Author Topic: Градският и жп транспорт в Германия  (Read 260553 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
И какво предлагаш да направи? Да си стои в Давос? Ти ли ще му платиш престоя?
Преди 2 седмици натоварихме един италианец и на самолет с температура...

Както казах, това беше актуално преди 3 години. Ако те е страх от зараза, просто не се качвай на влак.

А маски във влаковете в Германия масово не се носеха, дори когато все още беше задължително.

Лошо сте направили. Цивилизованият пътник не се качва на влак със заразно заболяване, това не е индивидуален транспорт, пътуваш с други хора и е редно да се съобразяваш и с тях. Варианти има всякакви


Все едно пък в ерата на пътуванията младите не пътуват постоянно по света с настинка главоболие и леки неразположения които са от днес до утре и пият прахчета, аспирини и тн. Няма да се затвори вкъщи човека, или да ти изгорят самолетните билети и разходката заради леко неразположение.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
yogimax следва да се обърне към архиепископ Хаджаг Барсамян pontificallegate@gmail.com + 39 06 83912987, отговорен за повечето държави в Западна Европа включително Германия.  Във форума няма подготвени кадри, които да могат да разгледат жалбите му. :)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
До Франкфурт по някаква случайност беше навреме. След Франкфурт спря и стои в тъмното насред полето без никаква видима причина, и никой не ни съобщава нищо.

Ами ако знаеше как се ползва сайтът на Дойче бан по предназначение щеше да знаеш каква е причината, две кликвания с мишката са все пак  :help:, пак само yogimax недоразбрал: "Tiere auf der Strecke"
« Last Edit: 01.01.2024, 20:15:30 by fafan »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Защо толкова често има животни или хора по релсите и как го установяват? Видеонаблюдение? И необходими ли са по-сериозни мерки за превенция, чета тук уи като че ли това е ежечасно явление?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Защо толкова често има животни или хора по релсите и как го установяват? Видеонаблюдение? И необходими ли са по-сериозни мерки за превенция, чета тук уи като че ли това е ежечасно явление?

Защото DB и службите работят, а не дремят. Статистически погледнато сигурно толкова често има животни и при нас, и при тях, само че при тях има най-различни служби - горски, доброволчески отряди на пожарната, ловни дружинки, случайни минувачи, които като видят някаква опасност веднага звънят на 112, те пък звънят на NFLS на DB, праща се федералната полиция (тя отговаря за сигурността по жп трасетата), излита и хеликоптер да огледа, през това време влаковете пътуват "auf Sicht" със закъснения, и чак като е 100% сигурно че няма опасност движението се пуска нормално отново. Това е принципът на действие когато всеки си гледа задълженията и работата съвестно, даже и да не е наложително. Другият вариант е нашия -  абе кихах, кашлях, не си направих тест, ама айде какво толкова, качвам се и майната му на всичко че много бързам. И така става разбира се, просто зависи от гледната точка кой подход е по-правилният.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
В някои условия нашият вариант работи по-успешно.

А кашлянето и кихането са си твои съчинения. Човекът каза само, че имал температура.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Защо толкова често има животни или хора по релсите и как го установяват? Видеонаблюдение? И необходими ли са по-сериозни мерки за превенция, чета тук уи като че ли това е ежечасно явление?

Защото DB и службите работят, а не дремят. Статистически погледнато сигурно толкова често има животни и при нас, и при тях, само че при тях има най-различни служби - горски, доброволчески отряди на пожарната, ловни дружинки, случайни минувачи, които като видят някаква опасност веднага звънят на 112, те пък звънят на NFLS на DB, праща се федералната полиция (тя отговаря за сигурността по жп трасетата), излита и хеликоптер да огледа, през това време влаковете пътуват "auf Sicht" със закъснения, и чак като е 100% сигурно че няма опасност движението се пуска нормално отново. Това е принципът на действие когато всеки си гледа задълженията и работата съвестно, даже и да не е наложително. Другият вариант е нашия -  абе кихах, кашлях, не си направих тест, ама айде какво толкова, качвам се и майната му на всичко че много бързам. И така става разбира се, просто зависи от гледната точка кой подход е по-правилният.

Това ми изглежда съмнително. Ако примерно някой се обади че има котка на релсите и спрат движението, другите с хеликоптера които оглеждат докато стигнат тя може отдавна да е пресякла или да се е махнала. Всеки ден ли кражат хеликоптери да гледат дали няма котка или кокошка на релсите например? И то няма ли да е много по-лесно просто да се съобщи на кой километър е видяна котката и там да се намали, вместо да се търси нещо което отдавна го няма.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Защо толкова често има животни или хора по релсите и как го установяват? Видеонаблюдение? И необходими ли са по-сериозни мерки за превенция, чета тук уи като че ли това е ежечасно явление?

Защото DB и службите работят, а не дремят. Статистически погледнато сигурно толкова често има животни и при нас, и при тях, само че при тях има най-различни служби - горски, доброволчески отряди на пожарната, ловни дружинки, случайни минувачи, които като видят някаква опасност веднага звънят на 112, те пък звънят на NFLS на DB, праща се федералната полиция (тя отговаря за сигурността по жп трасетата), излита и хеликоптер да огледа, през това време влаковете пътуват "auf Sicht" със закъснения, и чак като е 100% сигурно че няма опасност движението се пуска нормално отново. Това е принципът на действие когато всеки си гледа задълженията и работата съвестно, даже и да не е наложително. Другият вариант е нашия -  абе кихах, кашлях, не си направих тест, ама айде какво толкова, качвам се и майната му на всичко че много бързам. И така става разбира се, просто зависи от гледната точка кой подход е по-правилният.

Това ми изглежда съмнително. Ако примерно някой се обади че има котка на релсите и спрат движението, другите с хеликоптера които оглеждат докато стигнат тя може отдавна да е пресякла или да се е махнала. Всеки ден ли кражат хеликоптери да гледат дали няма котка или кокошка на релсите например? И то няма ли да е много по-лесно просто да се съобщи на кой километър е видяна котката и там да се намали, вместо да се търси нещо което отдавна го няма.

На теб може да ти се струва съмнително, защото ние по нашите географски ширини по принцип всичко ни се струва съмнително, но ето ти един случай от 2016:

https://www.agrarheute.com/management/recht/weidetiere-bahngleisen-rechtliche-folgen-fuer-tierhalter-523332

Както виждаш въпреки че кравите не са били вече на коловоза полицията все пак е реагирала, отишла е, докато не е проверено всичко 14 влака са закъсняли, след което са издирили собственика на животните и са му пуснали дело по алинея 315 от Наказателния кодекс за създаване на опасност в железопътната мрежа.

Как щеше да изглежда случая при нас? Всички по веригата ще махнат с ръка и така до следващия път, докато накрая наистина не стане голяма беля.

В някои условия нашият вариант работи по-успешно.

А кашлянето и кихането са си твои съчинения. Човекът каза само, че имал температура.

Човекът каза, че не си е направил тест, и това е ок според него, това е основното което е написал, звучи почти като че ли се гордее с нехайство и безотговорност и ги описва така, че сякаш немските железници са му виновни за нещо. Реалността е просто че някой си върши работата  съвестно и отговорно и затова влакът седи в тъмното и чака докато не се провери дали има или няма животни на релсите.
« Last Edit: 01.01.2024, 23:31:46 by fafan »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Очакваш всеки, който вдигне температура да си прави тест преди да се качи на влака ли?! Много сериозно си се объркал, това и чистите немци е наивно да рачиташ, че ще го правят.
Как щеше да изглежда случая при нас? Всички по веригата ще махнат с ръка и така до следващия път, докато накрая наистина не стане голяма беля.
При нас влакът отнася кравата и я прави на кайма.
Съвсем сериозно, твърдението, че се вдигат хеликоптери, защото някой се е обадил, че има крава на линията, звучи нелепо дори за Германия и най-вероятно не се случва. А ако наистина десетки влакове стоят и чакат някой да провери дали линията свободна от крави, това не е пример за добре работеща система, а за пълна неадекватност. Железниците по принцип не функционират така.
« Last Edit: 02.01.2024, 00:22:06 by bdz43r »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
При нас влакът отнася кравата и я прави на кайма..
..това не е пример за добре работеща система..

Един пример защо не трябва да се прави така и също пример че системата всъщност се е подобрила значително през последните години и че работи по-добре, подобно нещо днес е почти изключено да се повтори:

https://de.wikipedia.org/wiki/Eisenbahnunfall_im_Landr%C3%BCckentunnel

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Е като се прибрах, си направих тест, защото съм имал останали от тези с плюене които са, и е негативен. Знаех си, че не е ковид. Обикновен грип. Имаше доста кашлящи във влака. Много ясно, че се прибират като трябва да се прибират. След като вече отдавна никой не изисква тестове и маски за какво изобщо е този тролски спор от фафана? Постоянно трови атмосферата във форума.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Човекът каза, че не си е направил тест, и това е ок според него, това е основното което е написал, звучи почти като че ли се гордее с нехайство и безотговорност и ги описва така, че сякаш немските железници са му виновни за нещо. Реалността е просто че някой си върши работата  съвестно и отговорно и затова влакът седи в тъмното и чака докато не се провери дали има или няма животни на релсите.
Написаното за тестовете даже няма да го коментирам, защото си е чиста психоза за всяко кихане и кашляне да си правиш тестове.
А за това с животните - замисли се малко - ако е имало крави на линията, които са се махнали каква ти е икономическата изгода 10 влака да стоят и да закъснеят. Не твърдя, че в БГ сме цъфнали да вързваме, но в това отношение моделът ни е доста по-работещ. Да, има риск, но да закъсняваш влакове за всяко куче или крава в сервитута на жп линията....

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Написаното за тестовете даже няма да го коментирам, защото си е чиста психоза за всяко кихане и кашляне да си правиш тестове.
А за това с животните - замисли се малко - ако е имало крави на линията, които са се махнали каква ти е икономическата изгода 10 влака да стоят и да закъснеят. Не твърдя, че в БГ сме цъфнали да вързваме, но в това отношение моделът ни е доста по-работещ. Да, има риск, но да закъсняваш влакове за всяко куче или крава в сервитута на жп линията....

Да правиш с локомотива от кравите бифтек е икономически изгоден и работещ модел :blink: Да пазиш пътниците от травми и ICE влакове за милиони е икономически неизгодно следователно? Без коментар.

Достатъчно офтопик, от днешната вечерна емисия на Tagesschau излезе тази новина, започват масивни ремонти на важни трасета из Германия, трасето между Франкфурт и Манхайм, по което минава всеки седми влак на дълги разстояния в Германия ще е затворено за пет месеца:

=11m10s
« Last Edit: 02.01.2024, 21:58:36 by fafan »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Да правиш от кравите бифтек е икономически изгоден и работещ модел :blink: Да пазиш пътниците от травми и ICE влакове за милиони е икономически неизгодно следователно? Без коментар.
Ако се окаже, че всеки трети влак закъснява, защото го пазиш от това или онова, по-добре изобщо да ги спреш тия влакове и да се знае, че не може да се разчита на тях.
Да не говорим, че високоскоростните трасета в Германия нямат огради, така че животни на линията са предполагаемо събитие още по замисъл.

Защо в Шевайцирия влаковете не висят по гарите заради крави? Не е като да няма крави в изобилие навсякъде.

Като се замисля, въпреки че положението в DB не беше толкова трагично преди, още първият германски влак, на който се качих някога, пристигна обърнат обратно на обявеното, съответно на перона настана една страхотна суматоха, защото всеки тичаше към другия край на влака. Аз имах късмет, че мястото ми беше по средата.
« Last Edit: 02.01.2024, 22:07:15 by bdz43r »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Да не говорим, че високоскоростните трасета в Германия нямат огради, така че животни на линията са предполагаемо събитие още по замисъл. Защо в Швейцирия влаковете не висят по гарите заради крави? Не е като да няма крави в изобилие навсякъде.

В цитирания по-горе от мен случай от тунела Ландрюкен има обяснение и по темата с оградите, защо в Германия ги няма, а във Франция например слагат на всички високоскоростни трасета. Излиза че и с огради и без е кажи-речи едно и също, диви животни успяват да минат през всякакви огради, а веднъж влезнат ли зад тях, после не им се излиза и ходят по релсите за по-лесно което води до още по-сложни ситуации. Така че икономически по-оправдания модел явно е да няма огради, при нас също е така.

Защо в Швейцария е по-различно не знам, но както виждаш и при тях не е като да няма случаи:
https://www.bauernzeitung.ch/artikel/landtechnik/2020-geriet-deutlich-mehr-vieh-unter-einen-zug-353487

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Нали няма да ни убеждаваш, че за всяко диво животно, претичало през линията, се праща хеликоптер да проверява дали е още там?!
Ако беше така, нямаше да се движи кьорав влак из цяла Германия.
Защо в Швейцария е по-различно не знам, но както виждаш и при тях не е като да няма случаи:
https://www.bauernzeitung.ch/artikel/landtechnik/2020-geriet-deutlich-mehr-vieh-unter-einen-zug-353487
Има случаи на прегазени, в което няма нищо странно... за закъснели десетки влакове заради съмнение за животни на релсите не пише нищо.

И в България ако видиш стадо крави на линията можеш да се обадиш на 112 и ще има реакция, а не "Не ни занимавай с глупости", но един влак ще закъснее с 5 минути, а не 10 влака с един час.
« Last Edit: 02.01.2024, 22:31:44 by bdz43r »

Offline зетко

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 139
    • View Profile
До Франкфурт по някаква случайност беше навреме. След Франкфурт спря и стои в тъмното насред полето без никаква видима причина, и никой не ни съобщава нищо.

Чета и оставам с впечатлението, че си сериен мазохист. Все имаш някакъв проблем с DB, но не спираш да ги ползваш. Хората предупреждават да не се пътува, но се качваш на влака и ревеш, че е закъснял. А всъщност заминаваш и тепърва се надяваш да се върнеш........

И за да не е тотал офтопик, да напомня, че в Германия има участъци без ограничения по магистралите т.е. DB не е най-бързият начин за пътуване, но пък може да се насладиш на немската бира докато чакаш в нищото :)


Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Защо му слушате глупостите за хеликоптери на този трол? Всичките му твърдения са чисти лъжи, както бяха и билетите от 74 франка за Клостерс-Понтресина. Те нямат достатъчно хеликоптери, за да прибират всички умиращи от вАксите, само до кравите им е...
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
fafan и yogimax обаче се държат неадекватно и явно живеят в миналото, единият сънува тестове, другият ваксини…   :help:
Единият мисли, че тук е бюро за оплаквания от DB, другият пък се държи, сякаш тук е фен клуб на DB и дава откровено абсурдни доводи… Абе трагедия просто.  :help:
« Last Edit: 03.01.2024, 10:47:43 by Chezare »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Айде сега! Сякаш тук във форума никой не познава германците, че са пример за нас българите относно почти всичко! И дай да измислим кусур за fafan, че ги бил защитавал!
Дай да предположим, че той не е прав и германците се чудят как да си спрат влаковете в полето с цел източно европейците да си спомнят за БДЖ!
По същата логика само преди няколко дни щяха да линчуват правителството щото ни вкарало в Шенген и се измислиха всевъзможни фантазии по въпроса, които са достойни за линч!
Егати и гадния европейски живот, който ти отравя коледната ваканция в Швйцария!
Украйна, победа!