Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417896 times)

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Абе как само 20-30 километра повече бе??? Още малко ще кажеш, че през Малко Търново е още по кратък пътя. Я отвори уикипедия и събери дължините на двете магистрали и ги съпостави с хемус и си направи сметката.

Отворих  :rolleyes:
София - Бургас - Варна = 370 + 100 = 470
Хемус = 440

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Абе как само 20-30 километра повече бе??? Още малко ще кажеш, че през Малко Търново е още по кратък пътя. Я отвори уикипедия и събери дължините на двете магистрали и ги съпостави с хемус и си направи сметката.

Отворих  :rolleyes:
София - Бургас - Варна = 370 + 100 = 470
Хемус = 440

Кръчмарски сметки - смях!

София-Бургас = 387
Бургас-Варна =  134
София-Бургас-Варна = 521

София - Варна = 446


Това е истината....ако има Автомагистрала Черно море през Айтос - тогава София-Бургас-Варна ще стане към 490 ...

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Тези цифри са абсурдни , дето ги пишете

София - Бургас в момента е точно 400 км ОТ ЦЕНТЪР ДО ЦЕНТЪР
Демек около 390 от околовръстното
Тракия ще минава през Ямбол и там се спестяват над 10 км, ако не са и 20
Връзката с ЧМ ще е преди Бургас - или още на Айтос , или малко преди града - ако примем втория вариант - 370 км някъде

Бургас Варна в момента се пътува около 120 км, логично е магистралата да изправи завоите , а и връзката няма да е на центъра на Бургас, така че и оттам се вадят км - тоест остават си точно 100

Общо - 470

n.с. в линковете по-нагоре пише същото - Тракия е проектирана общо 440 км, от които около 45 са от границата до София и после към 25 е обиколката около града, тоест остават точно 370 между София и Бургас

Хемус от друга страна ще удължи пътя до Варна , тъй като не минава през Велико Търново, най-пряката линия, а доста по на север - през Ловеч или през Плевен. В момента е 420 км през Велико Търново, а по Хемус ще е доста повече.

« Last Edit: 28.09.2008, 21:32:35 by boyo »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Бойо, вземи погледни малко картата. АМ Тракия НЕ МИНАВА през Айтос, а доста по на юг от него. Връзката между двете магистрали ще е към Ветрен-Бургаски минерални бани. Относително къса връзка за Варна е Айтоския проход, но АМ Черно море в никой случай няма да мине оттам - или през Обзор, в краен случай - през Дюлино.
АМ Черно море ще е с по-малък приоритет от АМ Хемус, чията цел далеч не свършва с Варна и Северното Черноморие.

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Бойо, вземи погледни малко картата. АМ Тракия НЕ МИНАВА през Айтос, а доста по на юг от него. Връзката между двете магистрали ще е към Ветрен-Бургаски минерални бани. Относително къса връзка за Варна е Айтоския проход, но АМ Черно море в никой случай няма да мине оттам - или през Обзор, в краен случай - през Дюлино.
АМ Черно море ще е с по-малък приоритет от АМ Хемус, чията цел далеч не свършва с Варна и Северното Черноморие.

Точно - Хемус не значи само София-Варна, значи и Плевен-София, Плевен-Варна, Русе-Полски Тръмбеш-София, Шумен-София и т.н. ...

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Вестник НОВИНАР:

Догодина почва строежът на "Струма" и "Марица"


Строежът на магистралите "Струма" и "Марица" ще започне от следващата година, заяви вчера транспортният министър Петър Мутафчиев. Двата аутобана ще се финансират с пари по оперативна програма "Транспорт". Цената на "Струма" е 600 млн. евро, а на "Марица"- 208 млн. евро. До края на 2009 г. трябва да бъде сключен договор за изграждане на жп линия от Свиленград до турската граница.

http://www.novinar.net/?act=news&act1=det&stat=center&mater=Mjc2Njs1Mw==&sql=Mjc2Njs0Mw==


Аз мисля, че сагата с АМ Марица е много по-голяма от тази с всички други магистрали. От 20 години тази магистрала все започва да се строи и все свършва  и все почти нищо няма....

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Небива да се вярва на всяка подхвърлена информация.
По-назад в темата коментирахме, че беше обявено, че търговете за Марица бяха проведени през 2007 и тази година трябваше да се строи.
Нищо чудно догодина отнова да кажат догодина, надеждата ни е в това че избори идат. Ако до лятото проектите не тръгнат няма да почнат и до края на годината (2009)
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 А и никой не псоменава, че вчера по новините излезе информация, че Струма ще струва двойно. Само за участъка през дефилето ще трябват 600 млн. и за останалите 3 лота още толкова и там строежите ще почнат само по 1,2 и 4-ти лот, а Кресненското дефиле ще чака пари
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Небива да се вярва на всяка подхвърлена информация.
По-назад в темата коментирахме, че беше обявено, че търговете за Марица бяха проведени през 2007 и тази година трябваше да се строи.
Нищо чудно догодина отнова да кажат догодина, надеждата ни е в това че избори идат. Ако до лятото проектите не тръгнат няма да почнат и до края на годината (2009)

Че аз за какво говоря. Всяка година казват "Догодина".

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Quote
Кратка история на фиаското с пътищата
от Лили Границка, liligr@dnevnik.bg [1377 прочитания]
08 октомври, 19:05


Забавено с години строителство и оскъпяване, което превишава неколкократно цената на спечелените търгове. В най-лошия случай - когато парите свършат, обектите се консервират. Така хем парите на данъкоплатците са изхарчени, хем магистрали няма. Градските улици пък, особено в София, особено старателно се поддържат в характерния вид на швейцарското сирене.

Това е кратката история на времето, в което колкото повече пари се наливаха за пътната инфраструктура, толкова тя ставаше все по-кошмарна.

Хронология на лъжите

Като че ли черна магия е орисала българските магистрали, чието строителство след 1990 г. е пълно фиаско. Чак на седмата година от промените кабинетът "Костов" договори кредит от Европейската инвестиционна банка за две отсечки от около 70 км от "Тракия". През 2000 г. тогавашният строителен министър Евгений Чачев обеща, че три години по-късно аутобанът до морето ще бъде готов.

Вместо това магистралата стигна долна мъртва точка, както обичаше да казва наследникът му Валентин Церовски. Именно правителството на Сакскобургготски даде магистралата без търг или конкурс на българско-португалски консорциум при засекретени параметри на договора. Обира на века нарече концесията Асен Гагаузов, преди също да стане строителен министър. В крайна сметка и правителството на Станишев загуби почти целия си мандат, без да построи и един "собствен" километър. Единственият актив, с който се опитва да се похвали, е, че довърши договорените от ОДС отсечки на "Тракия". Съдбата на другите скоростни трасета остава неясна. Строежът на "Люлин", който трябва да реши проблема на живеещите в Княжево, е замразен. Парите за "Струма" (София - ГКПП Кулата) и "Марица" (Оризово - ГКПП Капитан Андреево) от ЕС са спрени. По думите на Гагаузов магистрала "Хемус" (София - Варна) се строи, макар че кой знае защо никой не го забелязва. Впрочем в ролята на илюзионист преди него влезе и Церовски, който беше обещал, че до олимпиадата в Атина отсечката от магистрала "Струма" преди Дупница ще бъде готова и в деня на откриването на игрите убеждаваше журналистите, че това е така.

През 2005 г., когато Бойко Борисов спечели кметския пост за първи път в столицата, се закани на дупките и още през нощта мистериозна фирма бързо запълни една до НДК. С това ентусиазмът по практическата страна на въпроса приключи. За разлика от пропагандната му страна - през трите години от управлението на сегашния столичен кмет в медиите валяха обещания за нови улици и пробиви, кръстовища на два етажа, подземен тунел под бул. "Витоша", скоростно околовръстно шосе, подземни паркинги и т.н. (С такива проекти, макар и в по-скромен мащаб, омайваше публиката и предшественикът му Стефан Софиянски.) Силите на Борисов стигнаха само за преасфалтиране на дежурните за целта булеварди и малка част от разширението на бул. "Тодор Каблешков". Нищо, че подобно на правителствените излишъци и излишъкът в столичния бюджет се изливаше в уличните дупки.

Премиерът Сергей Станишев, с когото кметът разиграва публични двубои, също не отстъпва на никого. В петък във времето за парламентарен контрол той заяви, че "изграждането на ключовите магистрали в страната е съвсем реалистична задача". Това решение впрочем е взето при управлението на Тодор Живков преди малко повече от половин век - в далечната 1965 г. То предвижда да се изгради магистрален пръстен, който да свърже София с Бургас и Варна. Тоталитарният Живков поне положи основите, но наследниците му изложиха и него, и себе си още по-тотално.

Товарене на данъкоплатците

Единственото, което растеше в тези години, бяха цените на пътищата - със скоростта на светлината, по компетентното мнение на Гагаузов. "Ще ви се завие свят, ако ви кажа колко струва километър от южната дъга на околовръстното шосе на София", каза министърът това лято по повод строежа на Околовръстното на София, ударил в собствените му бюджетни сметки вселенски рекорд от 10 млн. евро за километър. За сравнение, търгът беше спечелен от "Главболгарстрой" с офертна цена от 4.3 млн. евро на км. Това е впечатляващ, но не изолиран случай. Примерите всъщност са трудни за изброяване. Сумата за ремонта на прохода Хаинбоаз, изпълняван от печално известната "Биндер" и "Пътни строежи" - Велико Търново, също расте ударно и не се знае кога ще спре. Едва ли скоро, като се има предвид, че Батковата агенция им е осигурила бизнес перпетуум мобиле с договорената нищожна на практика гаранция за качество от 1 година.

На принципа за подобията същото очевидно ни чака и за новите отсечки по "Тракия". В момента се искат 200 млн. лв. от излишъка за тях, а ще се искат и много повече в следващите години. Пък и как да не се искат - неотдавна депутатите от транспортната комисия направо подканяха пътната агенция - казвайте колко искате, сега е времето, преди още да сме разпределили излишъка.

Супербизнес с бюджетни пари

Парите, които се наливат всяка година в пътната дупка, се прибират от едни и същи играчи, вече широко известни на публиката. Въпреки неспазените срокове и поскъпването на обектите по тази причина досега няма информация някой да е наказан. Напротив, тъкмо държавата превръща неспазването на сроковете в обективни причини и в повод да им се дават още пари и още поръчки. Те са фаворитите и в новото "раздаване" на "Тракия", което отново беше проведено по българските, а не по европейските правила, като пликовете с офертите и цената не бяха отворени в един и същ ден. Въпреки критиките на Брюксел и спрените европари за пътища. Те държат и ремонтите на улиците в София, Пловдив, Варна и др. Заради откровеното демонстриране на леснотата и печалбата в този бизнес с държавни пари от година-две напливът на кандидати за него нарасна заплашително, и то не само в преносния смисъл.

Порочният кръг трудно може да бъде прекъснат. Причината е, че фирмите и властта дотолкова са си станали близки, че този бизнес се е превърнал в нещо като фамилен и за двете страни. За по-сигурно е скрепен и мрежа от кръвни връзки, в която цял куп държавни служители от ресора и немалко роднини на управляващите са разпръснати на т.нар. хранилки в компаниите, а ако се наложи - биват отново командировани в съответните държавни структури. И не е случайно, че депутатите привикаха спешно новия пътен шеф - да му държат сметка откъде накъде спира неизгодни договори и как може да иска допълнителни финансови обосновки за разходите.

На този непоклатим фон е повече от забавно да си представим какво ще работи новият щатен служител по етиката в агенцията, освен че ще дава напътствия на колегите си дали могат да се трудят за частни фирми в извънработно време.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
@LG: Коя от думите "магистрала", "аутобан", "автострада" е българска? Но си прав, че аутобан е неудачен избор - аутобан е най-висшият вид магистрала - немската, а нашите са твърде далеч от аутобана.

На български е правилно да се казва Автомагистрала, или съкратено магистрала.  А Autobahn от немски означава същото. Ако имаш вредвид нивото на поддръжка между Аutobahn-a в немско и Автомагистралата в българско, то това е вече друго.

Всъщност навлизането на въпросната чуждица е плод на журналисти, през 90-те  които просто са искали да си направят статията по-интересна. Неслучайно журналистиката е 4-тата власт, сега за съжаление думата "аутобан" е нормално използвана.
И ако сте прочели внимателно статията на Здравка МАСЛЯНКОВА по-горе ще сте забелязали, че освен "аутобан", AM Хемус е наречен и първокласен път.
« Last Edit: 09.10.2008, 16:19:46 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Може и да има латински произход, не ми се проверява, но в съвременния италиански се използва Autostrada.
Магистрала - от латински Magistralis - главен. http://en.wiktionary.org/wiki/magistral. Подобен е и смисълът на Highway, използван в Щатите.
 
AutoStrada си е автопът на италиански. По същия начин е на сръбски и хърватски - Autoput, словенски - Autocesta, немски - Autobahn, френски - Autoroute и донякъде в Англия - Motorway.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
AutoStrada си е автопът на италиански. По същия начин е на сръбски и хърватски - Autoput, словенски - Autocesta, немски - Autobahn, френски - Autoroute и донякъде в Англия - Motorway.
Много излязохме от темата и май е най-добре сам просто да седна и да си запълня бялото петно, отколкото да ръся оффтопик, но защо най-голямата им фирма-концесионер на магистрали е Autostrade per l'Italia ,а и в името на други по-малки концесионери(Autostrada Venezia-Padova)има само Аутострада, а никъде не се говори за магистрала ? Доколкото знам и държат на концесия само магистрали, а не и първокласни пътища(доколкото считаме магистралата извънкатегориен, специален път).

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Айде айде... Според мен не може да се говори за равен трафик на Хемус и Тракия. Направете си собствено проучване - пътувайте в неделя следобед от София към Бургас и от София към Варна и ще видите разликата.
Преброени на караулки "Черна маца" и "Разклон Кремиковци" трафиците са съпоставими. Съпоставими са пред- и следпразничните тапи по двете магистрали. От 2007 насам силно се увеличи трафикът от/към Румъния (през Видин, Оряхово, Русе). Особеността е, че на север след Ябланица (и по-малко на Ботевград) се разделят потоците, а на юг трасето София-Пловдив-Стара Загора-Сливен-Бургас е многократно по-натоварено от другите варианти, даже и от пътя за Капитан Андреево (бъдещата АМ Марица).

Капитан Андреево е сезонно натоварен. През летния сезон трафика се увеличава поне с 50% заради гастърбайтерите.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Тъпаците оставят най-невралгичния Лот 4 за най-накрая. Даже и да свършат навреме Лотове 2 и 3, пак участъкът на смъртта Петолъчката-Карнобат ще взема нови жертви  :angry:

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Едно дъъълго интервю:

http://lev.bg/view_article.php?article_id=20795

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Искам да попитам дали някой има карта за проектираните маршрути на новите магистрали и новите отсечки от старите? Намерих само карта за АМ Люлин съвсем близо до София, но не и за останалата част, нито за другите магистрали (Струма, Марица, има ли още?)

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Искам да попитам дали някой има карта за проектираните маршрути на новите магистрали и новите отсечки от старите? Намерих само карта за АМ Люлин съвсем близо до София, но не и за останалата част, нито за другите магистрали (Струма, Марица, има ли още?)
В тази тема каквото сме писали, това е.Не очаквай нещо повече и по-систематизирано !

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Странно, но в България се набляга основно на автомагистралното строителство в направление изток - запад.   :bb:

Вярно, че самата ни държава е с почти правоъгълна форма и е с по-дълга страна именно в посока ориентирана изток - запад, но все пак Стара планина е необходимо да се пресече поне на още 2, 3 места с автомагистрали.  :)

Защо не се помисли за "Автомагистрала Шипка", за "Автомагистрала Черно море" и за такава с дестинация Видин.?  :rolleyes:
« Last Edit: 12.11.2008, 23:23:51 by slimarkov »