Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417968 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А въпросните все пак са двупосочни? Т.е. може да се слезе от главния на малкия път?
По-важният път минава безконфликтно отдолу, четирите страни на ромба(диаманта) са връзките му с по-маловажния път. Тези връзки не са безконфликтни и има пресичания. Даде се примера със Симеоновско шосе- наистина доста удачен. Данаил Николаев и Цар Борис 3, гара Подуене, Славеиков и Витошка- също са варианти на същото, но в специфична урбанизирана среда.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не мога да се сетя гореизброените кръстовища как изглеждат, затова ще попитам кръстовището на Цариградско Шосе и Яворов диамант ли е?
Не, то е вариант на детелина, с дадено предимство на посоката Плиска-Телевизионна кула!
Ето нагледно за диаманта:
http://en.wikipedia.org/wiki/Diamond_interchange
Някъде имаше хубави схеми на трите основни вида пътни възли- тромпет, диамант и детелина, но сега не ги намерих. На тяхна база и спрямо условията и нуждите има хиледи възможни разновидности и смесени варианти.
« Last Edit: 03.08.2009, 13:37:49 by difian »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Ето ви снимки на пътни възли тип 'спагети'  :D
http://showbg.blogspot.com/2008/12/blog-post_10.html
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ето ви снимки на пътни възли тип 'спагети'  :D
http://showbg.blogspot.com/2008/12/blog-post_10.html
Недостатъкът на детелините е въртенето на 270 градуса за ляв завой. Това въртене гълта много терен. Затова се правят "спагети" за невралгични леви завои.
Такова е положението на Цариградско/Яворов, където евентуален 4-ти лист на детелината би изял част от квартала около "Феята".
Такъв образец, макар и опростен, ще е България/Гешов.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Недостатъкът на детелините е въртенето на 270 градуса за ляв завой. Това въртене гълта много терен. Затова се правят "спагети" за невралгични леви завои.
Такова е положението на Цариградско/Яворов, където евентуален 4-ти лист на детелината би изял част от квартала около "Феята".
Такъв образец, макар и опростен, ще е България/Гешов.
Завоите са и по-плавни, което осигурява и по-висока скорост. Но стават много нивата едно над друго, и това оскъпява строежа.
За "Алея Яворов" наред с очевидната липса на място, преподавател на лекция ни беше казал, че било и правителствено трасе и затова са направили посоката Плиска-ТВ кула по този начин. За това не се бях замислял и наистина виждах проблема единствено в наклона и липсата на пространство.
« Last Edit: 03.08.2009, 21:10:18 by difian »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Quote
Магистралите “Тракия”, “Люлин” и “Марица” ще бъдат построени до края на мандата на правителството. В същото време ще започне и работата по аутобаните “Струма” и “Хемус”. Това обеща новият министър на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев по време на церемонията по предаването на управлението в ресорното му ведомство...

http://www.stroitelstvoimoti.com/index.php?lang_id=1&prm=news&rub_id=3&news_id=5836&from=home%22
« Last Edit: 04.08.2009, 10:11:16 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
За "Люлин", "Марица" и "Тракия" казахте, че са приоритети. А "Струма", "Хемус", "Рила" и "Черно море"?

- Надявам се в скоро време от гледна точка на европейските ни партньори да обявим пробив на поне едната от тези две магистрали - "Рила" и "Черно море". Считам, че "Черно море" е много важна, може да се превърне в приоритет. Може да се окаже, че е спасителният вариант хората от София да стигнат до Варна през "Тракия" и след това по "Черно море".

Магистрала "Хемус" доста проблематична и не е част от европейски коридор. Трудно е в България да се разработи успешен модел за концесиониране на магистрала, която ще бъде толкова скъпа - 1.5-1.6 млрд. евро.

В антикризисната програма ще обявим мерки за "Струма" - по-реално е търговете за двата лота да бъдат през втората половина на следващата година. Спешно ще стартира проектирането й в зоната между Благоевград и Сандански.

Поставили сме си за цел до края на годината да има избран изпълнител за два или три лота на магистрала "Тракия".

http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=768018&p=0#addcomment

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
Кръговата магистрала около Черно море отново на дневен ред
 
20 Август 2009

 
 
Руският премиер Владимир Путин одобри днес меморандум за разбирателство в областта на координирани действия за развитие на кръгова магистрала около Черно море, чиято обща дължина ще е 7 хил. км, предаде РИА Новости.

Основният маршрут на магистралата и нейните съединения ще преминават през градовете на Турция, Грузия, Армения, Азърбейджан, Русия, Украйна, Молдавия, Румъния, България, Сърбия, Албания и Гърция. Както е известно, планът за изграждане на магистралата бе предложен от Русия през 2006 г. и предстои да бъде одобрен от още 3 страни от общо 12-те участници в проекта.

Част от кръговата магистрала е българската АМ „Черно море”, а тя пък е част от Трансевропейския транспортен коридор 8 (Дурас - Тирана - Скопие - София - Бургас - Варна)., залегнали приоритетно в Националната стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата до 2015 г. Предишното правителство реши, че черноморската магистрала ще се строи чрез концесия, но заради доказано малкия за потенциалните концесионери трафик отложи проекта за 2017 г.

Руснаците очевидно актуализират проекта. Миналата седмица в руската Дума е внесен законопроект за ратификация на меморандума, който предвижда решаване на проблема с унифицирането на организационни, правови и икономически механизми за реализация на проекта и освен това има контролни функции.

Общата стойност на проекта за кръговата магистрала се оценява на 1 млрд. долара.

Меморандумът ще действа 10 г. от влизането му в сила и автоматично ще се продължава с 5 г., ако 2/3 от участващите страни не поискат прекратяването му поне година преди изтичането на поредния срок.
 

Източник: INSURANCE.BG

http://stroitelstvo.bg/news.php?m=details&id=25927

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Тази панчерноморската магистрала не трябваше ли през България да минава от Русе през Стара Загора и Димитроврад ?

По принцип, да.  :)


Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Статистиката от таблицата кърти. Колкото и да ми е неприятно и трябва да призная че сме на дъното по всякакви индекси.  :(
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Имайки предвид източника, съмненията не са лишени от основание предполагам.

Източникът е Евростат Transparency International, какво по-достоверно. Вярно е че в подобни статистики манипулация или грешки от недоглеждане не са изключени.
Мене примерно ме съмнява информацията че Словакия е по-корумпирана от България.

таблица

интересно, само на мен ли ми се струва тази таблица манипулирана?
например ми липсва гърция....

Тебе какво те притеснява. В таблицата не липсва само Гърция, от страните членки на ЕС липсват Латвия, Малта със сигурност има и още
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
  Министър Плевнелиев пред Ройтерс: Ще изградим 200 км магистрали

31.08.2009

Строителство.инфо


България планира да построи три автомагистрали през следващите четири години, за да прекрати географската си изолация и да съживи свиващата се икономика.

Това заявява министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев в интервю за Ройтерс.
Quote

Междувременно от Министерски съвет съобщиха, че премиерът Бойко Борисов е сформирал междуведомствена работна група за автомагистралите "Тракия", "Марица" и "Люлин".

Тя трябва да осигури координацията при изпълнението на законоустановените процедури, необходими за стартирането на строителните работи по трите инфраструктурни обекта.

Групата е председателствана от заместник-министрите на регионалното развитие и благоустройството Георги Прегьов и Екатерина Захариева.
Заместник-председател е шефът на НАПИ Димитър Иванов, а членове са неговите заместници Божидар Йотов и Клаус Щоле, както и експерти от отделните ведомства

Новото десноцентристко правителство наследи занемарена инфраструктура заради години на корупция, политически спорове и лошо управление, отбелязва агенцията. Брюксел вече замрази финансова помощ от стотици милиони заради опасения, свързани с корупцията и неефективната съдебна система.

"България е наричана най-корумпираната държава в ЕС. Тя високомерно отказваше да вземе каквито и да било мерки. Докато не се направят тези промени, няма да има никакви фондове от ЕС", посочва българският министър в интервюто, цитирано от БТА.

Плевнелиев изтъква, че мерките за подобряване на прозрачността и блокиране на политическата намеса в обществените доставки ще осигурят финансова помощ от 900 млн. евро за изграждане около 200 км автомагистрали по три маршрута до 2013 година.

http://www.stroitelstvo.info/foreignmedia/2009/08/31/776989_ministur_plevneliev_pred_roiters_shte_izgradim_200_km/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Какъв е този Клаус Щоле от поредния цитат на Слимарков!? Има ли право даназначаваме чужденци на високи постове в българската администрация!!??

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Какъв е този Клаус Щоле от поредния цитат на Слимарков!? Има ли право даназначаваме чужденци на високи постове в българската администрация!!??

Ами явно има. Това е доказателството. ;)

Още по темата:

Quote
Специално звено ще контролира строежа на магистралите "Тракия", Марица" и "Люлин"

От Панайот Ангарев


Quote



Магистрала "Тракия" трябва да бъде завършена до 2012 г.

Фотограф: Анелия Николова 

Аутобанът до Бургас може да бъде завършен до 2012 г.

Премиерът Бойко Борисов издаде днес заповед за създаване на междуведомствена работна група за изграждането на автомагистралите "Тракия", Марица" и "Люлин". Тя трябва да осигури координацията при изпълнението на законоустановените процедури, необходими за стартирането на строителните работи по трите инфраструктурни обекта, съобщиха от правителствената информационна служба.

Съпредседатели на междуведомствената работна група са заместник-министрите на регионалното развитие и благоустройството Георги Прегьов и Екатерина Захариева. Заместник-председател е изпълнителният директор на Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) Димитър Иванов, а членове са заместник-изпълнителните директори на пътната агенция Божидар Йотов и Клаус Щоле, както и експерти от отделните ведомства.

В интервю в последния брой на "Капитал" директорът на НАПИ Димитър Иванов съобщи, че е възможно до средата на 2012 г. да бъде довършена магистрала "Тракия". През 2010 г. ще се проведат търговете за трите лота на "Марица", а магистралата най-вероятно ще е готова до 2013 г. "Люлин" трябва да е готова до 2010 г., но засега има сериозно забавяне по проекта и са готови само 5 от 19-километровата отсечка.

http://capital.bg/show.php?storyid=776994

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Има ли право даназначаваме чужденци на високи постове в българската администрация!!??

При всички положения това би било добър сигнал за Брюксел и най-вече за очакваното финансиране от там. А друг е въпроса каква точно ще я върши този.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
Магистралите у нас ще се строят само от фирми с опит в пътното строителство


Тръжните условия, по които ще се провеждат търговете за изграждане на шосета, са почти готови и ще бъдат изпратени за съгласуване с Брюксел. Магистрали у нас ще могат да строят всички компании, които са изграждали такива през последните 5 години. Българските компании, които нямат достатъчно опит, могат да участват в конкурсите заедно с чужди и постепенно ще се сдобият с такъв.

Новият закон за пътищата позиционира агенцията там, където й е мястото - в строителното министерство. Създаваме работна група "Автомагистрали", където ще се съберат представители на всички ведомства и ще работят в екип. Вместо да си разменяме преписки и да забавяме работата, ще седнем на една маса, ще си говорим и ще вземаме бързо решения.


31 август 2009 - в. Стандарт

http://www.comfort.bg/bg/новини/view/4757.html

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
Премиерът форсира изграждането на три магистрали

01.09.2009




Премиерът Бойко Борисов сформира междуведомствена работна група за автомагистралите „Тракия", "Марица" и „Люлин", съобщи пресцентърът на правитеството. Тя трябва да осигури координацията при изпълнението на законоустановените процедури, необходими за стартирането на строителните работи по трите инфраструктурни обекта.

Съпредседатели на междуведомствената работна група са заместник-министрите на регионалното развитие и благоустройството Георги Прегьов и Екатерина Захариева. Заместник-председател е изпълнителният директор на Национална агенция „Пътна инфраструктура" (НАПИ) Димитър Иванов, а членове са заместник-изпълнителните директори на НАПИ Божидар Йотов и Клаус Щоле, както и експерти от отделните ведомства.

http://money.ibox.bg/news/id_594137544

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Не мога да разбера защо тенденциозно се заобикаля северна България. София - Търново - Варна и Русе - Варна са задължителни. Също между Търново и Русе трябва да има поне 4-лентов път, за да е бърза връзката Букурещ - София.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Всичко е много просто, но не е за прости хора. (тук не визирам никого конкретно) :D

Разделям мнението ми на 2 части:

1. Европейска гледна точка.

Който плаща, избира музиката. Нали така?  :rolleyes:

Щом ЕС плаща, то той избира, кои транспортни коридори ще станат автомагистрали с парите.

Естествено за ЕС по-важни са Общоевропейските транспортни коридори, а не например междуселските пътища.

2. Републиканска гледна точка.

Градовете Пловдив, Стара Загора, Сливен и Бургас (всички над 100 хил. жители) трябва да имат автомагистрална връзка с Варна приоритетно преди селищата в Северна България разположени по АМ Хемус, от които само един град има 100 хил. жители (Плевен).
« Last Edit: 06.09.2009, 17:31:19 by slimarkov »