Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 417975 times)

hive

  • Guest
Националната агенция "Пътна инфраструктура" вече почти завършва методиката за обявяване на тръжни процедури. Тази седмица тя ще бъде внесена за разглеждане от надзорния съвет на агенцията.
Това каза в отговор на въпрос на "Строителство Градът" и.д. изпълнителен директор Иван Атанасов. В агенцията внимателно оглеждат всяка дейност, за която носят отговорност - тръжни процедури, отчуждения, археология, предварителни проучвания, проектиране. По-добре по-късно да обявим строителните търгове, отколкото част от предварителните дейности да не са завършени, каза Атанасов. Затова търговете по двата проекта от оперативна програма "Транспорт", които вече веднъж бяха обявени и спрени: за отсечките Кърджали - Подкова и Софийски околовръстен път - магистрала "Хемус", както и за магистралите "Струма" и "Марица" остават за началото на следващата година.
Иван Атанасов съобщи, че през януари европейска мисия ще проверява проектите по ИСПА. Сред тях е магистрала "Люлин", която от 30 октомври е на подчинение на Министерството на транспорта, и проектът за техническа помощ за проучване на пътни участъци. Мониторинговият комитет по програмата, проведен миналата седмица, отбеляза напредък в обновяването на агенцията, смята Иван Атанасов.
На 28 ноември Национална агенция "Пътна инфраструктура" и МВР подписаха споразумение за сътрудничество, в което са записани мерки за осигуряване на движението през зимата и за сътрудничество между двете институции в областта на контрола върху трафика по републиканските пътища при зимни условия. В резултат на това сътрудничество при възникване на критични ситуации по критични участъци от републиканските пътища органите на МВР по искане на НА "Пътна инфраструктура" или на директорите на областните пътни управления ще преустановяват движението до осигуряване проходимостта на пътищата, пише в документа.
Подготвен е списък на потенциално критичните участъци. Ще се правят временни КПП-та, на които при форсмажорни обстоятелства да се спира движението. Така ще се предпазват граждани, снегорини и пътища от усложнения при движението. Такива пунктове са предвидени при Владая, на Околовръстното шосе в посока към Горна баня, при Драгичево, при пътен възел "Мухово", на отклонението за Ботевград. Под специално наблюдение ще са магистралите. Шипченският проход се затваря за зимата. За този период ще го замени "Хаинбоаз", който вече е отворен.
За периода 1 декември 2008 г. - 30 март 2009 г. се създава щаб, сформиран със заповед, който създава организацията и реализира задачите по изпълнение на настоящото споразумение.
От 28 ноември в пътната агенция работи горещ телефон - 0 700 130 20. Той е предназначен за денонощно приемане сигнали на граждани, свързани със състоянието на републиканската мрежа, критични ситуации на пътя, участъци със затруднена проходимост. Телефонът е безплатен и може да бъде избран от територията на цялата страна. Сигналите на гражданите ще бъдат приемани денонощно. Информацията, подадена на горещия телефон, ще бъде насочвана и към съответното областно пътно управление, от чиято територия е изпратен сигналът.

hive

  • Guest
Тая проста държава продължава с абсурдите и кражбите просто смешни станаха :D :Dпосле що не се гласува е как да стане за ко и да плащаме данъци като нашите пари не се харчат ползотворно. И как така 40 закона влязаха в сила след като гласуват под минимума присъстващи депотати за да приемат закон. Знам че може би тук не е мястото ама много ме подразни това когато го прочетох

Отделът за строителство на лот Б2 на "Летище София" ЕАД обяви открит конкурс за строително-ремонтни работи по поддръжка на летателното поле, в съответствие с изискванията на приложените към документацията за участие технически задания по обособени позиции. Документи се получават до 16 декември, същият е и срокът за подаване на оферти. Те са валидни 90 дни и ще бъдат отворени в 11 часа на 17 декември в заседателната зала на летище София.
Търгът се обявява две години след завършване на новото летище. Година преди предаването на новата писта с дължина почти 3 км горният слой на пътеките за рулиране са напука. Проучване, изследване и вземане на проби от лаборатория в чужбина не установиха със сигурност причината за излющването на част от горния пласт. Остана в публичното пространство мнението, че до този резултат се е стигнало поради недобро прилагане на нова технология за полагане на настилка. Сегашният търг за ремонт включва два вида дейности.
Първата е за обработка на фуги и пукнатини с полимербитумна паста. Тя се поставя по асфалтобетоновите настилки в следните участъци:
- перонни пътеки за рулиране и обслужващ път пред терминал 1 - 4000 метра
- писта за излитане и кацане - 2998 метра.
Втората позиция включва полагане на хоризонтална маркировка с термопластична боя в района на летателно поле - периметрови пътища, служебни и обслужващи пътища.
Термопластичната боя тип спрей пластик ще бъде положена на 500 кв.м, а ръчно със същата боя ще бъде покрита зона от 380 кв. метра. Ще бъде поставена и термопластична боя тип цветно асфалтово покритие за пешеходни пътеки и паркоместа - 1020 кв.м.
Гаранция за участие в тръжната процедура за всяка от позициите е по 800 лв., а за цялата поръчка - 1600 лева. Гаранцията за изпълнение на договора е 5% от стойността. В случай на използване на авансово плащане (не повече от 20%) е предвидена равностойна на него гаранция.
От кандидатите се изисква да са изпълнили подобни договори, което за първата позиция означава да са работили по обработка и запълване на фуги и пукнатини с полимербитумна паста на асфалтобетонови настилки на летища, автомагистрали, пътища първи клас.
За кандидатите за участие във втората позиция по полагане на хоризонтална маркировка с термопластична боя тип спрей пластик и тип цветно асфалтово покритие върху асфалтобетонови и бетонови настилки се изисква те да са го практикували на летища, автомагистрали, пътища първи клас.
От кандидата се очаква да приложи списък на собствени или наети машини, съоръжения, специализирано оборудване и транспортни средства. Изисква се удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя. Участникът може да представи и други документи, доказващи техническите и професионалните му възможности.
Основният критерий за оценка е цената - ще бъде избран кандидатът с най-ниската цена, щом отговаря на техническите условия.
Поръчката е обществена, е записано в съобщението на "Летище София" ЕАД. Ремонтът ще се финансира изцяло със средства от летищни такси.
Срокът за завършване на ремонтните дейности е 90 дни.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Значи се търси фирма, която да изпълни хоризонтална маркировка тип "Термопластичната боя тип спрей пластик" или иначе казано гореща пластика. Интересно ми е, дали има БГ фирма разполагаща с машина за полагане на такава боя. До преди година две нямаше със сигурност.
А аз още не съм намерил отговор на въпроса дали Щрабаг при изпълнението на маркировката около Терминал 2 през 2006 е внесла временно такава машина или е намерила БГ фирма с такава

ПП: май темата за тези мнения е или "Летище София", или "Пътната маркировка"
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: news.bg
Турските ТИР-ове ще плащат двойно по-малко
Турция махна таксите за превозвачите ни
news.bg

Турската страна премахна наложените ограничения на българските превозвачи.

Това стана по настояване на министъра на транспорта Петър Мутафчиев пред турския му колега Бинали Йълдъръм, съобщават от транспортното ведомство.

Българските превозвачи ще могат да извършват двустранни превози, без да заплащат такси.

Също така е отменена рестрикцията за недопускането на автомобили с българска регистрация със степен на екологичност, по-ниска от Евро 1 (т.нар. конвенционални или "черни" автомобили) на турска територия.

Двамата министри се договориха всички транзитни превози, през териториите на двете страни, да се извършват срещу заплащането на такса от 43 евро.

До момента половината от годишния контингент разрешителни за транзитни превози бяха срещу заплащането на такса от 83 евро
Както се вижда, станал е пазарлък.

Така че и аз те моля да престанеш с кръчмарския стил и да се придържаш към фактите, а не към качествата (или липсата на такива) на нашите политици.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Факт е, че последните 2 правителства откриват отсечки, започнати от Костов. Само Люлин може да се приеме като новозапочната магистрала, но там проблемите се очакват да са грандиозни и нейното завършване не го виждам в близко бъдеще

E и кои отсечки пък е почнал Костов? И какво разбираш под започване - заявка за намерение, откриване на конкурс, избор на изпълнител, реално започване на работа?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
E и кои отсечки пък е почнал Костов? И какво разбираш под започване - заявка за намерение, откриване на конкурс, избор на изпълнител, реално започване на работа?
Споменахме ги на предната страница. Не знам, какви са причините, но тогава наистина по-добре се работеше по пътищата - може би заради невлезлия още в сила закон за обществени поръчки. Пък и от ФАР не спираха средствата!
При условие, че от 2007 имаме достъп до средства с пъти по-големи от тези през 1998-2001, не можем да сме доволни от постигнатото.


Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Не знам, какви са причините, но тогава наистина по-добре се работеше по пътищата - може би заради невлезлия още в сила закон за обществени поръчки.

При Костов тогава цареше все още ентусиазма от икономическото съживяване след виденовото управлерние, при който всъщност бяха започнати всички проекти до един, които се реализират или се влачат и днес, вкл и АМ Люлин.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 349
    • View Profile
Аз пък мисля, че напълно излишно да се коментира кой какво е започнал, чие е заслугата и т.н.  след като за 30 години не е завършена дори една магистрала. Искрено се надявам Тракия да бъде готова колкото се може по-скоро, но проблемът е, че има конфликт на много интереси и в близките 5 години надали ще я видим завършена. Дано да не съм прав за последното....

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Аз пък мисля, че напълно излишно да се коментира кой какво е започнал, чие е заслугата и т.н. 

Ами общо взето ние тука само това и правим - коментираме, с цел да се изяснят причините за ситуацията в която сме в момента и евентуално кой би бил най-добрия път за по-нантатък.
Ако имахме възможност и да вземаме решения по въпростите за инфраструктурата, сигурен съм че тя щеше да е много по-добро равнище.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
абе какви тол будки??? Нормалните държави масово минават на отчитане с камери и елеминиране будките , които забавят трафика, а ние тепърва ще правим магистрала с будки... не е истина какви олигофрени ни управляват

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Т.е. в нормалните държави всеки е задължен да има банкова сметка и когато даде колата си на някого, за да иде той до морето, взимат от неговата бакова сметка, вместо от тази на шофьора? Или нещо недоразбрах. Защото при тази ситуация остро предпочитам тол будките..

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
абе какви тол будки??? Нормалните държави масово минават на отчитане с камери и елеминиране будките , които забавят трафика, а ние тепърва ще правим магистрала с будки... не е истина какви олигофрени ни управляват
Е, хайде, тук се изцепи яко! Засега задължително безконтактно таксуване има единствено за тежките возила в Австрия. На другите места телепасът е един от вариантите, който е изгоден за многократни преминавания. Няма нужда да си с кредитна карта - тол картите са предплатени като Прима.
Другият начин, естествено, е с винетка. Този начин се практикува в редица малки държави като нашата.

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Т.е. в нормалните държави всеки е задължен да има банкова сметка и когато даде колата си на някого, за да иде той до морето, взимат от неговата бакова сметка, вместо от тази на шофьора? Или нещо недоразбрах. Защото при тази ситуация остро предпочитам тол будките..

Купуваш винетка за ден, два, десет, година - както си искаш. Можеш да купиш по интернет, на бензиностанция, със смс и т.н. Като купиш номера на колата влиза в системата , на магистралата има камери през 10 км , които ти разчитат номера и ако не си си платил получаваш глоба по пощата. В много държави, например Унгария, минаха на такава система. Тол будките са абсурд, защото трябва пространство, работници, създават трафик и т.н.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Аз също не съм съгласен да плащам за магистрала, по която пътувам 6 пъти в годината, а в същото време Цар Борис 3 - до Перник да прилича на танков полигон. Крайно време е властите да се погрижат за единствения път - връзка межуд Гърция и София, поне засега.

Offline michel

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Трябва да наблегнат на качеството. АМ Хемус е тотално разбита на места. Тракия е по-добре. Обаче и тя има някои проблеми в частта при Пазарджик.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Трябва да наблегнат на качеството. АМ Хемус е тотално разбита на места. Тракия е по-добре. Обаче и тя има някои проблеми в частта при Пазарджик.

Естествено е че трябва да е и качествено. А то си е добро - разходи се по новите участъци на Тракия, Струма и Марица!

А относно въпроса коя от двете АМ е в по-добро експлоатационно състояние на настилката Тракия или Хемус, то отговорът е еднозначен - Хемус. И това е логично имайки впредвид че всички процедури за рехабилитацията на Тракия бяха преустановени след решението преди 4 години за концесия на магистралата, докато целия участък София-Ябланица е в добро състояние, малко след Каспичан е зле, но тази година ще го оправят.
Всъщност лошите участъци по Тракия са от 6-ти до 11 км, 30 км меджу Церово и Пазарджик и участъка между трите пътни възли на Пловдив около 14 км.
« Last Edit: 15.02.2009, 22:53:55 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Няма какво да спорите кое трябва да плаща цялото население на БЪлгария( или поне тези, които плащат данъци). Инфраструктурата е жизненоважна за икономиката на страната. Или ще возим всичко по гълъби. Да не говорим, че една от причините за толкова загинали по пътищата освен пословичната ни кретения е и, че нямаме нито една изградена магистрала и предвижването по всякакви скапани пътища увеличава риска от ПТП. Изграждането на магистрали и инфраструктура не трябва въобще да се подлага на съмнение и трябва да е основен приоритет. Или ще си приличаме с Албания.
 Колкото до Хемус. Доста големи участъци от изградениете трасета с в лошо състояние. НЕ са никак малко. Това не е трасе дори за разрешените 130 км/ч да не говорим за по-високи скорости.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Като цяло въпреки участъците около Пловдив АМ Тракия е в по-добро състояние като цяло - асфалт, тунели, мостове, заграждения, канавки и т.н. То не само асфалта прави една магистрала "добра"
Планинската част на АМ Хемус е проектирана отдавна и това и личи, особено от Яна до Витиня. АМ Тракия все пак не пресича толкова сериозна планина.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Ама то щом се оказва че и проекти няма ...
Май така ще се окаже. Преди няколко месеца водихме мощна дискусия, дали АМ Хемус да минава през Павликени или Търново. Накрая ще се окаже, че всъщност никакви готови проекти няма  :angry:

има идейни проекти на кило
работните като ги направят след 20 години евентуално като се стигне до изпълнение ще трябва да се актуализират
средно тук минават 3-6 години между изработването на работния проект и строителството, ако процедурата тече без спънки - няма повторни търгове - глупостите които се случват на участъка Стара Загора - Карнобат
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Email
Магистралите "Струма" и "Марица" са отново пред старт

Паралелно с подготовката на магистралите за финансиране от Кохезионния фонд се задвижкат и концесионните процедури за "Хемус" и "Черно море". Заради неправилно съставен трафик консултантът по проекта за "Хемус" удължава работата си по проекта. До края на годината ще е готова стойностната оценка на "Черно море". Това каза Добринка Кръстева, началник отдел в "Усвояване на европейски средства" в Министерството на финансите

Независимо от намеренията на пътната агенция проектът за строителството на Кърджали – Подкова да бъде заменен от Околовръстното на София, от предварителното обявление става ясно, че обектът си остава титуляр за оперативна програма "Транспорт". Проектът включва рехабилитация на 12 км първокласен път Кърджали - Джебел и 16.5 км ново строителство на път Джебел - Подкова. Това е второто предварително обявление на проекта, след като първият търг беше спрян заради съмнение в коректността на процедурата.
Заявка е подадена и за другия прекъснат търг с финансиране от оперативна програма "Транспорт" - за трасето от Софийския околовръстен път до гара Яна. Той е за изграждане на връзка на автомагистрала "Хемус" с околовръстен път София от км 0+000 до км 8+460.

Освен обявите на пътните проекти от оперативна програма "Транспорт" предварителна заявка е направена и за всички 17 лота от оперативна програма "Регионално развитие", които кандидатстват за финансиране по мярката за пътна инфраструктура. За тези обекти бяха обявени търгове, повечето от които имаха избран изпълнител, но поради съмнения за правомерността на процедурите Министерството на регионалното развитие и благоустройството не сключи договор с тях, а направи корекции в документацията и пътната агенция внесе проектите за повторно кандидатстване на 30 януари.
Предварителни заявки се подават поне един месец преди старта на търга, но е напълно възможно до началото на процедурата да измине повече от месец.

http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=686181
07 септември 2009 г. - Съединението на Западна и Източна София