Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417951 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Такава липса на управленска далновидност не знам дали има някъде като тази в България!

Проблемът за управленческия капацитет не за първи път се повдига. И с основание, информациите които излизат и сигналите които са дават от властимащите у нас са толкова разнопосочни...

Но обяснението е сравнително просто: твърде много хора имат достъп до държавната черга и всеки дърпа с всички сили към себе си!
И инфрастеруктурните проекти страдат.
Но нека да не си мислим че само у нас е така. Повечето неулегнали в пазарните взаимоотношения източноевропейски страни се сблъскват също много често с желанието на управниците си да докопат желаната комисионна. Проблемът е преди всичко морален, моралност към родината.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Аз си мисля, че лошото е, че все още се учим. Постоянно стават циркове покрай търговете и избор на изпълнител и това замъглява трезвата преценка на обществото. А че се строят магистрали, строят се - сам по себе си за това говори фактът, че това правителство построи над 100 км магистрали. Може да се каже, че последните 3 правителства (от 97-ма насам) направиха много за високоскоростните ни пътища. И без това до преди 97-ма имахме и се говореше точно за 2 аутобана - А1 и А2.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Аз си мисля, че лошото е, че все още се учим. Постоянно стават циркове покрай търговете и избор на изпълнител и това замъглява трезвата преценка на обществото. А че се строят магистрали, строят се - сам по себе си за това говори фактът, че това правителство построи над 100 км магистрали. Може да се каже, че последните 3 правителства (от 97-ма насам) направиха много за високоскоростните ни пътища. И без това до преди 97-ма имахме и се говореше точно за 2 аутобана - А1 и А2.
Честно казано не знам дали са над 100км., но да приемем, че са толкова. Това са завършени обекти, започнати от предишни правителства, вече се коментира този въпрос. Това правителство може да се каже, че реално даде старт на Люлин, дано да успеят да я завършат в срок, че иначе лошо

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Нали знаеш, че винаги облагите обира този, който открива даден обект? :P Да, започнати от предишните правителства, но в крайна сметка при всички големи инфраструктурни обекти е така. И трябва да се радваме, че трето поред правителство ще изкара мандата си, защото така експертите имат повече възможности да лансират и реализират проектите си. Голямото текучество не е на добро.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
И трябва да се радваме, че трето поред правителство ще изкара мандата си, защото така експертите имат повече възможности да лансират и реализират проектите си. Голямото текучество не е на добро.
Честно казано по моя субективна преценка сегашното правителство попада в графата 'трагикомично', по-бързо да си отива, тогава вече ще трябва да се радваме. Нека не забравяме, че бяха проспани 4 години, за които Тракия трябваше да е завършена от/до, Марица също и т.н., няма какво да изброявам, вие си ги знаете

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
защото така експертите имат повече възможности да лансират и реализират проектите си. Голямото текучество не е на добро.
Не знам, какви възможности са имали експертите, след като през последната година се смениха началниците и организацията на пътната агенция.
Пък и организацията през 4-те години на тройната коалиция беше плачевна: БСП дойде с пушилка да прецака концесията с португалците. После откриха отново преговорите с темпо на охлюв. След като 2 години разкарваха документацията като панаирджийска мечка от София до Брюксел и обратно, горивата се вдигнаха, кризата започна и концесията се издъни (но не поради съзнателни действия на правителството, а поради БЕЗдействие). А всъщност концесията си беше заварено спрямо ЕС положение и спокойно можеше да бъде реализирана. После измислиха търгове по занзибарски стандарти. Отрязаха им отново квитанциите и сега отново гърч - ама ние ли ще строим Тракия или Европейската комисия. Ако може някак си с техни пари, а с шуробаджанашки правила - тази тъпа андрешковска тактика. Ама не може!
« Last Edit: 14.03.2009, 01:41:53 by blagun »

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
защото така експертите имат повече възможности да лансират и реализират проектите си. Голямото текучество не е на добро.
Не знам, какви възможности са имали експертите, след като през последната година се смениха началниците и организацията на пътната агенция.
Пък и организацията през 4-те години на тройната коалиция беше плачевна: БСП дойде с пушилка да прецака концесията с португалците. После откриха отново преговорите с темпо на охлюв. След като 2 години разкарваха документацията като панаирджийска мечка от София до Брюксел и обратно, горивата се вдигнаха, кризата започна и концесията се издъни (но не поради съзнателни действия на правителството, а поради БЕЗдействие). А всъщност концесията си беше заварено спрямо ЕС положение и спокойно можеше да бъде реализирана. После измислиха търгове по занзибарски стандарти. Отрязаха им отново квитанциите и сега отново гърч - ама ние ли ще строим Тракия или Европейската комисия. Ако може някак си с техни пари, а с шуробаджанашки правила - тази тъпа андрешковска тактика. Ама не може!

Aбе на rebelheartous, колкото и да му обясняваш все тая ... С ресурсите и времето, с което разполагаха последните 2 правителства "Тракия" трябваше или да е завършена от София до Бургас, или най-малко всички оставащи лотове вече да са в различен етап на строеж ... В момента нито е завършена, нито един от оставащите 3 лота не е започнат... Какво повече да коментираме ?

БЕЗдействие и БЕЗхаберие....
« Last Edit: 14.03.2009, 15:03:27 by naster1 »

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
На днешната си среща с ръководството на НАПИ министър-председателят С. С. е заявил, наред с куп други глупости –по информация на БНТ - чух я и по новините: "По време на мандата на сегашното правителство са пуснати в експлоатация 140 км магистрали.Въпреки това премиерът Станишев не е доволен от стореното досега."

Въпросът ми към всички, които са наясно, е: Кои са тези 140 км магистрали, че нещо не се сещам. По мои спомени пуснаха към 40 км, при това повечето построени по време на предишното правителство, но може би не съм добре информиран?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Всяко платно се брои отделно дължината му, както и пътните възли, етапни връзки и други пътища с малки корекции или реконструкции заради магистралата !  ;) И едните ни лъжат, и фругите, което е кофти...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Кои са тези 140 км магистрали, че нещо не се сещам.
Брои се всичко, ОТКРИТО от 2005 до 2009, а не построено: Чирпан-Стара Загора, Карнобат-Бургас и Перник-Долна Диканя. Но колкото и да се напъвам, не мога да ги изкарам 140 км, очевидно наистина платната се броят поотделно, сигурно слагат и свързващите пътища като Карнобат-началото на отсечката за Бургас. Сигурно вкарват и 5-те (пардон 10) км от АМ Люлин. Абе в това отношение са смешни, по-добре да си мълчат!

Offline Drafter

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
    • Email
Въпросът ми към всички, които са наясно, е: Кои са тези 140 км магистрали, че нещо не се сещам. По мои спомени пуснаха към 40 км, при това повечето построени по време на предишното правителство, но може би не съм добре информиран?

Преди време бях почнал да ги броя по информация в интернет и ги докарах до 122 км:

"Струма"   Драгичево - Долна Диканя    19км      открито на 31.01.2007
"Тракия"   Карнобат-Ветрен                  35.2км   открито на 2.10.2006
"Тракия"   Оризово - Стара Загора        38.7км   открито на 5.10.2007
"Хемус"    Шумен - Каспичан                12.8км   открито на 30.12.2005
"Марица"   Харманли - Любимец           16.7км   открито на 16.05.2007
                                          общо: 122.4 км
Ако някой има повече информация може да сподели.
Всички тези отсечки са започнати по времето на Костов и на НДСВ.
Станишев за 4 години е започнал само "Люлин" 19 км и не съм много сигурен за отсечката от "Марица" между Любимец и Капитан Андреево (която мисля че в момента се строи).
Освен това при магистрала "Люлин" тежките процедури - избор на трасето, проекта, включването му към ИСПА и започването на търга за щастие се бяха случили преди Станишев


Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Няма значение какво е започнал СтаниШеф - това никой от следващото правителство няма да го брои. От юли нататък новият премиер ще си пише на сметката всичко, което е открил. Остатъкът от Люлин също ще си го калкулира като актив, а това, че СерГей го е започнал, ще го помним само ние, феновете.

Другите участъци, които си забравил, са:

1. Лот 1 от Тракия (Оризово-Чирпан), открит официално на 1 юли 2006 г. (http://bg.wikipedia.org/wiki/Тракия_(магистрала)) - 17 км (стават общо 139)
2. Километрите от А5 от този месец, които изглежда, че СтаниШеф е пропуснал (но как е възможно? ) - 5 км (стават 144 км дори).

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile

Другите участъци, които си забравил, са:

1. Лот 1 от Тракия (Оризово-Чирпан), открит официално на 1 юли 2006 г. (http://bg.wikipedia.org/wiki/Тракия_(магистрала)) - 17 км (стават общо 139)





"Тракия"   Оризово - Стара Загора        38.7км   открито на 5.10.2007


Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Няма значение какво е започнал СтаниШеф - това никой от следващото правителство няма да го брои. От юли нататък новият премиер ще си пише на сметката всичко, което е открил. Остатъкът от Люлин също ще си го калкулира като актив, а това, че СерГей го е започнал, ще го помним само ние, феновете.

То май само ти си му фен на СтаниШеф и на партията му като цяло. При парите, които ЕС зорлям ни натиква да си оправим пътищата да се хвалиш с магистралите е малко цинично

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
 Защо ми се струва, че 2пъти се брои един участък? Оризово-Чирпан е част от Оризово-Стара Загора.

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Може би защото под Оризово - Стара Загора всъщост се има предвид Чирпан - Стара Загора, дълъг 38 км?  :rolleyes:

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Гледай сега. Ако събереш тези 23 км със Оризово - Чирпан (17 км), стават 40, което е малко повече от 38,7. Явно има някъде неточности и всяка медия тълкува фактите както й е изгодно. За мен ще е интересно да погледна доклада на Станишев с посочените участъци. Но едва ли ще се различава много от това, което изброихме на последните 2 страници. Ще помоля и Благун като по-запознат с магистралите да се включи в сметката.  ;)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 А най-смешното е, че SerGo(home) се хвали със 140 км за 4 години, незапочнати от него, докато на Запад хората за този период пускат по няколко хиляди километра!
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
В една малка хърватия,която още не е членка на европейския съюз от 1998г. до 2003 са построени толкова км магистрали колкото у нас се строят от края на 60-те до сега. А сега за Хърватия да не говорим. С Турция и Гърция е почти подобно положението. През 80-те тези държави и трите нямаха нито една автомагистрала.





« Last Edit: 24.06.2009, 14:50:46 by AROS »

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Нито една довършена магистрала. Но и в трите държави, както и в България в момента, е имало пуснати отсечки. А и вече сме споменавали други държави в Европа без дори една построена докрай магистрала. Аз се сещам за Латвия, например. Така че малко по-високо самочувствие, ако може.  ;)