Author Topic: Градският транспорт в Германия  (Read 141486 times)

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4521
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #660 on: 06.01.2021, 06:46:25 »
В неделя се возих на новите S-Bahn влакове на S47. Прикачвам малко снимки.

Част 1:











« Last Edit: 06.01.2021, 06:48:07 by vesko76 »

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4521
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #661 on: 06.01.2021, 06:54:52 »
Част 2:











Прикачвам и две клипчета, по-краткото е предимно с цел да се чуе съобщаването на спирките:



Второто е отсечка от маршрута на самата линия:


Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1798
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #662 on: 20.01.2021, 22:16:46 »

Основно ме изкефи звукът, както и ръчната спирачка, която, явно е с жила и се навива като тресчотка, или поне така изглежда отстрани. :)
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #663 on: 25.01.2021, 11:47:45 »
В неделя се возих на новите S-Bahn влакове на S47.

И аз се повозих на тези влакове. Замерих нива на шум в салона по време на движение от порядъка на 55dB. При потегляне пиково до 65dB. Трябва да се повозя и на старите за сравнение, но мисля че новите са осезаемо по-тихи
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 357
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #664 on: 23.02.2021, 15:04:24 »
Кой казва, че при ремонтите в Германия всичко се изпипва от-до? :D

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16168
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #665 on: 24.02.2021, 09:30:37 »
И идеята за реклама за набиране на водачи може би е крадена от Електрото.....  :D

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #666 on: 10.03.2021, 14:02:36 »
Филм от 1958г за строителството на метрото в Берлин. С приложени схеми и способи на строителство.

Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3793
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #667 on: 02.04.2021, 16:21:30 »
Хале с 38 автобуса е изгоряло изцяло в Хердт, Дюселдорф. Дали е било следствие на инфраструктурен проблем или от някой автобус?

Списък на подвижния състав в София
Забравете провалите,
запомнете уроците.

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1098
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #668 on: 02.04.2021, 17:28:35 »
Лошото е, че подобни пожари не са рядкост в Германия. Веднага се сещам за два случая - 2012 в Ботроп и миналата година в Хамбург, където, макар и на открито, изгоряха няколко автобуса, паркирани в гараж.

В Дюселдорф са изгорели 8 от общо 10 електрически Иризар, произведени миналата година, 10 чисто нови Лайънс Сити Хибрид, 5 Лайънс Сити Г, 12 ВДЛ Цитеа и три съчленени Соларис Урбино IV.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3740
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #669 on: 02.04.2021, 21:23:14 »
Застрахователната компания удар ще получи....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #670 on: 03.04.2021, 03:30:23 »
Работя с частен автобус, като подизпълнител на Райнбан.
До колкото разбрах някаква горивна система е дала проблем и от там тръгва пожарът. Пожарът е лумнал около 01:00, а към 10:00 вече всички курсове са били покрити. Сутринта е имало неразбории с изтървани и закъснели курсове. Впрегнати са и частни подизпълнители да подкрепят покриването на разписанията. Интересно какво са извадили. До колкото разбрах са изкарани някои от старите соло MAN Lion's City, които не се движат от около два месеца. Сравнително малко са бройките за по-странни аномалии по улиците.

Като говорих за качество на транспортните услуги и прочее. Сега е априлска ваканция за Германия, което е време за ремонти по железопътните трасета, най-вече S-bahn. Сега явно поделението на железниците в Северен-Рейн-Вестфалия е вдигнало мизата. Ясно са заявени правила за каране на заместване на държавните железници с автобуси на най-много 15 години. Няколко месеца по-рано, октомври 2020г. можеха да се видят Neoplan N4021 и дори веднъж излезе MAN SL202. Сега всичките заместванки са със сравнително нови машини.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #671 on: 07.05.2021, 17:43:01 »
Днес ми попадна интересен материал за плановете за закупуване и поддръжка на подвижен състав за Берлинския S-Bahn:

https://www.rbb24.de/politik/beitrag/2021/05/berlin-plant-eigenen-s-bahn-fuhrpark-agh.html?utm_source=pocket-newtab-global-de-DE

Накратко - разглежда се идеята Берлин да си създаде собствено предприятие, отделено от Дойче Бан, което да е собственик на влаковете, като успоредно с това отдаде поддръжката на влаковете на частни компании чрез търгове, така че градското дружество да не бъде отежнено с поддръжка на ПС и инфраструктура за поддръжка на ПС.

PS Реших, че темата е интересна, но е трудно да се намери подходяща тема за нея. Моля администраторите при намиране на по-подходяща тема да преместят поста.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14941
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #672 on: 07.05.2021, 18:40:35 »
А как са нещата при U-Bahn? Там поне Банът не играе. Кой произвежда и кой поддържа влакчетата?

(Западен) Берлин цели 40 години не е успял да се измъкне от прегръдката на железницата (тогава гедерейския DR) върху S-Bahn, интересно е да се види какво ще се случи сега.
« Last Edit: 07.05.2021, 18:43:02 by blagun »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #673 on: 07.05.2021, 22:17:49 »
U-Bahn-ът си е част от дружеството на градския транспорт BVG. Там най-горещият проблем е липсата на широки мотриси серия I, които по широките линии са заместени от тесните Ik с добавени стъпала за изравняване на габарита. Това би трябвало да е временно решение, но колко ще е временно времето ще покаже. Не знам да има планове за outsourcing на поддръжката там
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16168
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #674 on: 08.05.2021, 15:51:33 »
Масово при релсовия транспорт - от трамваи до скоростни влакове, прави ми впечатление, че търговете са за състави + поддръжка за доста години напред...

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #675 on: 09.05.2021, 22:12:07 »
Масово при релсовия транспорт - от трамваи до скоростни влакове, прави ми впечатление, че търговете са за състави + поддръжка за доста години напред...

Тук работата е малко по-различна. Не съм описал достатъчно ясно идеята, защото такива идеи не знам досега да са прилагани.

Идеята е не само поддръжката, но и експлоатацията (машинисти) да бъде в ръцете на частни подизпълнители. Все едно града купува един пул влакове и ги дава "под наем" на дружества да ги експлоатират и поддържат по разписания, разписани от градската управа. Един вид като софийските концесии с автобусите на Юнион Ивкони, Еридантранст и т.н., само че автобусите да са собственност на АТ, защото голямото дружество може да договори по-евтиното закупуване на подвижния състав в сравнение с по-малките подизпълнители. Идеята е също така да не е едно дружеството, поддържащо целия пул. Допуска се разделяне на пула.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2589
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #676 on: 09.05.2021, 22:52:25 »
В крайна сметка този вариант оказва ли се по-ефективен и евтин при експлоатирането на дадения подвижен състав от частен оператор спрямо експлоатацията му от държавен/общински такъв? Всичко изглежда много странно и нагласено отдалеч.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4357
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #677 on: 12.05.2021, 09:22:20 »
7 май е бил последният ден в експлоатация на Татрите в Берлин.


Снимката е от трансфото.