Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 274623 times)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9070
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Това нещо не вярвам да се реализира, или поне не в този вариант. Габарит за АМ 29.50 не се прави никъде в България, както и проектна скорост 140 км/ч. Да не говорим че трасето на бъдещата Русе-Търново е с различна следа от представената тук.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14486
    • View Profile
    • Email
През Свиленград-Орестиада-Александруполис е по-перспективно - може да е по-дълго, но се заобикалят Родопите. То и в картата има доста фантазия - мост на Дунава при Тутракан, южният край просто се забива в Бяло море наникъде, не в пристанище.
« Last Edit: 23.10.2019, 16:50:00 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Утре Вучич ще открие цялото Ниш-Димитровград. А нашите не знам докога ще си играят с псевдоеколозите за няма и 20 километра между Крупник и гара Пирин, с 45-те километра до Калотина  и с "Хемус, та Хемус...."
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 411
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 411
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936


Чуждестранни фирми кандидати за концесионери за строителство на нова автомагистрала „Дунав - Егея“


https://scontent.fsof10-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/74471720_10218370186397560_4139055378950258688_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_oc=AQmv46xZzaQ1q0ILzMfNBxppXZcT7OlWkXr0sPVEg2EkFW-xVKWD_NTQbThTVOotvOA&_nc_ht=scontent.fsof10-1.fna&oh=1bfe71c194a2e83248ae393716f45606&oe=5E8AA680

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9070
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Проект за такава магистрала няма, правителството на концесия не строи. Както се казва: Да да, ама...

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 411
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Проект за такава магистрала няма, правителството на концесия не строи. Както се казва: Да да, ама...

Обаче я започват вече от север на юг.
Когато стане до Стара планина ще продължат на юг към Тракия.

https://gradat.bg/infrastruktura/prez-2020-g-obyavyavat-porchkata-za-stroitelstvo-na-am-ruse-veliko-trnovo




Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9070
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Започват е много силна дума за нещо, което няма нищо повече от идеен проект. До реалното "започване" има още много време и много дейности.
Интересно би било дали ще се строи на принципа на Хемус, или ще се правят търгове за строителство.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 411
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Започват е много силна дума за нещо, което няма нищо повече от идеен проект. До реалното "започване" има още много време и много дейности.

Новината е от днес:

Quote
Предвижда се през 2020 г. да бъдат обявени обществени поръчки за проектиране и строителство и за строителен надзор на обекта.

...

Peaлизaциятa нa aвтoмaгиcтpaлния път „Pyce – Beлиĸo Tъpнoвo“ щe ce ocъщecтвявa пo ĸoмбиниpaн вapиaнт, c изпълнeниe нa гaбapит A 27. Oбщaтa дължинa нa тpaceтo e мaлĸo нaд 133 ĸм.
https://gradat.bg/infrastruktura/prez-2020-g-obyavyavat-porchkata-za-stroitelstvo-na-am-ruse-veliko-trnovo
« Last Edit: 10.01.2020, 15:29:53 by slimarkov »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3158
    • View Profile
Абе те и Хемус са я започнали 2 години преди да се родя и вече съм на 43 години, а е доста далече от завършване....

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15983
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Важното е че 2+ млрд. са насочени накъдето трябва, относно Хемус... ;)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14486
    • View Profile
    • Email
Проект за такава магистрала няма, правителството на концесия не строи. Както се казва: Да да, ама...

Обаче я започват вече от север на юг.
Когато стане до Стара планина ще продължат на юг към Тракия.

https://gradat.bg/infrastruktura/prez-2020-g-obyavyavat-porchkata-za-stroitelstvo-na-am-ruse-veliko-trnovo
Да правим разлика все пак между Русе-Търново, за която има задвижена процедура и драсканица с флумастер върху картата, завършваща в световното пристанище Фанари на Бяло море. Поначало коридор север-юг - пътен и железопътен, е далеч по-уместен по равното през Свилеград-Орменио-Александрулопис, отколкото през Маказа. Пътят през Маказа трябва да се справи с обхода на Хасково и Кърджали, а надали максималистични и фанфаронски проекти доближават този момент. Единствено газовата връзка ще мине през Родопите.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 411
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote from: slimarkov post_id=6732557 time=1581453327 user_id=4797
Quote
Финансирането на АМ “Дунав-Егея” обсъждано на среща с ЕИБ

11 февруари 2020




Проектът за автомагистрала “Дунав-Егея” е бил основна точка в обсъжданията на официална среща между вицепрезидента и член на Управителния съвет на Европейската инвестиционна банка Лиляна Павлова, управителя на “Лардж Инфрастръкчър Проджектс” Румен Марков и президента на Атлантическия клуб в България Соломон Паси. Срещата се е състояла вчера в Люксембург, съобщиха от компанията.

На срещата са присъствали и експерти от Европейската инвестиционна банка, с които са били обсъдени въпроси по финансирането на големия инфраструктурен проект.

АМ “Дунав-Егея” ще бъде част от основната трансевропейска транспортна мрежа (ТЕН-Т) в България, в съответствие с Регламент на ЕС 1315/2013 и ще свързва два ТЕН-Т коридора – “Рейн-Дунав” и “Ориент/Източно Средиземноморие”. Основното й предназначение е да поведе тразнитния автомобилен поток на товари и пътници по нова, модерна инфраструктура от Европа към страните от Близкия изток.

“Лардж Инфрастръкчър Проджектс” са направили предложение за създаването на нов Егейско-Балтийски ТЕН-Т коридор, част от който ще е АМ “Дунав-Егея”, се отбелязва в прессъобщението.

В България магистралата ще започва при Дунав мост край Русе, ще преминава в посока север-юг през Прохода на републиката и ще завършва на Егейско море в Гърция.

АМ “Дунав-Егея” ще осигури най-високото ниво на транспортно обслужване между регионите в Централна България и ще гарантира сериозен ръст в развитието на икономиката на България, пише още в прессъобщението.
https://tvn.bg/finansiraneto-na-am-dunav-egeya-obsazhdano-na-sreshta-s-eib/


Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 411
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
AM „Дyнaв-Eгeя“ мoжe дa бъдe пocтpoeнa зa 5 гoдини

Πpeдcтaвиxa пpoeĸтa зa нoвaтa, мoдepнa aвтoмaгиcтpaлa пpeд oбщecтвeнocттa нa Бeлeнe и Cвищoв

20 Февруари 2020




Фото: Лилия Йотова


„Peaлизиpaнeтo нa нoвaтa aвтoмaгиcтpaлa „Дyнaв-Eгeя“ зa 5 гoдини e нaпълнo peaлиcтичнo и иĸoнoмичecĸи oбocнoвaнo“. Toвa oбяви Pyмeн Mapĸoв – yпpaвитeл нa Lаrgе Іnfrаѕtruсturе Рrојесtѕ, пo вpeмe нa пpeдcтaвянeтo нa aмбициoзнoтo нaчинaниe пpeд aдминиcтpaциитe и гpaждaнитe нa Бeлeнe и Cвищoв.

Πpoeĸт „Дyнaв-Eгeя“ щe зaпoчвa oт Дyнaв мocт пpи Pyce и щe зaвъpшвa нa бpeгa нa Eгeйcĸo мope в Гъpция. Hoвaтa мaгиcтpaлa щe пpoвeдe тpaнзитния aвтoмoбилeн пoтoĸ пo мoдepнa инфpacтpyĸтypa и щe ocигypи нaй-виcoĸo нивo нa тpaнcпopтнo oбcлyжвaнe мeждy peгиoнитe в Бългapия c цeл paзвитиe нa иĸoнoмиĸaтa.

Зa пocтpoявaнeтo нa AM „Дyнaв-Eгeя“ нямa дa бъдaт изpaзxoдвaни cpeдcтвa oт дъpжaвния бюджeт нa Бългapия. Haчинът нa нeйнoтo peaлизиpaнe e пyбличнo-чacтнo пapтньopcтвo чpeз ĸoнцecия зa cтpoитeлcтвo. Финaнcиpaнeтo щe бъдe изцялo пoeтo oт ĸoнцecиoнepa - чpeз coбcтвeни ĸaпитaли  и пpивлeчeни  cpeдcтвa oт инвecтициoнни фoндoвe и вoдeщи eвpoпeйcĸи бaнĸи, oбяcни oщe Mapĸoв.

Πpoeĸтът нa AM „Дyнaв-Eгeя“ пpeдвиждa тя дa бъдe c нaй-виcoĸo нивo нa пътнa бeзoпacтнocт, виcoĸo тexнoлoгичнa, c 5G пoĸpитиe, eĸoлoгичнa и изцялo в cъoтвeтcтвиe cъc „Зeлeнaтa cдeлĸa нa Eвpoпa“.

 „AM „Дyнaв-Eгeя“ щe cпoмoгнe изĸлючитeлнo мнoгo зa иĸoнoмичecĸия pacтeж нa вcичĸи дpyги oбщини и peгиoни в Бългapия, пpeз ĸoитo пpeминaвa тpaceтo - ĸaзa Pyмeн Mapĸoв. - Oщe oт ceгa paбoтим пo пpивличaнe чyждecтpaнни инвecтитopи и мaщaбни бизнec интepecи.“ Beчe имa пpoявeн интepec oт гoлeми ĸoмпaнии oт Eвpoпa.

„AM „Дyнaв-Eгeя“ e чacт oт изтoчния ĸлoн нa пpoeĸтa „Bиa Kapпaтия“, вĸлючвaщ  дъpжaвитe Πoлшa, Cлoвaĸия, Унгapия, Pyмъния, Бългapия и  Гъpция. Πpeминaвaнeтo нa тpaceтo нa aвтoмaгиcтpaлaтa пpeз Бългapия e ĸлючoвa зa пpoeĸтa, чacти oт ĸoйтo вeчe ca в eĸcплoaтaция,  a дpyги ca в пpoцec нa cтpoитeлcтвo или пpoeĸтиpaнe. Cъc cъздaвaнeтo й щe ce peшaт мнoгo oт cъщecтвyвaщитe пpoблeми c бaвнoтo пpидвижвaнe нa тoвapи и пътници oт Eвpoпa ĸъм Близĸия Изтoĸ.

https://gradat.bg/infrastruktura/am-dunav-egeya-mozhe-da-bde-postroena-za-5-godini