Author Topic: Градският и жп транспорт в Германия  (Read 260438 times)

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Ikarus T
То пък въобще има ли нещо интересно в Мюнхен!??!
Икаруси няма, но има прекрасен център с исторически забеежителности- централния площад с кметството, цялата пешеходна зона между градските порти, църквите, Немския музей, Хобраухус( известната бирария), има няколко изложбени зали, посветени на различните епохи с шедьоври на изобразителното изкуство, всяка година се провежда световноизвестния празник Октоберфест. Градът е и спортен център и впечатление правят както стария Олимпия Щадион, така и новият Алианц Арена.Там е и централата на ВМW.На северозапад на няколко километра се намира Дахау, където е имало концентрационен лагер.
 А транспортът също е отличен- метро, трамавай, автобуси- основната част от който Ман Lion's City, С-бан...

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Quote from: difian
Икаруси няма, но има прекрасен център с исторически забеежителности- централния площад с кметството, цялата пешеходна зона между градските порти, църквите, Немския музей, Хобраухус( известната бирария), има няколко изложбени зали, посветени на различните епохи с шедьоври на изобразителното изкуство, всяка година се провежда световноизвестния празник Октоберфест. Градът е и спортен център и впечатление правят както стария Олимпия Щадион, така и новият Алианц Арена.Там е и централата на ВМW.На северозапад на няколко километра се намира Дахау, където е имало концентрационен лагер.
 А транспортът също е отличен- метро, трамавай, автобуси- основната част от който Ман Lion's City, С-бан...


Мюнхен е много подреден и спретнат град. Освен централа на БМВ, там е и централата на Сименс, има и големи подделения на Ман и Кнор (даже второто може и да е централа). Относно Октоберфест, като културна проява имам своите резерви, но това е една друга тема  
Като цяло отличен за работа и подреден семеен живот, за 20-годишни студенти обаче има и по-интересни градове.

ПП Много интересен е техническият музей (Deutsches Museum). Ако имате възможност не се колебайте, но отделете поне 4-5 часа.

Offline Ikarus T

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 125
    • View Profile
Quote from: blagun
Крайно неуместна забележка! Мюнхен е най-елегантният и лъскав немски град, ама хайде да не изпадаме в подробности - все пак форумът не е туристически.
Най-добре би било да напишеш нещо интересно във форума, вместо да се изцепваш неадекватно.
Знам, но аз имам предвид за градския транспорт!

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 562
    • View Profile
Del
« Last Edit: 12.12.2019, 20:44:01 by mgt »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: Ikarus T
Знам, но аз имам предвид за градския транспорт!
И това не е така! Мюнхен по жители е съизмерим със София, но МГТ му е направо перфектен - и като транспортна схема, и като подвижен състав, и като скорост на движение на возилата. Забележителни са и темповете на строежа на У-бан и Ес-бан мрежата. Прочети първите постинги в темата на BG power и ще видиш доста неща.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Мюнхен като жители вече е доста назад, трябва да признаем. Там жителите са под 1,2 милиона, и то по данни от миналата година.

Ето още няколко снимки:

Табелка:


Рейс на един от частните концесионери:


Трамвай 1:
http://leandrotavolare.fotopic.net/p13940306.html

Трамвай 2:
http://leandrotavolare.fotopic.net/p13940308.html

Рейс:
http://leandrotavolare.fotopic.net/p13940304.html

Поздрави,

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И аз да ви покажа новото Цитаро.По принцип в Мюнхен Мерцедесите като цяло са рядкост и повечето са на частната фирма Die Reisekutsche.
« Last Edit: 31.07.2007, 17:37:07 by difian »

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Мда, този надпис за S-Bahn-a доста спомени ми навява  

А иначе аз лично намирам новите мотриси на S-Bahn-a както и на метрото за доста приятни. Особено първите, които имат и климатик, което е безценно особено лятно време. Старите нямаха и вътре понякога ставаше доста "задушевно"

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Е, колеги, днес се прибрах от Дрезден, сега съм много уморен да оправям снимките, но утре още ще ги кача.
Имам точно 1100 кадъра, от тях ще подбера най-доброто и ще се опитам да ви представя града, както аз го видях  

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Така, нече съм готов за представянето на града и тн  

Дрезден е столица на провинцията Саксония, населението му е около половин милион, около панаира става около 700 000, повечето все чужденци.

Най-големите забележителности на града са Женската църква(Frauenkirche), Цвингера(Zwinger), Зоопарка, Двореца в Пилниц(Pilnitz Schloss), транспортния музей(Verkehrsmuseum), Операта(Sempraoper), Августовския мост(Augustinsbruecke) и още други знайни и незнайни обекти(за жалост не ми стигна времето да ги посетят всичките). Други атракции са обиколката из града на двуетажен 0305 или МАН, като цената е 18 евро, за тях можеш да слизаш по всяко време и да се прекачиш на друг такъв рейс, има общо 3 линии, всяка от които обхваща различна част от града. Друга атракция е детската железница в парка, за която вече става въпрос, както и за въжената и зъбчатата железница, тръгващи от един от кварталите на Дрезден и стигащи до подножието на една планина.

Общо взето за туристическо пребиваване града е много подходящ, което, за жалост, не може да се каже за постоянно живеене. Безработицата е около 16%, средната заплата е само 1000-1500 евро. Хората си броят стотинките и масово пазаруваха от хипермаркетите "Алди" и "Плюс"(нещо като нашето Фантастико, сходно по размер и стоки, само че Алдито по ми хареса), от големите хипермаркети имат само Лидл(все още неизвестно у нас, но е в края на града) и един КАУФЛАНД, който е по-скъп в сравнение с Алдито и Плюс-а, пък и е отново на края на града.

Улиците им са добре поддържани, с изпъкнала маркировка и без дупки, само че 70% е чист паваж, което хич не ми се нрави. Правилника за движение се спазва до дупка, колите масово спират и изчакват на пешеходци и велосипедисти(алеле какви велосипедни алеи имаше, направо умрях от кеф). Никой не влиза в БУС лентата, ама и автобусите не излизат от нея. На всеки пешеходен светофар има по едно устройство за натискане, за да светне зеленото по-бързо.

Бтв, снимките ще ги качвам постепенно, че от толкова много кадри не е лесно да се изберат най-добрите............

Града е много тих вечерта, след 8 часа буквално живота замира. Всички магазини затварят, и де факто след 8 часа човек няма къде де яде.........  
Същото важи и в неделя, тогава НИЩО не работи...........  

Но вечерта е много безопасно, по улиците почти няма хора, има нощен транспорт, трамваите са през един час, понеже има само една кола по тях, рейсовете за докъм 2, 2 и нещо. След 8 вечерта регламента е да се качваш от първата врата и да си показваш билета или картата на шофьора.

Общо взето най-големите минуси на транспорта там е, че няма вентилация, а всичко е само на отваряеми прозорци, и че е скъп. Системата за пътуване е абсолютно същатата, като тук. Единично пътуване е 1.80, като за него можеш да пътуваш 1 спирка или по целия маршрут, но само в рамките на 1 час.
Картата за една седмица е 17 евро, за месец 44. Глобата за гратис пътуване е 40 евро, контроли има много рядко, но в S-Bahn-a са на всяка спирка.Но и хората не пътуват гратис.

От 17-ти до 19-ти Август се състоя и годишния Дрезденски панаир, за щастие успях да го хвана точно тогава. То си беше типичен Биерфест с типичните за тамошния район Радебергска бира и тюрингски наденички и саксонски шишове. И там съм направил страшно много кадри и филмчета, които в последствие ще качвам.

Засега толкова, по нататък ще си редактирам мнението с повече инфо.

Поглеждайте този албум, тук ще качвам снимките.
« Last Edit: 20.08.2007, 11:19:46 by vesko76 »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Сега вече мога да направя някои разяснения.

Ето на тази снимка виждате как изглеждат електронните табла в града.

Това е полунископодов Мерцедес 0405НГ( в предната част нископодов, при трета врата едно стъпало), движещ се по автобусна линия 61 - най-дългата като разстояние автобусна линия в града.

Единичен нископодов Соларис, движещ се по А77, въртяща на летището.

Трамвай 8, най-късата трамвайна линия в града, мотрисите са Сименс, някои вагони са изцяло нископодови, някои само при вратите са скосени, иначе имат едно стъпало.

Трамвайна линия 3, една от най-практичните линии, свързваща два от крайните квартали с Централата гара.

мойта любима тм линия - 7, всеки ден по няколко пъти я ползвах, втората по дължина линия след Тм 4

Съчленено Цитаро, принадлежащо на най-големия частник в Дрезден - TAETER TOURS, по линия 61

Съчленен Соларис по автобусна линия 76, отново всекидневно използвана от моя милост

Автобусна спирка на рейс 61 при Тепническия университет

Самото разписание на 61

Отново съчленен Мерцедес на А61

Съчленен нископодов MAN, движещ се по автобусна линия 83, излизаща доста извън Дрезден и въртяща пред бившата лятна резиденция на Крал Фридрих Аугуст 2-ри, ПИЛНИЦ

Трамвай 12, за жалост само един път се качих в него и нищо не мога да кажа

Съчленено Цитаро на А83

Съчленен Соларис на А61

Трамвай 4, най-дългата трамвайна линия, излизаща много извън града и тарифната зона

електронното табло на Постплатц, една от най-големите трамвайни спирки в града

Заместващ трамвай по линии 9 и 13, и двете въртящи пред Зоопарка, поради ремонт на трасето, затова трамвай 13/9 продължава от другата страна на ремонта до крайната дестинация.

Съчленен Соларис по автобусна линия 85, обслужваща индустриалната зона в Южен Дрезден, почти винаги празна линия

Отново Цитаро на А83

Единично Цитаро по Ersatzverkehr (заместваща линия) , EV11, ходеща от Централната гара до Тсшерниц(така се казва квартала), пак поради ремонта на тм трасето

Съчленено Цитаро на А72(само един път го видях на тази линия)

Съчленен Соларис на А91, мойта любима автобусна линия(не че я ползвах, но е винаги празна)

Съчленено Цитаро и на А94, вървяща от центъра до един от крайните квартали

Трамвай 11, минаващ най-близо до трамвайното депо, на гърба на квартал Бюлау(Buehlau)

Цитаро на А82, изцяло държана от частник, чието име все не запомням.

Отново Соларис на А61

Трамвайна линия 1, вървяща до индустриалната зона в Дрезден, много спокойна линия.

Отново Цитаро на А94

Цитаро на А82

И това Цитаро също е само на А82

Отново А82

Соларис на А91

Единично Цитаро на EV11

MAN Lion's city, за жалост единствената снимкса на този модел МАН, бяха изключителна рядкост да ги срещне човек

Имам още доста снимки, особено доста трамвайни, надявам се тия дни да ги кача всичките

Не знам защо, но линковете водят само до началната страница      

Търсете албум Dresden
« Last Edit: 22.08.2007, 10:21:30 by vesko76 »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Първи въпрос- откога на Мерцедесите се казва Манове, а на Мановете Мерцедеси  
     

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Quote from: difian
Първи въпрос- откога на Мерцедесите се казва Манове, а на Мановете Мерцедеси  
     

Прав си, от бързане недовидях емблемата на рейса.........................

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: vesko76
Прав си, от бързане недовидях емблемата на рейса.........................
На автобусите по линия 82 пише Satra. Да не е това частникът  

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Дам

Сатра държаха още една автобусна линия, 79, от нея нямам снимки, тя е най-късата А линия, само 3 спирки има и се движи от дъжд на вятър.

Иначе всички регионални линии(нещо като нашите селски) се държат от частни фирми, снимал съм единично цитаро на А360, ама него утре ще го покажа.

Даже видях и единично конекто, ама съвсем в далечината, дори линията не видях.


Още нещо интересно - има автобусна линия 60, но тя е т. нар. Dienstfahrt - еквивалентно на нашите персонални

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
абе на мен не ми излизат снимките, все ме насочва към главната на снимка.бг

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Quote from: Repcho
абе на мен не ми излизат снимките, все ме насочва към главната на снимка.бг

Не знам защо става така, на никого явно не му излизат линкове към снимките...........  

От главната страница отиваш на Търсене, там избираш само Име на албум и пишеш Dresden, албумът със снимка на рейс е моят.


Ето го албума

Мисля, че си оправих грешката и сега всички снимки би трябвало да се отварят без проблеми
« Last Edit: 22.08.2007, 10:20:02 by vesko76 »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Ето още малко снимки:

Отново тм линия 4

Тм 7

Тм 9, една от най-приятните линии

Съчленен Соларис на А72

Снимка отвътре на Соларис по линия 91

Гърба на тм 3 на спирка Синагога

Двуетажните автобуси за разходка из Дрезден

Единично Цитаро по регионална линия 360

Тм 10, линия, чийто маршрут беше 90% променен от оригиналния поради ремонти

Отново тм 8

Персонална или учебна, не съм 100% сигурен

Тм 3

Скинарския трамвай 13, известен по този начин, защото върти в Миктен, най-голямото сборище на скинари в Дрезден. На няколко пъти го ползвах, обаче вътре беше по-чисто и запазено отколкото в някои от другите "нормални" линии.

Последния А76 в 1:50 вечерта на спирка Технически университет

Соларис на А82

Тм 3, чийто ватман ми помаха веднага след като направих снимката

Синьо-белия МАН на Тетър Турс по линия 13/9

Хибридния автобус

Мерцедес на А75

Тм 12, въртяща на Льоитевиц(търговската зона)

Отново тм 10

Тм 7 в Новия Град

Ето снимка на трамвая отвътре

Спирка на тм 7 и 8

Тм 4 в обратната посока

Специално за Емо, тм 9 в цялата му хубост  

Имам няколко клипчета, заснети в движение, тех ще ги кача в youtube, ама ще е по-късно

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Не видях такава снимка, затова да попитам: успя ли да снимаш транспортните трамваи на фолксваген? Всъщност не знам доколко не са само с рекламна цел, ама все пак заслужават отбелязване. Успя ли да видиш двете железници (е едното е по-скоро лифт де, ама...)? Аз за съжаление никога не съм виждал зъбчатата, докато веднъж дори успях да се повозя и да разгледам машинното на другата.

Ех, Радебергер! Дрезден всъщност е много приятно градче. Между другото Лидл е горе-долу от класа на Алди и Плюс и не се води за хипермаркет. А иначе немците са големи фенове на евтиното пазаруване: спокойно човек може да види доста тежки коли пред Алди. Такъв им е манталитета. Спомням си преди години в алди дори нямаше стелажи и хладилници и всичко стоеше в кашони на палети. Касите нямаха баркод-четци а каките на ръка вкарваха цените в касата.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Muslon
Не видях такава снимка, затова да попитам: успя ли да снимаш транспортните трамваи на фолксваген? Всъщност не знам доколко не са само с рекламна цел, ама все пак заслужават отбелязване. Успя ли да видиш двете железници (е едното е по-скоро лифт де, ама...)? Аз за съжаление никога не съм виждал зъбчатата, докато веднъж дори успях да се повозя и да разгледам машинното на другата.
Аз до колкото знам товарният трамвай е само един.

@Beсko: Относно снимка където се чудиш дали е персонален или учебен трамваят- според мене е първото и извършва служебно пътуване.Обикновенно на учебните пише "Fahrschule" и вместо номер на линия или "X" в случая, има "F".

А относно този спор можем да включим и това:

Явно с тази разцветка автобуси има и в Дрезден.