Author Topic: Градският транспорт в Германия  (Read 103685 times)

Online dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2184
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Дармщат
« Reply #520 on: 29.03.2019, 02:00:58 »
ДАРМЩАТ

Буквало допреди броени часове приключи разходката ми из Дармщат. Ето с какви впечатления останах:
Градът:
Градът изглежда е бил китен в жилищната част. Но нещо, което на мен ми попречи- доста "оборотна" индустриална зона залепена за града. В същото време улиците си бяха сравнително мизерни, а настилката на кръпки и създава малко балканско чувство. Като казах мизерия- по центъра, площад Луизе имаше места с неприятна миризма. Покрай монумента в центъра на площада, емблематичен за града имаше пияници и като цяло неприятни субекти, бирени шишета и прочее. Автобусите бая си трескаха по кръпките. От друга страна, пък има много зеленина и свежест, паркове и приятни крайни квартали. Особено в центъра обаче, не е сигурно, че дори перфектен немски би помогнал в комуникацията с околните. Иначе като размер с преградията е нещо... като Бургас да речем. Отново го има явлението с малки, ситни улички с градски транспорт през тях. В жилищните зони много има много приятни павирани улички, някои от които с трамвайно трасе приятна старовремска архитектура и китни площадчета. Ако се изчистят площадите и се разкара мизерията, това градче, особено в центъра ще изглежда много красиво- с червения паваж, ретро архитектурата, римските елементи...
Транспортът:
Центърът за градска мобилност е обединен под  DADINA (Дармщат-Дибургерска организация за градски транспорт). Същият съвместно с останалите от провинция Хессен ползват системата за повсеместен контрол и таксуване RMV. Вече съм споделял, че това, от видяното в други градове е сред най-сложните, скъпи и неудобни системи от гледна точка на пътниците. Тук няма билет за "къса отсечка", то си е безсмислено, защото градът е малък. Но пък е сравнително скъпо да започват цените от 2,10€ за еднократно насочено пътуване. Но пък месечната карта е 47€. Местният ДАП е концернът HEAG mobilo, обединяващо съотведно HEAG mobiTram (трамваен оператор) и HEAG mobiBus (автобусен оператор).
Мрежата от линии- Като цяло в Дармщат се чака за градски транспорт в сравнение с други градове, където се годи принципа "гаранция 10 минути чакане за избраната посока". Тук основната стъпка за делничен ден е 15 минути. Масово линиите по отделно са на 15-30 мин. делник, а празник стигат интервали от 60 мин. Неделя определено не е удобно за спонтанно пътуване ей-така. В зависимост от мястото, може да виси по 30-60 мин. на спирката. Тук, подобно на много градове в Германия градският и крайградски транспорт на Дармщат е споделен. Съответно има общи линии които са градски за Дармщат, градски за друг град (полу съединен с първия) и в същото време изпълняват междуселищни превози. Вътрешните линии (условно казано, тъй като повечето поне в единия край са извън града) се оперират от местния ДАП, а регионалните от областта се държат от частници, местни дапове и държавните железници. Тук няма метро, но трамваите са с доста основна функиця, най-вече за пътуванията по крайните квартали. При дублиране на трамвайни и автобусни маршрути, автобусите се движат максимално възможно по трамвайните трасета, пригодени за бусленти. Обичайно на много градове тук в центъра е голям сборен пункт, както по гласовото оповестяване казва "главна точка за прекачване". Тук най-ключовата точка е в центъра на града с три спирки- площад Луизе. Непосредствено до мястото е площад Вили-Брант и пл. Матилде. Трите са на до 200 метра разстояние и събират връзки от всякъде за всякъде. Другата ключова точка е централната гара (от общо 7 на територията на града, тъй като е заобиколен от железен път на 3/4 от обиколката.  Железниците (регионални и S-bahn) се ползват по-скоро за пътуване между населените места, а не за вътрешноградски транспорт. Масово по спирките има машини за таксуване и информация в реално време. Единични квартални и забутани спирки с преминаващи по-рядко от 30 мин. автобуси нямат табла за пристигащ транспорт. Но като цяло, зясяках, че не са много точни. Явно същите много често или изобщо не отчитат реалното местоположение на превозното средство, а само стандартното разписание. На няколко пъти засякох да пристигне МПС 2-3 минути след като на таблото е отметнало за заминало.
И сега конкретно:
Трамваите. Както казах, същите се оперират от местният ДАП, частта HEAG mobiTram. Линиите са 9, като интервалите делничен ден са между 15 и 30 мин., като учебни дни има единични курсове по-начесто. Същите се ползват за пътуване от кварталите към центъра и между кварталите. Линиите са разделени на няколко групи, в зависимост дестинацията. В група са по 2-3 линии, като 1 или 2 са основните, а второстепенните представляват част от маршрута. 1, 2, 4 и 9- където основната е 9. 6, 7 и 8, където основата е 8 и 7 (реално са един маршрут, но 7 е по-късо), а 6 е експрес. 4 и 5, където 5 е основата. 3 е автономна линия. Съответно в схемата на града, съответните линии са дадени в еднакъв цвят. Единствено 4 покрива две направления, като и за двете е второстепенна линия. Това го изяснявам, във връзка с графиците на движение. Делничен ден второстепенните линии, като 1 и 6 са на 30 мин., а 4 и 8 се движат само в час пик. Събота и неделя пък 1, 2, 3, 4 и 6 въобще не се движат или имат единични курсове. В общата част на маршрута си трамваите се движат на 15 мин., като има моменти с 5 -10 минутни интервали с "ученически" курсове. Линия 5 е най-редовна- там има през целия ден интервали от 7 до 9 минути, празник на 30 сутрин и вечер, през деня на 15 мин.
Подвижният им състав е от 48 трамвая Waggon Union- 18 са най-новите ST14 (2007г.); 20 от ST13-Reihe (1998г.) и най-старите 10 Serie ST12 (1991г.). В депото имат и ретро трамвай, а може и повече от един. Това го разбрах от постер, разлепен в почти всяко превозно средство на HEAG, гласящ че през месец май ще има ретро обиколка на града. Докато шетах изброих три депа, което ме озадачи, предвид мащаба на града и мрежата. Иначе, като цяло мотрисите са чисти и спретнати, карат се стегнато.

Интересното за мотрисите е, че всяка си "има име". Всички са "кръстени" на градове.
Към мотрисите, без значение какви, се прикачват безмоторни ремаркета Waggon Union SB09 (30 броя от 1994г.). Единствено по линия 3 се движат соло мотриси, най-често ST13. За целия ден по другите линии един единствен път видях мотриса без ремарке на 5. Лично на мен ми изглеждаше супер странно ST12, които по дизайн приличат на нещо от 80те със сравнително модерно изглеждащо нископодово ремарке. Eто какви трамваи се движеха днес:


Пътуване с 9117- Тронтхайм





Пътуване с 9870





Online dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2184
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Дармщат продължение
« Reply #521 on: 29.03.2019, 02:03:41 »
Прощавайте, ама предвид техническите ограничения във форума, трябва да продължа на отделен пост:
Продължение за Дармщат:

Автобусите:
Тук ми е трудно да коментирам мрежата, но ще се опитам. Градските автобуси, на Дармщат нямат числени номера, а буквени. Има основни линии, които правят връзка с квартали и центъра, които нямат връзка с трамвай, както и такива които са от гари/трамвайни спирки до съседните села и градчета. Съгласно къде отиват им е създадена буквената номерация. От минаващите през централна градска част, само линиия R  не минава нито през пл. Луизе, нито през пл. Вили Брант, но пък спира на централна гара. Има и допълнителни вътрешноквартални линийки, които не се движат неделя, а от понеделник до събота са на 20-30 мин. По една от въпросните, където обичайно се возят макмимум 10 човека, защото на ходене разстоянието беше 2 км от трамвая до крайната, имаше съчленен автобус.
 Та отново към номерацията- има линии с комбинации като U/F, като U e продължение на F. Има и линии с една основа и минимални разлики, като след буквата се поставя съответно цифра и става WE1, WE2, WE3.
 Буквените линии основно се държат от местния ДАП, но има и отделни линии дадени на частници. Най-вече квартални.
Логиката на разписанията е подобна на трамваите. Неделя остават само основните линии с интервали тук-таме на 15 мин., повечето случаи на 30 и дори 60 (за отделни части на маршрута).
Има селски и междуградски линии в областта, които са номерирани. Те, вече споменах се държат от частници, местни ДАПове и държавните железници. Сред тях има само няколко линии с X пред номера за експрес. Също има една линия с различен статут, оперирана от HEAG mobiBus, която се таксува допълнително (една зона)- AIR експрес от Дармщат до летище Франкфурт (двата терминала). 2-3 от тези линии са със супер дълъг маршрут, като AIR и 751 (второто с маршрут Дармщат - Мьорфелден - Валдорф - Летище Франкфурт). Една от линиите пък стига до предградията на Хайделберг, до колкото видях.
Превозните средства са доста нови. Сякаш най-старите бяха Сетра 415NF. В ДАПа разчитат на съчленени и соло Манове и Мерцедеси. В ДАПа разполагат с 9 Mercedes CapaCity, но така и не видях такъв в движение. До колкото знам имат и VDL електрически хибрид. За първи път тук виждам на живо в Германия съчленен четириврат автобус. Автобусите са доста чисти и приветливи и определено лъха на ново. Германските железници и частни превозвачи ползват Ирисбус Кросуей за регионалните маршрути, както и Сканиа. Естествено на държавните железници, ще си останат внушителни МАН-овете.
Ето какво се моташе по улиците в снимки:










Повече снимки може да видите и в съответния албум.

Като за финал бих обобщил- определено интересна за мен транспортна схема, но има какво да се желае относно удобство при изпълнение. Иначе подвижният състав е отличен.

Online dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2184
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #522 on: 13.04.2019, 16:36:33 »
От преди малко (последните часове) в Дармщат:
Отскочих днес, по информация, че ще има в движение електробус. Уви явно не съм разбрал правилно и това ще се случи утре. Иначе в града днес имаше нещо като пазарен ден, като в същото време бяха започнали ремонт на централния площад, в частта с едната част от трамвайните трасета. Не се мотах много из града, затова по същество към снимките:
 



Online dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2184
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #523 on: 13.04.2019, 18:26:48 »
по погрешка!

Online dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2184
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Кобленц
« Reply #524 on: 13.04.2019, 21:26:34 »
КОБЛЕНЦ


Ето какво видях от вчерашната си разходка из Кобленц.
Градът- чисто справочно, градът е част от провинция Рейнланд-Пфалц, разположен около вливането на река Мозел в Рейн. Градчето е чисто и спретнато, микс между много старинно и много модерно. Бих казал, че също и чистотата беше на ниво. Зеленината е много. Някои квартали на по планински терен, което ги прави още по-китни. Там си има и тесните и стръмни улички. Откъм пътна инфраструктура- забележките са малко. Едиствено лошо впечатление ми напправи, че по центъра, който е доста сгъчкан, са натрупани светофари един след друг, при това с кофти синхронизиране. Градският транспорт на много места е отделен в бус ленти, но въпреки това, му се налага да престоява доста по кръстовищата.
Минавам към транспорта.
Организацията е малко объркана за обясняване, но ще се опитам да разясня на две-на три. Единна система за таксуване и градска мобилност в района е Verkehrsverbund Rhein-Mosel GmbH (VRM)- Транспортно обединение Райн-Мозел. Те издават превозните документи, обгрижват движението на линиите, платено паркиране и прочее. Куцото тук е, че същите нямат мобилно приложение.
Кобленц има компания обединяваща комуналните услуги- ток, вода, газификация, отопление и градски транспорт- EVM. Отделно от това в града щъкат крайградски линии оперирани от железниците и местното Rhein-Mosel Verkehrsgesellschaft  (част от държавните железници). По регионалните (селски и крайградски, междуградски в околията) линии има и частни превозвачи. Е тук идва един неудобен и конфузен момент. ДАПът (EVM) има собствена навигация и приложение, но то обхваща само техните линии. Не отчита влаковете и регионалните линии, което е неудобно. Затова много от пътуващите ползват приложението на държавните железници, което обаче не дава възможност за покупка на билет. Информацията по спирките също е много неудобно поднесена. ДАПа са сложили листи с разписания на отделните линии, но Държавните железници поставят разписания подобно на гара- хронологично подредени всички регионални линии, преминаващи през спирката. Схема на градската мрежа има направена от EVM, като тя е фокусирана основно над техните линии, като на места, където има много регионални са обобщени с RMV (местното поделение на държавните железници). Интересно впечатление ми направи, че класическите книжки-разписания тук са големи, с гланцирани листи, само с линиите на ДАПа и не са безплатни, ами струват 1€.
Билетите- няма автомати по спирките, освен на 7те гари разположени в града, на централния площад и на автостанцията на гара Градски център на Льор-Център (мол обхванал в себе си гарата). Билети се издават от шофьорите, а карти могат да се зареждат на споменатите места,  по пощите, някои магазини и общински учреждения. Градът е разделен на зона център, зона град и зона предградия, като единичният билет за една зона е 1,95€, дневният 4,40€,  тридневният 8,80€, а месечната карта 43,70€. Интересното тук е, че има билет за 3 дни, което не е от обичайните явления. Няма билет за кратка остечка, съответно няма маркиращи валидатори. Има единствено такива за магнитни карти, които могат да се зареждат за 30+дни, но са по-скоро за проверка на статута на картата. Интересно впечатление направи, че тук все още се държи на стандарта- качване от първа врата, показване на картата и слизане от задните. На места това е доста неудобно.
 Спирките нямат информация в реално време за преминаващите автобуси, с изключение на най-възловите 3 в центъра. На много места в кварталчетата спирките са различими единствено по поставения знак- нямат навес или пейка.
Както по-рано споменах регионалните линии до близките села и градчета изпълняват повсеместна функция на градски транспорт. Заедно с градските всички минават през три възлови точки в града, от където може да се хване автобус от всякъде за навскъде- Централна гара (начална точка на много линии), гара Градски център и площад Централен/Форум (мол Форум). Пред Централна гара е изградена своеобразна автогара с 12 спирки и 2 отделни за дългите направления. Паркингът, предвиден за изчакване определено не стига, което караше шофьорите да спират по близки улички или между секторите. От това което видях- едиствено 7 не влиза в центъра, а тръгва от гара Валендар и отива до едно селце. Но същата прави връзка с линия 8 и има курсове, които при пристигане на въпросната гара продължават под 8 до централна гара, минавайки споменатите възлови точки. Чисто градските линии са 11, като 4 от тях имат и допълнение. Линия 301 се води градска, но всъщност е доста дълга междуградска. Градските са от 1 до 10 и линия 20, като линиите 2, 3, 5 и 6 имат допълнения съответно 12,  13, 15, 16. Това са нещо като българските линии с А.  2 и 12 например са с почти еднакъв маршрут, като се различават в 4 спирки в началото и 4 спирки в края. Подобна е логиката и за другите такива. Дори по разписанията ги пишат, като една линия. Линия 27 се кара от железниците, но е градска. И въпреки това- в приложението на ДАП-а не излиза. Регионалните са бъркотия малко. Единствените малки номера от тях видях 27 и 61. Всички други са с големи номерации. Има много линии и много номера. Но една линия може да е с различни номера в зависимост до къде ходи. Така са линии 318 и 319, които реално имат един маршрут, но 318 приключва няколко спирки по-рано.
Е тук идва следващо разочарование- в Кобленц се чака за да дойде автобус, дори делничен ден. Масовият интевал на ДАПаджийските линии е 30 мин. Ако са линии от типа 2/12, съчетанието в общите части е на 15 мин., но има и случаи като 3/13 като в общата част са на 30 мин., разликите са на 60 мин. Неделя единични случаи има на 30 мин., повече на 60 мин., няма 1* линии и остават 5 линии. Регио линиите нямат налучкване... Делничен ден има линии с интервали между 2 минути до 2 часа. 460 е такъв пример- там има курсове изпълнявани от железниците и от частници, като има интервали от 2, 15, 20 мин. до 1 час през деня, а вечер последният интервал е 2 часа. Събота същата е на интервали 20-90 мин., а неделя са 7 пъти в посока. Има линии от региотата, които се движат само 3-4 пъти на ден. Пътуване става единствено с проверка на приложението на държавните железници, което отчита всички преминаващи автобуси. Не става да се чака определена линия за предградията. Единствено 27, която въпреки, че е градска се кара от железниците е с по-стабилно разписание и интервал от 30 мин. за делник и събота и 60 мин. неделя. Другото куцо е, че на места липсва синхронизация на линиите. Примерно на гара Еренбрайтщайн минават 8, 9, 10, 318/319, 358, 460. Има моменти където автобуси се изсипват в рамките на 5 мин. и после 25 минути нищо не минава в посоката. Като цяло си е емоция да се чака по спирките. Напомня ми малко на Варна.
Интересен момент тук е лифтът, който е отделен от градския транспорт, но си е атракция, водещ към крепост на едно от възвишенията.


Подвижния състав...
На кратко- всичко има!
Местният ДАП разполага основно с Манове, къси и дълги, различни поколения, както и някой друг Соларис къс и дълъг. Най-възрастни са няколко МАН от 1999г. Тук е скучно...
Но почнем ли със селата... Е там е мешана салата. Вървят всякакви машини! Държавните железници оперират основно с Цитаро междуградско (има и съчленен вариант) и къси регио МАН, Ирисбус и Ивеко Кросуей. Но частниците... там видях Волво 8900, Цитаро от първите производства, Сетра 3**, Мерцедес Интуро но и... Мерцедес О405, Мерцедес О408, Мерцедес О407. В сравнение с масово срещаното в Германия, тук имах чувството, че са си сбрали ретро парад за обслужване на линиите. Най-най старите автобуси, Мерцедесите О4** се държат от две частни фирми. Едната- не засякох нейните експонати. Втората- успях да се догоня с един О405 който оперираше целия ден. За късмет- шофьорът се оказа българин. Въпросната фирма държи доста стари автобуси, като оборотни. В същото време титулярните са Цитаро, Интегро и Интуро произведени след 2010г. Успях да се повозя на 405цата и се оказа доста запазена.В Кобленцка околия има живо и Мерцедес Варио, опериращо в едното селце през почивните дни. Както казах- тук частниците са си организирали ретро парад.
Имаше частници, опериращи дори с туристически автобуси някакви къси крайградски линии. В същото време имаше и едно нещо, дето само не си знае името сигурно- китайски Цонгтонг (Zhongtong) с мокет в в коридора. Като цяло крайградските автобуси имаше по-занемарени машини от тези на EVM. Автобусите на държавните железници на повече от 4-5 години бяха със захабени седалки. Една от частните Сетри 315ЮЛ беше много захабена откъм салон. Един сив Соларис 2006г. беше с излющени тръби, мръсотия и ръжда. Но и пътниците ми направи впечатление, че не пазят много, че дори вандалстват.
В общи линии- откъм подвижен състав бива, но откъм организация и информация градският транспорт в Кобленц не ми хареса.
Ето какво засякох по улиците:












« Last Edit: 13.04.2019, 21:29:38 by dj_the_bus »

Online dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2184
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Кобленц
« Reply #525 on: 13.04.2019, 21:27:24 »
Продължение от Кобленц:














Целия албум


Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1631
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #526 on: 14.04.2019, 22:23:49 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Chezare

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #527 on: 30.06.2019, 19:10:00 »
http://phototrans.eu/14,981977,0,Mercedes_Benz_O530G_C2_4913.html
Някой знае ли защо този и още няколко автобуса в Берлин са бели, а не жълти?

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1043
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #528 on: 30.06.2019, 21:52:56 »
http://phototrans.eu/14,981977,0,Mercedes_Benz_O530G_C2_4913.html
Някой знае ли защо този и още няколко автобуса в Берлин са бели, а не жълти?

Общо 35 автобуса са бели. Десет съчленени мана и 25 мерцедеса, 5 от които са в Берлин още от 2016-а. Първите 5 са били предназначени за някоя дъщерна фирма на немските железници, но не са ги приели. Другите 20 мерцедеса бяха поръчани миналата година под предтекст, че не им достигат автобусите за заместващите линии, когато е прекъснато метрото или някой трамвай. Мановете бяха поръчани, за да заместват двуетажните манове, от които 250 броя биват поетапно спрени, за да миинат (основен) ремонт. Всички бели са лизингови и вероятно причината да са бели, е за да не се оскъпяват (мерцедесите дори нямат екрани в салона и не са с типичната за автобусите тапицерия), предвид че досега всички лизингови автобуси са били продавани след изтичането на лизинга.
« Last Edit: 30.06.2019, 22:01:51 by lol4o »

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 489
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #529 on: 07.07.2019, 15:26:27 »
В петък откриха ново трамвайно трасе в Дрезден с дължина около 830 метра.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2291
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #530 on: 07.07.2019, 15:41:23 »
Прикачи поне някакви снимки, дай малко повече подробности, иначе какво ни говори и ни интересува нас, че някъде си открили към километър релси? Това се прави постоянно някъде по света.  :neznam:

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 489
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #531 on: 07.07.2019, 15:56:44 »
Строежа на трасето започва през 2017,по план трасето трябваше да бъде готово през 2020 година.
На 4 юли тази година направиха проби по трасето,на 5 юли го откриха и на 6 юли започнаха да се движат трамваи по линии 9 и 13.
А тези снимки са от пробите по трасето:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14209
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #532 on: 09.07.2019, 11:12:30 »
Тъй като анонсът на Трамвай 17 за Дрезден ме заинтригува, се порових из нета. Става дума не за трасе до нови квартали, а за корекция на трамвайното трасе, така че трамваи 9 и 13 да правят връзка с S-Bahn на станция Strehlen. Коригираното трасе е между спирки Zoo и Wasaplatz по Oskarstrasse, а старото е било по Franz Liszt Strasse. Ето я схемата на ГТ в Дрезден, това е карта на района. Поучително е, че са вложени немалко средства за свързаност между различните видове МГТ, а не се робува на някаква измислена конкуренция и противопоставяне. Т.е. се предполага, че дрезденските баби няма да се кандилкат с ТМ9 и 13 до центъра, а ще "дупчат билетче" за прекачване на Ес-бана.
« Last Edit: 09.07.2019, 11:20:36 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5254
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #533 on: 09.07.2019, 11:39:10 »
В Дрезден билетите се валидират, има такива с валидност различен брой зони, 1, 2 и 4 часа с прекачвания както и сравнително изгодни абонаментни карти. :rolleyes:

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4344
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #534 on: 27.07.2019, 00:22:28 »
От 4 Август в Берлин съкращават автобусна линия TXL до крайна спирка болница Шарите (Robert-Koch-Platz). Отпада цялата част между нея и Александърплатц (Бранденбургската врата, улицата Унтер ден Линден, острова на музеите). Като компенсация автобус 245, който сега върти там, се удължава по прекъснатата част на трасето до Алекс-а. Целта на BVG е да стабилизират 6 минутен такт между автобусите и ТХЛ да има по-надеждно обслужване между Централна Гара и летище Тегел.

Крайно време беше за подобна стъпка.  :)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3044
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #535 on: 27.07.2019, 01:48:15 »
Аз натам не съм ходил, но братовчед ми се оплаква, че на Техел все едно бомба е паднала. И никой не го е еня, защото всички вече очакват с нетърпение откриването на новото мега (поне мегаскъпо) летище Брандембург, след което Техел го очаква затваряне и превръщане в индустриална зона. Кога се очаква това нещо най-накрая да стане?
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4344
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #536 on: 27.07.2019, 01:51:27 »
Може би никога  :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14209
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #537 on: 27.07.2019, 02:02:18 »
От 4 Август в Берлин съкращават автобусна линия TXL до крайна спирка болница Шарите (Robert-Koch-Platz). Отпада цялата част между нея и Александърплатц (Бранденбургската врата, улицата Унтер ден Линден, острова на музеите). Като компенсация автобус 245, който сега върти там, се удължава по прекъснатата част на трасето до Алекс-а. Целта на BVG е да стабилизират 6 минутен такт между автобусите и ТХЛ да има по-надеждно обслужване между Централна Гара и летище Тегел.

Крайно време беше за подобна стъпка.  :)
Че то на TXL източният му клон беше най-голямото предимство. Гарата е на 3 спирки от Зоо и оттам - кеф ти Х9, кеф ти 109 до Тегел. А сигурно на Алекса правеше връзки със сума източни линии - трамвайни и автобусни. Но Оситата - кучета ги яли - да си летят на Шьонефелд на нискобюджетните!

Образно казано - все едно в София да съкратят А76 до НДК за по-добро обслужване на Младост, а вместо нея да удължат А65 до НДК.
« Last Edit: 27.07.2019, 02:07:38 by blagun »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4344
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #538 on: 27.07.2019, 02:15:34 »
Оситата имат директна връзка с Централна гара посредством S-Bahn и регионален влак, а от догодина и с удължената U5. Източният клон трупаше огромни закъснения заради непрекъснатите ремонти по Унтер ден Линден. Що за експресен автобус е това, който спира на почти всяка спирка по една от най-натоварените полупешеходни улици в центъра на града? Х9 върши работа предимно на живущите в югозападен Берлин. 109 спира на всяка керемидка в Шарлотенбург. Разбира се, че може винаги всеки да се довози до Зоо, но сега връзката от Централна гара ще е надеждна и редовна. Не е казано, че Алекс-ът трябва да има директна връзка до летището, та това все пак е просто един голям площад.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14209
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #539 on: 27.07.2019, 09:30:01 »
от догодина и с удължената U5.
Ооо, супер. Значи най-сетне ще минава мощен транспорт през самото сърце на града (от Фридрихщрасе се върви, ако и закусвалните да са добри там ). И сигурно по Унтер ден Линден ще стане #ХУБАВОЕ, а и старомодната и неудобна за прекачвания комбинирана S+U станция Алекс ще се поразтовари, след като няма да е крайна точка на U5  :)
« Last Edit: 27.07.2019, 09:37:51 by blagun »