Author Topic: Градският и жп транспорт в Германия  (Read 206584 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4823
    • View Profile
    • Email
Недоволните от закъсненията пътници следва да заведат искове пред Негово Високопреосвещенство архиепископ Хаджаг Барсамян.  :)

Не е това мястото за адресиране на исковете, исковете се пращат на

DB Dialog GmbH
Servicecenter Fahrgastrechte
60647 Frankfurt am Main

като се попълва този формуляр:
https://assets.static-bahn.de/dam/jcr:38fc20e5-9179-4abb-94c5-ebddab941b33/fahrgastrechteformular.pdf

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7921
    • View Profile
Все едно се пренасочват към Негово Високопреосвещенство за разглеждане и резултатът е еднакъв.  :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15893
    • View Profile
    • Email
По отношение на високоскоростните железници, германците (неясно защо, точно те не е като да нямат пари) са изостанали страшно много от Италия и Испания, например (най-вероятно и от Франция, но там нямам скорошни лични наблюдения).
Открай време съвкупно по показатели цена-скорост-удобство италианците са европейски високоскоростни шампиони.

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 833
    • View Profile
Явно супер бързите, точни и удобни влакове в Германия са вече минало....
 "Интересно мнение за DB на assen от друг железопътен форум. Като че ли прословута немска точност и прецизност е вече само спомен.
"Наложи ми се тия дни да попътувам по големия коридор север-юг в западна Германия (Хамбург-Мюнхен). То и преди години там не беше розово, но сега е съвсем зле; ако ICE-то ви закъснее по-малко от час, считайте, че е стигнало навреме. Изобщо, това за немската прецизност и пр. силно е подминало "Дойче бан". По отношение на високоскоростните железници, германците (неясно защо, точно те не е като да нямат пари) са изостанали страшно много от Италия и Испания, например (най-вероятно и от Франция, но там нямам скорошни лични наблюдения). По този толкова натоварен коридор почти никъде няма обособено трасе за високоскоростни влакове и единствено новият дубльор на Манхайм-Щутгарт позволява що-годе сносно движение, но дори и там макс. 250 км/час (което си е обидно за влаковете ICE-3, имащи таван от 360); почти навсякъде другаде движението е споделено между IC/ICE, пътническите влакове и товарните, съответно, макс. 150 км/час и намаление до 40 на всяка паланка, а гарички там на всеки няколко километра има. И понеже за немеца е кощунство да смени коловоза на влак, обявен в разписанието за цяла година напред, закъснели ICE-та редовно киснат пред гарите, чакайки някоя местна електричка да им освободи пътя - с което, естествено, трупат още повече закъснение. Фрапиращо, но Regio-то и S-Bahn-ът се движат с по-малко закъснения от IC/ICE сегмента. По гарите също се нагледах на неща, които точно в Герамния не бих очаквал - как ви се струва два влака в противоположна посока да бъдат обявени в един и същи час на един и същи коловоз? Та, с две думи, поне в тая част на Германия, бягайте ог "Дойче бан" като от огън; или, в краен случай, поне не правете планове за прекачване, защото шансът желаната връзка да стане си е живо тото - а ако гоните самолет във Фанкрфурт, дайте си поне един час повече за път"
Никога влаковете на ДБ не са били супер бързи, просто защото има големи градове сравнително начесто и на всеки от тях трябва да спират, което обезмисля скорости от 360, поради което пък инфраструктурата е споделена с останалите влакове.  Все още са си удобни, а относно точността- сравнително често има закъснения от порядъка на 15-20 минути, но осен ако не става въпрос за конкретен проблемен участък, където аз не съм пътувал, закъснения от порядъка на 30-60 и повече минути се случват много рядко. Това за упоритото настояване на кой коловоз да бъде приет влакът, при закъснение и аз не го разбирам, макар че наскоро ми се случи да сменят коловоза на гарата в Карлсруе и всички хора да се местим на друг коловоз. Това са си лични наблюдения, но поне там, където съм пътувал, закъснения повече от 30 мин. е нямало. А и ми се струва (не гарантирам че съм прав), че това важи само за проблемен ден/седмица или участък, а не като цяло за ДБ.
« Last Edit: 21.06.2022, 07:50:38 by Chezare »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
    • Email
По гарите също се нагледах на неща, които точно в Герамния не бих очаквал - как ви се струва два влака в противоположна посока да бъдат обявени в един и същи час на един и същи коловоз?

Може да са били в състав и да се цепят на две - едната половина в едната посока, другата в друга. Това е стандартно тук и се прилага и в регионалните и в ICE превозите.

Като цяло, да, има си закъснения, но аз лично не съм виждал чак закъснения с часове, стига да няма катастрофа.
Мрежата на Германия е гъста, но не навсякъде има обособени високоскоростни трасета само за пътнически превоз. В това отношение Франция е по-напред. От друга страна обаче бройките превозени пътници тук са гигантски - https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_rail_usage
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
    • Email
През изминалия уикенд си направих екскурзия до Франкония и имам следните наблюдения за споделяне:

1. Влаковете в тази част на Германия са пълни-претъпкани. Возих се най-вече на RE42 Leipzig-Nürnberg, по който бяха пуснали и състави с едноетажни вагони и стари ел локомотиви серия 143. Влаковете бяха пълни, с правостоящи, особено пред вратите. Това е съчетание на 9-евровия билет с летните месеци, когато тази част на Германия е особено привлекателна за туристи.
2. Повозих се в метрото на Нюрнберг и замерих средни стойности на шума около 60dB с пик от 75dB, значително по-тихо от София.
3. В ГТ на Бамберг са записали деца на предучилищна възраст за оповестяване на следващи спирки. Стори ми се страхотна идея - много разтоварващо и анти-стресиращо.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5019
    • View Profile
    • Email
Извинявайте за глупавия въпрос, но в Германия все още ли качването в автобусите е само през първата врата, съответно шофьорът следи кой има билет и кой няма? И в двуетажните берлински с три врати, както и в двойносъчленените хамбургски Ванхолове ли е така? В другите европейски страни - Великобритания, Франция, Бенелюкс, Скандинавия, Швейцария, Австрия, Чехия, Унгария, Хърватско същото ли е? После ще споделя защо питам.
« Last Edit: 11.08.2022, 10:54:21 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14849
    • View Profile
    • Email
Возил съм се на двойносъчленените преди почти 10 години в Хамбург. Честно казано имам спомен, че точно в тях можеше да се качваш отвсякъде и май бяха с конкудтор който проверява, а във всички останали беше през 1-ва врата и показваш картата на шофьора. Даже не знам дали още съществуват тези автобуси. Тогава ме впечатлиха тези двойно съчленени автобуси, та последното нещо което съм гледал да запомня е кой от къде се качва и как се таксува. Казват им "сиромашки трамваи"
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4515
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Извинявайте за глупавия въпрос, но в Германия все още ли качването в автобусите е само през първата врата, съответно шофьорът следи кой има билет и кой няма? И в двуетажните берлински с три врати, както и в двойносъчленените хамбургски Ванхолове ли е така? В другите европейски страни - Великобритания, Франция, Бенелюкс, Скандинавия, Швейцария, Австрия, Чехия, Унгария, Хърватско същото ли е? После ще споделя защо питам.
В Холандия на повечето места качването става от първа врата. Имам спомен, че в двойносъчленените Ван Холове в Утрехт и трамваите в Ротердам качването беше от всички врати, а билети се купуват от машини на спирките. В трамваите в Амстердам има и кондуктор и качването става или от първа врата или по-назад, където стои кондукторът.

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 833
    • View Profile
Извинявайте за глупавия въпрос, но в Германия все още ли качването в автобусите е само през първата врата, съответно шофьорът следи кой има билет и кой няма? И в двуетажните берлински с три врати, както и в двойносъчленените хамбургски Ванхолове ли е така? В другите европейски страни - Великобритания, Франция, Бенелюкс, Скандинавия, Швейцария, Австрия, Чехия, Унгария, Хърватско същото ли е? После ще споделя защо питам.
В Холандия на повечето места качването става от първа врата. Имам спомен, че в двойносъчленените Ван Холове в Утрехт и трамваите в Ротердам качването беше от всички врати, а билети се купуват от машини на спирките. В трамваите в Амстердам има и кондуктор и качването става или от първа врата или по-назад, където стои кондукторът.
В Швейцария няма качване от първа врата никъде, а в Германия за всеки град е различно.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4623
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
В Берлин качването е отвсякъде от началото на пандемията. Вече никой не показва никакви карти на никого.

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 833
    • View Profile
В Берлин качването е отвсякъде от началото на пандемията. Вече никой не показва никакви карти на никого.
От 1 януари 2018.  ;)
Като цяло, няма единно правило. Във всяка страна, във всеки град е различно. Някои нямат качване от първа врата, някой се качват отпред само след 21:00, някъде е само на слабо натоварените линии, някъде е само в почивните дни, а някъде е целодневно.  :)
« Last Edit: 11.08.2022, 16:48:54 by Chezare »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5019
    • View Profile
    • Email
Да, разбирам, сега да кажа защо питам, още повече че и в Будапеща са въвели това по второстепенните линии с единични автобуси, въпреки че там всички единични са с три врати, съответно съчленените с четири. Та тази система е изключително неприятна за пътници с багаж и най-вече с деца с колички,а за такива с инвалиден стол да не говорим. Още ми държи влага как се мъчих с дъщеря ми с количката, през първата врата, нищо, че има рампи. В Америка на всичкото отгоре при най-масовата марка Ню Флайър умишлено предната врата е тясна, та да не ви казвам как се влиза, после трябва да се мушнеш между арките с колелата и кормилната уредба, отделно зад шофьора има сума ти електротабла и шкафчета, докато се добереш до мястото за колички. А ако се случат 3-4 майки или татковци с количка, което е често явление, става кошмар. Задната врата също в огромната част от случаи е тясна, пропуска само един човек. Значи по-важно е не удобството на пътниците, а да не би някой да се шмугне без билет...Да не говорим, че и досега нито Ню Флайър, нито моята фирма не предлага изцяло нископодов автобус, все са повдигнати отзад. Иначе в цяла Америка единствено в Сан Франциско от няколко години качването е през всички врати, но пак единичните са с две врати, съчленените с три, като предната продължава да е тясна....
По рейс и по жена не се тича!

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 833
    • View Profile
Да, разбирам, сега да кажа защо питам, още повече че и в Будапеща са въвели това по второстепенните линии с единични автобуси, въпреки че там всички единични са с три врати, съответно съчленените с четири. Та тази система е изключително неприятна за пътници с багаж и най-вече с деца с колички,а за такива с инвалиден стол да не говорим. Още ми държи влага как се мъчих с дъщеря ми с количката, през първата врата, нищо, че има рампи. В Америка на всичкото отгоре при най-масовата марка Ню Флайър умишлено предната врата е тясна, та да не ви казвам как се влиза, после трябва да се мушнеш между арките с колелата и кормилната уредба, отделно зад шофьора има сума ти електротабла и шкафчета, докато се добереш до мястото за колички. А ако се случат 3-4 майки или татковци с количка, което е често явление, става кошмар. Задната врата също в огромната част от случаи е тясна, пропуска само един човек. Значи по-важно е не удобството на пътниците, а да не би някой да се шмугне без билет...Да не говорим, че и досега нито Ню Флайър, нито моята фирма не предлага изцяло нископодов автобус, все са повдигнати отзад. Иначе в цяла Америка единствено в Сан Франциско от няколко години качването е през всички врати, но пак единичните са с две врати, съчленените с три, като предната продължава да е тясна....
В Европа трудноподвижните се качват от втора врата, даже и където здравите се качваме отпред, отделно че и европейските автобуси са по- обмислени и с по- добър салон. :)
« Last Edit: 05.10.2022, 09:43:39 by Chezare »

Offline garethtrooper

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
  • Transport enthusiast
    • View Profile
ADtranz GT6N В Мюнхен

Offline garethtrooper

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Това прилича на трамвайно състезание в Мюнхен :)))


Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4823
    • View Profile
    • Email
Новата модна колекция на берлинския градски транспорт BVG вече може да се купи  :crazy:


Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 622
    • View Profile
Откакто започна пЛандемията, качването в Хамбург във всички автобуси вече е от всяка врата, и досега не са върнали досадното правило да се качваш на първа врата.
Докато живеех в Бремен между 2009-2014 г, качването в трамваите беше от всички врати, с това в автобусите само от първа врата. Но на големите спирки като гарата беше позволено да се качваш през всички врати.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 833
    • View Profile
Новата модна колекция на берлинския градски транспорт BVG вече може да се купи  :crazy:
Тея в BVG си падат по доста грозни шарении...

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
    • Email
От днес трамвайният транспорт в Потсдам се движи и в делнични дни по празнично разписание. Причината - липса на ватмани.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт