Author Topic: Градският транспорт в Унгария  (Read 54552 times)

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 901
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #220 on: 22.08.2019, 11:38:19 »
Ето в какъв вид може да се поддържа една машина на 32 години, която е и в ежедневна експлоатация. При нас дори новият подвижен състав изглежда по-амортизиран. Да не говорим, че от основни ремонт за десетки хиляди излизат в къде-къде по-трагичен вид.
Пък ние вече сме свикнали Ikarus 280 да са зле, та дори и във facebook Българи са направили групи “Аз мразя автобуси Ikarus”, “Не на Ikarusите” и прочие, но ето на, ако отидеш в Унгария и видиш Ikarus няма дори да го познаеш, значи проблема не е самия  Ikarus, а поддръжката, също както и лошите пътища. В България какъвто и автобус да вземем все става на шкембе чорба, дори и Mercedes, MAN, Setra, Volvo, Scania и други такива най-престижни марки. И в Пловдив като се движеха Ikarusи имаше общински и частни Ikarusи. За частните и някои хора викаха дори, че това е един много хубав германски автобус, макар че пак си беше Ikarus 280 защото изглеждаха толкова по-добре от общинските, че не можеше да ги познаеш. И във филма “Дунав мост” един шофьор на BMW каза, че Германеца си лъска колата и я ухажва, докато Българина я мърли. Та това сме ние Българите, мърлим, затова каквито и автобуси да вземем все са скапани ако повече години сме ги карали в България, а ако скоро идва от друга държава изглеждат добре. А ако да кажем в следващите дни пристигне един Ikarus от Унгария няма да го познаеме.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5347
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #221 on: 26.02.2020, 10:45:19 »
Едно видео с CKD T5C5K2 по линия 1 в Будапеща
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline UF0

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #222 on: 28.02.2020, 21:44:34 »
Едно видео с CKD T5C5K2 по линия 1 в Будапеща

Будапещенските Татри са супер - прекрасно поддържани, модернизирани качествено и като добавим двата реда отваряеми прозорци :fan:

Ако можеше да им пратим нашите за модернизация - направо щяхме нови трамваи да получим за без пари. Особено важи това за новите стари Татри от Прага, на които прозорците и стъклата си плачат за подмяна.
« Last Edit: 28.02.2020, 21:48:07 by UF0 »
Je joue ma vie comme un grand jeu d'échecs.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #223 on: 28.02.2020, 23:58:01 »
Мда, много ме кефи долната отваряема част, идеално против задуха в летните жеги и за снимане и разглеждане на града. Добро видео се е получило! Във видеото се виждат и други познати глави  :D Скоро и аз мисля да ходя да се повозя, че само ме дразните с тези хубави клипчета  :)

А тези трамваи доколкото знам са/били контакторни.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #224 on: 29.02.2020, 06:17:50 »
Не са, още в началото са си били с тиристорно управление.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4219
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #225 on: 29.02.2020, 09:55:52 »
Оригинално са били с контакторно управление.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #226 on: 29.02.2020, 15:10:50 »
В книжката от Чехия относно историята на цялата серия Т5, от която само тези за Будапеща влизат в серийно производство, пише точно обратното - че са първите серийни ЧКД с тиристорно....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7052
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #227 on: 01.03.2020, 21:04:05 »
Спорно е да се каже кои са първите, но може да се приеме спокойно че са от първите. Преди две години все още имаше в експлоатация такива претърпели малка модернизация (интериор и табели) но с оригиналното управление. Наистина добро попадение и си личи че маджарите си ги стопанисват много старателно - нито един бракуван, всичко се търкаля по много интересната и специфична будапещенска трамвайна мрежа.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2147
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #228 on: 26.03.2020, 21:15:31 »
Няколко снимки на возилата от ГТ в Будапеща, направени от Васил Маринов през 1962г. Източник:  https://eap.bl.uk/archive-file/EAP103-1-1-171#?c=0&m=0&s=0&cv=0&xywh=-1%2C-153%2C819%2C847
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна