент са неоправдани.
« Last Edit: 30.08.2015, 16:32:54 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Мисля че там ограничението е до 120 по пътя и пак 80 в тунела. Иначе ще си останат неоправдани предсказанията на експерта, щом в големите тунели премахнаха аварийната и я направиха активна лента и вече от толкова време проблеми няма.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Мисля че там ограничението е до 120 по пътя и пак 80 в тунела.
90 по виадуктите и 80 в тунела. Между виадуктите има авариен джоб, който обикновено се използва от патрулката на КАТ за следене на горното ограничение.

Колкото до липсата на аварийни ленти - из Европа това е много често срещано, особено при планинско пресичане. По-лошото на проектираните отдавна участъци е лошият профил на пътя - липсващи и даже обратни виражи, характерни за участъците Нови хан-Вакарел и Яна-Бебреш. Не че нашите проектанти са били некадърни - срещат се и по стари участъци и в други страни. Сега се сещам за баира преди Белград, дълги отсечки от Болоня-Флоренция, изкачването след Серес в посока Солун (то там въобще не е за магистрала, но гърците нямат никакво намерение да го претрасират). Тези участъци трябва да бъдат маркирани с подходящи ограничения, защото много малко автомобили могат да ги преодолеят безопасно с разрешените 140 км/ч
« Last Edit: 30.08.2015, 18:30:54 by blagun »

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Спрете си просташките мнения !

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Абсолютни глупости на търкалета. Тоя "архитект" кога почна и от магистрали да разбира? От години се вре по разни "загрижени" сдружения и организации, чиято единствена цел е да провалят проекти с най-различни причини и доводи, ако на съответната организация не бъде кихната съответната сума. Същата работа, като еколозите. Да не говорим, че въобще не е наясно, или по-точно се прави, че не е наясно какви са етапите и процедурите при проектиране на подобен род обекти, като екология, одобряване на ПУП-ове и т.н. С други думи разчита, че една лъжа, казана от доказан "експерт" в нещо си, се приема безпрекословно за истина, а тези които наистина разбират, от една страна се чудят как може да се говорят такива глупости, а от друга, нищо не разбиращото "общество" не ги слуша и не им вярва. Като цяло архитектите от години са се взели много насериозно не само при проектирането на сгради, а на каквото се сетите. И практически те най-малко работа вършат, а най-много парички прибират, дори при проектирането на една проста къща архитектите най-много лапат. А архитектът не е инженер, не е техническо лице, че да разбира от всички етапи на проектирането. Дори нещо повече, каква е тая длъжност "главен архитект" която одобрява всичко и издава разрешения за строеж? Какво разбира архитектът от здравина на конструкцията, от бетон, от инсталации и т.н. Че и ПУП-ове, градоустройствени и ландшафтни планове правят. Едва сега във ВИАС направиха специалност "урбанизъм" точно с цел подготовката на кадри за тези дейности, но практически архитектите от години са си извоювали това право и трудно ще бъдат изместени.....А работата на архитекта е да проектира сгради, като както виждате грозотиите ново строителство, които на всичкото отгоре масово не съответстват на нормите за проектиране, отстояния и т.н., излиза, че другарите-архитектори и това не правят като хората.....

А защо другаря Димитров не попита защо аджеба толкова години участъкът от Даскалово до Долна Диканя нямаше Акт-16, та скоростта беше ограничена до 90, та пернишките милиционерчета що коли накупиха и що деца изучиха? Понеже по КВС-карти на възстановената собственост трасето минавало през едни имоти, а по кадастър през други, та не можело да се издаде разрешение за ползване, защото ако не се оправят тези бакии, трябвало ново отчуждаване. Господи Боже, той участъкът направен и се ползва, а те тепърва ще правят ПУП-ове и ще отчуждават....Защото и МРРБ-то, и в министерство на земеделието само се чешат, местят си разни работи от единия крачол в другия, а фактически не само, че т.нар. КВС-та не стават за нищо, пълни са с грешки, деформации и неточности, а същото се отнася и за кадастралните карти, които нямат нищо общо с действителността и ако бъдат отпечатани на бумага, стават само за едно нещо...Практически у нас кадастър няма.

А че някои параметри, като хоризонтални и вертикални криви, структура на пътните възли и т.н. не навсякъде съответстват на изискванията за магистрала, е вярно, но понякога теренните условия налагат да се направят такива компромиси с цената на ограничаване на скоростта във въпросните участъци, когато вече магистралата е готова. Иначе другият вариант е много повече гърмене, изравняване на хълмове и други сложни и скъпи решения, които на всичкото отгоре биха удължили в пъти сроковете за изграждане и пускане в експлоатация. И в развитите държави също има подобни магистрални участъци с ограничения. Добре поне, че се отказаха навреме от простотията, наречена 15км тунел в Кресненското дефиле, защото не само, че щеше да се строи с години, ами и самата му експлоатация и поддръжка е сложна и скъпа. В Европа няма 15-км тунел с две тръби, големите тунели в Алпите всичките са с една, а на Кресна една тръба означава километрични задръствания и тапи и от двете страни.

А това, че при пътното и магистралното строителство всичко се прави некачествено и се краде на поразия е съвсем отделен въпрос.
« Last Edit: 08.09.2015, 13:44:52 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
« Last Edit: 16.09.2015, 14:59:15 by Magirus deutz »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
А какво се случава с отсечката от магистрала Хемус - Ябланица - Плевен/Ловеч? Имам спомен, че вече трябваше да се строи.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Още върви процедура по избор на изпълнители. Финансирането също не е осигурено, затова не си и дават много зор. Имаше и обжалвания...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Отвориха 10 ценови оферти за технически проект на 16 км от АМ Калотина - София

Quote from: gradat.bg
Десет са отворените ценови оферти за изработването на технически проект за път I-8 Калотина – Софийски околовръстен път, участък от 32+447.20 до км 48+611.93, и упражняване на авторски надзор по време на строителството съгласно Закона за устройство на територията и действащите подзаконови нормативни актове. Това е отсечката от Храбърско до връзката със Северната скоростна тангента. 16-километровият участък ще бъде по изцяло ново трасе.
До отваряне на ценови оферти не беше допуснат единадесетият участник - "Алве Консулт" ЕООД.

Средната цена в търга е 411 144 .1 лв. с ДДС.

Много ниска цена даде ДЗЗД "Ежис - ППМ" - 284 520 лв. с ДДС – тя е с 30% по ниска от средната.
От останалите участници най-ниска е цената на "Трансконсулт 22" ООД - 305 280 лв. с ДДС. Тя е с 25.7% по ниска от средната.

Сравнително близки по стойност са оптималните ценови оферти. Те са:
- на "Мости Катовице" Сп.зо.о., гр. Катовице, Полша - 354 000 лв. с ДДС
- на "Виа План" ЕООД - 355 200 лв. с ДДС
- на "Пътпроект" ЕООД, София - 372 060 лв. с ДДС
- на "Рутекс" ООД - 393 901.20 лв. с ДДС.
И четирите оферти са с под 20% по ниски от средната цена на участниците.

Най-висока е цената на "Пътпроект 2000" ООД, София - 554 640 лв. с ДДС.

Индикативната стойност на поръчката е 580 000 лв. без ДДС, или 696 000 с ДДС.

Срокът за изпълнение на проектирането е от 180 до 210 календарни дни, а на авторския надзор е до завършване на строителството на участъка.
Критерият за оценка е икономически най-изгодната оферта, като цената за проекто-проучвателните работи носи 75 точки от общо 100, цената за авторския надзор – 15 т., а за срока са предвидени 10 т.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
След две години мъки:

Завършват обходния път на Монтана до края на годината

Quote from: gradat.bg
До края на годината ще бъде пуснат в експлоатация обходният път на Монтана. Това каза инж. Дончо Атанасов, член на УС на Агенция "Пътна инфраструктура", който представи изпълнението на проектите в пътния сектор по време на Четвъртото заседание на Комитета за наблюдение на ОПТТИ 2014 – 2020 г.

Инж. Атанасов посочи, че за участък 1 от Лот 1 на Западната дъга на град София вече има издаден Акт 15 и се очаква до дни да бъде пуснат в експлоатация. По отношение на участък 2 инж. Атанасов допълни, че ако ЕК одобри прехвърлянето му към ОПТТИ 2014 – 2020 г. се предвижда през 2016 г. той да бъде завършен. Ден след комитета за наблюдение Министерският съвет взе решение за прехвърляне на участъка в ОПТТИ 2014-2020 г.

Изпълнителният директор на Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" Асен Антов отчете подготовката на проекта за изграждане на Лот 3 на АМ "Струма". Той посочи, че първият договор за проектиране и строителство на Лот 3.3 Кресна – Сандански е вече подписан, а в момента се провежда процедура за Лот 3.1 от Благоевград до Крупник.

Обществената поръчка за тунел "Железница" се очаква да стартира до края на годината. Асен Антов допълни, че поради спецификата на строителство при тунела, е решено той да бъде възложен със самостоятелен договор.

По отношение на най-сложния участък от Крупник до Кресна на магистрала "Струма", инж. Антов заяви, че на 25 ноември е изтекъл срокът за изготвяне на проекта, а в началото на 2016 г. трябва да завърши и процедурата по ОВОС. След влизане в сила на решението по ОВОС ще бъде стартирана обществената поръчка и за този участък.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Тръгна процедурата за изграждането на близо 10 км от автомагистрала "Хемус"
Quote

Вторият опит за избор на строител на нови близо десет километра от магистрала "Хемус" (между Ябланица и Боаза) тръгна днес, с обявяването на тръжната процедура за изготвяне на технически проект и строителство на трасето. Индикативната стойност на обществената поръчка е 80 млн. лв. без ДДС, съобщиха от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура".

Участъкът беше част от големият търг от миналата година за удължаването с близо 60 км на магистралата, който беше прекратен по нареждане на премиера. Формалното основание беше, че по европейската програма "Транспорт" няма достатъчно средства за него.

Нареждането на Бойко Борисов дойде след съмнения за прозрачността на търга след избора на две обединения да строят два лота на "Хемус" - едно на "Джи Пи груп", свързвана с генералния директор на "Лукойл България" Валентин Златев, и едно на "ПСТ груп", свързвано доскоро с депутата от ДПС Делян Пеевски. Въпреки прогнозната цена от около 400 млн. лв. за 60-те километра офертите на печелившите предвиждаха сума от 800 млн. лв. до 1 млрд. лв.

Въпреки намеренията при препроектирането да бъде намален габаритът на пътя и проектната скорост това не е направено. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица 2 м, водещи ивици и банкети. Участъкът е проектиран за експлоатационна скорост 140 км/ч.

Предвидено е изграждането на пет селскостопански подлеза, два селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка. Кандидатите могат да подават оферти до 22 август 2016 г., до 17.30 ч. Те ще бъдат отворени на 23 август в 14 ч. Критерият за оценка е икономически най-изгодна оферта. Срокът за изпълнение на проекта е 910 дни.

Ако поръчката не мине през дълъг цикъл от обжалвания, строителството на 9.3-километрото трасе ще може да започне догодина. Отсечката между Ябланица и Боаза сега е една от най-бавните по пътя София - Варна, така че пускането на магистралата точно в тази част ще спести време на пътуващите, смятат от АПИ.

Останалите около 50 километра от "Хемус", който бяха обект на спрените поръчки, са разделени в три лота. За тях ще се възложи препроектиране, защото това са участъците, в които се налага да отпаднат тунелните решения и големите виадукти, за да бъде намален габаритът и обхватът им. Целта е по този начин да се спестят поне 150 млн. лв. Предвижда се още проектната скорост да се намали на 120 км при разрешение по закон по магистралите 140 км/ч, отново с цел пестене на пари.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
Тези намалявания на проектната скорост хич не ми допадат, както можаха да направят Тракия пълноценна магистрала така трябва да се случи и с Хемус, това е моето мнение. А къде ще бъде отклонението за Русе или ще трябва да се ползва стария път през Златна Панега, Плевен и т.н.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Тези намалявания на проектната скорост хич не ми допадат, както можаха да направят Тракия пълноценна магистрала така трябва да се случи и с Хемус, това е моето мнение. А къде ще бъде отклонението за Русе или ще трябва да се ползва стария път през Златна Панега, Плевен и т.н.
Старият път остава в посока Плевен, иначе, някой ден, когато магистралата стигне до Велико Търново, оттам ще е разклонението! ;)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Всъщност Боазът върши работа на пътуващите към Севлиево и  Търново и ще я върши даже след удължението на  АМ Хемус до Плевен/Ловеч. Тогава пък само русенци и плевенчани ще ползват магистралата.
От Боаза до Плевен има път през Торос, но той изобщо не е в състояние да изпълнява роля на главен път и международен коридор.
« Last Edit: 13.07.2016, 18:40:08 by blagun »