Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417892 times)

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Явно пропускаш град Русе! А връзките на Румъния през Русе за Варна, Велико Търново, Плевен, София и Стара Загора са дори значително по-важни!

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Не пропускам нищо.

Русе не е на АМ Хемус, макар и трафикът от и към Русе да е много важен.

Аз съм го взел предвид и него. Определено Русе-Велико Търново трябва да е автомагистрала.

Не забравяйте, че коридор номер 8 минава през БЮРМ и Албания, така че трафикът по него е и международен.  :)
« Last Edit: 06.09.2009, 18:26:33 by slimarkov »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Туй с т.нар. коридор 8 е дрън-дрън-ярина. След окончателното завършване на Виа Егнатия (Александруполис-Солун-Игуменица) всякакви приказки за коридор 8 са предимно за предизборна консумация в Албания, БЮРМ и България. Трафикът Дуръс-Тирана-Скопие-София-Бургас е смешен (не броя вътрешнонационалните на трите държави).
Всъщност албанците са най-активни, но не защото искат да свържат Дуръс с Бургас, а с Кукъс и оттам - с Косово и с албанизираната Западна Македония.
Докато трафикът от 22-милионна Румъния, членка на ЕС, към гръцките и българските морски курорти е хиляди пъти по-сериозен от 20-тината шиптари дневно, преминаващи през Гюешево. Като добавим сериозният товарен трафик север-юг (даже след пускането на Дунавмост-2 и, дай Боже, на Дунавмост-3), няма никакъв резон за сериозна асиметрия Северна/Южна България.
Ние много добре знаем, че Стара Загора е галактически център на Вселената от 8 милиона години :D :D :D, но все пак икономическите показатели решават магистралите.
« Last Edit: 07.09.2009, 15:08:51 by blagun »

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Не мога да разбера защо тенденциозно се заобикаля северна България. София - Търново - Варна и Русе - Варна са задължителни. Също между Търново и Русе трябва да има поне 4-лентов път, за да е бърза връзката Букурещ - София.

Лека шегичка, но решението е просто - Централна Северна България(не само Плевен, но и Шумен, Русе и Триградието са с над 100хил. души население) обявява независимост и става южна провинция на Румъния :) Ех какви магистрaли ще строим тогава предвид близостта до 3 милионния метрополис Букурещ  :D

« Last Edit: 07.09.2009, 15:10:48 by naster1 »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Не се радвай много, румънците също не са много по строежа на магистрали. Виж, ако Южна България стане Източна Румелия, демек турски вилает, успехът е в кърпа (пардон чалма) вързан!

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Ние много добре знаем, че Стара Загора е галактически център на Вселената от 8 милиона години...

Мисля, че модераторите не трябва да толерират опити за обида на регионална основа.

Поне така пише в условията за членство във форума.  :rolleyes:

Предлагам диалог с добър тон, доводи и добри привички.


... но все пак икономическите показатели решават магистралите.

Именно поради икономическите показатели се строят и ще се строят автомагистрали предимно в Южна България.

Правителството вече обяви 3 приоритетни такива (АМ Люлин, АМ Тракия и АМ Марица), като всички те са в Южна България.

Другите 2 за които се заговори, че ще са следващите са АМ Струма и АМ Черно море, а те също са в Южна България, което доказва/обосновава моето мнение, а оборва твоето напълно.  :D

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
След като установихме разликите между Северна и Южна България - нека сега да установим и тези между Западна и Източна. Защо точно на Северна и Южна разделихте страната ? Ако съдим по говора - има 2 основни групи диалекти в България - източнобългарски и западнобългарски.

Нека да обсъдим магистралите в Западна и Източна България и да видим дали има дискриминация ?

Нека после по друг географски признак - планинска и равнинна територия...И да обсъдим резултатите и причините...

Много неползотворни дискусии се раждат с това деление на страната...

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Ще си поговорим пак догодина по това време, даже ако искате и 2011 по това време да видим сметките къде ще излязат. Че ги няма изхвърлянията на предишните за готови Тракия и Струма досега ги няма, но и при сегашния министър го докарваме само на говорене. Да тръгнат процедурите за Тракия и да почнат да строят пък ще видим.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
http://dnevnik.bg/pazari/2009/09/14/784537_prez_esenta_trugvat_turgovete_za_magistrala_trakiia/
По-интересно текста да беше цитирал.

Наред с поредната порция ЩЕ-та се забелязват следните неща:
1. През цялата 2010 ще проектират трасето Благоевград-Дупница и едва през 2011 ще строят. Ако не друго, то поне 2010 може да използват за отчуждителни процедури.
2. Най-неприятното: София-Калотина остава за 2014-2020. Нека отбележим, че това включва и Северният околовръстен път (поне никой досега не е го е отделил като отделен лот). Ако не цялата отсечка, поне може да изградят последните няколко километра от западния край на Божурище, северно от МЕТРО до Околовръстното.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Не е проблем част от събраните яки такси върху горивата да отиват като отчисления за пътищата.

Лошото е че по-голямата част от високите такси и акцизи досега са се крали чрез фиктивния внос-износ на горива. Дълбоко се надявам това да се промени след разкритието на Дянков и наистина част от парите да отиват за пътищата (подобно на глобите за нарушенията, 50% от които би трябвало да отиват за разширяване на видеонаблюдението).

Иначе парите събирани от винетките отиват за поддържане на републиканската пътна мрежа - АМ и пътищa 1, 2 и 3 клас. Полагане на маркировки, зимно поддържане, изкърпване на леки повреди - дупки и пукнатини. Но не и за рехабилитация, реконсктрукция или ново строителство. Това беше залегнало в някоя от наредбите касаещи винетните такси. Как е в действителност - един Господ знае
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Докато Държавата събира пари от данъци и винетки единствено, за да набере капитал, които да вложи в строителството и поддръжката.

Парите от винетките отиват изключително и само за поддръжката на пътищата, дори по последни данни не бяха достатъчни
Въпрос на организация на бюджета. Не е проблем част от събраните яки такси върху горивата да отиват като отчисления за пътищата. А в еврофондовете пари има, но организационната дебилност на нашенската администрация не дава възможност те да се оползотворяват.
Там е проблема е че бюджета се крепи на ДДС и мита и акцизи на петролни продукти според някои 65% от бюджета.Последните 12 години бяха намалявани много данъци.и сега приходите изключително зависят от данъците върху петролни продукти.От тях се чака  и за здравеопазване из за образование и т.н.Така че идеята ти да се вземе от тях за строителство на магистрали е хубава но това значи за други да няма.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Просто нещата може да се обобщят и така - който плаща, той поръчва музиката - за това се строят Тракия, Марица и Струма. За останалото - местно финансиране. От национална гледна точка Хемус може да е приоритетна пред Струма или Марица, но и прекалено скъпа. И ако с 1 млрд вместо една магистрала могат да се построят или разширят още 15 пътя е много спорно какво да се направи.

Все пак магистралата е път от точка А до точка Б - близките градове също се свързват посредством пътища, които не са в сметката. За съжаление еврокоридор 9 не е сред приоритетите и на ЕС, иначе можеше да се изцеди финансиране за поне удвояване на Русе-Търново-Стара Загора - Димитровград.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
Магистралите ще ни излязат по-евтино, ако ги строим със заеми


Строителството на магистралите ще ни излезе почти двойно по-евтино, ако държавата изтегли 1 млрд. евро заем от Европейската инвестиционна банка, отколкото да бъдат отдадени на концесия. Това пресметна министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев. Лихвата по заеми ще е в рамките на 2-3 на сто, докато при концесионирането разходите на хазната ще са значително по-високи, обясни министърът пред bTV.

Според Плевнелиев няма друга държава в света, в която до такава степен да не е защитен държавният интерес.

Проектите по изграждане на магистрала "Тракия" са от 20 години и са на ниво идеен проект. За "Хемус" има идеен проект, знае се откъде ще минава, но не са разработени техническите проекти. В строителството на "Люлин" има същият проблем. Всеки мост в тази магистрала е проектиран по технология от 70-те години на миналия век. Сега се налага тези мостове да бъдат препроектирани, а това бави строежа на 19-километровия аутобан, каза още министър Плевнелиев. Той обясни, че "Люлин" се работи денонощно, за да бъде спазен срокът за пускането й в експлоатация.

Министърът каза още, че се налага да бъдат засекретени трасетата на всички бъдещи магистрали у нас, защото държавата се изнудва от хора, които знаят откъде ще мине трасето и продават земи на по-високи цени. Плевнелиев бе категоричен, че България е единствената страна в света, където държавният интерес при изграждането на инфраструктурни проекти е така лошо защитен. Без промяна на закона няма да мине.

 Заложили сме пари за проектиране на "Хемус", и ще работим с екип на Световната банка. За Варна-Бургас имаме ясно послание от Европейската комисия, че тя би го финансирала. Така през 2012 г. ще трябва да решим дали да го правим като публично-частно партньорство или ще го строим с европейски пари през 2014, каза в заключение министър Плевнелиев.

6 октомври 2009 - в. Монитор

http://www.comfort.bg/bg/новини/view/4837.html

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile

Quote
...
Министърът каза още, че се налага да бъдат засекретени трасетата на всички бъдещи магистрали у нас, защото държавата се изнудва от хора, които знаят откъде ще мине трасето и продават земи на по-високи цени.
...
Ей страхотно! Сега като ходим да правим измервания за техническите проекти и като дойдат собствениците да ни питат какво търсиме в земята им, ще им отговаряме, че работим по секретни проекти. Смях!
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
Магистрално говорене

От Лили Границка

20 окт 2009





 


Фотограф: Красимир Юскеселиев

Два месеца и половина след като правителството на ГЕРБ дойде на власт, обещаният приоритет - строителството на магистрали, все още остава главно в сферата на приказките. Невидими за обществото остават реалните действия, дори и те да се случват на практика. Съмненията в последното бяха потвърдени и със съобщението за смяната на изпълнителният директор на пътната агенция Димитър Иванов с основен мотив - забавяне.

Това правителство е четвъртото поред, което обещава през България да минават магистрали до края на мандата му. И то не една, а три - "Тракия" (София - Бургас), "Люлин" (София – Перник) и "Марица" (Пловдив – ГКПП Капитан Андреево). Първа трябва да е готова "Тракия" - до лятото на 2012 г., даде срок регионалният министър Росен Плевнелиев. Това означава 1 юни, а не 31 август, за да могат хората да отидат до морето по магистрала, уточни премиерът Бойко Борисов.

Днес малцина вероятно си спомнят, че преди десет години тогавашният строителен министър Евгени Чачев обещаваше как през 2003 г. ще пътуваме по магистрала до морето. "Тогава си казвах - този министър е луд, каква 2003-а, а сега е 2009 г. и още нямаме магистрала", констатира строителен предприемач. През 2006 г., когато кабинетът на тройната коалиция представяше програмата си пред бизнеса и местната власт, тогавашният министър на регионалното развитие Асен Гагаузов обеща "Тракия" да бъде готова до края на мандата. "Само го направете и ще ви вдигнем паметник", каза един от присъстващите кметове. Не случайно във форумите често припомнят вица, че магистрала "Тракия" е наречена така, защото строителството й е започнало още по времето на траките и не е ясно кога ще приключи.

Всяко правителство с нов подход

Липсата на последователна държавна политика е основната причина нещата да не се случват.

Емблематичният пример е "Тракия", защото усилията на всички кабинети са хвърлени към нея. Правителството на Иван Костов реши да доизгради липсващите около 200 км между Пловдив и Бургас с кредит от Европейската инвестиционна банка. Така започна строителството на двете отсечки Пловдив – Стара Загора и Карнобат – Бургас. Те бяха довършени чак по времето на тройната коалиция и Сергей Станишев преряза лентите. Наследникът на Костов – Симеон Сакскобургготски, смени тотално политиката и без търг даде "Тракия" на концесия. "Обирът на века" я нарече Асен Гагаузов, докато беше в опозиция, но след като стана регионален министър, смени тезата. Трябваше да се намеси Европейската комисия със становището си за недопустима държавна помощ, за да бъде развалена концесията. Това струва две години загубено време. След фиаското  кабинетът "Станишев" реши, че "Тракия" ще се строи с пари от бюджета. И определи по български условия, от които и без конкурс ставаше ясно кой ще строи трите непостроени участъка. "Братското" разпределение обаче беше санкционирано отново от Брюксел заради дискриминационни условия след жалба на чужда фирма. Така на Асен Гагаузов се наложи да нулира ясните победители под заплахата България да загуби около 2 млрд. евро от европейските фондове.

Последното решение на предишния кабинет от началото на тази година е "Тракия" да се прави с европейски пари. И оттогава не се е случило нищо освен чисто бюрократичните процедури по вкарването на магистралата в оперативна програма "Транспорт".

Няма проекти, отчуждения и екооценки

Липсата на готови проекти, приключили отчуждителни процедури, актуални доклади за оценка на въздействието върху околната среда са другите причини магистралите да не се случват. Въпреки смяната на подхода от всяко едно правителство изминалите повече от десет години можеха да бъдат използвани поне за изготвяне на проекти.

Ситуацията е съвсем различна. Все още не е проектирана една от трите липсващи отсечки на "Тракия" - участъкът от Сливен до Карнобат. Не са ясни точно трасетата на "Хемус" (София - Варна) и "Черно море" (Варна - Бургас).За "Хемус" неотдавна министър Плевнелиев заяви, че трасето ще е тайна, за да не могат предприемачи да изкупят терените и после да рекетират държавата. "Черно море" пък вече ще бъде продължение на "Тракия", по думите на премиера. И защо да не я направим с публично-частно партньорство, след като има интерес от бизнеса, вместо да чакаме европарите след 2014 г., каза наскоро Бойко Борисов.

Отчуждителните процедури не са направени за нито една магистрала. Новата власт засега също не бърза. Причината е, че още умува как да промени закона за държавната собственост така, че да не се "набутва" да дава пари на изкупилите магистрални терени. Дори отчуждителните процедури за строящата се 19-километрова магистрала "Люлин" край София все още не са приключили, въпреки че тя трябва да е готова догодина.

Още през януари Еврокомисията каза, че без актуални екооценки няма как да започне строителството на магистралите. Проблемът при сега съществуващите е, че те са правени преди влизането на страната в ЕС и не са подлагани на обществено обсъждане, което в Европа е задължително. Все още няма насрочена дата за обсъждане за нито една магистрала.

Тръжните процедури – голямото писане

Не е готова и документацията, по която оттук нататък ще се провеждат търговете за магистралите. Старото ръководство на пътната агенция беше одобрило пакет от документи през юли. Росен Плевнелиев обаче ги отхвърли и оттогава се пишат нови. Първоначалното обещание беше условията да са готови до средата на септември, после стана края на септември, който премина в средата на октомври и предпоследно остана за края на месеца.

Причината - правилата се съгласуват с всички възможни инстанции – Камара на строителите, неправителствената организация "Прозрачност без граници", Агенцията по обществените поръчки, програмата "Джаспърс", Еврокомисията и т.н. Обясненията за времето, което отне писането на предишните правила, бяха почти същите. Липсва и информация колко пари са похарчени досега за цялото това съгласуване.

Новото правителство се кълне, че този път всичко ще бъде честно и прозрачно. За целта регионалният министър е готов да наеме сейф от БНБ, в който да се пазят офертите на кандидатите. Плевнелиев обеща още, че ценовите и техническите оферти ще се отварят в един и същ ден.

Няма да коментираме и необходимостта от извършването на археологически проучвания по трасето, които трябва да се направят преди да започне строителството. Недай си боже да излезе някоя втора Казанлъшка гробница и тогава какво правим? Разбира се, може да приложим опита с магистрала "Марица" – разравяме, прибираме и заравяме бързо, пък после се оплаквай. Но тогава не бяхме членове на ЕС и нещата се потулиха.

Обърнатата процедура

За да се случи всичко - бързи отчуждителни процедури, едновременно отваряне на офертите и т.н., са необходими промени в няколко действащи закони. Освен Закона за държавната собственост сред тях са законите за обществените поръчки и за устройство на територията. Но досега в парламента не е внесено нищо в тази насока.

"Подготовката на един голям инфраструктурен проект отнема средно между 5 и 7 години във Франция и Германия. Няма как в България нещата да се случат по-бързо", каза през пролетта Карстен Расмунсен, ръководител на отдел "България" в Главна дирекция "Регионална политика" на ЕК. Практиката показва, че у нас засега и два пъти по 7 години не стигат. А бюджет 2010 не обещава голяма промяна, защото няма предвидени пари за проектиране и отчуждаване.

В успешните европейски държави, за да започне реализацията на един обект, той трябва да има готов проект, да са му направени отчуждителните процедури, да има актуални екооценки и чак тогава се избира изпълнител и започва строителството. В България се прави точно обратното. Първо се избира изпълнител, после се проектира в крачка и се вади разрешително за строеж. Успоредно се правят отчужденията по трасето с всички произтичащи проблеми от бързането и за държавата, и за частните собственици. Резултатът от обърнатия подход е непрекъснато удължаване на сроковете и увеличаване на цената.

http://www.dnevnik.bg/dnevnikplus/2009/10/20/802333_magistralno_govorene/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Също така не е вярно и твърдението че през последните 20 години у нас са построени по-малко от 50 км АМ.
Вероятно е искала да каже, че няма частна фирма, построила 50 км магистрала в България. През последните 5 години има предадени повече от 50 км, но от различни изпълнители.
Картинката е също рехава, но толкова успяла да събере журналистката. Всъщност никъде не съм виждал подробна летопис на магистралното строителство у нас.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Информация от днес за магистралите София - Калотина, София - Гюешево, "Тракия", "Черно море" и "Струма", както за тунела под прохода "Шипка" от stroitelstvo.info:

Quote
Предстои проектиране на близо 320 км пътища

Предлагат три варианта за осъществяване на тунела под "Шипка"

Прогнозната стойност на проекти за реализиране през периода 2014 - 2020 г. е около 1.3 млрд. евро, съобщиха от агенция "Пътна инфраструктура". Сред тях са петте обекта, за които в началото на 2010 г. ще бъдат обявени търгове за проектиране. Те са с обща дължина 319.2 км.

Най-скоро ще бъде обявен търгът за лот 3 (Благоевград – Сандански) от магистрала "Струма", който е с обща дължина 61 км. Той има три основни части:
- 3.1 - Благоевград – Крупник – обектът ще се проектира през 2010-2011 г.
- 3.2 - Крупник – Кресна (Кресненското дефиле) – 4 км виадукти и 16 км тунели
- 3.3 - Кресна – Сандански – обектът ще се проектира през 2010–2011 г.

Предстои процедура и за магистрала "Тракия", лот 6 Бургас - Варна. Обектът е по направление на общоевропейски транспортен коридор VIII и свързва двете най-големи черноморски пристанища на страната - Варна и Бургас. Така магистрала "Черно море" става част от "Тракия". Приблизителна дължина на обекта е 100 км.

Третият проект, предвиден за проектиране през следващата година, е магистралата София - Калотина. Приблизителната дължина на обекта е 70 км. Трасето е част от София - Ниш, което като повечето гранични проекти има дългогодишна история и изчака старта на строителството в съседната страна, в случая - Сърбия.

Магистралата София – Гюешево има приблизителна дължина 85 км и е по линията на коридори ІV и VІІІ. Тя ще се развива паралелно с железния път София - Перник - Радомир (част от трасето към Кулата), предпроектно проучване за който се изпълнява с финансиране по програма ИСПА.

Тунелът под Шипка е с дължина 3.2 км. Предвидени са връзки с републиканската пътна мрежа. При установяване на инвеститорски интерес за предоставяне на концесия за изграждането и експлоатацията на тунела под Шипка или цялостно изграждане и експлоатация на участъка, включващо обходния път на Габрово, могат да се разгледат три варианта за действие, съобщават от пътната агенция:
Първи вариант: Предоставяне на концесия за проектиране, строителство и експлоатация само на тунел под връх Шипка. При този вариант трябва да се вземе под внимание реконструкцията на път II-55 като европейски транспортен коридор №9 в участъка от преминаване през Стара планина (Проход на републиката), който ще поеме основния трафик север-юг в региона и се намира на 50 км от проектното трасе. При това положение обходът на Габрово с етапна връзка към Прохода на републиката ще направи платеното тунелно преминаване неприемлив алтернативен вариант на преминаването на коридор №9 през Стара планина.
Втори вариант: Предоставяне на концесия за строителство и експлоатация на обходен път на Габрово с тунелно преминаване под Шипка, където концесионерът ще изпълни проектирането на тунела. При този вариант се избягва необходимостта от допълнително възлагане на проектирането на тунела под връх Шипка, а изграждането на цялостния участък Габрово – Шипка ще го направи конкурентна алтернатива на Прохода на републиката.
Трети вариант: Другото възможно решение е агенцията да възложи проектирането на тунела заедно с прилежащата инфраструктура в рамките на собствения си бюджет, като средства за това са вече заложени за следващите две години и проектът за тунела бъде подготвен за кандидатстване за финансиране със средства от ЕС през програмния период след 2013 г.

http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=829887

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
Започна годината на магистралите

Автор: Строителство Градът

11/01/2010



 
През есента на 2009 г. стартираха три дългоочаквани процедури от оперативна програма "Транспорт", която обхваща най-големите инфраструктурни обекти - за строителството на лот 2 на магистрала "Тракия", за модернизацията на жп линията Пловдив - Бургас и за информационната система за река Дунав. В края на пролетта бяха отблокирани парите по програма ИСПА за пътища, а през лятото пътните проекти по ФАР категорично изгубиха европейското финансиране. Компанията за железопътна инфраструктура получи нов началник, пътната агенция смени ръководителя си на два пъти, а тази година се очаква изборът на нов председател на управителния й съвет.

През есента на 2009 г. - след старта отпреди 30 години, откриха метрото от "Люлин" до "Младост".

През последния месец на годината Управляващият орган на оперативна програма "Околна среда" взе решение за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на общините в секторите "Води" и "Отпадъци".

Новата година започна с отваряне на офертите за строителство на завода за отпадъците на София.

Обявяват до дни търга за супервизия на "Тракия"

На 12 януари отварят тръжните досиета на лот 2 Стара Загора - Нова Загора от км 201+100 до км 241+900 на магистрала "Тракия". Тръжната процедура беше обявена през ноември, официалният й старт беше даден от един министър, двама заместник-министри, областен управител и кмет на км 210 от трасето на аутобана. Проектант на лот 2 е "Пътпроект".

Тръжната документация за супервизия се съгласува, предстои обявяване на процедурата.

Очаква се договорът за строителството на лот 2 да бъде подписан през април 2010 г.

Индикативната стойност е 32 млн. евро за 31.800 км.

До средата на февруари трябва да е готова тръжната документация за строителство и супервизия на лот 3 и 4 на аутобана. Индикативните им им стойности са съответно 103 млн. евро за 35.700 км и 146 млн. евро за 47.700 км. Лот 6 (някогашната магистрала "Тракия") остава за следващия програмен период след 2014 г.

На 23 декември са публикувани очакваните допълнителни решения по ОВОС за магистрала "Тракия". Според техните препоръки за запазването на защитените зони, през които минава трасето на аутобана в лот 2, ще бъдат построени така наречените зелени коридори за влечуги и бозайници. Още през септември имаше решение, че лот 3 не застрашава зони по "Натура".

Агенция "Пътна инфраструктура" публикува 126-те въпроса, които са задали кандидатите за участие в търга.

Както и в досегашните търгове водещ критерий е цената на договора и стойностите на отделните етапи, за да бъдат съобразени с разходите и евентуалните неустойки. Така крайната цена не подлежи на промяна. Дъмпинговите критерии - срок за изпълнение и отказ от авансово плащане, няма да бъдат толерирани. Срокът за изпълнение си остава 25 месеца.

С 258 хил. лв. ще обезщетяват собственици на земи край магистралите "Тракия" и "Марица". На 6 януари правителството реши за държавни нужди да бъдат отчуждени имоти и части от имоти - частна собственост, необходими за изграждането на автомагистралите "Тракия" и "Марица" в участъците Стара Загора – Нова Загора и Оризово – Капитан Андреево. Имотите представляват земи и гори от горския фонд и се намират на територията на общините Стара Загора и Раднево и в землищата на селата Крум, Крепост и Воден, община Димитровград, и с. Александрово, община Хасково. Пътната агенция ще изплати на собствениците 258 620 лв. Решението може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от обнародването му в Държавен вестник.

"Марица" се отлага за есента
Търг за строителство и супервизия ще бъде обявен през есента на 2010. Стойността й е 208 млн. евро

"Струма" с акцент за проектиране
Предстои търг за лот 3 от аутобана. Оценката за въздействие върху околната среда се очаква до края на 2010 г., а археологическите проучвания ще бъдат приключени до ноември 2010 г.

"Хемус" има екологичен напредък
Старт на търга за магистралната отсечката от 8.5 км от софийския околовръстен път до гара Яна предстои през пролетта на 2010 г.

"Люлин" закъснява
До декември са изпълнени 39.00% от дейностите по изграждане на магистралата. Срокът за изпълнение на магистралата е април 2010, удължаването е със 123 дни. До началото на декември финансовото изпълнение на проекта е 42.05%. Магистралата се финансира по програма ИСПА, дължината на аутобана е 19 км, като са предвидени три тунела по открит способ с обща дължина 1260 м, 26 моста и виадукти с обща дължина 6000 м, 3 пътни възела, укрепителни стени с обща дължина от 2762 м. Изпълнител е Сдружение "Мапа-Ченгиз", Турция, консултант - "Луис Бергер" S.A.S/"Мот Макдоналд".

В началото на 2010 предстоят търгове за проектиране
Освен лот 3 на "Струма" и лот 6 на магистрала "Тракия" в началото на годината ще се обявят търгове за проектиране на:

- София - Калотина - дължина 50 км, стойност 150 млн. евро
- София - Гюешево - дължина 85 км, индикативна стойност 260 млн. евро
- Тунелът "Шипка" - дължина 3.2 км. Остава въпросът концесия или оперативна програма "Транспорт".

Важните първокласни отсечки в оперативната транспортна програма остават за есента
Път І-5 Кърджали - Подкова - стартът на процедурата е през есента на 2010 г., прогнозна стойност 32 млн. евро, 24 км ново строителство и 8 км рехабилитация.

Модернизирането на участък от път І-1 (E-79) Враца - Ботевград е с прогнозна стойност 85 млн. евро. Път Е-79 Видин - Монтана е с прогнозна стойност 32 млн. евро и дължина 20.5 км, предстои избор на проектант.

Метрото - хит на 2009
През 2009 г.метротонай-после свърза жилищните комплекси "Люлин" и "Младост" със своите 14 станции, завършвайки основната част от около 8 км от първи диаметър. В момента се извършва разширение на втория радиус на този диаметър от жк "Младост" до бул. "Цариградско шосе". Главен изпълнител на разширението е обединение "Метро Младост". В процес на строителство е и основната част от втори метродиаметър, свързващ севераната и южната част на столицата – от пътен възел "Надежда" до бул. "Черни връх" при ул. "Майор Томсън". Главни изпълнители на участъка са "Доуш иншаат ве тиджарет" и обединението "Метро Трейс".

За трасето "жк "Обеля" - жк "Надежда" - пътен възел "Надежда" с дължина 4.1 км общо и 4 метростанции е обявен търг за изпълнител на строителството. Крайният срок за предаване на офертите е удължен до 5 февруари за получаване на документи за участие, а отварянето им ще е на 15 февруари 2010 г. Заедно с останалата част - "Пътен възел "Надежда" - Централна жп гара - бул. "Черни връх", участъкът образува основната линия на втори метродиаметър.

За трасето от пътен възел "Надежда" до ул. "Бели Дунав" бе проведена обществена поръчка за строител, която приключи с класиране на първо място на обединение "Метро Билд", което спечели с цена 53 419 823. 26 млн. лева за първа обособена позиция, и консорциум "Метростроителство – 2009" с цена 34 599 028.09 млн. лева за втора позиция.

Продължава реконструкцията на софийския околовръстен път - Южна дъга.

За Северната скоростна тангента предстои разработване на идеен технически проект, с който ще се кандидатства за финансиране по програма "Транспорт".

http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=840157

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote
прехвалените хърватски магистрали - между 6 и 8 млн. евро, а баварските - над 8 млн. евро за километър
Прехвалените хърватски магистрали отдавна вече си изплащат вложените милиони, а ние си се дундуркаме през Петолъчката. Нищо, че прехвалените хървати воюваха 5 години, а ние - не.
Мисля, че министерско изхвърляне би било уместно при откриването и на последния километър от София до Бургас. Само да не стане така, че докато завършим нашата, тя да струва 6-8 млн евро, а на прехвалените хървати да са останали 3 млн евро за доизплащане на кредитите.