Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417906 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Нито една довършена магистрала. Но и в трите държави, както и в България в момента, е имало пуснати отсечки. А и вече сме споменавали други държави в Европа без дори една построена докрай магистрала. Аз се сещам за Латвия, например. Така че малко по-високо самочувствие, ако може.  ;)
Абе какво самочувствие при спрени няколко милиарди за пътища поради корумпираност и некомпетентност. Всяка година по пътя за морето намират смъртта си стотици хора, които в голямата си част при завършена магистрала щяха да са живи, за Марица и нейния 'труден' терен да не говорим. Какво самочувствие, какви 5 лева. Пътищата ни са по-зле (магистрали + първокласна мрежа) от Сърбия и Хърватия, които до преди 10 год. бяха във война, румънците откриват магистрала Букурещ-Констанца, гърците и те завършиха 800 километрова магистрала (в съседната тема пише и градовете). Вземи се разходи малко и тогава да си говорим за самочувствие

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Проблема не е до самчувствието, а до това, че някои Премиери го имат без покритие. И не само примиери де. Не може да нямаш една завършена магистрала. Да ти спират търга заради далаверите на Батко и братко, да ти блокират милиарди, защото се пробваш да краднеш пладнешки, да направиш всички на всичко една по-голяма отсечка от магистрала, която да свършва с кръгово движение!!!. Видя се какво се случва после. Просто е нагло и затова не може да ми излиза другаря със самочувствието.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Г-н Бороспорт, дори и да нямаше корупционни скандали, дори и еврофондовете да не бяха спрени, дори и всичко в НАПИ да беше в идеален вид, нима смятате, че за 2 години (броим ги от датата на влизане в ЕС) щяхме да имаме завършена и пусната в експолатация която и да било ЦЯЛА магистрала? Мисля, че се заблуждавате.  ;)

Колкото до гръцките магистрали, ако изглеждат навсякъде така:





По-добре да си останем с откритото до този момент. Не мисля, че е важна надве-натри бързата работа, а качественото и правилно строителство. Не съм обикалял другите им магистрали, само фотоси съм зяпал, но е нормално държава членка от 81-ва да завърши няколко големи инфраструктурни проекти.

Колкото до Румъния, Букурещ - Констанца е единственото, с което могат да се похвалят от години. Изобщо не е удачен примерът. Интересно като се дават за пример северните съседи, какво могат да отговорят те на тези 140 км от сегашното правителство?

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
В Гърция много пътища са като в БГ,особено на север от Солун към Промахон/Кулата, магистралата в строеж, а Румъния като цяло магистралите са по малко км от България в момента, но по-усилено строят. По комунизма имаха само магистралата на запад от Букурещ .

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
темата за магистралите по света е друга.

Бих искал да разбера дали rebelheartous ще благоволи да каже - "Сбърках момчета! преброих отсечката от Оризово до Чирпан два пъти"

не е толкова трудно да кажеш че си написал лъжа и  дезинформация във форума бе пич! Айде пробвай ... :)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Г-н Бороспорт, дори и да нямаше корупционни скандали, дори и еврофондовете да не бяха спрени, дори и всичко в НАПИ да беше в идеален вид, нима смятате, че за 2 години (броим ги от датата на влизане в ЕС) щяхме да имаме завършена и пусната в експолатация която и да било ЦЯЛА магистрала? Мисля, че се заблуждавате.  ;)

и, какво могат да отговорят те на тези 140 км от сегашното правителство?
Типично по комунистически, няма какво друго да се каже- ако беше да беше, дали щеше... ама не беше и по Тракия НИЩО НЕ Е ЗАПОЧНАТО, да оставим какво е открито настрана ...




Колкото до гръцките магистрали, ако изглеждат навсякъде така:


По-добре да си останем с откритото до този момент. Не мисля, че е важна надве-натри бързата работа, а качественото и правилно строителство. Не съм обикалял другите им магистрали, само фотоси съм зяпал, но е нормално държава членка от 81-ва да завърши няколко големи инфраструктурни проекти.





Ето ги гръцките магистрали, изгледай го, ще ти е от полза ;)

Quote
Колкото до Румъния, Букурещ - Констанца е единственото, с което могат да се похвалят от години. Изобщо не е удачен примерът. Интересно като се дават за пример северните съседи, какво могат да отговорят те на тези 140 км от сегашното правителство?
Тези 140 км. на сегашното правителство са толкова жалки и смешни, че няма накъде. Опитът да се извлече дивидент от АМ Люлин пък буди смях и у малките деца, та една няколко километрова връзка между Хемус и Околовръстното не успяха да направят, какво говорим за нещо по-сериозно.

Въобще краха на кабинета по отношение на инфраструктурата е толкова огромен, че според мен само човек с изкривена представа за реалността би могъл да го защитава
« Last Edit: 24.06.2009, 20:47:54 by Repcho »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
140 km построени магистрали а един мандат не са никак малко. Въпросът е, че всички участъци до един са придвижени през предишните правителства, предимно през това на Иван Костов. А сегашното управление реално не оставя нито един започнат магистрален строеж за следващото. Дори единствената строяща се в момента АМ Люлин няма нищо общо с крадливата триглава ламя. Решениет за нейното строителство се взима от правителството на Костов, проектирането и осигуряваненето на финансирането се извърши от кабинета на царя, а за сегашното остана единствено сладката част да избере изпълнител.
Нещо повече (да оставин настрана безпомощността за стартиране на строежа на Тракия и спрените пари), стартиралите процедури за избор на изпълнител на останалите три лота от АМ Марица бяха стопирани и се взе решение трите подобекта да се обединят в един общ. Целта е повече от ясна -  да се даде всичко наведнъж на фирма от обкръжението. От организационна точка това е изключително  пагубно за обекта, ще се получи голям монопол от страна на изпълнителя, (очевидно голяма чужда компания, защото нашите няма да могат да участват) който ще може да мотае следващите управляващи. Ще се получи  нещо от сорта на АМ Трансилвания в Румъния, която цялата (415 км) беше възложена наведнъж през 2004 година и до ден днешен за пет години няма 1 готов километър от нея.

Човек трябва да е наистина малоумен че да не може да проуее плоските далавери на управляващите. Другия вариант е пряко или косвено да си облагодетелстван от тях.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Колкото до гръцките магистрали, ако изглеждат навсякъде така:
Крайно манипулативни снимки, ама явно за "нашата партия" това е нормално. Гръцките пътища не са перфектни като френските и холандските, но са много много по-добри от нашите.

Не е въпросът, дали числото е 140 или 122.4 км. Ако в момента се изграждаха липсващите отсечки на АМ Тракия, Северното околовръстно и т.н., правителството би получило добра оценка, независимо че километрите пак щяха да са 140 или колкото са там. Но след като толкова години се напъваха за АМ Тракия и пак сме на изходна позиция от 2004 г. (възложени участъци Карнобат-Бургас и Оризово-СтЗ), това не може да е удовлетворително. Не е удовлетворително, че даже на проектно ниво не се подкараха Оризово-Харманли и Долна Диканя-Дупница. Не е удовлетворително, че два строителни сезона се губят по оправяне на бакии в НАПИ, МРРБ, МинФин и т.н. Не е удовлетворително, че даже бедните Македония и Албания напредват с по-добри темпове.
Колкото до наследството за следващото правителство - 20 километрова работеща се отсечка от АМ Люлин с почти гарантирано закъснение - без кометар...

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Абе по едно време се чудех откъде ми е познат rebelheartous, после видях във форума на дата.бг кой защитава най-много, наред с тамошните платени марионетки chervengenii, KiroooooooBSP и тн. БСП-то.

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Е, не си открил Америка. Аз на повечето места съм така регистриран и не се крия в дата.бг като теб (въпреки че ти намекнах нещо приятелски).  :rolleyes:

На господата от Синята коалиция/ГЕРБ няма какво да отговоря. Вие не говорите за магистрали и отсечки, а за крах на правителството и какво бил свършил Костов. Намерете си политически форум!

И понеже Благун единствен гледа по-реално на нещата, да го върна на моя въпрос, ако не го затруднявам:

Quote
Ще помоля и Благун като по-запознат с магистралите да се включи в сметката.  ;)

Да, знам, че въпросът не е да се издребнява. Но от принципна позиция можеш ли да намериш липсващите компоненти?  :P
« Last Edit: 25.06.2009, 01:01:19 by rebelheartous »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email

На господата от Синята коалиция/ГЕРБ няма какво да отговоря. Вие не говорите за магистрали и отсечки, а за крах на правителството и какво бил свършил Костов. Намерете си политически форум!


Хаха, жалко, че пред фактите няма какво да се каже. Мнозинството от хората, а така като гледам и форумците гледат реално на нещата, а те май са, че в ИНФРАСТРУКТУРНО ОТНОШЕНИЕ Правителството наистина е гола вода, затова да броим километри е леко безмислено, но ако на червения електорат му доставя удоволствие - няма лошо, лошото е, че картинката из страната е трагична :)
« Last Edit: 25.06.2009, 01:06:37 by Repcho »

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Г-н Бороспорт, дори и да нямаше корупционни скандали, дори и еврофондовете да не бяха спрени,...

Колкото до Румъния, Букурещ - Констанца е единственото, с което могат да се похвалят от години. Изобщо не е удачен примерът. Интересно като се дават за пример северните съседи, какво могат да отговорят те на тези 140 км от сегашното правителство?

Господин rebelheartous, виж какво ти отговориха всички - ако си обективен, съди това правтелство не по откритите от него, но построени от други километри, а по всички провалени проекти - стотици нереализирани километри магистрали и други пътища и милиарди евро безвъзмедно финансиране, голяча част от които вероятно ще бъдат пропилени завинаги!

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Quote
Хаха, жалко, че пред фактите няма какво да се каже. Мнозинството от хората, а така като гледам и форумците гледат реално на нещата, а те май са, че в ИНФРАСТРУКТУРНО ОТНОШЕНИЕ Правителството наистина е гола вода, затова да броим километри е леко безмислено, но ако на червения електорат му доставя удоволствие - няма лошо, лошото е, че картинката из страната е трагична :)

Нека да голо правителството, пък да си открива отсечки. И нека Костов е великият мислител и икономист с нулева откриваемост на шосета (добре де, май имаше един мижав участък от Хемус). И ако ти, например, гледаш реално нямаше да търсиш под вола теле, а щеше просто тактично да замълчиш пред цифрата 140 или 122 (не ми е толкова важно и отдолу ще ти обясня).

Просто обичам да си служа с факти, а не с въздухарски изпълнения. И държа да отбележа, ако не съм го споменавал тук, че съм симпатизант на НДСВ, а не на БСП. Така че дишай дълбоко!  ;)

Г-н Бороспорт, дори и да нямаше корупционни скандали, дори и еврофондовете да не бяха спрени,...

Колкото до Румъния, Букурещ - Констанца е единственото, с което могат да се похвалят от години. Изобщо не е удачен примерът. Интересно като се дават за пример северните съседи, какво могат да отговорят те на тези 140 км от сегашното правителство?

Господин rebelheartous, виж какво ти отговориха всички - ако си обективен, съди това правтелство не по откритите от него, но построени от други километри, а по всички провалени проекти - стотици нереализирани километри магистрали и други пътища и милиарди евро безвъзмедно финансиране, голяча част от които вероятно ще бъдат пропилени завинаги!

Правителствата се съдят на базата успехи/неуспехи. Двата компонента се неразделни общо взето или поне така е от време оно. В тази тема не коментираме провалени проекти и загубени евра, защото става дума за магистрали. Открити участъци, снимки, видео и т.н. Ако искаш, Владиславе, отвори някаква политическа тема и там ще се включа с отговор.  ;)
« Last Edit: 25.06.2009, 01:18:20 by rebelheartous »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote
Хаха, жалко, че пред фактите няма какво да се каже. Мнозинството от хората, а така като гледам и форумците гледат реално на нещата, а те май са, че в ИНФРАСТРУКТУРНО ОТНОШЕНИЕ Правителството наистина е гола вода, затова да броим километри е леко безмислено, но ако на червения електорат му доставя удоволствие - няма лошо, лошото е, че картинката из страната е трагична :)

Нека да голо правителството, пък да си открива отсечки. И нека Костов е великият мислител и икономист с нулева откриваемост на шосета (добре де, май имаше един мижав участък от Хемус). И ако ти, например, гледаш реално нямаше да търсиш под вола теле, а щеше просто тактично да замълчиш пред цифрата 140 или 122 (не ми е толкова важно и отдолу ще ти обясня).

Просто обичам да си служа с факти, а не с въздухарски изпълнения. И държа да отбележа, ако не съм го споменавал тук, че съм симпатизант на НДСВ, а не на БСП. Така че дишай дълбоко!  ;)


Дишам, дишам, мерси ;) А като си служим с факти, колко километри магистрали бяха започнати за 4 години ? Колко милиарда евро бяха спрени от ЕС за пътища ? Колко провалени проекти има заради некадърно скалъпени и опорочени кръгове? Батко, Братко и т.н., щом си от НДСВ ги знаеш. Факти - факти, дай отговори

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
... Не е удовлетворително, че даже на проектно ниво не се подкараха Оризово-Харманли и Долна Диканя-Дупница. ...

Не че нещо, но работен проект за Долна Диканя - Дупница беше направен през 2007-а.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline prof66

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
не разбирам, при такива унизително ниски нива на строежи на магистрали какво спорите политически по темата кой бил построил повече......

за мен некадърността не е непременно партийно оцветена, нито пък кадърността.

не ме интересува кой колко успял да открадне, докато построил 5 или 10 или 140 км магистрала, интересува ме, че в момента в който се обърне палачинката единственото което се сменя е крадящите субекти и никой не позволява да се въведе система за контрол, която да е ясна и разбираема.....

докато едни псевдоексперти ръсят едни цифри, а други псевдоексперти ръсят други цифри, ще се дърлим политически и магистралите ще са все на хартия....

а пропо, за същото време държавна фирма, крадяща пари от евросъюза, три пъти сметила управителния си съвет от новодемократи на социалисти и пак на новодемократи, успя да строи средно по 150-160 км магистрала годишно, и е доста приятно всеки път като ходиш на море да откриваш че не е необходимо да въритиш по 200км планински проходи, а са заменени със 80 км участък нова магистрала, например.....

но там като крадат европейски пари не ходат да се топят един друг в европа, щот знаят - ако сецне кранчето спира за всички, а не само за политическия ти опонент.....

майтапи....

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
1. И нека Костов е великият мислител и икономист с нулева откриваемост на шосета (добре де, май имаше един мижав участък от Хемус). И ако ти, например, гледаш реално нямаше да търсиш под вола теле, а щеше просто тактично да замълчиш пред цифрата 140 или 122 (не ми е толкова важно и отдолу ще ти обясня).

2. Просто обичам да си служа с факти, а не с въздухарски изпълнения. И държа да отбележа, ако не съм го споменавал тук, че съм симпатизант на НДСВ, а не на БСП. Така че дишай дълбоко!
1. Нека си припомним, че Костов застъпи на власт при заплати 10 долара и пенсии 5 долара. Тогава магистралите нямаше как да са основен приоритет - беше въпрос на оцеляване за голяма част от хората. Пък и еврокранчето беше с мноооого по-малък дебит.
2. Ами щом си от НДСВ, тогава следва да те попитаме за още един неудобен въпрос - министър Церовски.

Но едва ли това е най-важното. За провал на инфраструктурни проекти бих упреквал както БСП, така НДСВ, ГЕРБ и който и да е. Това е НАЦИОНАЛЕН, а не партиен приоритет, както Проф66 отбеляза.

Не си мислете, че Strabag и другите играчи са света вода ненапита. Не си мислете, че в Германия не завличат еврофондовете. Но не може да се краде 90%!

Един показателен малък пример от уличката на нашата фирма - Стара планина - района на ИСУЛ. В началото на годината тя си имаше съвсем добро улично осветление и равни тротоари. Бордюрите са толкова високи, че на тротоарите никога нищо не се е качвало, даже и джип.
Етап 1. Подреждат колчета, ограничаващи паркирането. Резултат: Допреки паркираха 0 коли на тротоара, сега също са 0. С единствената разлика, че паркиращите на улицата се затрудняват да отворят вратите си от колчетата и паркират по-навътре.
Етап 2. Изцяло се сменят уличните стълбове с нови, като съответно бившите равни тротоари са прокопани за кабели. Резултат: Прахоляк по тротоара, все същото осветление, тротоарите са с 5 пръста строителни материали.
Етап 3. Тотална подмяна на тротоарните плочки. Резултат - тротоарите стават точно толкова равни, както преди етап 2. Но пък колчетата от Етап 1 се разместват.
В крайна сметка имаме немалка инвестиция без никаква нужда. А в същото време има редица места с лошо осветление, с претъпкани от коли тротоари.
Та това за ефективността на еврофондовете.

По Re:TV цитират анализи на мастити икономисти, като мнението е, че при задълбочаваща се криза строеж на АЕЦ Белене е финансова авантюра и едва ли не единственото вярно решение за държавни инвестиции е инфраструктурата (магистрали, жп линии, мостове, метротрасета, подвижен състав и т.н.).

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Господин rebelheartous, виж какво ти отговориха всички - ако си обективен, съди това правтелство не по откритите от него, но построени от други километри, а по всички провалени проекти - стотици нереализирани километри магистрали и други пътища и милиарди евро безвъзмедно финансиране, голяча част от които вероятно ще бъдат пропилени завинаги!

Господин rebelheartous постъпва като всеки друг нагъл лъжец – залива хващащия го
натясно с куп несвързаности, бълвайки фалшива контраинформация и т.н.
« Last Edit: 25.06.2009, 13:17:38 by naster1 »

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile


Нека да голо правителството, пък да си открива отсечки. И нека Костов е великият мислител и икономист с нулева откриваемост на шосета (добре де, май имаше един мижав участък от Хемус). И ако ти, например, гледаш реално нямаше да търсиш под вола теле, а щеше просто тактично да замълчиш пред цифрата 140 или 122 (не ми е толкова важно и отдолу ще ти обясня).

Просто обичам да си служа с факти, а не с въздухарски изпълнения. И държа да отбележа, ако не съм го споменавал тук, че съм симпатизант на НДСВ, а не на БСП. Така че дишай дълбоко!  ;)


Правителствата се съдят на базата успехи/неуспехи. Двата компонента се неразделни общо взето или поне така е от време оно. В тази тема не коментираме провалени проекти и загубени евра, защото става дума за магистрали. Открити участъци, снимки, видео и т.н. Ако искаш, Владиславе, отвори някаква политическа тема и там ще се включа с отговор.  ;)

Абе дишам, дишам, ама все пак не разбирам за какво се бориш. Казваш правителствата се съдят на база успехи/неуспехи. Съгласен съм. Да погледнем сегашното правителство. Да приемем, че е открило 140км магистрали (дори и това не е така, но халал да им е). Хубаво! Плюс! Какъв е приносът на правителството обаче: еми Премиерът се е вдигнал до км Х на магистралата и е участвал в пищна церемония по откриването. Какъв друг принос обаче има към строителството на магистрали: ами почти никакъв: както се спомена единственото направено е да се избере изпълнител за Люлин и виждаме какъв е резултатът.

Така че и моят съвет към теб е: когато мериш, мери с един аршин, защото ако проектите не бяха започнати по времето на предишните правителства, сегашното щеше да открие не 140км, ами 0. А тъй като и започна работа по 0, мисля че няма какво повече да коментираме.

А и малко офф-топик по въпроса за корупцията: про е прав - навсякъде я има. Но в Европа се краде и с мярка. Докато при това правителство мярка нямаше: затова и всички западни медии когато споменават България, винаги говорят за корупция!

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Прав си Благуне,

Корупция в пътното строителство в някаква степен има и в Хърватска, която си давал за пример, но там все пак строят магистрали и то със завидно темпо и качество! А тук ...

Предпочитам да имам нещо готово, вместо празни обещания, но обещания и резултати на парче или на първи слой асфалт водещи до нищото са ми също толкова неприятни. Защо няма достатъчно политици, които да искат хем да крадат, хем да си харчат парите после в нормална държава: т.е. крадете ама свършете нещо и за хората. Ей това ми е мечтата. Да виждам хора, които работят със стратегия и в перспектива.

Простете ми ама изобщо не ги виждам сред тези, които ми сочат като успешни примери тука някои хора ...