Author Topic: T6МД-1000  (Read 42263 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8823
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #20 on: 11.02.2008, 15:43:37 »
Кефи ме фарчето над първа врата .802 също има и в момента е единствения трамвай с такава екстра .

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7047
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #21 on: 11.02.2008, 20:12:35 »
От снимките на x3m първата е от личен архив на друга персона, втората е от албума 100 години ГТ в София, третата както и тази от поста на Етнис е от сп. Железопътен транспорт.
« Last Edit: 11.02.2008, 20:25:46 by Repcho »

Offline G.G.F.H.

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #22 on: 11.02.2008, 21:14:39 »
Всъщност какво точно доведе до бракуването на цялата серия? Доста се говори, че са били сгрешени още на равнище проект, но не видях нещо по-конкретно.
« Last Edit: 11.02.2008, 21:51:45 by G.G.F.H. »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2740
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #23 on: 11.02.2008, 21:46:42 »
Без да твърдя, че съм компетентен колкото другите ще кажа, че доколкото знам е имало проблем с ходовата част и по-точно с карданното задвижване. Дори съм чувал, че са използвали подобна конструкция като на 7ХХ и 8ХХ. Само не ми е ясно след като са произвели 2 мотриси защо не са ги тествали преди да направят останалите. Така щяха да спестят доста разходи. Снимката от 1-я пост е на 4027(тогава 1027), който се движи по 22
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline 822

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #24 on: 11.02.2008, 22:38:02 »
Ми то си нямат разлика с 7** и 8** до колкото знам просто са били тромави,а и да имат татри и дювази и да не ги използват ,а да пускат тея бараки си е престъпление.
ЦЕНТЪРА,ЦЕНТЪРА...ОНЯ РУСИЯ И ПЛЕМЕННИКА, ПАК МИ ДИШАТ ОТ ВЪЗДУХА,ВИКАЙТЕ ПАТРУЛКИ И ЛИНЕЙНИ!!!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12461
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #25 on: 11.02.2008, 22:40:16 »
Quote from: 822
Ми то си нямат разлика с 7** и 8** до колкото знам просто са били тромави,а и да имат татри и дювази и да не ги използват ,а да пускат тея бараки си е престъпление.
ЧКД-тата и Дювазите ги купуват чак като става ясно, че от българските нищо няма да излезе.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #26 on: 11.02.2008, 22:43:14 »
Quote from: ozzy
ЧКД-тата и Дювазите ги купуват чак като става ясно, че от българските нищо няма да излезе.
Едно малко уточнение, Дювазите не ги купуват, а са дарение от тогавашното ЗД "България" с условието известно време трамваите да носят само рекламата на ЗД.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #27 on: 11.02.2008, 23:07:19 »
ЧКД-тата ги купуват много преди да се отказаж от София 1000. И още едно уточнение - въпросните трамави са нормалноресвота версия на София 100, а не на Т6М-700.

А и тази тема е дискутарана многократно - навярно е най-дискутираната тема изобщо.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7047
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #28 on: 12.02.2008, 07:56:01 »
Quote from: x3m
ЧКД-тата ги купуват много преди да се отказаж от София 1000.
Когато ги купиха вече се бяха отказали. Иначе не виждам никаква логика да ги купуват........
Quote from: x3m
И още едно уточнение - въпросните трамави са нормалноресвота версия на София 100, а не на Т6М-700.
     
« Last Edit: 12.02.2008, 07:58:37 by CKD »

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #29 on: 12.02.2008, 11:18:01 »
Quote from: x3m
И още едно уточнение - въпросните трамави са нормалноресвота версия на София 100, а не на Т6М-700.


Моя груба грешка - извинявам се за глупостта, която написах през нощта ...

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 408
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #30 on: 12.02.2008, 17:46:40 »
Ха, последната снимка за първи път я виждам. Иначе, струва ми се, че някои от трамваите са функционирали поне до края на 90-те. Въобще най-загадъчната серия трамваи.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #31 on: 12.02.2008, 17:50:29 »
Quote from: Dimitar Dragnev
Ха, последната снимка за първи път я виждам. Иначе, струва ми се, че някои от трамваите са функционирали поне до края на 90-те. Въобще най-загадъчната серия трамваи.

Няма нищо загадъчно. Последните Софии 1000 спряха от движение около 96-та, 97-ма, но ще излъжа за точната дата, т.к. така и нямам ясни спомени за тях.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6270
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #32 on: 12.02.2008, 19:55:07 »
Quote
Ха, последната снимка за първи път я виждам. Иначе, струва ми се, че някои от трамваите са функционирали поне до края на 90-те. Въобще най-загадъчната серия трамваи.
4025 в движение беше последно 1995 година, когато пуснаха 22.
« Last Edit: 12.02.2008, 19:55:43 by tiristor »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8823
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #33 on: 12.02.2008, 20:07:48 »
Quote from: x3m
ЧКД-тата ги купуват много преди да се отказаж от София 1000. И още едно уточнение - въпросните трамави са нормалноресвота версия на София 100, а не на Т6М-700.

А и тази тема е дискутарана многократно - навярно е най-дискутираната тема изобщо.
Задвижването и ходовата част  на София 1000 и Т6М-700 е абсолютно еднакво с изключение на междурелсието . Между другото 416 е единствената София 100 с карданно групово задвижване . Този трамвай преди да стане персонална и снегорин превозваше пътници по 20-та линия..

Quote from: x3m
Няма нищо загадъчно. Последните Софии 1000 спряха от движение около 96-та, 97-ма, но ще излъжа за точната дата, т.к. така и нямам ясни спомени за тях.
По-скоро 90-та . Ще питам Спас като го видя , той сто процента знае точната година .

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6270
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #34 on: 12.02.2008, 20:07:49 »
Quote from: София 70
Задвижването и ходовата част  на София 1000 и Т6М-700 е абсолютно еднакво с изключение на междурелсието . Между другото 416 е единствената София 100 с карданно групово задвижване . Този трамвай преди да стане персонална и снегорин превозваше пътници по 20-та линия..
Той изобщо излиза ли вече от депото? Иначе съм чувал, че талигите му са добри, освен това е на по-различно окачване.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #35 on: 12.02.2008, 21:16:39 »
Излиза да чисти снега само...
Май и пясък разкарват от време на време с него, ако съдя по това колко мръсен е салона. Муждурого наскоро го пребоядисаха в новото портокалово оранжево.

Някои Т6МД-1000 вървяха поне още 2-3 години след като пуснаха до Младежки 20-ката.
Със сигуронст през пролетта 95-та имам ясен спомен как пътувам в ТБ11 и ни хваща светофара на Дондуков, след което пред нас минава една София 1000 и спира на спирката в посока Кракра.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6270
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #36 on: 13.02.2008, 00:28:34 »
Със сигурност поне е било резерва до появаата на Дювазите
« Last Edit: 13.02.2008, 00:29:28 by tiristor »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7103
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #37 on: 13.02.2008, 01:02:29 »
Quote from: CKD
Когато ги купиха вече се бяха отказали. Иначе не виждам никаква логика да ги купуват........

Бивш ватман ми беше казал, че ЧКД-тата са закупени за линия 18, т.е. тази към Младост и сделката е била бартерна - буквално трамваи за домати и краставици, след като е станало ясно, че българските баракуди не са читави, а и Трамкар е бил прекалено зает с теснорелсовите си творения, за да сколасат с конструктивни изменения на нормалнорелсовите. А конструктивния дефект е, по-скоро ефект от това, че са прекалено бавни и при голямо натоварване често им изпадат карданите. А при липса на нормалнорелсово трасе тестовете са били непълни. След купуването на Татрите повечето ги прибират в депото, за по-нататък.

Иначе, ако не ни бяха подарили немските кокошарници, щяхме да се возим на тях и сега.
x3m, прав си, ама донякъде. Че темата е дъвкана многократно, е факт, ама нещата се въртят около темата - че са скапани и другото "нарязаха ли ги вече" и задължително се вметва романтично-носталгична нотка "жалко". И толкоз. Информацията около тях е кът, снимките - също. Скапаи - ама кое? Дефект - ама какъв? Спрени от движение - кога?

Иначе един от малко известните факти е например, че трамваите са отписани официално през 2006, а не през 1990 - имало е няколко опита за съживяването им преди това.
През 2004г има поръчка за модернизацията им, финансирана от ЕБВР. И печели не кой да е, а ... ИНЕКОН. Реновираният 4027 три години по-рано е излязал доста скъп, а и Трамкар не е имал възможност да направи повече или просто им е било по-удобно да модернизират Т6М-700 - всъщност там се повтаря историята отпреди 15 години. Ирония - Т6МД падат в жертва Т6М-700М - първият път падат в производството им, втория - в модернизацията им...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7047
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #38 on: 13.02.2008, 08:11:36 »
Най-ключовия проблем при Т6М1000 е късането на колооси - лошо оразмеряване и некачествено производство. Това е и официалната причина за спирането им.
Относно 416 - не е вярно че е с групово карданно задвижване. 416 си е със стандартното задвижване на София 100, опорно-осово окачване на двигателите като единствената разлика е уширените талигови рами.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18496
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #39 on: 13.02.2008, 11:23:30 »
Quote from: CKD
Относно 416 - не е вярно че е с групово карданно задвижване. 416 си е със стандартното задвижване на София 100, опорно-осово окачване на двигателите като единствената разлика е уширените талигови рами.

И аз мисля така. 416 си е най-обикновена кочина като 419 например.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/