Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417860 times)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Това нещо не вярвам да се реализира, или поне не в този вариант. Габарит за АМ 29.50 не се прави никъде в България, както и проектна скорост 140 км/ч. Да не говорим че трасето на бъдещата Русе-Търново е с различна следа от представената тук.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
През Свиленград-Орестиада-Александруполис е по-перспективно - може да е по-дълго, но се заобикалят Родопите. То и в картата има доста фантазия - мост на Дунава при Тутракан, южният край просто се забива в Бяло море наникъде, не в пристанище.
« Last Edit: 23.10.2019, 16:50:00 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Утре Вучич ще открие цялото Ниш-Димитровград. А нашите не знам докога ще си играят с псевдоеколозите за няма и 20 километра между Крупник и гара Пирин, с 45-те километра до Калотина  и с "Хемус, та Хемус...."
По рейс и по жена не се тича!

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936


Чуждестранни фирми кандидати за концесионери за строителство на нова автомагистрала „Дунав - Егея“


https://scontent.fsof10-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/74471720_10218370186397560_4139055378950258688_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_oc=AQmv46xZzaQ1q0ILzMfNBxppXZcT7OlWkXr0sPVEg2EkFW-xVKWD_NTQbThTVOotvOA&_nc_ht=scontent.fsof10-1.fna&oh=1bfe71c194a2e83248ae393716f45606&oe=5E8AA680

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Проект за такава магистрала няма, правителството на концесия не строи. Както се казва: Да да, ама...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Проект за такава магистрала няма, правителството на концесия не строи. Както се казва: Да да, ама...

Обаче я започват вече от север на юг.
Когато стане до Стара планина ще продължат на юг към Тракия.

https://gradat.bg/infrastruktura/prez-2020-g-obyavyavat-porchkata-za-stroitelstvo-na-am-ruse-veliko-trnovo




Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Започват е много силна дума за нещо, което няма нищо повече от идеен проект. До реалното "започване" има още много време и много дейности.
Интересно би било дали ще се строи на принципа на Хемус, или ще се правят търгове за строителство.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Започват е много силна дума за нещо, което няма нищо повече от идеен проект. До реалното "започване" има още много време и много дейности.

Новината е от днес:

Quote
Предвижда се през 2020 г. да бъдат обявени обществени поръчки за проектиране и строителство и за строителен надзор на обекта.

...

Peaлизaциятa нa aвтoмaгиcтpaлния път „Pyce – Beлиĸo Tъpнoвo“ щe ce ocъщecтвявa пo ĸoмбиниpaн вapиaнт, c изпълнeниe нa гaбapит A 27. Oбщaтa дължинa нa тpaceтo e мaлĸo нaд 133 ĸм.
https://gradat.bg/infrastruktura/prez-2020-g-obyavyavat-porchkata-za-stroitelstvo-na-am-ruse-veliko-trnovo
« Last Edit: 10.01.2020, 15:29:53 by slimarkov »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Абе те и Хемус са я започнали 2 години преди да се родя и вече съм на 43 години, а е доста далече от завършване....
Украйна, победа!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Важното е че 2+ млрд. са насочени накъдето трябва, относно Хемус... ;)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Проект за такава магистрала няма, правителството на концесия не строи. Както се казва: Да да, ама...

Обаче я започват вече от север на юг.
Когато стане до Стара планина ще продължат на юг към Тракия.

https://gradat.bg/infrastruktura/prez-2020-g-obyavyavat-porchkata-za-stroitelstvo-na-am-ruse-veliko-trnovo
Да правим разлика все пак между Русе-Търново, за която има задвижена процедура и драсканица с флумастер върху картата, завършваща в световното пристанище Фанари на Бяло море. Поначало коридор север-юг - пътен и железопътен, е далеч по-уместен по равното през Свилеград-Орменио-Александрулопис, отколкото през Маказа. Пътят през Маказа трябва да се справи с обхода на Хасково и Кърджали, а надали максималистични и фанфаронски проекти доближават този момент. Единствено газовата връзка ще мине през Родопите.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote from: slimarkov post_id=6732557 time=1581453327 user_id=4797
Quote
Финансирането на АМ “Дунав-Егея” обсъждано на среща с ЕИБ

11 февруари 2020




Проектът за автомагистрала “Дунав-Егея” е бил основна точка в обсъжданията на официална среща между вицепрезидента и член на Управителния съвет на Европейската инвестиционна банка Лиляна Павлова, управителя на “Лардж Инфрастръкчър Проджектс” Румен Марков и президента на Атлантическия клуб в България Соломон Паси. Срещата се е състояла вчера в Люксембург, съобщиха от компанията.

На срещата са присъствали и експерти от Европейската инвестиционна банка, с които са били обсъдени въпроси по финансирането на големия инфраструктурен проект.

АМ “Дунав-Егея” ще бъде част от основната трансевропейска транспортна мрежа (ТЕН-Т) в България, в съответствие с Регламент на ЕС 1315/2013 и ще свързва два ТЕН-Т коридора – “Рейн-Дунав” и “Ориент/Източно Средиземноморие”. Основното й предназначение е да поведе тразнитния автомобилен поток на товари и пътници по нова, модерна инфраструктура от Европа към страните от Близкия изток.

“Лардж Инфрастръкчър Проджектс” са направили предложение за създаването на нов Егейско-Балтийски ТЕН-Т коридор, част от който ще е АМ “Дунав-Егея”, се отбелязва в прессъобщението.

В България магистралата ще започва при Дунав мост край Русе, ще преминава в посока север-юг през Прохода на републиката и ще завършва на Егейско море в Гърция.

АМ “Дунав-Егея” ще осигури най-високото ниво на транспортно обслужване между регионите в Централна България и ще гарантира сериозен ръст в развитието на икономиката на България, пише още в прессъобщението.
https://tvn.bg/finansiraneto-na-am-dunav-egeya-obsazhdano-na-sreshta-s-eib/


Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
AM „Дyнaв-Eгeя“ мoжe дa бъдe пocтpoeнa зa 5 гoдини

Πpeдcтaвиxa пpoeĸтa зa нoвaтa, мoдepнa aвтoмaгиcтpaлa пpeд oбщecтвeнocттa нa Бeлeнe и Cвищoв

20 Февруари 2020




Фото: Лилия Йотова


„Peaлизиpaнeтo нa нoвaтa aвтoмaгиcтpaлa „Дyнaв-Eгeя“ зa 5 гoдини e нaпълнo peaлиcтичнo и иĸoнoмичecĸи oбocнoвaнo“. Toвa oбяви Pyмeн Mapĸoв – yпpaвитeл нa Lаrgе Іnfrаѕtruсturе Рrојесtѕ, пo вpeмe нa пpeдcтaвянeтo нa aмбициoзнoтo нaчинaниe пpeд aдминиcтpaциитe и гpaждaнитe нa Бeлeнe и Cвищoв.

Πpoeĸт „Дyнaв-Eгeя“ щe зaпoчвa oт Дyнaв мocт пpи Pyce и щe зaвъpшвa нa бpeгa нa Eгeйcĸo мope в Гъpция. Hoвaтa мaгиcтpaлa щe пpoвeдe тpaнзитния aвтoмoбилeн пoтoĸ пo мoдepнa инфpacтpyĸтypa и щe ocигypи нaй-виcoĸo нивo нa тpaнcпopтнo oбcлyжвaнe мeждy peгиoнитe в Бългapия c цeл paзвитиe нa иĸoнoмиĸaтa.

Зa пocтpoявaнeтo нa AM „Дyнaв-Eгeя“ нямa дa бъдaт изpaзxoдвaни cpeдcтвa oт дъpжaвния бюджeт нa Бългapия. Haчинът нa нeйнoтo peaлизиpaнe e пyбличнo-чacтнo пapтньopcтвo чpeз ĸoнцecия зa cтpoитeлcтвo. Финaнcиpaнeтo щe бъдe изцялo пoeтo oт ĸoнцecиoнepa - чpeз coбcтвeни ĸaпитaли  и пpивлeчeни  cpeдcтвa oт инвecтициoнни фoндoвe и вoдeщи eвpoпeйcĸи бaнĸи, oбяcни oщe Mapĸoв.

Πpoeĸтът нa AM „Дyнaв-Eгeя“ пpeдвиждa тя дa бъдe c нaй-виcoĸo нивo нa пътнa бeзoпacтнocт, виcoĸo тexнoлoгичнa, c 5G пoĸpитиe, eĸoлoгичнa и изцялo в cъoтвeтcтвиe cъc „Зeлeнaтa cдeлĸa нa Eвpoпa“.

 „AM „Дyнaв-Eгeя“ щe cпoмoгнe изĸлючитeлнo мнoгo зa иĸoнoмичecĸия pacтeж нa вcичĸи дpyги oбщини и peгиoни в Бългapия, пpeз ĸoитo пpeминaвa тpaceтo - ĸaзa Pyмeн Mapĸoв. - Oщe oт ceгa paбoтим пo пpивличaнe чyждecтpaнни инвecтитopи и мaщaбни бизнec интepecи.“ Beчe имa пpoявeн интepec oт гoлeми ĸoмпaнии oт Eвpoпa.

„AM „Дyнaв-Eгeя“ e чacт oт изтoчния ĸлoн нa пpoeĸтa „Bиa Kapпaтия“, вĸлючвaщ  дъpжaвитe Πoлшa, Cлoвaĸия, Унгapия, Pyмъния, Бългapия и  Гъpция. Πpeминaвaнeтo нa тpaceтo нa aвтoмaгиcтpaлaтa пpeз Бългapия e ĸлючoвa зa пpoeĸтa, чacти oт ĸoйтo вeчe ca в eĸcплoaтaция,  a дpyги ca в пpoцec нa cтpoитeлcтвo или пpoeĸтиpaнe. Cъc cъздaвaнeтo й щe ce peшaт мнoгo oт cъщecтвyвaщитe пpoблeми c бaвнoтo пpидвижвaнe нa тoвapи и пътници oт Eвpoпa ĸъм Близĸия Изтoĸ.

https://gradat.bg/infrastruktura/am-dunav-egeya-mozhe-da-bde-postroena-za-5-godini

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Ако на някой утре му предстои път по Тракия между Стара Загора и Ямбол да има предвид, че движението ще се отбива между 8 и 20 часа по подбалканската. Ще се извършва цялостна оценка на състоянието на пътя на участъци 2 и 3 и най-вероятно след това предстои или ограничение на скоростта във въпросния участък, или затваряне за ремонт докато все още е гаранционно.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Филм за строителството на автомагистралите в България през 80-те години



ПС: Видеото не се показва поради някаква причина, дано този директен линк работи.
https://www.youtube.com/watch?v=RRqOROy7Vz8
« Last Edit: 08.10.2022, 12:48:49 by Dimitar155 »

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Дясната лента на платно на Марица между 29 и 30 километър в посока към Свиленград вече е с много големи пропадания. И на други места в италианския участък се наблюдават пропадания, май повечето в платното в посока от Оризово към Свиленград.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
И съвсем закономерно вече са се появили първите ограничения за скоростта в тази част на Марица - между 29-ти и 30-ти километър двупосочно 80 км/ч заради пропадания. В посока към Оризово пропаданията са по-опасни, защото са през цялата средна лента (или както й викат - активна). В посока към Свиленград пропаданията са в крайната част на средната лента. Сега трябва да изчакаме още малко ако все още има някаква гаранция и след като изтече някой държавен паразит да се активизира по познатата схема.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Климатът е лош - има много преходи на температурата през нулата също българската земя отхвърля асфалта. Подобни, но още по-тежки проблеми има в Русия, където има много глинести почви и руската земя отхвърля асфалта още по-бързо.   :(

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Климатът е лош - има много преходи на температурата през нулата също българската земя отхвърля асфалта. Подобни, но още по-тежки проблеми има в Русия, където има много глинести почви и руската земя отхвърля асфалта още по-бързо.   :(

На кривата ракета космосът ѝ виновен.

Професионален метеоролог съм. Климатичните условия в България, от гледна точка на максимални/минимални температури и валеж, са много подобни на тези в Германия, Чехия, Австрия, Швейцария и всяка друга централно-европейска държава. В последните години тук редовно се наблюдават температури над 35 градуса през лятото, а през зимата температурите задържат много дълго време около 0. Точно ежедневното преминаване през температурата на замръзване е най-голямото изпитание за инфраструктура, подложена на външно въздействие. Климатичните особености не са причина за лоши пътища. Има си технологии и решения за всяка една ситуация.

Пример - ако асфалтът е прекалено температурно зависим, може да си направим пътищата бетонни. Редовно карам тук (в Германия) по бетонки и са радост за сетивата - по-нисък шум, по-малко съпротивление, но и подобно сцепление след дъжд. Да, скъпо е. Ама кое е по-скъпо - ремонт на магистрала всеки 3 години, щот я строим евтино, или ремонт на магистрала всеки 30-40 години, ама я правим веднъж и след това само чистим банкет, поправяме мантинели и рисуваме маркировка?

Знам, че ще кажете, че бетонките "скачат". Скача бетонката по Д1 в Чехия, щот е калпаво направена. Като дойдете следващия път към Берлин, ако желаете, ще ви кача на бетонка, дето е гладка като бебешко дупе.
« Last Edit: 25.01.2023, 15:28:07 by fizik »
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт