Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417888 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Жалко ще е нашата да струва 2-3 млн първоначално, и след 2 години да почнат ремонти за други милиони...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
На това място трябва да си припомним цената от 2.7 млн евро на километър, която "гениалният" Асен Гагаузов постигна след чутовни преговори с португалците и която си остана само на хартия (вж отговор #389).

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Ако в крайна сметка успеем да построим магистралата за толкова ниски цени - това не значи ли, че ще има повече свободен финансов ресурс за други магистрали, например ? Или пък просто оперативната програма приключва за този програмен период и дали сме похарчили (хипотетично) 1 или 2 млрд от полагащите се 3 млрд да речем - е все едно. Тогава да питам, ЗАЩО ДА РИСКУВАМЕ И ДА СТРОИМ СУПЕР ЕВТИНО като в крайна сметка парите идват от Европа и, ако останат пари просто ще ги върнем...


Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Лошото е, че ако турците е са готови до края на 2010 държавата ще трябва да плати всичко и каквито и неустойки да наложи на строителя няма да покрият и мала част.

Няма такова нещо. Само неусвоените пари след изтичането на споразумението с ИСПА трябва да се върнат. Но вече стана ясно че удължение ще има, както за Люлин, така и за Дунав мост и ж.п. линията Пловдив-Свиленград
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
Кризата може да възроди концесиите без търг или конкурс

От Лили Границка

30 мар 2010



Фотограф: Надежда Чипева


Правителството обмисля да върне концесиите без търг или конкурс с цел да се ускори отдаването на пристанища болници и магистрали. Това стана ясно по време на годишната конференция "Управление и развитие на стратегическата инфраструктура", организирана от вестниците "Капитал" и "Строителство Градът".

Подготвят се промени в Закона за концесиите, които ще бъдат обсъдени на днешното оперативно заседание на кабинета, като част от антикризисните мерки, съобщи Цвета Каменова, директор на дирекция "Икономическа и социална политика". По думите й промените в закона ще бъдат в няколко насоки.

Едната промяна в закона предвижда връщането на възможността концесии да се дават чрез състезателен диалог или по обявление с договаряне. Двете процедури съществуваха в закона допреди близо две години, но бяха премахнати по настояване на лидера на СДС Мартин Димитров и тогавашния председател на парламентарната икономическа комисия Йордан Цонев от ДПС.

Мотивите за премахването им тогава бяха възможностите за корупция и вратичките за непрозрачност, които отваряха те. Така в момента единствената възможна процедура за концесия е откритата процедура чрез конкурсното начало.

"Български фирми могат да участват в публично-частни партньорства с държавата при изграждането на пътища, ВиК системи, пречиствателни станции, жп линии, училища и болници при ясни правила и условия", каза Симеон Пешов, председател на управителния съвет на камарата на строителите и президент на "Главболгарстрой".

Въвеждането на специален режим на концесиите за услуга е другата промяна, която се предвижда в закона, посочи Каменова. Все още не е ясно какъв точно ще е режимът, но със сигурност ще има промяна в критериите и условията в процедурите, както и в концесионните договори.

Предвижда се още отдаването на концесия на големите инфраструктурни обекти да става след съгласие на парламента. Така ще се гарантира, че концесиите са изгодни, за да не се стига до случая като със злополучната магистрала "Тракия". Освен това правителството няма да носи отговорност за концесията, а Народното събрание.

"От влизането в сила на закона за концесиите през 2006 г. досега няма реализирана нито една строителна концесия", каза Каменова. Опити са били направени с концесионирането на летището в Русе и дом в Истанбул, но са се провалили. Основната причина за това е липсата на нагласа за споделяне на търговския риск между концесионера и концедента, каза Каменова.

Според нея в България има нагласата концесионерът да плаща за всичко, което е сериозен проблем за сключването на успешна концесия. В страните от ЕС търговският риск обикновено е споделен от двете страни, каза Каменова и даде пример как във Франция и Португалия за някои видове дейности държавата доплаща на концесионера. "Необходима е промяна в мисленето, иначе строителните концесии ще останат само виртуални", каза Каменова.

Предвижда се още експертен съвет към Съвета за икономическа политика към правителството да отговаря на инициативи на бизнеса за концесии. Каменова даде пример с предложението на "Главболгарстрой" за изграждане на магистрала "Рила". Идеята е да се построи далечен южен обход на София, който да свърже трите магистрали - "Тракия", "Струма" и "Хемус", край София.

По предварителни проучвания изграждането му ще струва около 420 млн. евро. Всички проучвания до момента са направени от "Главболгарстрой" заедно с Дойче банк. Искаме да имаме ясен отговор от правителството какво става с този проект, каза Симеон Пешов. По думите му вариантите са два.

Единият е строителното министерство благодари на компанията и им обяснява, че продължава реализацията с евросредства. Другият е да се обяви търг и да се избере концесионер на трасето, каза Пешов. Засега отсечката е в плана на правителството за изграждане в периода 2014 - 2020 г. с пари от Брюксел, съобщи строителният министър Росен Плевнелиев.

http://dnevnik.bg/pazari/2010/03/30/881118_krizata_moje_da_vuzrodi_koncesiite_bez_turg_ili_konkurs/

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Няма такова нещо. Само неусвоените пари след изтичането на споразумението с ИСПА трябва да се върнат. Но вече стана ясно че удължение ще има, както за Люлин, така и за Дунав мост и ж.п. линията Пловдив-Свиленград
Добре де защо навсякъде тръбят, че трябвало всичко да се връща? Ама и аз съм виновен, че им се връзвам все още :)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote
Кризата може да възроди концесиите без търг или конкурс
Пак ли се връщаме в 2003 г.? :angry: Всяко средно интелигентно животно, след като се опари веднъж, не се връща на същото място. Само нашите политици - не!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Това са новите мерки на ГЕРБ. Нов морал в политиката и не знам си какво!  :D :angry: :D

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote
Кризата може да възроди концесиите без търг или конкурс
Пак ли се връщаме в 2003 г.? :angry: Всяко средно интелигентно животно, след като се опари веднъж, не се връща на същото място. Само нашите политици - не!

И аз много се озадачих като прочетох тази информация от вчера! То по тази логика дай да възложим без конкурс и останалите магистрали, че ще стане по-бързо  :annoyed:

В случая се надявам на журналистическа грешка или грешна интерпретация.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Колко добри неща в правилна посока са се случили , че нещо ми убягват ?
Още Костов 1997г. обещаваше Тракия и Хемус да ги завършат за 2 години !
Люлин не ми се споменава колко време седя на трупчета докато се разпределят евро парите под масата ! За разширение на околовръстното имаше 30 млн . още 1994г ,които изгубихме вече не помня коя година !
НЕ ВЯРВАМ ВЕЧЕ !

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Наскоро за първи път пътувах по магистрала по тъмно време и изведнъж ми направи впечатление, че те нямат грам осветление?! Първо се замислих дали аз не си въобразявам, че се очаква да имат, но все пак съм доста сигурен, че немските магистрали имаха. На японските имаше светлини по стените, тъй като почти всички магистрали са шумоизолирани заради застрояването около тях.

Не е ли малко опасно като цяло? Някой може ли да сподели впечатления от чужбина?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Ми аз каквото съм пътувал осветление в истинския смисъл на думата няма навсякъде, но на запад от Калотина самата магистрала има чудесна маркировка, светлоотразителни колчета, отделно от това по мантинелите има перфектни котешки очи и както се казва пътят сам те води. А вече по пътните възли си има и традиоционно осветление, което е супер, указателните табели също са светещи

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Стандартната екстра са осветени пътни възли. Изцяло осветена магистрала няма, а и е неоправдано. Осветлението е с цел по-добра видимост. В градовете може да ти изкочи нещо от всякъде, но по магистралите се очаква да не е така.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Изцяло осветена магистрала няма, а и е неоправдано.
Има - всички магистрали в Белгия и Холандия са осветени. Също части от А1 във Франция. Може би при техните мъгли и лошо време това е оправдано от гледна точка на безопасността.
Осветление по правило няма на повечето пътни възли. Изключения са балканските ни съседи, колкото и да е странно това. Италианците осветяват табелите над платната. Но хоризонталната маркировка и табелите са достатъчно отражателни, за да не се чувстваш като в негърски г*з, когато трябва да си търсиш отбивка на магистралата.
« Last Edit: 02.04.2010, 12:56:30 by blagun »

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Подготвяме инфраструктурни проекти за 4 млрд. евро

Погледнем ли картата на България и връзките й със съседните страни, ясно се вижда, че ние сме държава в изолация.
На 400-километровата част от река Дунав има само един мост, нямаме подход към коридори  VІІІ и Х. Имаме 418 км магистрали, които съставляват 2% от пътищата, 3000 км първокласни пътища, 4000 км второкласни, близо 19 000 км третокласни пътища. Какво е тяхното състояние?

Всички знаят, че от 80-те години, когато за пътища са се отделяли много средства, то се влошава. И то защото от 1995 г. насам средствата за пътната мрежа са много малко.
През последните девет години за пътища са се отделяли между 170 млн. и 70 млн. лева на година за капитално строителство (без текущото поддържане), което е изключително малко. Така, ако през 1985 г. в добро състояние са били 85% от пътищата в страната, сега в такова състояние са едва 35%.

Целта на пътищата е и да свързват градовете. Затова освен мегаполиса София определихме деветте основни полюса на растеж: Благоевград, Пловдив, Стара Загора, Бургас, Варна, Русе, Велико Търново, Плевен, Русе. Основните връзки между тях са приоритети на пътния сектор в тази държава.
Имаме и десет вторични полюса на развитие: Кюстендил – Смолян – Хасково – Кърджали – Сливен – Шумен – Добрич - Силистра – Габрово – Враца. Те също са част от тази най-важна пътна мрежа.

Ако средствата от Европейския съюз за пътища в програмния период 2007 - 2013 са 1.2 млрд. евро, ние ще подсигурим за следващия програмен период проекти за 4 млрд. евро. Сега разполагаме с 255 млн. евро по оперативна програма "Регионално развитие",  125 млн. евро по ИСПА, по "Транзитни пътища V" парите са 705 млн. евро, 144 млн. евро са от Световната банка за рехабилитация на  втори и трети клас  пътища, 990 млн. евро са по оперативна програма "Транспорт". През  тази година сме получили 9 строителни разрешения за рехабилитация на  500 км  пътна мрежа за 200 млн. евро. Поставихме и въпроса защо магистрали, защо не четирилентови пътища, които са двойно по-евтини от магистралите? Някъде е възможно да предпочетем дори и трилентови трасета. По частта от магистрала "Хемус" от Шумен до Велико Търново няма достатъчно трафик – не е нужно трасето там да бъде аутобан.

За периода от 2014 – 2020 г. ще представим проектите:
- лот 3 на магистрала "Струма" Благоевград – Сандански – 67.5 км за 500 млн. евро
- лот 6 на магистрала "Тракия" Варна – Бургас  – 100 км за 350 млн. евро
- лот 0 на магистрала "Тракия" София – Калотина с дължина 50 км за 150 млн. евро
- София – Гюешево – дължина 85 км за 200 млн. евро
- скоростен път Русе – Шумен  за  150 млн. евро
- скоростен път  Русе – Велико Търново – Габрово, тунел Шипка – Стара Загора за 350 млн. евро
- магистрала  "Хемус" , 245 км за 1.2 млрд. евро
- скоростен път  "Рила" – 80 км за 200 млн. евро
- Софийски околовръстен  път – 500 млн. евро
- Мостове на река Дунав  при Силистра – Кълъраш и Оряхово – Бекет за 400 млн. евро.

Подготвяме програмата за проектите, която трябва да бъде внесена в парламента.
Замисляме и други варианти.  Например пътят Русе – Варна може да добави страхотна стойност на град Варна.  Този път е важен – може да стане и по линия на публично-частното партньорство. Той свързва две пристанища - Варна и Русе, които също могат да бъдат предложени в общ пакет с пътната отсечка на стратегически инвеститор.Това е трасето на румънските туристи и пътници към Черноморието.

Внесохме в Министерския съвет програма за рехабилитация на 64 моста със заемни средства от Световната банка. Подготвена е програма за безопасност по пътищата, в която попадат 101 кръстовища с най-много жертви.





http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=882963


Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
След като се строи толкова евтино, най-вероятно и АМ Марица ще бъде толкова евтина, няма ли да има пари да се подготвят още малко търгове (освен Марица и 2-та лота на Струма) за този програмен период ? Явно, че пари ще останат ...

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Това е абсолютно логично, защото ОП Транспорт има определена база, която трябва да усвоим. По спестените пари може да се кандидатства за други проекти, стига да ги има проектите.  Веднага ми хрумва готовия проект за скоростната тангетна. Но не крия, че от всички магистрали най-много ме блазни магистралата Струма!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
"Дневник" :

Медийно досие: Проблеми на оперативна програма "Транспорт"

Дневник стартира стажантската програма "Евроконсултант" за студенти, интересуващи се от европейски въпроси. Целта на програмата е студентите да се запознаят в дълбочина с определен въпрос, който ги интересува, като подготвят медийно досие по него. В същото време те допринасят за създаването на удобна за ползване в интернет база от досиета по европейски теми.

В досиетата се включват най-важните дати по дадена тема, позициите на засегнатите страни, ситуацията по проблема в България, както и линкове към всички свързани с въпроса европейски документи.

*Досието "Проблеми на оперативна програма "Траспорт" е подготвено от Павлина Тенчева,студентка четвърти курс "Политически науки", УНСС.

Всички медийни досиета, както и повече експертна информация за ЕС може да намерите в рубрика Евроконсултант. За въпроси по стажантската програма може да пишете на evropa@dnevnik.bg

По оперативна програма "Транспорт" трябва да се реализират големите инфраструктурни проекти в областта на железопътния, земния и водния транспорт. За нея са предвидени и най-много средства за усвояване от еврофондовете - приблизително 2 003 481 166 евро. Това са 81% от общия размер на средствата, предвидени за програмата, а останалите 19% или 379 001 543 евро са национално съфинансиране.

От тези средства към 1 май обаче са разплатени едва 55 млн. евро, или малко над 3%.

Така днес вече се говори за риск от загуба на средства в края на 2011 г. в размер на 131 млн. евро, каза Галина Василева, ръководител на оперативната програма, на 12 май 2010 г. по време на представянето на напредъка пред парламентарната комисия по еврофондовете.

Как се стигна дотук?

Специфичното за тази оперативна програма е, че бенефициерите са определени предварително:
- Национална компания "Железопътна инфрастуктура"

- Агенция "Пътна инфрастуктура"

- Столична община, "Метрополитен" ЕАД

- Изпълнителна агенция "Проучване и поддържане на река Дунав"

- Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура"


През 2006 г., на прага на членството си в ЕС, България предприема подготвителни стъпки за усвояване на средства то еврофондовете. Страната ни е подготвила над 50 проекта за финансиране от ЕС. Седемнадесет от тези проекти са по оперативна програма "Транспорт" .

Цари атмосфера на оживление от перспективата за европарите.Още през февруари 2007 г. фонд "Републиканска пътна инфраструктура" обявява предварителни обявления за възлагане на обществени поръчки за строителството на три отсечки от магистрала "Марица", две от "Струма", на част от пътя Кърджали - Подкова и на връзката между автомагистрала "Хемус" и околовръстния път на София.

Няколко месеца по-късно, през юни 2007г. "Метрополитен" подготвя поръчката за избор на проектант и строител на разширението на метрото по втория диаметър в София.(от пътния възел "Надежда" през Централна гара, площад "Света Неделя", НДК до бул. "Черни връх").Същевременно се твърди и че проекти за 153 млн. евро ще утвърждават Русе като транспортен център.

През юли 2007 г. министърът на транспорта Петър Мутафчиев заявява, че очаква програма "Транспорт" да бъде одобрена от Брюксел през септември. Същевременно по думите на Майкъл Хъмфрис, ръководител на представителството на ЕК в България, изготвеният от страната ни документ е с много високо качество. Той посочва също, че този път ЕК няма да осъществява предварителен контрол и отправи апел за спазване на всички процедури и за напълно прозрачен процес при реализиране на програмата."

Предвижданията са по оперативна програма "Транспорт" да бъдат реализирани 17 приоритетни проекта, които са включени в индикативния списък с приоритетни проекти за финансиране от програмата. Към момента действащите проекти са три.

На 22 октомври 2007г. ЕК одобрява програма "Транспорт".

Едва няколко месеца по-късно, на 24 януари 2008 г. двама от директорите на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" са арестувани за подкуп от 50 хил. лв. На следващия ден транспортният министър Петър Мутафчиев изрично уточнява, че няма случаи на корупционни практики по проекти от оперативна програма "Транспорт". И най-малки съмнения за корупционни практики според транспортния министър могат да попречат при реализирането на вече започнати инфраструктурни проекти, финансирани от ЕС.

По Приоритетна ос 1 "Електрификация и реконструкция на жп линия Свиленград - турска граница". Очаква се проектът да завърши в средата на следващата година. Той присъства в индикативния списък с приоритетни проекти на оперативната програма.

Същия ден говорителят на Европейската комисия Марк Грей съобщава, че е спряно изпращането на средства от еврофондовете. Няма да превеждаме пари, докато не се изясни ситуацията, и освен това сезирахме ОЛАФ", казва той. Искането на ЕК е и България да замрази европарите за пътищата.

На 25 януари 2008 г. ЕК изпраща официално писмо до финансовото министерство, в което иска проверка на данните в медиите за конфликта на интереси и отношението на арестуваните към европейските пари. Едновременно комисията нареди да се спре изплащането на суми по проектите за "Транзитни пътища 3", магистрала "Люлин" и техническата помощ за европейски транспортни мрежи, както и проектите за изграждане на пътя Кърджали - Подкова и 8-километровата отсечка, която свързва магистрала "Хемус" със софийския околовръстен път.

На 26 януари 2008 г. Петър Мутафчиев и вътрешният министър Румен Петков се кълнат, че във фонд "Републиканска пътна инфраструктура" нямало злоупотреби с европейски пари.

По Приоритетна ос 2 действащият проект е "Доизграждане на автомагистрала "Тракия" - лотове 2, 3 и 4" . Дострояване на автомагистрала "Тракия" в участъка между Стара и Нова Загора започна в началото на месец май. Изграждането ще струва 4 400 000 лв. на 1 км. Дължината на отсечката е 31 км. За момента държавата е гарантирала авансово плащане на средствата по този проект, но се очаква той да получи одобрението на Брюксел.

В началото на февруари 2008 г. изпълнителният директор на Фонд "Републиканска пътна мрежа" Веселин Георгиев е освободен от поста му.

На 9 април 2008 г. министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов заявява в Хасково след среща с активисти на БСП, че магистрала "Марица" ще бъде готова до края на 2009 г.

През юни 2008 г. от ЕК заявяват, че проектите за пътната и железопътната инфраструктура на страната ни страдат от сериозно забавяне. Същото важи и за проекта за софийското метро и за този за подобряване на условията за корабоплаване по вътрешните водни пътища. "Единственото успокоение е, че проблемите бяха регистрирани рано в програмния период 2007 - 2013 г., това означава, че все пак ще има реализирани проекти и няма да се налага да се връщат вече похарчени пари", обяснява експерт от ЕК.

През юли 2008 г. парламентът гласува на първо четене фонд "Републиканска пътна инфраструктура" да бъде преобразуван в агенция към Министерския съвет на подчинение на премиера.

На 26 юли 2008 г. в медиите е публикувана информация, че ЕК е замразила 1.6 млрд. евро от средствата за България по оперативната програма "Транспорт".

По Приоритетна ос 3 се реализира най-активният до момента проект – "Разширение на софийското метро – I етап "Пътен възел "Надежда" - бул. Черни връх"), като общата стойност на проекта е 185 193 801 евро. Проектът ще приключи в края на 2011 г. Другият проект е за изграждане на интермодален терминал в София, но той не е действащ.

Няколко дни по-късно транспортният министър заявява: "До този момент в оперативна програма "Транспорт" няма сериозни проблеми, които да заплашват усвояването и реализацията на средствата от Кохезионния фонд.

По четвъртата Приоритетна ос за подобряване на условията на корабоплаване няма нито един действащ проект.


През август 2008 г. правителството обявява екшън план за управление на средствата от ЕС, в който са записани и три обекта по програма "Транспорт". Намеренията на правителството са до края на тази година да бъдат договорени 520 млн. евро по програмата.

През септември 2008 г. спрените пътни проекти започват отначало. Пътната агенция възнамерява да обяви нови търгове за избор на изпълнители и надзорници на строителството на пътя Кърджали - Подкова и връзката на магистрала "Хемус" с околовръстното шосе на столицата.

През октомври 2008 г. Петър Мутафчиев заявява, че по-интензивното договаряне по ОП ''Транспорт'' ще започне след средата на 2009 г.

На 13 ноември 2008 г. Нели Йорданова, директор на дирекция "Координация на програми и проекти" в Министерството на транспорта, съобщава, че предстои осъществяването на 15 проекта по ОП ''Транспорт''.

След една седмица Националната агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) прекратява процедурата по възлагане на две обществени поръчки по оперативната програма "Транспорт" заради установени нарушения. Процедурите са открити през 2007 година. В провеждането на процедурите по възлагане са констатирани пропуски и нарушения според доклад на вътрешния одит на Министерството на транспорта.

В края на 2008 г. равносметката гласи: Липса на пари за отчуждения и тромави процедури бавят допълнително пътните проекти.

В същото време министри и кметът на София превръщат първата копка на метрото до "Лозенец" в предизборен цирк.

През февруари 2009 г. става ясно, че EК обмисля възможността да финансира магистрала "Тракия" с пари от оперативната програма "Транспорт". Условието е сегашните търгове за довършването на пътя да бъдат анулирани и да се проведат нови.

През март 2009 г. транспортният министър заявява, че до включването на нови проекти в програмата ще се стигне, ако одобрените не могат да бъдат изпълнени. По думите му нямало официално искане от пътната агенция към управляващия орган в министерството по програма "Транспорт" "Тракия" да бъде включена за финансиране.

Отново през март Карстен Расмусен, заместник-началник на звено "България" в Главна дирекция "Регионална политика" на ЕК, припомни позицията на ЕК: "Искате пари за пътища - дайте готови проекти."

През април 2009 г. от изказвания на шефовете в Национална агенция "Пътна инфраструктура" става ясно, че европейски средства за пътища може да се очакват най-рано след изборите (юли 2009 г.).

През юни 2009 г. официалният отчет на вицепремиера Меглена Плугчиева за напредъка в усвояването на евросредствата показва, че от предвидените над 2 млрд. евро за периода 2007 - 2013 г. към май 2009 г. са усвоени едва 932 хил. Тези пари са били платени за техническа помощ за подготовка на пътни проекти.

Отново през юни премиерът Сергей Станишев определя като сериозен успех за страната последните решения на ЕК за деблокиране на 115 млн. евро по ИСПА за магистрала "Люлин" и писмото на ЕК от 16 юни, което дава зелена светлина на сключване на договори по оперативните програми "Регионално развитие" и "Транспорт" с НАПИ за използването на 1.25 млрд. евро за пътни проекти.

През септември 2009 г. новото правителство представя план за строителство на магистрали.

До октомври 2009 г. 41.5 млн. евро са разплатени по програма "Транспорт".

През ноември 2009 г. е сменено ръководството на програмата.

Същият месец е публикуван отчет за напредъка по програма "Транспорт".

През февруари 2010 г. отново се зашумява, че има вероятност да изгубим средства по програмата.

На 10 февруари 2010 г. Европейската комисия дава положителна оценка за съответствие по "Транспорт".

През март 2010 г. България иска от ЕК да разреши пренасочването на средства от "Транспорт" за ремонт на пътища.

На 23 април 2010 г. е подписан договорът за строителството на магистрала "Тракия".

Поредната завръзка на нов сюжет започва през май 2010 г. В Доклада на Агенцията по обществените поръчки се казва, че нито един от проверените проекти за 2009 г. не е бил напълно законен. За периода в АОП са постъпили 75 проекта на документации, като само 46 са реално проверените, защото попадат в обхвата на закона. Останалите процедури са били под установените прагове или процедурите вече са били открити и одобрени за финансиране. Най-голям е броят на проверените документации, финансирани от ОП "Регионално развитие", следвани от проекти, спечелени по ОП "Околна среда" и по ОП "Транспорт".

http://www.dnevnik.bg/evropa/evrokonsul ... transport/
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Темата за магистралите е отключена. Моля, пишете в нея само неща, касаещи ОБЩО магистралите или инфраструктурните проекти!