1. И нека Костов е великият мислител и икономист с нулева откриваемост на шосета (добре де, май имаше един мижав участък от Хемус). И ако ти, например, гледаш реално нямаше да търсиш под вола теле, а щеше просто тактично да замълчиш пред цифрата 140 или 122 (не ми е толкова важно и отдолу ще ти обясня).
2. Просто обичам да си служа с факти, а не с въздухарски изпълнения. И държа да отбележа, ако не съм го споменавал тук, че съм симпатизант на НДСВ, а не на БСП. Така че дишай дълбоко!
1. Нека си припомним, че Костов застъпи на власт при заплати 10 долара и пенсии 5 долара. Тогава магистралите нямаше как да са основен приоритет - беше въпрос на оцеляване за голяма част от хората. Пък и еврокранчето беше с мноооого по-малък дебит.
2. Ами щом си от НДСВ, тогава следва да те попитаме за още един неудобен въпрос - министър Церовски.
Но едва ли това е най-важното. За провал на инфраструктурни проекти бих упреквал както БСП, така НДСВ, ГЕРБ и който и да е. Това е НАЦИОНАЛЕН, а не партиен приоритет, както Проф66 отбеляза.
Не си мислете, че Strabag и другите играчи са света вода ненапита. Не си мислете, че в Германия не завличат еврофондовете. Но не може да се краде 90%!
Един показателен малък пример от уличката на нашата фирма - Стара планина - района на ИСУЛ. В началото на годината тя си имаше съвсем добро улично осветление и равни тротоари. Бордюрите са толкова високи, че на тротоарите никога нищо не се е качвало, даже и джип.
Етап 1. Подреждат колчета, ограничаващи паркирането. Резултат: Допреки паркираха 0 коли на тротоара, сега също са 0. С единствената разлика, че паркиращите на улицата се затрудняват да отворят вратите си от колчетата и паркират по-навътре.
Етап 2. Изцяло се сменят уличните стълбове с нови, като съответно бившите равни тротоари са прокопани за кабели. Резултат: Прахоляк по тротоара, все същото осветление, тротоарите са с 5 пръста строителни материали.
Етап 3. Тотална подмяна на тротоарните плочки. Резултат - тротоарите стават точно толкова равни, както преди етап 2. Но пък колчетата от Етап 1 се разместват.
В крайна сметка имаме немалка инвестиция без никаква нужда. А в същото време има редица места с лошо осветление, с претъпкани от коли тротоари.
Та това за ефективността на еврофондовете.
По Re:TV цитират анализи на мастити икономисти, като мнението е, че при задълбочаваща се криза строеж на АЕЦ Белене е финансова авантюра и едва ли не единственото вярно решение за държавни инвестиции е инфраструктурата (магистрали, жп линии, мостове, метротрасета, подвижен състав и т.н.).