Климатът е лош - има много преходи на температурата през нулата също българската земя отхвърля асфалта. Подобни, но още по-тежки проблеми има в Русия, където има много глинести почви и руската земя отхвърля асфалта още по-бързо.
На кривата ракета космосът ѝ виновен.
Професионален метеоролог съм. Климатичните условия в България, от гледна точка на максимални/минимални температури и валеж, са много подобни на тези в Германия, Чехия, Австрия, Швейцария и всяка друга централно-европейска държава. В последните години тук редовно се наблюдават температури над 35 градуса през лятото, а през зимата температурите задържат много дълго време около 0. Точно ежедневното преминаване през температурата на замръзване е най-голямото изпитание за инфраструктура, подложена на външно въздействие. Климатичните особености не са причина за лоши пътища. Има си технологии и решения за всяка една ситуация.
Пример - ако асфалтът е прекалено температурно зависим, може да си направим пътищата бетонни. Редовно карам тук (в Германия) по бетонки и са радост за сетивата - по-нисък шум, по-малко съпротивление, но и подобно сцепление след дъжд. Да, скъпо е. Ама кое е по-скъпо - ремонт на магистрала всеки 3 години, щот я строим евтино, или ремонт на магистрала всеки 30-40 години, ама я правим веднъж и след това само чистим банкет, поправяме мантинели и рисуваме маркировка?
Знам, че ще кажете, че бетонките "скачат". Скача бетонката по Д1 в Чехия, щот е калпаво направена. Като дойдете следващия път към Берлин, ако желаете, ще ви кача на бетонка, дето е гладка като бебешко дупе.