Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417990 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email


Eто едно такова летище в Чехия... От двата края са обособени места за прибиране на самолетите.

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Нещо не ти се отваря снимката.

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Ето и нещо по темата с летищата:

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=667648

Quote
40 км "писти" по шосета и аутобани в цялата страна ще бъдат премахнати.
Пътната агенция вече е взела решение, каза за "24 часа" нейният шеф Божидар Йотов. Това е станало след тристранни разговори с министерствата на отбраната и на транспорта, които са декларирали, че пистите не им трябват. Вече има писмо от ведомството на Аню Ангелов, че тези части от аутобаните няма да се ползват за полоси за военната ни авиация.

12 са трасетата на магистрали и първокласни шосета в страната, които са строени така, че на тях да могат да кацат самолети. Тъй като платната не са разделени с мантинели, скоростта по тях е ограничена до 80 км час, колкото е и в тунелите.

Шофьорите обаче рядко спазват ограничението на тези хубави участъци и затова там често стават катастрофи. На полосите, които са прави и широки 50 метра, дебнат патрули с радари. На 7 септември "24 часа" написа: "Писти" без мантинели на магистрали: касичка за катаджии. Това бе ден след жестока катастрофа край Провадия, при която загинаха петима. (виж факсимилето)

Тогава питахме колко са пистите по шосетата и колко пъти е кацал самолет на тях. Оказа се, че има един-единствен случай. Селскостопанска машина се приземила аварийно на магистралата при Ботевград през 90-те. Вестникът първи разкри, че още през 2008 г. военното министерство е съобщило в писмо, че тези полоси не му трябват. Шефът на пътната агенция Йотов тогава не знаеше.

Месец по-късно вече има нова кореспонденция, нови срещи и решение. Предстои обаче да се правят проекти и да се обявяват обществени поръчки, за да се разделят широките участъци на две ленти с бетонови прегради. Няма да правим глупости с бързане, каза Йотов. Той поясни, че ще трябват над 1 млн. лв. за тези прегради, и прогнозира, че по 12-те писти ще може да се кара със 120 км в час догодина.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
12-те писти са:
- писта „Соколаре" при Бяла Слатина;
- писта „Межда - Скалица" при Ямбол;
- писта „Поройна - Леново" при Пловдив;
- писта „Младиново - Пъстрогор" при Свиленград;
- писта „Криво поле - Малък извор" при Хасково;
- писта "Усойка - Слатино" при Дупница;
- писта „Мало Конаре - Цалапица" при Пловдив;
- писта „Маноле" при Пловдив на автомагистрала „Тракия";
- писта „Карналово - Петрич" при Благоевград;
- писта „Мустрак - Райкова могила" при Свиленград;
- писта „Млада гвардия" (АМ „Хемус")
- писта „Ботевград" при Ботевград.
(цитат пак от 24 часа: http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=603878)
От тях магистрални са 3 и с тях може да се започне, тъй като там е най-рисково положението. Още повече, че при тях проектът е пределно ясен - съществуващите мантинели от двата им края се продължават. При другите 9 и бездруго няма как да се разреши по-голяма скорост от 90 км/ч.
« Last Edit: 08.11.2010, 14:28:16 by blagun »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
На Ботевградската ограничението 80 го няма. Проблемът е решен чрез хоризонтална маркировка като двете "платна" са по раздалечени едно от друго.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
На Ботевградската ограничението 80 го няма.
То и на Усойка по пътя София-Кулата няма 80. Съмнява ме също, че и на 12-те писти ще пуснат ограничение 120. Просто ми се струва, че пак журналистите са поукрасили новината и са включили всички писти в един кюп.
Общо взето 3 са на магистрали, други 2 - на първокласни пътища, за останалите 7 могат да почакат мантинелите, могат и изобщо да не се поставят.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
12-те писти са:
- писта „Соколаре" при Бяла Слатина;
- писта „Межда - Скалица" при Ямбол;
- писта „Поройна - Леново" при Пловдив;
- писта „Младиново - Пъстрогор" при Свиленград;
- писта „Криво поле - Малък извор" при Хасково;
- писта "Усойка - Слатино" при Дупница;
- писта „Мало Конаре - Цалапица" при Пловдив;
- писта „Маноле" при Пловдив на автомагистрала „Тракия";
- писта „Карналово - Петрич" при Благоевград;
- писта „Мустрак - Райкова могила" при Свиленград;
- писта „Млада гвардия" (АМ „Хемус")
- писта „Ботевград" при Ботевград.
(цитат пак от 24 часа: http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=603878)
От тях магистрални са 3 и с тях може да се започне, тъй като там е най-рисково положението. Още повече, че при тях проектът е пределно ясен - съществуващите мантинели от двата им края се продължават. При другите 9 и бездруго няма как да се разреши по-голяма скорост от 90 км/ч.

Писта "Млада гвардия" на Хемус във варненския участък на магистралата ли се намира защото, между София и Ябланица няма.

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Да. Точно при пътния възел с Провадия.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Пействам подробно статията от "Строителство инфо", цитирана от PeTT в темата за АМ Марица, тъй като касае срокове по различни проекти:
 
Quote from: stroitelstvo.info
Корекции в програма "Транспорт" ще я направят по-реалистична
Възможен е старт на тунела под Шипка на инженеринг по идеен проект в този програмен период
Автор: Силвия ЗЛАТКОВА Милена ВАСИЛЕВА

На последния съвет за координация и управление на средствата от Европейския съюз, индикативната годишна програма на оперативна програма "Транспорт" не беше приета. Тя беше върната за преработване,
за да бъде достатъчно реалистична.

Тръжната процедура за осемкилометровата отсечка на магистрала "Хемус" от околовръстното на София до гара Яна остава за пролетта на 2011 г. заради концесия за строителни материали при трасето.

Магистрала "Марица" остава с тръжна процедура за тази година, смятат от пътната агенция.

Очаква се търг за лот 1 Долна Диканя - Дупница от магистрала "Струма" - ОВОС е приключил, очаква се отчужденията да завършат в края на годината. Обществената поръчка е възможна най-вероятно в началото на 2011.

От допълнителните проекти:
Проектът София - Калотина остава за 2012 г. вместо за 2011 г., а строителството на магистралата ще започне през 2013, каза преди време министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Обходите на Габрово, Монтана и Враца засега са предвидени за есента на 2011 г. Проектите им са разработване по линия на трансевропейската транспортна мрежа и с допълващо финансиране от Световната банка. Най-напреднал в процедурите е обходът на Монтана.

"Подготвя се нова индикативна годишна работна програма, информира министърът по управлението на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев. Нямам притеснения за западния обходен път на град Габрово (автор на проекта е "Пътпроект"), част от транспортен коридор №9. Това е един от малкото технически зрели, готови проекти, които има държавата", коментира министърът.
Дали в оперативна програма "Транспорт" ще има достатъчно пари, за да може да се финансира директно през този програмен период не само западният обходен път на Габрово, но и тунелът по Шипка, зависи от това как ще изглеждат сметките в програмата в по-късната фаза на изпълнението й. Според Томислав Дончев съдбата на тунела много зависи от хода на проектите през 2011 г., включително и от развитието на лот 3 на автомагистрала "Струма".

Проектна готовност на тунела под Шипка
От гледна точка на техническа готовност за тунела под Шипка допълнителни усилия са необходими от етапната връзка, която отвежда западния обходен път до така наречения червен завой на прохода до самия тунел на завоя, но самото проектиране на тунела, предвид че има уточнено трасе и идеен проект, не представлява никакъв проблем. Нищожни са разликите в трасето между идеен проект, правен през 90-те години, и трасето, избрано сега. Старият тунел е с дължина 3.198 км , новият тунел е предвиден да бъде само с 2 метра по-дълъг, или 3.200 км.
Министър Томислав Дончев допуска, че би могло да се възложи инженеринг на база на съществуващия идеен проект. Програма минимум е в рамките на този програмен период тунелът да има пълна готовност за възлагане, което означава подготовка на апликационна форма, анализ "разходи-ползи" и пълна степен на техническа готовност, а програма максимум - да е започнато строителството на тунела до края на 2013 г., обобщи министърът и бивш кмет на балканския град.

За усвояването на европейските средства
В момента ситуацията е много сложна. От една страна, имаме много пари - 4 млрд. лева, припомни Томислав Дончев. Но от обектите с европейско финансиране само три се движат добре: автомагистрала "Тракия", софийското метро и електрификацията на жп линията Свиленград - турска граница. В момента се налага да се прецени кой от секторите транспорт – железопътният, пътният или водният, ще успее да консумира най-много пари и да направим сметка кои точно обекти от него да бъдат включени за финансиране, сподели министърът. Пренасочихме 250 млн. евро към метрото не по друга причина, а защото усвояването на европарите в секторите пътища и железници е изключително слабо. Нова релокация може да бъде направена винаги, категоричен е Томислав Дончев.
На проведената на 18 ноември работна среща между представители на българското правителство, Европейската комисия и международните финансови институции, организирана по инициатива на министъра по управление на средствата от Европейския съюз, са били обсъдени възможностите за предоставяне на техническа помощ от страна на Световната банка, Европейската банка за възстановяване и развитие и Европейската инвестиционна банка за подобряване оползотворяването на евросредствата в България. Най-спешна нужда от помощ има в секторите на пътната и железопътната инфраструктура, възможно е подпомагане и на проекти от сектор води. До края на 2010 г. ще бъдат конкретизирани отделните проекти в трите сектора, за които се търси съдействие. В рамките на два месеца се очаква становището на Европейската комисия относно конкретните механизми, по които може да бъде финансирана подобна техническа помощ.

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Търгът за 8-те км от "Хемус" остава за януари 2011 г., за Марица до края на ноември, за Струма в началото на януари

http://stroitelstvo.info/infrastructure/2010/11/25/999859_turgut_za_8-te_km_ot_hemus_ostava_za_ianuari_2011_g/

Quote
До края на месец ноември ще обявим търга за двата лота на магистрала "Марица". Това каза председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Божидар Йотов, който участва в панела "Актуално състояние и перспективи на пътни проекти в България и региона" на Българския икономически форум.

Той съобщи, че едновременно ще бъдат обявени търговете за двата лота на магистралата: Оризово – Димитровград (31.6 км) и Димитровград – Харманли (34.4 км).

За съжаление тръжната процедура на 8-километровата отсечка от Софийския околовръстен път до гара Яна от магистрала "Хемус" остава за януари следващата година, посочи още Божидар Йотов.
Една от причините за забавянето на обществената поръчка е наличие на концесия за строителни материали в зоната на магистралата, обясни той.
Отсечката е с дължина 8 километра е от пътните проекти от Оперативна програма "Транспорт" и имаше одобрен ОВОС най-рано.

В началото на януари се предвижда да се обяви процедура и за лот 1 от Долна Диканя до Дупница от магистрала "Струма", като строителството ще започне през август 2011 година.
В края на януари ще стартира и лот 4 на магистралата от Сандански до границата с Гърция, като строителството се очаква да започне през септември 2011 година.

Идеята на пътната агенция е търгът за лот 3 на "Струма" (през Кресненското дефиле) да бъде за инженерниг (едновременно за проектиране и строителство).

Търгът за проектиране на скоростния път София – Гюешево остава за средата на 2011 година, съобщи още Божидар Йотов.

Заместник министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова направи преглед на Оперативна програма "Регионално развитие", като припомни, че част от обектите от първия етап на пътната схема на програмата ще бъдат завършени до края на тази година, до края на годината ще бъдат обявени търговете за втория етап, а в края на 2011 година се очакват процедурите за третия етап.

Тя повтори, че от първия етап са спестени 70 милиона лева, поне толкова се очакват и от втория, който се състои от 15 лота и е за 265 милиона лева.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: dnes.dir.bg
Слагат мантинели на аварийните писти на магистрала ”Тракия”
 12:44  |  13 декември 2010 | Общество

В районите на магистрала "Тракия", обособени като писти за аварийно кацане, ще бъдат поставени матнинели. Заради висока скорост и неправилно изпреварване там често стават тежки катастрофи.
Агенция "Пътна инфраструктура" е разпоредила на фирмата за поддръжка на магистралата да изгради стоманени предпазни огради в разделителната ивица на участъците, от километър 108+260 до километър 111+560 и от километър 155+083 до километър 158+386. Мантинелите ще се махат, ако се наложи да се пренасочи движението при аварийни ситуации, ремонти и зимно поддържане. Монтажът на мантинела в тези участъци значително ще намали тежките произшествия, възникнали при челни удари, се отбелязва в съобщението.
Началото на края на "авиопистите"...

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Най-накрая. И между другото, понеже се спомена по-горе, че тези писти се държат ако нещо се случи на летището, където трябва да се кацне - обикновено никой самолет не подхожда за кацане при нормални обстоятелства със стрелка за горивото, клоняща към 0 и това е 'закон'.
Всичко се случва, затова си има задължителен резерв, изчислен предварително. Една позната преди няколко години отлетя за Варна от София, но поради мъгла самолетът не можа да кацне там, нито в Бургас, нито в Пловдив, междувременно и летище София бе затворено и финишираха директно в Истанбул и то след едночасов извънреден престой в нашето въздушно пространство. Но това е друга история. :)
Така че ако някой самолет достигне до момента, в който зависи да кацне на магистралата поради проблем на приемащото летище и още повече няма гориво да достигне до резервното летище, това означава, че много хора не са си свършили работата и случката е достойна за предаването на NG.

Offline tony75

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
    • Email
Днес като минах по Тракия, монтираха мантинели на 2-те писти.

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Интервю с Плевнелиев от Инвестор.бг (извадки):
Quote
- Какви средства за пътни проекти са заложени в Бюджет 2011 г.?

Определените средства в Бюджет 2011 г. на Министерството на регионалното развитие и благоустройството са общо 211 млн. лв. От тези средства около 110 млн. лв. ще бъдат за текущ ремонт и поддръжка, включително зимно почистване на пътищата и аварийни работи.
Други около 80 млн. лв. (от бюджетните средства от общо 211 млн. лв.) ще бъдат за инвестиции и капиталови разходи. Те ще се използват за изграждане на останалите 8 км от дясното платно на магистрала „Марица“ между км 100 и км 108 и „липсващите“ 2 км между км 112 и км 114.
Определените средства за инвестиции ще се използват и за магистрала „Хемус“ - за участъка между Белокопитово и Шумен с дължина 7 км, където искаме следващата година да стартираме работата.
Отделно от бюджетните средства МРРБ има средства за пътна инфраструктура по държавни инвестиционни заеми, които предстои да бъдат усвоени през 2011 г. Те са по програма „Транзитни пътища 5“ от Европейската инвестиционна банка и по програма със Световната банка. По тях искаме да реализираме около 200 млн. лева – конкретно изпълнени проекти на територията на страната, а списъкът на проектите сме обявили официално.
Възнамеряваме от другата година да стартираме работата и по други проекти, касаещи пътища І и ІІ клас. Изброените проекти дотук ще се изпълняват с посочените общо 411 млн. лв.

- А по ОП „Регионално развитие" каква ще е усвоената сума за пътни проекти през следващата година?

По ОП „Регионално развитие" имаме подписани договори за общо 500 млн. лв. Сега изпълняваме първите 14 лота, като някои от тях вече приключват. Надяваме се през 2011 г. около 350 млн. лв. (вкл. националното съфинасиране) по ОП „Регионално развитие“ за проекти за пътища ІІ и ІІІ клас – да изпълним и съответно усвоим, т.е. да разплатим на изпълнителите.
И така, дотук имаме сума за пътища от около 760 млн. лв. Разбира се, ще строим и магистрали. Планираме ускорено да работим по „Тракия“ и да стартираме още 7 лота.

- Кои по-точно лотове ще стартират през 2011 г. по ОП "Транспорт"?

Това са два лота на магистрала „Марица“ (общо 67 км), което е в рамките на ОП „Транспорт“. Ще стартираме и Лот 1 и Лот 4 на магистрала „Струма“. Започва работата и по 3 отсечки – Кърджали-Подкова с бюджет от около 32 млн. евро, Мездра-Ботевград с бюджет от около 80 млн. евро и Околовръстния път на София до гара Яна с бюджет от още 32 млн. евро.
Тези изброени 7 лота са на обща сума около 500 млн. евро и ще се реализират със средства по ОП „Транспорт“. Нашият план е средствата да бъдат договорени до средата на 2011 г. и практическото изпълнение на строителните работи да започне през втората половина на годината.
Така че целта ни е през 2011 г. по ОП „Транспорт“ да сме договорили общо около 60 на сто от средствата по мерки за пътища, които са общо около 1 млрд. евро. Ще припомня, че за магистрала „Тракия“ вече са договорени 250 млн. лв.
А що се отнася до изпълнението, надяваме се към края на 2011 г. да сме изпълнили (и разплатили) работи за около 200 млн. евро от тези общо 1 млрд. евро, т.е. 20 на сто от средствата за пътища по ОП „Транспорт".

- Общата сума за пътища през 2011 г. е впечатляваща.

Така е, ще обобщя - като прибавим тези 400 млн. лв. към предишните около 760 млн. лв., общата сума за пътища за следващата година достига 1,1-1,2 млрд. лева. Това, стига да се постигне, ще е абсолютен рекорд. Ща направя сравнение за яснота - по време на управлението на предишното правителство, при все че имаше бюджетни излишъци, бяха дадени максимално за пътища около 730 млн. лева за година.
А сега ние, по време на криза, благодарение на това, че ускорихме усвояването на еврофондовете, се надяваме да реализираме през годината над 1 млрд. лева.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Дмитрий Медведев ратифицира закон за строителството на магистрала около Черно море

27 декември 2010 | 14:27 | Агенция "Фокус"

Москва. Президентът на Русия Дмитрий Медведев днес подписа закон за ратифицирането на Меморандума за разбирателство в сферата на координираното строителство на автомобилна магистрала около Черно море, съобщи пресслужбата на Кремъл, цитирана от ИТАР-ТАСС.
Меморандумът бе подписан от правителствата на страните-членки на Организацията на Черноморско икономическо сътрудничество на 19 април 2007 г. в Белград. Според него се планира създаването на високопропусклива автомобилна магистрала с дължина около 7140 километра, която ще премине през Турция, Грузия, Русия, Украйна, Молдова, Румъния, България и Гърция.

© 2010 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

http://focus-news.net/?id=n1475380

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
На АМ Тракия вече са завършили мантинелите на двете писти край Пловдив. Но знаците за ограничение още стоят.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
На АМ Тракия вече са завършили мантинелите на двете писти край Пловдив. Но знаците за ограничение още стоят.
Едната писта не са я завършили, остават им 500-600 метра, но на завършената защо стоят знаците 80 не знам, добре че никой не ги спазва  :rolleyes:

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Едната писта не са я завършили, остават им 500-600 метра, но на завършената защо стоят знаците 80 не знам, добре че никой не ги спазва  :rolleyes:
Викаш, имаш си винаги няколко пилотни коли, които да "изгорят" преди теб...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Едната писта не са я завършили, остават им 500-600 метра, но на завършената защо стоят знаците 80 не знам, добре че никой не ги спазва  :rolleyes:
Викаш, имаш си винаги няколко пилотни коли, които да "изгорят" преди теб...
Естествено  :D

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Бушони ги наричам аз, а и не само аз.