Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 286979 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6535
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Пуснато е движението по двете нови връзки на п.в. „Плодовитово“
Quote

Две нови пътни връзки на п.в. „Плодовитово“ спестяват на пътуващите 40 км и поне 30 минути, необходими досега за придвижваме между магистралите „Марица“ и „Тракия. Те осигуряват безопасни леви завои, което е много важно за пътната безопасност. Пътният възел свързва двете магистрали и повече от 6 общини, дава бърз и лесен достъп и улеснява изключително много пътуващите по направленията. Това стана ясно днес при пускането на движението по новоизградените пътни връзки на съоръжението.

„Мисля, че ще са доволни и зеленчукопроизводителите. Свързваме ги със зеленчукова борса“, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който заедно с председателя на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов, направи оглед на вече изцяло изградения пътен възел тип „детелина“.

Планира се такива отбивки за формиране на тържища да има също и по магистралите „Струма“ и „Марица“, за да може производителите да предлагат своята стока на тях и да не са потърпевши от изграждането на магистралите, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).

Николай Нанков напомни, че заради обжалвания на оценката за въздействие върху околната среда проектът се е забавил с повече от две години. По думите му законови промени за ще гарантират, че „няма да има да се губи излишно време за реализация на така нужни съоръжения“.

„Ето защо се правят законови промени да има право само на едноинстанционно обжалване, за да не се губи излишно време, обясни той. Имахме трудни процедури по отчуждаване. Получихме съдействие от общините, за да издирим 24-мата наследници на имот, част от които в Германия, съобщи той.

„Благодарение на добрата работа завършихме бързо пътния възел, чието строителство започна през месец май“, отбеляза още той. По думите му с инвестиция от 1,7 млн. лв. е създаден много нужен проект, ползите от който ще се оценят от всички.

С изграждането на двете пътни връзки на съществуващия п. в. „Плодовитово“ в посоките Бургас – Оризово /Плодовитово/ и Плодовитово /Оризово/ - София стартира се осигурява връзката на транспортните потоци, движещи се по АМ „Тракия“ и АМ „Марица“ от Бургас, Свиленград и София и общините Първомай, Чирпан и Братя Даскалови, както и връзката с път II-66 Плодовитово - Чирпан - Стара Загора.

На обекта са положени общо 1749 т асфалтови смеси и 100 куб. м бетон. За повишаване безопасността на движение са монтирани 1412 м мантинели.

Изпълнител на строителните дейности е „ПСТ ГРУП“ ЕАД. Стойността на договора за строителство е 1 071 470,72 лв. с ДДС. Строителният надзор e извършeн от „РУТЕКС“ ООД, а стойността на техния договора е 24 266,40 лв. с ДДС. Проектант е „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД.

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3447
    • View Profile
    • Email
И крайно време е, защото сърбите са почти на финала с Ниш-Димитровград, в най-лошия случай ще я пуснат цялата до средата на следващата година и тогава единственият немагистрален участък от Техеран до Западна Европа ще са нашите 50 километра. Затова след Струма, която ако не я направим изцяло трябва да връщаме милиони от джоба си, тази трябва да е приоритет. Варналии ще се сърдят, че Хемус ще остане за по-нататък, но сега реалностите са други и има по-натоварени и по-спешни направления.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
    • View Profile
То всичко им е приоритет напоследък. Вече като чуя приоритет и си викам да, най-рано след 20-30 години.
Трамваите се клатят, лашкат и повреждат? Тролеите са бавни? Попитайте Карлос Контрера и Зафир Зарков защо! - Защото ем тека...

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1248
    • View Profile
През 2020 тръгваш от Лондон (или Лисабон - началото на Е80) към Индия (Ирак/пътя на коприната) - до сръбското КПП Градина - магистрала, влизаш в България - от КПП Калотина до ПВ Сливница (около 30 км) 1х1 , после до границата на Турция с Ирак скоростен път, скоростно околовръстно, магистрала до Анадола и Е 80 скоростен път 2Х2! Да ни е честит 30 км участък за резил и срам пред Европата и пътя на коприната! Сигурно и в Ирак и Авганистан ще изградят по бързо по този коридор аутобаните си в посока Калкута, Китай, Токио, отколкото нашата А7 (АМ Калотина)! :help:
« Last Edit: 05.08.2017, 23:13:45 by AROS »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 382
    • View Profile
АМ София - Калотина определено трябва да бъде приоритетна за правителството пред останалите две, защото е част от трансконтиненталната магистрала. Затова и тенденцията по нея е трафика прогресивно да нараства, а цялата част от ГПП-Калотина до ГПП-Капитан Андреево да бъде преномерирана в А1, като най-важния транспортен коридор през и за България. Хубаво е, че окончателно се спряха трасето да се влива направо в ССТ и се надявам то да бъде изградено с габаритите на магистрала (евентуално през дефилето като компромисно решение да е скоростен път). Тук се споменава за проектирането само на по- късия Лот 2, който е с изцяло ново трасе и до колкото знам работата по участъка от границата до разклона за с. Петърч е в по- напреднала фаза, но не знам има ли осигурено финансиране.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
    • View Profile
Въобще не разбирам какви са тези "приоритети". Да ги строят всички "приоритети", да взимат заеми и т.н. не да шикалкавят кое било по-важно, кое било приоритет и т.н. глупости. Едната била незнам си ква, другата свързвала това и онова, третата била част от еди кой си коридор, четвъртата ще спаси един куп българи и не само да не се изтрепят, пък нищо не се строи!  :angry:
Трамваите се клатят, лашкат и повреждат? Тролеите са бавни? Попитайте Карлос Контрера и Зафир Зарков защо! - Защото ем тека...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13605
    • View Profile
    • Email
А кой е казал че трябва задължително да се строят шосейни магистрали? Много по-ефективно е те да са железопътни, в пъти по-безопасно, в пъти по-бързо придвижване, да не говорим за комфорт, спестено време. Знаете един влак по хубава скоростна линия може да се движи и с 300км/час, и с 350 при всякакви удобства вътре. Сами си правете сметката колко време, вредни емисии, жертви, нерви и каквото щете щяха да са спестени ако се беше приоритизирало да се построят ж.п.магистралите преди шосейните. Само спестеното врме ще е от 3 до 5 пъти по-бързо придвижване. В пари спестеното от вредни емисии, катастрофи, превозени стоки и пътници сигурно ще е милиарди на година.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4817
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
А кой е казал че трябва задължително да се строят шосейни магистрали? Много по-ефективно е те да са железопътни,

Еми питай що в Турция примерно има две железопътни линии, и милион шосейни трасета, пък ако получиш отговор, може и да се светнеш по въпроса. Може и до австралийското правителство да отнесеш въпроса............
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6535
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Иво е прав, но друг е въпроса че са намесени други фактори, които накланят сериозно везните към шосейния транспорт. А само по себе си, развитието на железопътния транспорт и приоритизирането му ще дадат много хляб и плюсове за транспортната система на страната.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14648
    • View Profile
    • Email
Иво е прав, но от гледна точка на мисленето на 19-ти век. До средата на 20-ти век очевидно единственият обществен междуградски транспорт е бил този на релси. През 30-те години на 20-ти век американците и немците залагат на бурно строителство на автомагистрали и това очевидно се оказва удар в десетката.
Понастоящем си има паралелно развитие на жп и на автотранспорта - двете заемат отделни ниши и не се конкурират. Няма как с камиони да возиш хиляди тонове руда, но е тъпо да претоварваш пратки от камион на влак, после от влак на камион. Няма как по шосе да надбягаш TGV, ICE или Шинкансен, но и няма как суперскоростният жп превоз да ти е по-евтин от автобусния и даже от автомобилния. Въпросът е на съчетаване на всички видове транспорт, вкл. въздушен и воден, а не в някакви измислени конкуренции. Неслучайно държавите в Европа с развита жп мрежа имат и развита магистрална мрежа и никой в Германия не е такъв идиот да затвори магистралите и да прекара всичко по релси.

Всичко това за спиране на дизеловите, бензиновите и т.н. двигатели е закачка между концерните. И ще е закачка, докато не се даде разумен отговор на въпроса - при бурно развитие на електроавтомобилите, как произвеждаме и депонираме екологично милиони батерии? То и АЕЦ щяха за нула време да заменят ТЕЦ, но изскочиха сериозни проблеми в това отношение.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9210
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
През 2020 тръгваш от Лондон (или Лисабон - началото на Е80) към Индия (Ирак/пътя на коприната) - до сръбското КПП Градина - магистрала, влизаш в България - от КПП Калотина до ПВ Сливница (около 30 км) 1х1 , после до границата на Турция с Ирак скоростен път, скоростно околовръстно, магистрала до Анадола и Е 80 скоростен път 2Х2! Да ни е честит 30 км участък за резил и срам пред Европата и пътя на коприната! Сигурно и в Ирак и Авганистан ще изградят по бързо по този коридор аутобаните си в посока Калкута, Китай, Токио, отколкото нашата А7 (АМ Калотина)! :help:

Предвид отпуснатото финансиране по МСЕ за Калотина - Драгоман същото може да стане и преди планинският участък в Сърбия.
Иначе всеки иска хубав път, но не само А7 чака на бюджета, също така и А2, СП за Видин, тунелът под Шипка и какво ли още не.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1248
    • View Profile
Въпросът е,че и сърби и хървати и албанци и  македонци строят със заеми качествено, а също и вече някои страни от близкия изток ( около зоната на ИДИЛ), а ние чакаме водата да стане червено вино (все отлагаме за последно, и го строим най-евтино, икономисвайки от всичко и все с помощ от ЕС)! Циганим се за всичко!
« Last Edit: 07.08.2017, 13:03:36 by AROS »

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1379
    • View Profile
Въпросът е,че и сърби и хървати и албанци и  македонци строят със заеми качествено, а също и вече някои страни от близкия изток ( около зоната на ИДИЛ), а ние чакаме водата да стане червено вино (все отлагаме за последно, и го строим най-евтино, икономисвайки от всичко и все с помощ от ЕС)! Циганим се за всичко!
Заеми хубаво, ама трябва да се връщат. За държава като нашата, с драматично намаляващо население, фискалната дисциплина е от особено значение за бъдещото развитие на икономиката. Не бива да поемаме по гръцкия път. За качеството на строителството съм съгласен. Не можем да се хвалим, че строим най-евтино, при положение, че го правим най-некачествено!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13605
    • View Profile
    • Email
Прави сте че трябва и двете да се развиват, но например с един влак може да превозиш стока за която ти трябват 100 тира с 200 шофьора, това може да го извършиш с 1 машинист, и дори вече и без, защото има локомотиви които могат да се управляват вече и без машинист. При острия недостиг на професионални шофьори така се освобождава огромен ресурс. Друг е въпроса че тази стока трябва примерно в София да се претовари на още 100, 200 камиона, буса и тн. до крайния клиент, магазин, склад и каквото и да е, но тези шофьори няма да са постоянно по пътищата а ще са си при семействата и приятелите и след работа ще се прибират вкъщи.

Същото важи и при автобусите, с влак можеш да превозиш в пъти повече хора и при този недостиг на шофьори и автобуси, да се средоточи ресурса върху тур.пътувания, довозващи линии, градски линии, планински линии, защото не може навсякъде да има влак. Но е хубаво като цяло основните и дълги пътувания да се извършват по релсов път от гледна точка на сигурност и бързина.

100% има и друг момент, че държавите печелят от акцизи на горивата, докато ако основно хората и товарите се превозват по релсов път трябва да вложат малко и в социалния момент и да се лишат от доста печалби.

AROS, ние просто нямаме толкова пари и ресурс, кой не иска да пътува по хубав път или по скоростна ж.п.линия, не е само до желание. И аз искам утре да започнат да копаят и да постоят линия София-Варна за 250-300км/час, която да е готова за следващия сезон но всички знаем това какви ресурси и фанансови и човешки и всичко ще струва. То няма кой да работи в сегашните фирми а за такова строителство трябват десетки, дори хиляди служители, милиарди левове. Сърби, Хървати, Македонци според мен са доста по-назад в тази отношения, и като магистрали и ж.п.линии ама айде.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Как по-точно са по-назад сърбите, македонците и хърватите спрямо нас що се отнася до шосейната или ЖП инфраструктурата?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5808
    • View Profile
Сръбските и македонските железници имат малко участъци позволяващи скорост на 100 km/h и ниска средна скорост, в България тези участъци са значително повече и средната скорост е по-висока. Сърбия има приблизително 632 km, Македония - 262 km, България - 776 km магистрали в експлоатация. Хърватия има малко повече магистрали в експлоатация - около 1000 km, но ЖП инфраструктурата им е доста зле - средната скорост на влаковете е приблизително колкото в България, нямат много участъци със скорост над 100km/h. :rolleyes:
« Last Edit: 07.08.2017, 15:13:30 by V.Peichev »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 382
    • View Profile
Да развиваме 300-350 км/ч скорост при железниците ни ми се струва песимиатична прогноза, според обективнито положонеие, в което се намират самите те, което пък от своя страна не изключва бъдещата модернизацията на жп трасетата ни, но да бъде в оптимални за нас граници. Дори да изградим подобна високоскоростна инфраструктура, ще ни е необходим също огромен допълненителен капиталов ресурс за нови и модерни жп композиции, които да развиват скоростта, а на нас ни трябват пари и за други важни "догонващи" проекти. Факт е, че сме изостанали в техническо отношение и мисля, че още не сме дорасли до там, че да се поставяме на ниво с Франция или с Испания.
Що се отнася до 48-километровия автомагистрален участък от границата ни до СОП сме в известна степен и морално задължени да го направим в най-кратки срокове в името доброто ни трансгранично сътрудничество и да запазим що годе доброто си име пред общото семейството, в което сме се зачислили.
Отделно по- рационално би било да се построи първо АМ Черно море, за да се стигне най- сетне от София до Варна по магистрала и след това да се довършва Хемус, първо заради разликата в дължините на участъците (само 90 км в първия случай) и второ условията за пътуване по магистрала позволят по- бързо придвижване и стигане до крайна точка при по- нисък разход, независимо от удълженото разстояние.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14648
    • View Profile
    • Email
Отделно по- рационално би било да се построи първо АМ Черно море, за да се стигне най- сетне от София до Варна по магистрала и след това да се довършва Хемус, първо заради разликата в дължините на участъците (само 90 км в първия случай) и второ условията за пътуване по магистрала позволят по- бързо придвижване и стигане до крайна точка при по- нисък разход, независимо от удълженото разстояние.
Магистралите не се правят, за да свържат началната с крайната си точка. В нашия случай АМ Хемус замества два главни пътя: София-Плевен-Бяла-Русе/Варна и София-Търново-Варна и е от значение за цяла Северна България. Отделно е част от силно натоварен международен коридор Букурещ-София-Солун-Атина. По пътя Бургас-Варна основният трафик е до Слънчев бряг и по-добре усилията да се насочат към ускорено завършване на проточилия се петилетки скоростен път дотам плюс основна реконструкция на Дюлинския проход. Отделно Варна е единственият град практически без обходи, в който потоците се насочват през центъра му. Затова северният и южният му обход не трябва да са само на хартия.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 382
    • View Profile
@blagun принципно си прав. Натоварването по направлението Бургас - Варна е главно сезонно. Но това не трябва да изключва АМ Черно море, понеже в момента всички проходи, които свързват южна България с Варна са целогодишно силно натоварени и пътните им настилки бързо се деформират от тежкотоварни автомобили и се налага периодично да се изкърпват след основен ремонт. Веднага давам пример с Айтоския проход,  с. Билка и Провадия. Също така съм длъжен да спомена и за участъка на смъртта след Старо Оряхово в посока север, който е много опасен за преминаване през лятото. Сигурен съм, че трафика по Черно море ще се раздвижи след нейното изграждане, защото градът има остра нужда от бърза връзка с южна България както споменах, с Турция и с Гърция. Имаше също идея магистралата да излиза направо на Хемус, преминавайки над езерото край Белослав.
Всичко това не изключва АМ Хемус от нейното ускрено изграждане.