Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417900 times)

Offline Drafter

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
    • Email
Quote
Магистралите "Тракия", "Люлин" и "Марица" ще бъдат завършени в рамките на този мандат, заяви пред Би Ти Ви експертът на ГЕРБ в областта на регионалното развитие Росен Плевнелиев.
Нека документираме това обещание и отбележим, че го слушаме вече трети мандат. Искрено се надявам да се сбъдне - това вързва в кърпа втори мандат!

Харесва ми, че обещанието е напълно реалистично. Нека си спомним как Н. Василев през 2001г. обещаваше магистрала "Струма" до 2004г. и фантастичните обещания на Гагаузов за какви ли не магистрали

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Присъединявам се, важно е да се обещават възможни неща. Това е крачка към успешната работа по изпълнението на обещанията. Искам само да допълня, че от Бойко сме чували също много обещания, чието изпълнение не е започнало. И никой не го пита защо.
« Last Edit: 09.07.2009, 11:31:30 by Vladislav »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Имайте предвид, че много обещани пътни артерии не стават в София, заради безкрайните дела със собствениците на терените, а не поради липса на желание в Бойко да направи един или друг булевард. Разбира се това не извинява говоренето и изобщо стила, при който се казва какво ще да се изгради, а не какво може да с еизгради, ако собственици и община се разберат, за да няма после извинения само, а да е ясноо от самото началоо ако не стане, защо не става.
Та същото и с магистралите сега :)
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
А Хемус някога ще се построи ли? :angry:
По-рано в темата сме обсъждали приоритетите в магистралната програма. Практически няма шанс да получим за нея еврофинансиране, поне за периода до 2013 г.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
И ломското шосе от околовръстното до Костинброд е четирилентов, и пътят Бургаз - Дюни и Казанлък-Тулово и транзитният в Благоевград, който в бъдеще може спокойно да е  част от АМ Струма,Яна -София, и Мездра-Враца и много други, дори второкласни, третокласни и тн също са такива

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И ломското шосе от околовръстното до Костинброд е четирилентов, и пътят Бургаз - Дюни и Казанлък-Тулово и транзитният в Благоевград, който в бъдеще може спокойно да е  част от АМ Струма,Яна -София, и Мездра-Враца и много други, дори второкласни, третокласни и тн също са такива
Tези трябва да се водят автомобилни пътища. Магистралата освен разделителната ивица, отговаря и на още условия- аврийни ленти, надлъжния профил има максимални криви и наклони, които не са толкова строги за по-ниските класове. В щирината на лентата над 80 км/ч е минимум 3,75 и сигурно още други неща има. ЛГ навярно би могъл да каже много по- акуратно.

В България има магистрали- смятахме ги, около 400 километра са.

И не е толкова нападка, но наистина изумление от непознаването на магистралата от по-обикновенните пътища. Въпросът беше кога ще я има тази магистрала там, а не че вече я има и затова се използва думата.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Tези трябва да се водят автомобилни пътища.
В нашата практика и ЗДвП много рехаво е застъпена категорията "автомобилен път", означен с долния знак. Повече ми харества дефиницията "скоростен път" - Schnellstrasse, нем., Hitra Cesta - слов., хърв.  Практикува се както за път с 2 платна по 2 ленти, така и за широк двулентов път. Ограниченията са диференцирани спрямо тези по обикновените пътища и магистралите - 100 или 110 км/ч. В Германия са си практически магистрали и нямат ограничение, подобно на магистралите.

Официално означен такъв път съм виждал единствено на Перник-Долна Диканя. В нашия ЗДвП "автомобилният път" се таксува като обикновен с ограничение 90 км/ч. Излишно е да споменавам, че това ограничение е абсолютно пресилено - май не е приет като автомагистрала заради недовършени неща - огради, мрежи или подобно нещо.


Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
също така голям участък от пътя между Плевен и Зл. Панега е с такъв статут, доколкото знам автомобилния път е с изисквания като магистрала но при ограничение 90 км/ч
« Last Edit: 11.07.2009, 06:25:26 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Дарик радио, „Седмицата”
11 юли 2009

Водещ: Къде в дневния ви ред е стартът на строителството на магистрали?
Бойко Борисов: За съжаление, „Тракия” още се чудят, представяте ли си, това като го разбрах, дали да е от бюджета, дали да е по оперативна програма, дали да е концесия. Те още се чудят. Няма проекти.

Водещ: А вие какъв отговор имате на това, дето те се чудят?
Бойко Борисов: Незабавно, още първата седмица Агенция „Пътища” при мен с проектите, с конкурсите, гарантирано финансиране, в момента, в мига, в който проведем търга и конкурсите, започване на трите лота на магистрала „Тракия”.

Водещ: Веднага обявявате търгове за магистрала „Тракия”, това казвате?
Бойко Борисов: Незабавно, и то аз още вчера съм разговарял с тях. Естествено, пълен /.../ на „Люлин”, за да се върже с Околовръстното и Перник, задължително „Марица”. Там ще е сравнително по-лесно и бързо и се надявам в рамките дори на края на годината-началото на другата да стане и това е мечтата ми – „Тракия” да бъде вързана с Бургас-Варна.

Водещ: Т.е. „Черно море”?
Бойко Борисов: „Черно море”. И всичките ми усилия в Брюксел ще бъдат в тази посока.

Водещ: Това във времето как го виждате?
Бойко Борисов: Пътят Търново, защото за „Хемус”, нали знам, че във Варна това е много чакан отговор, за съжаление, София-Търново е много натоварен пътят, Търново-Шумен – много слабо натоварен пътят. И ако се даде цялата магистрала на концесия, няма... някъде между 80 и 100 млн. евро на година държавата трябва да добавя за „Хемус”. Затова аз съм възложил да ми проверят дали е възможно София-Търново да я пуснем на концесия. Шумен-Варна я има. А между Търново и Шумен да почне държавата да изгражда на няколко лота, вярно, бавно ще стане, но почнем ли, в една такава посока, ще стане като метрото – ето, три-четири години се изтърколиха бързо и сега, в началото на септември, ще имаме от „Обеля” до „Младост” метро.

Водещ: София-Търново идеята ви е, че ще бъде натоварена магистрала заради връзката с Русе?
Бойко Борисов: Тя и сега е натоварена и може да издържи до концесионен договор. Цялата магистрала не може да издържи, тъй като от Търново до Шумен е малко натоварването.

Водещ: Това във времето как го виждате, обаче – за „Тракия” и връзката с „Черно море” до Варна?
Бойко Борисов: Незабавно. Тя трябва да тръгне веднага по оперативна програма и с Брюксел ще говорим за финансирането.
« Last Edit: 11.07.2009, 19:57:08 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Водещ: София-Търново идеята ви е, че ще бъде натоварена магистрала заради връзката с Русе?
Бойко Борисов: Тя и сега е натоварена и може да издържи до концесионен договор.
Явно се разчита да се изтегли трафика от двата лъча София-Търново и София-Плевен-Русе. По последните проекти АМ Хемус ще пресича Русе-Търново някъде между Поликраище и Крушето - около 15 км северно от Търново. Но за да се дръпне трафика и от двата пътя, ще трябва Русе-Търново да се изгради като 4-лентов.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Не е ли по-добре, с оглед голямото натоварване, Търново-Русе (по-точно от 'Хемус' при Търново до Русе) да е магистрала? Всъщност как се решава, какви са критериите, при определянето дали един път да е магистрала или 4-лентов само?
« Last Edit: 12.07.2009, 02:00:00 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Не само Търново-Русе, ами целия участък Русе-Димитровград-Свиленград/Маказа трябва да е магистрала като част от 9ти паневропейски транспортен коридор, който ще става все по-важен и входно-изходната врата на Източна Европа към Африка и Азия.

До колкото си спомням, има такъв проект за панчерноморска магистрала - дори сме го коментирали в този форум...Има и споразумение с конкретни срокове даже...Но едва ли ще стане преди 2020 г....

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не е ли по-добре, с оглед голямото натоварване, Търново-Русе (по-точно от 'Хемус' при Търново до Русе) да е магистрала? Всъщност как се решава, какви са критериите, при определянето дали един път да е магистрала или 4-лентов само?
Обективните критерии са наличните средства за инвестиции в строителството, голям пътникопоток, аварии и катастрофи... Но дефакто критериите са много различни. Има приоритетен магистрален пръстен, още от времето на комунизма, който е до под кривата круша, а на колко други спрягани магистрали станахме свидетели и повечето са до никъде. Иначе след като направят Тракия, Хемус, Марица, Черно море и Струма, естествено спрямо и равитието- демографско и икономическо на страната ще се мисли и за други места, където има нужда. Но не ми се ще да правя прогноза какво ще е състоянието към 2050-60 година.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
difian принципно си прав, но магистралния пръстен София-Бургас-Варна-София, ако обслужва предимно националните нужди - всички останали магистрали проектирани или построени - ще и обслужват международния трафик. Все пак Харманли и Свиленград не са демографско "цъфнали" нито могат да генерират сериозен трафик за магистрала, но АМ Марица ще е най-натоварената магистрала (след АМ Люлин може би, но там имаме много градски трафик (София-Перник) в Югоизточна Европа. Да не забравяме някои факти, че България е една от страните в света с най-ключово географско положение и не случайно ГКПП Капитан Андреево е вторият по натовареност ГКПП в света !! (Невероятно, но факт). :)

Т.е. специално за България - не трябва чак толкова много да се отчитат демографските нужди, колкото потенциалния поток и как да печелим от това. Т.е. държавни магистрали на коцесия, чийто тол-такси да постъпват пряко в републиканския бюджет. От таксите на едни бъдещи такива пътни и жп магистрали - България може да си докарва 1 млрд долара само от такси....А потенциала е дори много по-голям...

Някои говорят за туризъм, земеделие и пр. - но подценяваме транспорта като пряк ресурс за формиране на БВП. Капиталоемък отрасъл е, но пък възвращаемостта може да бъде огромна, ако има условия за това. В България има - да видим можем ли да ги използваме...


Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
...
Е аз затова съм споменал и остасналите магистрали. Но имах предвид навремето кои са били приоритет, и докъде сме стигнали в осъществяването му. Та условията са много- свързани с промишлеността, туризма, връзка между ключови градове, дори скоро говорихме за евентуална писта за Ф1 и необходимостта от магистрална връзка.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Ясно е, кои магистрали са с предимство. Питах по принцип. И ако седнат да правят пътя от 'Хемус' до Русе 4-лентов, да го правят така, че да може след време да се трансформира в магистрала. Това ми беше идеята. която с оглед 'Дунав мост 2', може би би била валидна и за 'Хемус'-Видин...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ясно е, кои магистрали са с предимство. Питах по принцип. И ако седнат да правят пътя от 'Хемус' до Русе 4-лентов, да го правят така, че да може след време да се трансформира в магистрала. Това ми беше идеята. която с оглед 'Дунав мост 2', може би би била валидна и за 'Хемус'-Видин...
Тя тази граница би била минимална. Ако са спазени улсовията, единствената разлика би била липсата на аварийна лента, която биха добавили в последствие. В практиката, обикновенно като подготвят път за магистрала, но не го изграждат цялостно, правят само едното платно, което е двупосочно, а после до него изграждат другото- А2 в Словения, нашата Марица. Но между 2х2 и магистрала разликите биха били минимални, че да не си довършат работата.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Ясно е, кои магистрали са с предимство. Питах по принцип. И ако седнат да правят пътя от 'Хемус' до Русе 4-лентов, да го правят така, че да може след време да се трансформира в магистрала. Това ми беше идеята. която с оглед 'Дунав мост 2', може би би била валидна и за 'Хемус'-Видин...
Тя тази граница би била минимална. Ако са спазени улсовията, единствената разлика би била липсата на аварийна лента, която биха добавили в последствие. В практиката, обикновенно като подготвят път за магистрала, но не го изграждат цялостно, правят само едното платно, което е двупосочно, а после до него изграждат другото- А2 в Словения, нашата Марица. Но между 2х2 и магистрала разликите биха били минимални, че да не си довършат работата.

Едно време може и да са били минимални, в момента това означава много допълнителни отчуждения, което е едно от нещата (ако оставим настрана нагласените търгове), които най-много бавят изпълнението.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Едно време може и да са били минимални, в момента това означава много допълнителни отчуждения, което е едно от нещата (ако оставим настрана нагласените търгове), които най-много бавят изпълнението.
Говорим струва ли си да направят сега и трите ленти в посока, или да пристрояват третата в бъдещето... Няма смисъл в това.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Едно време може и да са били минимални, в момента това означава много допълнителни отчуждения, което е едно от нещата (ако оставим настрана нагласените търгове), които най-много бавят изпълнението.
Говорим струва ли си да направят сега и трите ленти в посока, или да пристрояват третата в бъдещето... Няма смисъл в това.

Тоест сега да се направи един много широк банкет и в бъдеще само да се изгребе настилката му и да се направи нова? Не виждам особен смисъл, няма да се спести много.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.