Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417893 times)

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Агенция "Фокус" :

Дойдоха, видяха и ще построят (ОБЗОР)
 
 
 
20 май 2008 | 15:46 | Агенция "Фокус"
 
 
 
Харманли. Премиерът Сергей Станишев и министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов инспектираха строителните работи по автомагистрала „Марица”.
40 км от трасето – от турската граница до Хасково могат да бъдат готови до лятото на следващата година, ако се осигури допълнително финансиране.
Премиерът коментира, че има възможност такова финансиране да бъде осигурено, тъй като има резерв за структурни обекти, както и бюджетен излишък. Друг непредвиден приход за държавата е и връщането на иракския дълг в размер на 350 млн. долара.
Това са и трите най-вероятни източника за финансирането на доизграждането на автомагистрала „Тракия”. Средства по това перо ще бъдат заложени и в бюджет 2009 г.
По време на посещението на Станишев и Гагаузов стана ясно, че е готов планът за структурни и професионални промени във Фонд „Републиканска пътна инфраструктура”, поискан от вицепремиера Меглена Плугчиева. Промените ще са свързани с по-засилен вътрешен одит и по-прозрачни процедури.
Това е второто посещение на Станишев и Гагаузов по строящи се магистрали. Преди около месец и половина двамата направиха инспекция на АМ „Люлин”.

АМ „Тракия”

По време на заседанието на Министерски съвет в четвъртък министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов ще представи на премиера доклад относно доизграждането на автомагистрала „Тракия”. След като на 14 май в 24 часа изтече срокът, в който българо-португалският консорциум трябваше да осигури финансиране за доизграждане на трасето от Стара Загора до Карнобат, без това да стане, държавата ще финансира строителството.
„Положихме усилия, за да подобрим концесионния договор за строителството на автомагистрала “Тракия” и това беше направено с анексите, които подписахме с българо-португалския консорциум”, заяви премиерът Сергей Станишев. Той допълни, че неговото правителство е заварило един готов договор и прекратяването на този договор би довело до съдебни процедури и вероятното осъждане на България, както е станало с “Балкан”. Само че при този договор финансовият мащаб е бил много по-голям, затова правителството е положило максимални усилия да подобри договора. Те са оценени и от ЕВРОСТАТ, откъдето бе получена оценка, че новият формат на концесията е добър и е избегнат основният риск да се наложи държавата да плаща.
На 15 май изтече срокът и ние имаме основание да тръгнем към държавно публично финансиране, за да може да изградим автомагистрала “Тракия” максимално бързо. Доизграждането е удобно, тъй като теренът не е тежък, има пълна проектна готовност и отчуждителните процедури са приключили. “Мен единствено ме е яд, че изгубихме толкова много време и че ще трябва да се прави с държавни пари”, допълни премиерът. Според него – затова може да бъде използвана част от иракския дълг, който е в размер на около 350 милиона долара, бюджетен излишък или средства от резерва за структурни проекти. Освен това догодина в бюджета ще бъдат заложени и средства за доизграждането на “Тракия”. Премиерът бе категоричен, че страната ни ще инвестира пари в инфраструктура и това ще става балансирано, тъй като не може един район да се развива по-бързо от друг. Преди месец и половина Станишев заедно с Асен Гагаузов и Милош Поцков са посетили строежа на автомагистрала “Люлин”. Освен това – страната ни имала сериозни амбиции да напредне и в автомагистрала “Хемус” от Шумен към Силистра и Русе.

***

Автомагистрала „Тракия” може да бъде доизградена за около две години. Това смята изпълнителният директор на „Мостстрой” Румен Йовчев. По думите на му – „Мостстрой” и холдинг „Пътища” имат капацитета да доизградят 117 км от магистралата за две години.
Според него – само изграждането на мостовите съоръжения ще струва 25 милиона евро за двете години. В същото време – „Мостстрой” изпълнява проекти за около 20 милиона евро годишно, което означава, че този обект за фирмата би бил недостатъчен.

АМ „Марица”

До лятото на следващата година при допълнително финансиране могат да бъдат построени 40 км от автомагистрала „Марица” в отсечката между турската граница и Хасково – това каза премиерът Сергей Станишев. Той допълни, че останалите 68 км от „Марица” ще бъдат правени чрез средства от Оперативна програма „Транспорт” (210 млн. евро).
Станишев изрази увереност, че държавата ще успее да намери финансов ресурс за ускоряването на строителството, тъй като това ще доведе до засилен икономически растеж на Хасковския регион и на цялата страна. По думите на премиера – там, където преминава магистрала, икономическият растеж е минимум с десет процента. Освен това – там има по-добри и безопасни пътища. Станишев заяви, че инфраструктурата е един от основните приоритети за страната ни.
Специален праг ще спомага за избягване на общото подравяне след моста над река Марица в участъка Харманли-Любимец по посока на речното движение. Мостът бе първото съоръжение, което Станишев и Гагаузов посетиха при обиколката си по трасето на АМ „Марица”. Връхната конструкция се състои от 8 броя главни греди за едно пътно платно. Гредите са с дължина 206 метра от предварително напрегнат стоманобетон. В надлъжна посока мостът е разделен на три температурно непрекъснати секции по 131 метра всяка.
Този мост е от третия участък от магистралата в района Харманли-Любимец с дължина 16,6 километра и се изгражда от „Мостстрой”. Участъкът е изграден до ниво непълен асфалтобетон и е въведен в експлоатация я като четирилентов път. За довършването на участъка са необходими 14 314 000 лева, като финансирането е от държавния бюджет.
Общата дължина на АМ „Марица” е 117 км, като окончателното й изграждане ще приключи през 2010 г. Строежът на магистралата е разделен на седем участъка, като първият – 5 км, е готов и въведен в експлоатация. Вторият участък ще се прави по ОП „Транспорт”. Самият той е разделен на четири отделни лота.
Другите два участъка Любимец – Ново село и Ново село – Свиленград са с изградено ляво пътно платно и предстоящо изграждане на дясното платно – то обаче може да бъде довършено до края на годината. Нужна е обаче рехабилитация на платното, което вече е в експлоатация.
Останалите два участъка са Свиленград – ГКПП Капитан Андреево и от ГКПП-то до турската граница.
АМ „Марица” е част от трансевропейската магистрала север – юг.
Марта МЛАДЕНОВА
 
http://www.focus-news.net/?id=n957809

Питане:

Какво е това Хасково ??

АМ Марица минава точно през Димитровград....на няколко километра от центъра на града, а от центъра на Хасково - над 10 км ...

Вярно, че агломерацията е обща и също може да се твърди, че минава през Хасково, но Димитровград е по-голям от мнозина областни градове в страната - не бива така лесно да го забравяме ...



Агенция "ФОкус":

Премиерът бе категоричен, че страната ни ще инвестира пари в инфраструктура и това ще става балансирано, тъй като не може един район да се развива по-бързо от друг. Преди месец и половина Станишев заедно с Асен Гагаузов и Милош Поцков са посетили строежа на автомагистрала “Люлин”. Освен това – страната ни имала сериозни амбиции да напредне и в автомагистрала “Хемус” от Шумен към Силистра и Русе.

http://www.focus-news.net/?id=n957622

ПИТАНЕ:

Как така към Силистра и Русе ?

Агенция "ФОкус":

Премиерът бе категоричен, че страната ни ще инвестира пари в инфраструктура и това ще става балансирано, тъй като не може един район да се развива по-бързо от друг. Преди месец и половина Станишев заедно с Асен Гагаузов и Милош Поцков са посетили строежа на автомагистрала “Люлин”. Освен това – страната ни имала сериозни амбиции да напредне и в автомагистрала “Хемус” от Шумен към Силистра и Русе.

http://www.focus-news.net/?id=n957622

ПИТАНЕ:

Как така към Силистра и Русе ?

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: blagun
Това в България за 2 години да се построи 117 км магистрала не го вярвам, те даже и хърватите не строят толкова много. Ще е истински късмет за 2 години да приключи "строежа" на хартия (търгове, отчуждавания, разкарване по всички съдебни инстанции...) и да започне реалният.

Принципно и мен ме съмнява да стане толкова оптимистично.
 Но един подобен изход не е изключен! Лично аз мисля че БГ фирмите наистина имат технически ресурс да се построи за кратко време. Всичко опира до пари. Ако цената е наистина е 2,7 млн евро на км и се строи едновременно по цялото трасе то тогава е възможно.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: difian
Тракия е магистралата от София до Бургас, но номерацията е различна.Навсякъде участъкът от Бургас до Ветрино се води А4.Не съм виждал досега карти с отчетени новите части от Ветрен до Карнобат и от Чирпан до Стара Загора(незавършен чак до Стара Загора).А построеното от Марица при Любимец А1.100% съм сигурен.На някой по-стари карти съм срещал Черно море с номерация А3, но във всички по-нови е А5.Така че за Струма свободен остава А3.Предполагам, че и Люлин като номерация ще се води А3.

Въпросът с номерацията на магистралите и специално този на АМ Тракия е доста уместен!
В картата на bgmaps.com, а и други карти AM Tракия от Оризово до Ст. Загора и от Карнобат-Бургас е означена с А4

На място обаче може да се види, че при пътния възел за Чирпан на табелката ясно пише А1
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: slimarkov
bgmaps са в грешка. АМ ТРАКИЯ е А1.
http://pazari.dnevnik.bg/show/515002/
Да магистрала "Стара Загора" е  А1.
И тогава защо Марица я обозначават с А1, и ако не  етя А1, кой номер е  

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Според мен А1 е Марица + частта от Тракия, която е част от европейски коридор Турция-Европа

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Quote from: Repcho
Според мен А1 е Марица + частта от Тракия, която е част от европейски коридор Турция-Европа
На една карта го гледах че АМ Марица е А4

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Магистралите в България са:


- АМ Тракия - планирани 443 km - построени 280 km - http://en.wikipedia.org/wiki/Trakiya_motorway

- АМ Хемус - планирани 433 km - построени 129 km - http://en.wikipedia.org/wiki/Hemus_motorway

- АМ Марица - планирани 117 km - построени  38km - http://en.wikipedia.org/wiki/Maritsa_motorway

- АМ Черно море - планирани 103 km - построени  10 km - http://en.wikipedia.org/wiki/Cherno_More_motorway

- АМ Люлин - планирани 19 km - http://en.wikipedia.org/wiki/Lyulin_motorway

А6 - АМ Струма - планирани 156 km - построени  19 km  - http://en.wikipedia.org/wiki/Struma_motorway

А7 - АМ Шипка - планирана

А8 - АМ Рила - планирана

А9 - АМ Родопи - планирана

« Last Edit: 17.06.2008, 23:08:53 by slimarkov »

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Quote from: slimarkov
Магистралите в България са:

А7 - АМ Шипка - планирана
А9 - АМ Родопи - планирана

За тези не бях чувал дори   Къде има повече инфо?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Купете си новия атлас на издателство Global - там ги има трасирани всички магистрали в проект и в строеж. Изданието е може би най-доброто предлагано на българския пазар. Мащабът е 1:200 000, цена 18 лв. с ДДС.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Защо няма магистрали
България е единствената държава в ЕС без изцяло завършен аутобан
Какво се случва с парите за магистралите

Държава в аварийната лента
Магистрала от Европата...

... "Люлин", по всичко личи, ще е готова навреме
10 щети от лошите пътища
Какво предстои и дали
Да не се строи е скъпо

Или как лошите шосета пречат на икономиката
 
Автор: Браншова камара Пътища  
 
Автор: Капитал  
Ако се смятате за поне средно образован, пробвайте тази задачка а ла пети клас: "Известно е, че за 15 години (до 1990 г.) в България са били построени общо 273 километра магистрали само с държавни средства. Колко километра би трябвало да са изградени за 16 години (от 1990 г. до 2006 г.) пак с държавни средства плюс парите от предприсъединителните еврофондове на ЕС?" И отговорът е... около 150 километра по данните от брошура на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" (ФРПИ).

Ето и една доста по-лесна задача от този тип. Този път идва от Хърватия: "В Хърватия, след края на войната със Сърбия, за десет години са построени 1000 километра магистрали без никакви помощи от ЕС. Колко километра са се изграждали на година?" Да, отговорът е: по 100 км според информация на Хърватския институт по пътищата.

И ако псевдоматематиката не е вашата силна страна, може да опитате с най-обикновена логика. Как така парите за строежи на пътища в България са нараснали близо 5 пъти за по-малко от 10 години (виж таблицата), но инфраструктурата не се подобрява и все още няма нито една довършена докрай магистрала. Според експертни оценки при досегашната икономическа ситуация средната цена на километър магистрала е около 2.3-2.8 млн. евро (приемаме, че няма много съоръжения, както е при магистрала "Тракия"). Тоест е абсолютно реалистично да имаме поне по 100 км магистрали за всеки 280 млн. финансиране.

Изглежда, има две неща, които пречат на парите да се превръщат в магистрали. Първият непреодолим фактор е корупцията при разпределянето на средствата. За наличието й можем да се досетим само косвено - покрай спряното през последните месеци европейско финансиране на инфраструктурни обекти. Все пак, ако се гледа броят на влезлите в сила присъди на държавни чиновници обаче, корупция в България не би трябвало да съществува.

Вторият и по-съществен проблем е управленската некадърност. Приоритети в процеса няма и изграждането на всички магистрали започва едновременно. Още нещо доказва, че основният проблем е некомпетентността - няма как неусвояването на средствата да е целенасочено, защото това би означавало нарочен провал средствата да се разпределят по строителните фирми. Излиза, че чиновниците искат да разпределят парите, но просто не могат.

Неосъществените планове

Коалиционното правителството записа в Националната програма за развитие на инфраструктурата на Република България преди две години, че до 2015 г. ще бъдат изградени повече от 900 км нови магистрали. Темпото засега е два пъти по-бавно от обещаното - по около 55 км на година, или дотук само 111 км, много от които за съжаление не функционират пълноценно заради довършителни ремонти.

"Хемус" (от София до Варна) съвсем не е единственото неспазено обещание. Трасето на магистрала "Струма" (от Перник до Кулата) трябваше да бъде готово още преди олимпийските игри в Атина през 2004 г. Въпреки че бе провъзгласена за приоритет номер едно в сферата на инфраструктурата, магистрала "Тракия" (от София до Бургас плюс отсечката от София до Калотина) също не е завършена. Ценно време за строителството й бе пропиляно в скандали около плановете за отдаването й на концесия, която накрая беше провалена. Съществува също така и един самотен мост край Харманли, който е част от проектомагистрала "Марица" (между Оризово при "Тракия" и ГКПП "Капитан Андреево") и се изгражда вече четири години.

За цвят в строителните провали има и малко международна политика. Магистрала "Марица" беше включена в злополучното споразумение с Турция за каскадата Горна Арда, което така и не просъществува, но забави с години строежа на трасето. Към днешна дата от цялата дължина - 117 км, са готови едва 21 км и се строят още 20.

Какво се случва с парите

Едно е сигурно: несъстоялите се строежи не са резултат от липса на пари. Освен международните донори България разполага със значителен вътрешен финансов ресурс. В края на миналата година правителството непрозрачно похарчи 1.4 млрд. лева от бюджетния излишък (който беше в размер на 3.4 млрд. лева). Около 400 млн. от тях би трябвало да са инвестирани за ремонт на второкласни и третокласни пътища. Ефектът от тези пари не е видим, но се знае, че за довършването на магистрала "Тракия" са необходими около 700 млн. лв.

Според Ясен Ишев, директор по транспортна политика в Министерството на транспорта, за строителство на пътища в България са необходими по 2.5 млрд. евро годишно през следващите 10 години. Сумата включва изграждането на нови отсечки и поддържането на вече съществуващите. До 2013 г. страната ни, на теория, може да разчита на 3.6 млрд. евро от фондовете на Европейския съюз (ЕС). Отделно от това са планираните средства от бюджета и парите по програма ИСПА (предприсъединителните фондове), които в момента са замразени. Международни финансови институции също нееднократно са проявявали интерес към финансиране на пътно строителство.

Най-красноречивият пример за хаос

е автомагистрала "Струма". Първоначално беше решено, че тя ще се строи с пари от бюджета. По-късно държавата премина на вариант "финансиране от ИСПА", но докато течеше подготовката на проекта, екологичните оценки се забавиха и сроковете за кандидатстване по ИСПА бяха пропуснати. През последните две години магистралата двукратно беше включвана и изключвана от групата на кандидатите за финансиране по оперативна програма "Транспорт". Основният аргумент за отпадането е, че трасето е твърде скъпо - около 600 млн. евро, а с тези пари могат да се оправят други пътища, вместо да отидат само за един. През всичкото време трафикът по това направление продължава да расте - по последни данни той е между 22 и 25 хил. автомобила на денонощие.

Но пък се раждат нови мегаломански идеи, като последната се появи преди няколко дни. Заместник-министърът на регионалното развитие Димчо Михалевски съобщи, че предстои нова магистрала да свързва Гоце Делчев през Доспат, Борино, Девин, Смолян, Мадан и Кърджали и оттам да продължава за Гърция. Финансирането от българска страна в размер на 50 млн. лв. щяло да бъде осигурено по линия на оперативна програма "Регионално развитие". Очаквало се и гръцката държава да участва с около 30 млн. евро. Изграждането на подобно трасе обаче не почива на никакви икономически аргументи. По данни на Института по транспорт и комуникации в момента по този път минават по-малко от хиляда автомобила на ден.

Крайният резултат от хаоса в областта на пътната инфраструктура е, че България държи един тъжен рекорд. Тя е единствената държава в ЕС без изцяло завършена магистрала от едната си граница до другата. Това обаче може да бъде променено. Лесно. С приоритети. И за да не се трудят чиновниците да ги измислят - ето някои от тях:

- Очевиден приоритет номер едно е автомагистрала "Тракия", защото това е едно от двете най-натоварени трасета в страната и свързва западната граница с Черноморието. Тя отдавна трябваше да е готова, защото трафикът по нея към момента е близо 30 хил. автомобила в денонощие (при повече от 20 хил. коли строежът на магистрала се смята за наложителен).

- По подобна логика втората най-важна магистрала е "Струма", по която би трябвало да минава целия трафик от Северните Балкани към Гърция.

Ако тези две неща се направят, пътната картина на България коренно ще се подобри. Може би няма да попадне в клуба на държавите с най-добра инфраструкура в Европа, но поне няма да е известна със своите пътища, които водят от никъде за никъде.

http://capital.bg/show.php?storyid=519408

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: PeT
Тя е единствената държава в ЕС без изцяло завършена магистрала от едната си граница до другата.
Само това не е вярно - Румъния, Латвия, Естония и Полша също нямат завършени магистрали открай докрай. Иначе констатациите са верни.

Не знам, откъде тръгна тази глупост за родопска магистрала, в Дневник след гръмкото заглавие уточниха, че става дума за реновиран първокласен път, а не за магистрала. И да не са луди гърците да я съфинансират, след като ще им конкурира Виа Егнатия: Солун-Кавала-Александруполис-турска граница.
« Last Edit: 29.06.2008, 18:45:44 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote
Още 120 млн. лв. за автомагистралите „Марица”, „Тракия”, „Хемус”


17.07.2008
Правителството осигурява 120 млн. лв. за изграждането на участъци от автомагистралите „Марица”, „Тракия”, „Хемус” и Южната дъга на Софийския околовръстен път. Това предаде репортер на БГНЕС.

Осигуреният финансов ресурс е за сметка на очаквани икономии на разходите и/или преизпълнение на приходите в републиканския бюджет за 2008 г. Предоставените средства ще бъдат използвани за изграждането на 25 км от автомагистрала „Тракия” – участъкът Стара Загора-Карнобат; въвеждането в експлоатация на 4 км от „Марица” – Свиленград-Капитан Андреево; продължаване строителните работи на 10-километровия участък Любимец-Ново село – извършване на хидроложки проучвания; завършване на пътен възел „Коритна” на автомагистрала „Хемус” и стартиране на строителните работи на участък от 13 км, както и продължаване на строителните дейности на Софийския околовръстен път-южна дъга. С осигуреното финансиране ще бъдат извършени и археологически проучвания по трасетата на автомагистралите „Тракия” и „Марица” и първокласния път Кърджали-Джебел-Подкова и ще бъдат обезщетени собствениците на отчуждени с решения на Министерския съвет имоти, засегнати от изграждането на национални инфраструктурни обекти. /БГНЕС

на час по "лъжичка"
« Last Edit: 17.07.2008, 15:17:46 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
На фона на спретите средства по ФАР...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
ох, недумай! Засега парите по проектите за "Марица" и "Струма" не са спряни! Моля се дано и метрото да не пострада!
« Last Edit: 17.07.2008, 17:22:08 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
ох, недумай! Засега парите по проектите за "Марица" и "Струма" не са спряни! Моля се дано и метрото да не пострада!

И аз се надявам на това , че ако се случи яко ще закъснее строежа му , не че до сега не са закъснЕли доста !
 
Не на неграмотността и простащината!
« Last Edit: 22.07.2008, 13:06:51 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
В сегашните намерения за строеж на магистрали винаги се говори ан блок - или цялата магистрала, или нищо. Време е да се преразгледат приоритетите на ниво отсечка и по-важните отсечки да се градят с приоритет, а не наред:
1. АМ Тракия. Отсечката Карнобат-Сливен е много по-невралгична от Стара Загора-Нова Загора. Там се събират главните пътища Сф-Бс през Пловдив и през подбалканските полета. Отсечката се ползва и за връзка на Бургас и Южното Черноморие с голяма част от  Северна България.
2. АМ Струма. Дупница-северен край на Благоевград и южен край на Благоевград-Симитли.
3. АМ Хемус. Ябланица-Боаза (обща отсечка на главни пътища София-Русе и София-Варна) и Шумен-Белокопитово (обща отсечка на главни пътища Варна-София и Варна-Русе)
4. Ботевград-Мездра. Завои по все по-натоварващия се северен дял на Е-79.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Всъщност от поне 3-4 години, поне по големите стенни карти на България(на Картография, мисля) като прекъсната линия има дадено цялостно трасе на Хемус от Ябланица до Шумен.НО не знам до колко може да се счита за достоверно, с оглед, че от Министерство на инфраструктурата отказват всякаква информация, за да няма рекети с учуждаването после.А и само се говори, че в общи линии има яснота за крайното трасе.Не се знае, дали наистина има цялостно одобрено такова.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Аз лично освен АМ Тракия до Стара Загора и 10тина км от Марица при Любимец и някой км на Срума при Долна Диканя - не знам за други магистрали....сагата Люлин продължава...а Рила е някаква утопия ... И тук положението не е розово ...
Сагата Люлин е в строителство и нещата са прилични освен,че в един кратък период от време излязоха няколко статии как закаснението гони година, и други, как турския строител щял да вкарва още работници, работело се денонощно и били твърдо решени да няма и ден забавяне.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
В сравнение с южна, там са доста повече: Тракия, Марица, Струма, Рила, Люлин.
Аз лично освен АМ Тракия до Стара Загора и 10тина км от Марица при Любимец и някой км на Срума при Долна Диканя - не знам за други магистрали....сагата Люлин продължава...а Рила е някаква утопия ... И тук положението не е розово ...

От АМ Марица има в експлоатация почти 35 км. От АМ Тракия 230 км. От АМ Струма са 16 км.  Но всички тизи магистрали са вече изцяло проектирани, а за непостроените отсечки от Тракия и Марица има обявени търгове за строителство. Схемите на финансиране са ясни и парите са осигурени. (ако се изключат шамарите от ЕК през тази година)
Докато за Хемус нищо не е ясно. Ще се търси концесионер, но много по-вероятно е сагата с Тракия да се повтори, отколкото да се стигне до строителство по този начин.
Ясно е че положението в България не е розово нито на северт нито на юг, но според мене ще бъде грешка да се развива инфраструктурата наравномерно, защото с нея е свързана и икономическото развитие на регионите през които минава.

@PeT - Той говори по принцип. Но LG не мисля че горивото е толкова евтино, че да си правим разходки из България. А и както ти казваш Хемус не обслужва само Варна.

Тука никой не говори за разходки. Но дори и само от туристическа гледна точка да го погледнеме пак ще ни трябва развите инфраструктура както на севр така и на юг. Та дори и по-глобално погледнато - наличието на добри АМ в нашите съседи  Румъния и Сърбия спомага за привличането на туристи у нас от Унгария, Чехия и Словакия например, където Хърватска ни е конкурент.
« Last Edit: 27.09.2008, 18:23:49 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Аз лично освен АМ Тракия до Стара Загора и 10тина км от Марица при Любимец и някой км на Срума при Долна Диканя - не знам за други магистрали....сагата Люлин продължава...а Рила е някаква утопия ... И тук положението не е розово ...
Сагата Люлин е в строителство и нещата са прилични освен,че в един кратък период от време излязоха няколко статии как закаснението гони година, и други, как турския строител щял да вкарва още работници, работело се денонощно и били твърдо решени да няма и ден забавяне.
Това беше преди да ни орежат парите за инфраструктура, сега нищо не е ясно