Author Topic: Градският транспорт в Германия  (Read 168670 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14488
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #700 on: 11.08.2022, 11:44:50 »
Возил съм се на двойносъчленените преди почти 10 години в Хамбург. Честно казано имам спомен, че точно в тях можеше да се качваш отвсякъде и май бяха с конкудтор който проверява, а във всички останали беше през 1-ва врата и показваш картата на шофьора. Даже не знам дали още съществуват тези автобуси. Тогава ме впечатлиха тези двойно съчленени автобуси, та последното нещо което съм гледал да запомня е кой от къде се качва и как се таксува. Казват им "сиромашки трамваи"
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4446
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #701 on: 11.08.2022, 12:28:09 »
Извинявайте за глупавия въпрос, но в Германия все още ли качването в автобусите е само през първата врата, съответно шофьорът следи кой има билет и кой няма? И в двуетажните берлински с три врати, както и в двойносъчленените хамбургски Ванхолове ли е така? В другите европейски страни - Великобритания, Франция, Бенелюкс, Скандинавия, Швейцария, Австрия, Чехия, Унгария, Хърватско същото ли е? После ще споделя защо питам.
В Холандия на повечето места качването става от първа врата. Имам спомен, че в двойносъчленените Ван Холове в Утрехт и трамваите в Ротердам качването беше от всички врати, а билети се купуват от машини на спирките. В трамваите в Амстердам има и кондуктор и качването става или от първа врата или по-назад, където стои кондукторът.

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 558
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #702 on: 11.08.2022, 15:21:00 »
Извинявайте за глупавия въпрос, но в Германия все още ли качването в автобусите е само през първата врата, съответно шофьорът следи кой има билет и кой няма? И в двуетажните берлински с три врати, както и в двойносъчленените хамбургски Ванхолове ли е така? В другите европейски страни - Великобритания, Франция, Бенелюкс, Скандинавия, Швейцария, Австрия, Чехия, Унгария, Хърватско същото ли е? После ще споделя защо питам.
В Холандия на повечето места качването става от първа врата. Имам спомен, че в двойносъчленените Ван Холове в Утрехт и трамваите в Ротердам качването беше от всички врати, а билети се купуват от машини на спирките. В трамваите в Амстердам има и кондуктор и качването става или от първа врата или по-назад, където стои кондукторът.
В Швейцария няма качване от първа врата никъде, а в Германия за всеки град е различно.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4609
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #703 on: 11.08.2022, 15:51:08 »
В Берлин качването е отвсякъде от началото на пандемията. Вече никой не показва никакви карти на никого.

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 558
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #704 on: 11.08.2022, 16:47:02 »
В Берлин качването е отвсякъде от началото на пандемията. Вече никой не показва никакви карти на никого.
От 1 януари 2018.  ;)
Като цяло, няма единно правило. Във всяка страна, във всеки град е различно. Някои нямат качване от първа врата, някой се качват отпред само след 21:00, някъде е само на слабо натоварените линии, някъде е само в почивните дни, а някъде е целодневно.  :)
« Last Edit: 11.08.2022, 16:48:54 by Chezare »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4280
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #705 on: 13.08.2022, 15:31:18 »
Да, разбирам, сега да кажа защо питам, още повече че и в Будапеща са въвели това по второстепенните линии с единични автобуси, въпреки че там всички единични са с три врати, съответно съчленените с четири. Та тази система е изключително неприятна за пътници с багаж и най-вече с деца с колички,а за такива с инвалиден стол да не говорим. Още ми държи влага как се мъчих с дъщеря ми с количката, през първата врата, нищо, че има рампи. В Америка на всичкото отгоре при най-масовата марка Ню Флайър умишлено предната врата е тясна, та да не ви казвам как се влиза, после трябва да се мушнеш между арките с колелата и кормилната уредба, отделно зад шофьора има сума ти електротабла и шкафчета, докато се добереш до мястото за колички. А ако се случат 3-4 майки или татковци с количка, което е често явление, става кошмар. Задната врата също в огромната част от случаи е тясна, пропуска само един човек. Значи по-важно е не удобството на пътниците, а да не би някой да се шмугне без билет...Да не говорим, че и досега нито Ню Флайър, нито моята фирма не предлага изцяло нископодов автобус, все са повдигнати отзад. Иначе в цяла Америка единствено в Сан Франциско от няколко години качването е през всички врати, но пак единичните са с две врати, съчленените с три, като предната продължава да е тясна....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 558
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #706 on: 14.08.2022, 07:27:19 »
Да, разбирам, сега да кажа защо питам, още повече че и в Будапеща са въвели това по второстепенните линии с единични автобуси, въпреки че там всички единични са с три врати, съответно съчленените с четири. Та тази система е изключително неприятна за пътници с багаж и най-вече с деца с колички,а за такива с инвалиден стол да не говорим. Още ми държи влага как се мъчих с дъщеря ми с количката, през първата врата, нищо, че има рампи. В Америка на всичкото отгоре при най-масовата марка Ню Флайър умишлено предната врата е тясна, та да не ви казвам как се влиза, после трябва да се мушнеш между арките с колелата и кормилната уредба, отделно зад шофьора има сума ти електротабла и шкафчета, докато се добереш до мястото за колички. А ако се случат 3-4 майки или татковци с количка, което е често явление, става кошмар. Задната врата също в огромната част от случаи е тясна, пропуска само един човек. Значи по-важно е не удобството на пътниците, а да не би някой да се шмугне без билет...Да не говорим, че и досега нито Ню Флайър, нито моята фирма не предлага изцяло нископодов автобус, все са повдигнати отзад. Иначе в цяла Америка единствено в Сан Франциско от няколко години качването е през всички врати, но пак единичните са с две врати, съчленените с три, като предната продължава да е тясна....
В Европа трудноподвижните се качват от втора врата, даже и където нормалните  се качваме отпред, отделно че и европейските автобуси са по- обмислени и с по- добър салон. :)