Author Topic: Градският транспорт в Германия  (Read 105845 times)

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4349
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #540 on: 27.07.2019, 13:34:04 »
Че и сега си има U2, всичките S и регионални влакове, които спират на всяка гара. Просто U5 ще подсилва изнемогващата U2.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14236
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #541 on: 28.07.2019, 08:38:21 »
И U2, и S баните+влаковете минават недалеч от основната пешеходна ос Унтер ден Линден плюс продължението от Бранденбургската врата до гарата, но не точно под нея, както примерно под Рамбла в Барселона. Може да не е голямо ходенето, но за туристическия поток е удобно транспортът да му е под носа. Даже може фамозният А100 да се облекчи малко. Освен това U5 няма да налива целия си пътникопоток на Алекс, хората около Карл Маркс Алее (не го знам квартала, но по соца беше най-натруфеният в Източен Берлин) най-сетне ще имат достъп до целия идеален център.
А има ли по-значим проект за градска транспортна инфраструктура - реализиран или замислен, в идеалния център на Берлин? Предполагам, че оста север-юг на S Bahn е съществувала, но е била отрязана заради стената. На моята карта от 1984  на север стига до Humboldthain, а на юг започва от Anhalter Bahnhof.
« Last Edit: 28.07.2019, 09:11:29 by blagun »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4349
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #542 on: 29.07.2019, 00:16:07 »
Точно така. Остта север-юг е била транзитна, влаковете не са спирали между тези две станции, дори на Фридрихщрасе. Самият тунел е бил завършен в началото на 1932 или 1933г. Това е и единствената подземна отсечка на берлинския S-Bahn.

Друг голям значим проект в центъра като цяло няма. Първите години след 1989г. всички ресурси са били концентрирани в преустрояване на Фридрихщрасе и свързване на основното трасе на централните линии, за да може без прекачване да се пътува между Westkreuz и Ostkreuz. После усилията се пренасят върху ринга. Централното трасе е пуснато през 1994г., а рингът е затворен изцяло през 2004г.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2257
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #543 on: 31.07.2019, 17:31:33 »
Че то на TXL източният му клон беше най-голямото предимство. Образно казано - все едно в София да съкратят А76 до НДК за по-добро обслужване на Младост, а вместо нея да удължат А65 до НДК.

Точно това и правят, въпреки че примерите със 76 и 65 от София не са много сполучливи. Скъсяването на ТХL е част от нова концепция за идеалния център за да се покрият с автобуси начесто туристическите ядра въпреки че от догодина с пускането на удължението на линия 5 ще са покрити и с метро. За разлика от нас там им е ясно че туристите не се движат с метро от обект до обект а предпочитат наземен транспорт.

Линия 300 ще бъде на електробуси между другото.

« Last Edit: 31.07.2019, 17:39:54 by fafan »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #544 on: 31.07.2019, 20:54:02 »
Да видим може да изберат Ютонг  :devil:
The Grand Tour

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1043
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #545 on: 31.07.2019, 21:40:34 »
Да видим може да изберат Ютонг  :devil:
На по-късен етап може, ама към момента се доставят 15 соло Соларис и 15 соло Мерцедес, като вече общо около 20 са доставени. От началото на другата година се очакват 90 соло и 15 съчленени Соларис.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2257
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #546 on: 31.07.2019, 21:45:26 »
Почти изключено е и на по-късен етап да има Ютонг. За линия 300 са тези:


Offline turboto96

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #547 on: 01.08.2019, 13:25:12 »
Тези не бяха ли с възможност за автономия! Мисля че са те:
Такива са ни от спешна необходимост особенно в електротранспортта!  :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14236
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #548 on: 02.08.2019, 10:18:11 »
Линия 300 ще бъде на електробуси между другото.


Доколкото виждам, изритват 200 от Unter den Linden и пускат оттам 300. А 200 - да помага на U2. Може би са търсили специален маршрут за електрички - ненатоварващ и престижен.
Щях да кажа, че 100 и 245 се покриват много, но не е така - 245, освен че минава през гарата, има северозападен маршрут до Цоото, докато 100 си остава право на запад от Бранденбургската врата (точно от този праволинеен маршрут си изпатихме, когато западната ос през Тиргартен беше затворена за над 48 часа заради маратона).

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2195
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Из Франкфурт
« Reply #549 on: 31.08.2019, 21:56:40 »
Снимки от последните месеци из Франкфурт:


Поредица от снимки на заместващия транспорт на метролиниите 1, 2, 3 и 8. Така и не се наканих още веднъж да ида. Бяха "викани" автобуси от цяла Германия.

---





Offline Mihail

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #550 on: 01.09.2019, 13:41:03 »
В Германия съм бил в Дрезден само, ползвах линия 7 на трамвая, край спирка Carolaplatz има зелени релси и кестени, много ми хареса, като цяло е зелен град. https://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~strassenbahn~dresden-niederflurwagen-haltestellen-strecken/435454/dresden-strassenbahnlinie-7-nach-pennrich-an.html Ходих до Weixdorf, където 7-цата върти и е нещо като Бояна - квартал от вилен/селски тип.

Не знам дали те така са си ги поръчали или е съвпадение, но трамваите Бомбардие малко напомнят за ГДР трамваите гота като дизайн на предниците и задниците. Интересното е, че в нета не мога да намеря нищо конкретно за транспорта в по-малките градове в Бавария като Нюрнберг, Аугсбург, Амберг и др. Предполагам основно с автобуси се обслужват, освен Нюрнберг, където има и трамваи. Но липсват достатъчно снимки в интернет.
« Last Edit: 01.09.2019, 13:47:49 by Mihail »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15896
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #551 on: 01.09.2019, 23:02:36 »
Нюрнберг е един от четирите града в Германия с истинско метро... ;) Знаем те, че не си ИТ, защото все не са доволен от работата си, а тук в България само те са добре, ама чак пък толкова да не успяваш да намериш информация.... Ето ти за начало...
« Last Edit: 01.09.2019, 23:05:44 by difian »

Online Chezare

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #552 on: 04.09.2019, 10:37:11 »
Електробусите на линия 300 в Берлин на крайна станция ли се презареждат или в гаража?

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1043
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #553 on: 04.09.2019, 10:50:17 »
Електробусите на линия 300 в Берлин на крайна станция ли се презареждат или в гаража?
В гаража.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2195
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #554 on: 23.11.2019, 13:01:44 »
Снимки от последните месеци от района на проовинция Хесен.
Първо няколко снимки от едно много тежко заместване на железници (Schienenersatzverkehr=SEV). Три дни една от най-тежките отсечки на железниците в региона беше спряна за ремонт. Отсечката Франкфурт-Летище. В същото време в ремонт беше и отсечката Летище-Келстербах. Това е част от линията за Кобленц и градовете на запад от Франкфурт. По тази линия минават S8/9 на всеки 15 мин., отделно има RE и RB, но в сравнение с S-ките са незначително количество. Съответно за въпросните дни бяха напускани 5 SEV-линии- SEV, B-1, B-2, B-3, B-4. Бяха викани превозвачи от цяла Германия опериращи с всевъзможни свободни автобуси:


Случайни снимки из Франкфурт и летището:




Първите 5 електробуса Соларис, обслужващи кръговата линия 75. В момена общинската автобусна фирма се приготвя за покупка на още соло, но и съчленени електрически автобуси. Сегащните 5 са със стандарто кабелно зареждане (CSS), като на ден изминават около 200 км. (цялото опериране на въпросната линия).


И от последните дни:
От няколко дни в системата RMV всички частни автобусни компании, опериращи градски/крайградски транспорт стачкуват. Шофьорите и фирмите искат промяна тарифирането при обслужването на линиите. В същото време и шофьорите искат повишаване на заплатите от 13,50€ на 16,60€ на час. По-рано през годината бяха направени 3 стачки за по един ден. Този път обаче стачката е безсрочна- до изпълняване на изискванията и спазване на споразуменията, подписани по-рано между профсъюзите, работодателите и RMV. Вече цяла седмица във Франкфурт няма нито една автобусна линия. Засегнати са около 40 градчета и селца в провинция Хесен. Единствените работещи автобусни линии са оперирани от общински дружества. Има и няколкои линии по селцата, които се оперират само сутрин и вечер, заради учениците. Други автобуси, които оперират са SEV-автобусите (заместващи влакове), които не са част от градския транспорт. До колкото разбирам в градове като Дармщат и Франкфурт трамваите и метрото също предупреждават със стачна готовност. Общо взето 1 седмица в района е тежко да се пътува с обществен транспорт. Разчита се само на влакове (S, U, регионални, далечни, трамваи), което е доста неудобно.
Ето случай- в момента по линията Франкфурт (ЦГ)-Летище-Майнц-Кобленц-... отпадат гарите Келстербах и Раунхайм. По трасето основните влакове са S8/9 на 15 мин. Съответно за отпадналия маршрут се движат автобуси SEV- Летище-Келстербах-Раунхайм-Рюселсхайм. По трасето има и две линии от крайградския транспорт- 73 Летище-Келстербах и 72 Летище- Келстербах-Раунхайм-Рюселсхайм. Взаимно със SEV са на 10-20 мин. Сега се движи само SEV и ситуацията в автобусите е тежка...


Един от малкото градове в провинцията с опериращ градски транспорт- Рюселсхайм:

« Last Edit: 23.11.2019, 13:07:07 by dj_the_bus »

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1772
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #555 on: 26.11.2019, 12:25:53 »
И аз да направя сефтето в тази секция:

 
« Last Edit: 28.11.2019, 05:17:45 by skin »