Author Topic: Градският транспорт в Германия  (Read 121618 times)

Online iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #560 on: 25.07.2020, 19:28:16 »
От есента висящата железница във Вупертал ще се движи само в почивни дни.
Причината е повреда в колелата на новите влакове. Не може да се върнат старите влакове в движение, защото, ако не се лъжа, влаковете са преоборудвани с нова операционна система. Колелата са износени повече от обичайното за навъртените километри. В почивни дни по принцип се движат двойно по-малко влакове, затова могат да се подбират влакове в по-добро състояние.
(Гугъл преводач)
https://www.wsw-online.de/unternehmen/presse-medien/presseinformationen/pressemeldung/meldung/schwebebahnmaengel-haben-juristische-konsequenzen/

това е супер кофти, искам да доживея да видя тая чудесия на живо... нали ще я оправят, а няма да я махат?

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 249
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #561 on: 25.07.2020, 23:00:08 »
Ще я оправят, пишат, че това ще продължи до другото лято.
Прави впечатление, че железницата е на 3 мин., а заместващият автобус- на 5 мин.
А иначе можеш да я видиш- в събота и неделя.
« Last Edit: 25.07.2020, 23:02:02 by Chezare »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2394
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #562 on: 26.07.2020, 06:49:57 »
Както споменах в поста си за Вупертал- висящият влак редовно движи претъпкан. Ползва се както в ежедневието, като транспорт, така и като атракция. Самите влакове нямат много голяма вместимост. Особено новите с изнесените седалки в единия край и пътека в другия- не остава много място за правостоящи. Като се вмести, че и автобусът не е атракция, короната и тн. това обяснява, защо автобусите са на 5, а не на 3 мин. Предполагам, че ще има и часове с два автобуса. Отделно S, RB и RE влакове вървят заедно с висящата железница, въпреки че спират на по-големи разтояния.

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 249
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #563 on: 27.08.2020, 08:46:04 »
Лоши новини за двуетажните в Берлин:
В момента се движат едва около 200 автобуса от общо 418. 75 автобуса са дадени за скрап според полския сайт. 75 автобуса в сервиза, останалите ще се ремонтират, ако състоянието им не е много тежко или ще заминат за скрап. През март според медии 130 автобуса са били в сервиза, но броят на движещите се пак е бил 200.
На този фон, според полския сайт, броят на Соларисите продължава да намалява. Защо?
В момента двуетажните (всички без бракуваните) е около 320.
« Last Edit: 27.08.2020, 08:54:13 by Chezare »

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1070
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #564 on: 27.08.2020, 11:08:39 »
Като цяло ще останат горе-долу 200 от тях. Преди няколко години пуснаха програма за санирането на 200 бройки, които да изкарат още някоя година, но даже от санираните вече има бракувани. Така или иначе, планът е да бъдат заменени от до 200 Енвиро 500, като така бройката двуетажни автобуси ще е достатъчна само за най-основни линии.

В Берлин и на много места в Германия често се премахват превозни средства, защото ремонтът им не би бил рентабилен - миналата година BVG разкараха доста Солариси от 2009, въпреки че по-старите са в движение, а и Цитарота LE от 2009 и 2010 също биват махани. Отделно от това, по-голямата част от санираните двуетажни са от първите серии, защото по-новите (серии 2008-9), поне така се говори, са с доста по-ненадежни двигатели (2005 до 2007 са с двигател Евро 4 и добавен филтър за твърди частици и резервоар за адблу в салона) и санирането им би било риск.

Иначе и на Соларисите дните са преброени. Автобусите в момента се оборудват със защитни стъкла за шофьорите, но на Соларисите няма да бъдат сложени точно поради причината, че скоро няма да ги има. От номерата на новите съчленени електрици (5420-5436) си личи, че са оставили още около 370 свободни номера, които най-вероятно ще бъдат запълнени от съчленени Цитаро.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4472
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #565 on: 27.08.2020, 13:10:18 »
Соларисите ги виждам тук-таме, тотално изтикани извън централните части, най-вече по слабонатоварени довозващи линии. Доста занамерени изглеждат, ръждата около вратите или съчленението избила отвсякъде. Явно е че си изкарват последните дни.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3447
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #566 on: 28.08.2020, 02:31:35 »
Какво смятат да доставят вместо Соларисите? Ако е Цитаро, не е много по-добър вариант. Денис Енвиро все още са сравнително надеждни автобуси, дано от Ню Флайър не им разкажат играта.....Аз участвам в производството на няколко класи отгоре автобуси, в сравнение с Цитаро, но за съжаление не продаваме в Европа - Волво не ни дава....Примерно сами си сглобяваме вратите и прозорците, не използваме боклуците на Bode..По цял ден наблюдавам и командвам как си - ен- си - тата режат пластмаса, алуминий, неръждаема стомана, профили, тръби, следя и абкант апаратите....
А че по-новото производство е с по-малък заложен експлоатационен срок и километри, това си е навсякъде.
В далечната 97а година, когато Софиянски беше в близки отношения с кмета на Берлин, дори отвориха специално павилионче пред НДК, където раздаваха безплатно много хубави материали за историята на транспорта в Берлин. Още ги пазя, в тях едва ли не пишеше как към оня момент всичко е мед и масло в транспортно отношение, но явно не е било точно така, сега пък съвсем....
« Last Edit: 28.08.2020, 05:52:12 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2661
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #567 on: 28.08.2020, 16:17:31 »
Ситаро е мерилото при градските автобуси, така че и да искат няма какво по-добро да вземат. В Канада може и другояче да е, но тук е така...

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 249
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #568 on: 28.08.2020, 18:19:06 »
Упс, според полския сайт двуетажните в движение са 274, явно напредват.
Поръчаните Александър Денис са 200, но с опция за още 230 (четох го някъде).
Соларисите има какво да ги замени- купиха 183 Ситарота, отделно има на лизинг 20 Ситарота и 10 МАН-а, имаме (засега) и 15 електрически Солариса. Сигурен съм, че ще доставят още рейсове за пълното премахване на Соларисите.
В метрото положението също не е цветущо, особено със серия F.
Впрочем, какво стана с 4-те електрически Солариса от 204? Пише, че са спрени.

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1070
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #569 on: 28.08.2020, 19:41:15 »
Упс, според полския сайт двуетажните в движение са 274, явно напредват.
Поръчаните Александър Денис са 200, но с опция за още 230 (четох го някъде).
Соларисите има какво да ги замени- купиха 183 Ситарота, отделно има на лизинг 20 Ситарота и 10 МАН-а, имаме (засега) и 15 електрически Солариса. Сигурен съм, че ще доставят още рейсове за пълното премахване на Соларисите.
В метрото положението също не е цветущо, особено със серия F.
Впрочем, какво стана с 4-те електрически Солариса от 204? Пише, че са спрени.
Както казах, сигурно идеята 17-те електрически съчленени Солариса да са с номера 5420 до 5436 е, за да може серията на съчленени Цитаро да не е прекъсната в бъдеще. Наскоро е доставен 5046, като от сегашния транш трябва да стигнат до 5144. Според мен ще се поръчат още поне 250 съчленени и ще опитат да се възползват от рамковото споразумение колкото се може повече, защото това е последното за дизелови автобуси. Говори се, че Мерцедес са се отказали от участие в поръчки за други градове, за да имат капацитет за рамковите споразумения за Берлин и Хамбург.

Четирите електрически от 2015-та не само са спрени, ами са и разкарани поради изтичането на проекта. Не е ясно ясно къде са - не съм ги виждал в сайтове за продажба, затова може и да са бракувани. Дори и зарядните станции от крайните спирки на 204 са демонтирани.

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 249
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #570 on: 18.10.2020, 23:08:03 »
В петък е имало общонационална стачка в ГТ в цяла Германия.

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1070
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #571 on: 18.10.2020, 23:13:47 »
В петък е имало общонационална стачка в ГТ в цяла Германия.
В Берлин и Бранденбург беше миналия петък (9-ти).

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2394
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #572 on: 20.10.2020, 00:40:09 »
На 28.09. имаше голяма стачка в едно 90% от германския градски транспорт.
Днес, понеделник 19.10. и утре 20.10. пак доста градове стачкуват, но не толкова масово, както 28.09.

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1070
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #573 on: 21.10.2020, 19:26:52 »
Днес са представили двата прототипа Alexander Dennis Enviro500 за Берлин с номера 3550 (Александра) и 3551 (Денис). На събитието са споменали, че не очакват да поръчат повече от 200 от тях, защото имало вероятност от 2030-та превозните средства с ДВГ да са забранени в централните части на града. Също така са казали, че 2021 очакват 20 серийни, които със сигурност ще са произведени в Шотландия. За останалите серийни автобуси не се знае, но се говори, че ще бъдат произведени от Карсан в Турция. Тези около 200 броя ще заменят изцяло санираните MAN A39, като така ще се смали броят на наличните двуетажни автобуси.
« Last Edit: 22.10.2020, 00:14:15 by lol4o »

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 249
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #574 on: 21.10.2020, 19:48:05 »
ще заменят изцяло санираните MAN A39
Не разбрах какво се има предвид? Реално колко горе-долу (ако изобщо) МАНове ще останат в движение?

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1070
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #575 on: 21.10.2020, 21:08:01 »
ще заменят изцяло санираните MAN A39
Не разбрах какво се има предвид? Реално колко горе-долу (ако изобщо) МАНове ще останат в движение?
За съжаление, николко, но ще мине още известно време, докато доставят цели 200 бройки. Много са ми любими, но си им е крайно време, предвид че даже вече махат цитарота от 2009, 10 и 11 на поразия.

Иначе двата прототипа се очаква от средата на следващия месец да поемат по линия 100.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2394
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #576 on: 22.10.2020, 00:06:09 »
Може и мой сатнимент да е, но честно казано не ми харесва разтурянето на старите стандарти на BVG. Като говорих със стари шофьори и любители те също отбелязват тази промяна с негативно мнение. Подръжката на автобусите е супер занемарена, вътре са мизерни, надраскани и изпочупени. Вече от по-любителска гледна точка- с течение на годините старите визуални стандарти се зарязаха. Първо се махна стилизирания образ на Бранденбургската врата от муцуните на автобусите. После се смени цвета- от леко тъмно жълто, със сиво ниско долу, към почти лимонено жълто и червената лепенка. Дори има по една партита съчленени МАН и Мерцедес които са бели. После се поръчаха Солариси, ВДЛ и Скании, като допреди това всичко е МАН и Мерцедес, като частниците са имали и Неоплани, както и някой друг по-екзотичен като Ден Оудстен, Рено Агора и тн. Тапицериите по седалките дори се смениха- от червени или черни с дискретни шарки, към някакви за мен цигански шарении. Сега за първи път от 70те години насам BVG купува различни от MAN двуетажни. Явно че и ръководството е сменено, може би и подчинено на други идеи, амбиции (не е изключено дори корупция). Специално за MAN - там споменах, преди около две години, след като говорих с представители на производителя, че имат проблеми с BVG. Самите MAN ми представиха, че не искат да работят с големи поръчки за Берлин, заради високи "претенции". В това число неспирни рекламации и искания по гаранционно обслужване, но неотговарящи на изискванията заради лоша употреба и стопанисване на автобусите. Все пак аз (пак казвам, че е подчинено и на личен сатнимент), както и други шофьори и любители имаме малка надежда идните години BVG и MAN да стигнат до споразумение и да се появи нещо като MAN Lion's City DD Electric.
« Last Edit: 22.10.2020, 00:23:36 by dj_the_bus »

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1070
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #577 on: 22.10.2020, 01:09:20 »
Може и мой сатнимент да е, но честно казано не ми харесва разтурянето на старите стандарти на BVG. Като говорих със стари шофьори и любители те също отбелязват тази промяна с негативно мнение. Подръжката на автобусите е супер занемарена, вътре са мизерни, надраскани и изпочупени. Вече от по-любителска гледна точка- с течение на годините старите визуални стандарти се зарязаха. Първо се махна стилизирания образ на Бранденбургската врата от муцуните на автобусите. После се смени цвета- от леко тъмно жълто, със сиво ниско долу, към почти лимонено жълто и червената лепенка. После се поръчаха Солариси, ВДЛ и Скании, като допреди това всичко е МАН и Мерцедес, като частниците са имали и Неоплани, както и някой друг по-екзотичен като Ден Оудстен, Рено Агора и тн. Тапицериите по седалките дори се смениха- от червени или черни с дискретни шарки, към някакви за мен цигански шарении. Сега за първи път от 70те години насам BVG купува различни от MAN двуетажни. Явно че и ръководството е сменено, може би и подчинено на други идеи, амбиции (не е изключено дори корупция). Специално за MAN - там споменах, преди около две години, след като говорих с представители на производителя, че имат проблеми с BVG. Самите MAN ми представиха, че не искат да работят с големи поръчки за Берлин, заради високи "претенции". В това число неспирни рекламации и искания по гаранционно обслужване, но неотговарящи на изискванията заради лоша употреба и стопанисване на автобусите. Все пак аз (пак казвам, че е подчинено и на личен сатнимент), както и други шофьори и любители имаме малка надежда идните години BVG и MAN да стигнат до споразумение и да се появи нещо като MAN Lion's City DD Electric.

Всичко, описано от теб, е напълно нормален резултат от спестовната политика, която са водили допреди някоя друга година. Поне при доставките на превозни средства е трябвало нещата да са доста по-различни - влаковете серия H е трябвало да бъдат 100, купили са само 46, HK също са трябвали да бъдат доста повече от 24, а за двуетажните манове амбицията им е била да стигнат до 600 бройки. В момента пак си личи, че спестяват и че залагат доста на маркетинга, цялостното брандиране на предприятието и някои не толкова нужни екстри - голяма задна табела на последните доставки автобуси и повече салонни екрани за сметка на по-малки предни и странични табели, по-слаби климатици при новите цитаро, никаква климатизация в новите и бъдещите влакове за метрото и никакъв дунапрен в седалките на повечето превозни средства (май от новите само Флексититата правят изключение). Хубаво е, че спряха с low entry автобусите - няма по-неудобно нещо от тях за градски условия, без значение дали са ВДЛ или Мерцедес, и че в момента тече ударно обновяване на автобусния парк.

Сивото по автобусите и Брандебургската порта също са махнати с цел икономия. Точно заради логото по предниците преди автобусите са се поръчвали без емблеми и по-плоски маски (например цитаротата от 2006 до 2011), което пак е създавало разходи. Червеното туристическо лого be berlin, между другото, скоро трябва също да е история - Берлин си има ново. :) А шарената тапицерия (urban jungle), за която мисля, че говориш, не е новост - още от 80-те е и я лансират като вандалоустойчива, понеже надрасканото върху нея не се разчита лесно. Грозни ми идват жълтите ръкохватки на седалките, по които си личи колко са мръсни.

Около поръчката на двуетажните се говореше, че от МАН нямало да участват, защото не си заслужавало такова бутиково производство. Иначе, доколкото си спомням, бяха участвали в рамковото споразумение за последните дизели, но бяха класирани трети след Мерцедес и Соларис, което е жалко, защото по моето непрофесионално виждане 10-те бели мана, които доставиха 2018, са много по-добри от 20-те бели мерцедеса от същата година. А в Потсдам мановете от новата генерация, които са в движение от около 2 месеца, скриват шапката на мерцедесите.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2394
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #578 on: 22.10.2020, 02:36:15 »
Сред служители и запознати любители (най-вече участници в Традиционсбус Берлин) има доста критики към неадекватно използване на средствата на град Берлин и в частност БВГ. Това с табелите е малка подробност. Някои от по-горе споменатите обвиняват, мисля, че е шефка на БВГ, някаква полякиня, която започнала споменатото отдалечаване от старите традиции. Влагат пари в нещо, като таксита-минивани към BVG със спорен ефект например (добавка към автобусите, като шатъл на повикване). Намалени са изискванията и персонала по подръжката. В гараж по 2-3 човека на смяна се грижат за хигиената, като имат броени минути за автобус. Автобусите, особено гаранционните се използват по 18-20 часа в денонощие (видях и наряд с автобус който в рамките на 48 часа имаше само 1 час престой в гараж). Както споменах, от МАН, че и от Мерцедес, като бях по изложения разбрах, че имат проблем с гаранционното обслужване и БВГ, заради лошо стопанисване на автобусите от страна на превозвача. Преди години доста автобуси от Берлин бяха продавани по други фирми, най-вече по бившите държави от соц блока и бяха в изтормозено, но сравнително добро състояние (предвид мащаба на града и експлоатацията). В момента Соларисите 2005-2009 са буквално за скрап. Вярно, че имам лична неприазън към марката, но наистина то е виене на двигатели, дърпане на предавките, мизерия в салона... 
За последните тапицерии- най-шарените са при по-новите доставени машини. По-рано бяха черни с дискретни бели линии и малки цветни петна (MAN DN04-09).
Да довърша и за други детайли от моето мрънкане за стандарти- вече вратите не са електрически, шофьорската кабина (копчетата) вече не са еднакви по всички автобуси, най-вече в часта с вратите. Премахнат е и стандарта с двете платформи - първа врата с асансьор и втора с пързалка. На двуетажните МАНове това е преправено в 99% от превозните средства.
Возих се юни месец в белите Мерцедеси и белите Манове, но не и в Потсдамските и ми се сториха почти еднакви и единствените, напомнящи ми на стария БВГ стандарт. Може би единственото отклонение от стария стандарт, което считам за добро, беше че в един момент соло автобусите заимаха 3 врати. Надявах се тогава съчленените да получат 4та, но не се реализира.
Но, както аз и други Берлинчани, че и любители от други места оплакваме изчезването на един от последните дългогодишни стандарти на БВГ- двуетажните да са МАН.
За ВДЛите- това определено от всички- шофьори и любители се счита за издънка. Това са си баш крайградски, селски автобуси.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2656
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #579 on: 22.10.2020, 11:12:58 »
Значи първо шефката на BVG е нова от миналата седмица и не е полякиня  :D

Освен това не знам какво сте се прехласнали по MAN A39, това си остава един прототип правен специално за Берлин заради ниските мостове на градската железница. Специалните изработки и серии винаги са недодялани, скъпи и се намира трудно производител за тях. От тези 400 двуетажни MAN половината са вече трайно спрени заради дефекти.

Двуетажните VDL са доста по-леки и имат по-лека конструкция, така че мисля че ще се окажат успешни.

А за скапаните тапицерии трябва да се винят разни балкански субекти, които чупят и драскат на вторите етажи. То където налазим става страшно, освен легени няма друга подходяща конструкция за квартали населени предимно с румънци, българи и турци.
« Last Edit: 22.10.2020, 11:18:21 by fafan »